Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Vraag
Beste antwoord (via Brent op 28-02-2024 15:21)
Ja je moet dan zelf via de website van bijvoorbeeld DHL een verzending aanmaken, de kosten voorschieten, dit verzendbewijs/factuur mailen naar 'clientes@amazon.es' en vervolgens wordt het handmatig goedgekeurd. Ik had wat moeite met het invullen van het label, maar dit was het geworden:Brent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:17:
Yep, Calle Pluton.
Amazon
Amazon.es Spain Fulfillment Slu
Calle de Plutón 3 5
28830 San Fernando de Henares
SPAIN
Ik vond het een vreemd proces omdat je normaal gesproken bij bijvoorbeeld Amazon NL en DE direct een prepaid DHL/POSTNL barcode krijgt via de Amazon site zelf.
Bij het aanmaken van het label had ik wat moeite met wat vul ik waar in.. maar uiteindelijk is het met wat gekloot wel gelukt. Hij herkende de straat of het huisnummer niet kan ik me vaag herinneren, is alweer een hele tijd geleden.
[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 28-02-2024 15:22 ]
Alle reacties
Anders heb je straks een retour in het systeem en het verzendnummer zegt niet verzonden.
Volg het proces, probeer niet voor het systeem na te denken.
Niet jouw probleem toch? Doen wat Amazon voorschrijft en klaar.Brent schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 19:51:
Ik heb een product bij Amazon.es gekocht, en dat voldoet niet aan de beschrijving (die inmiddels lijkt aangepast...). Nu viel het me op dat het pakket (zak) zelf een afzender in Duitsland heeft, wat ook wel logisch lijkt gezien dat het binnen 24u bezorgt is.
Anyway, op Amazon.es heb ik een retourlabel gemaakt. Daar staat dan weer een totaal ander adres op, in Spanje. Gek? Of gewoon versturen?
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018
Al vaak genoeg bij amazon.de iets besteld wat vervolgens uit spanje (of ander land) afkomstig was.
Retour is erg simpel, label uitprinten en door DLH laten ophalen uit zo'n pakketjes muur. Zodra DHL het scant, kreeg ik mijn geld terug. Nooit gekeken waar het heen ging.
Dat heb ik ook een keer gehad, ging toen om een prijzig en zwaar Amazon Warehouse item.. Ik moest het zelf frankeren naar een vaag adres in Spanje, hiervan bewijs mailen en kreeg het daarna teruggestort. Het was een wat rare constructie en ik had ook wat moeite met het adres juist invoeren bij DHL.Brent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:54:
@chrisborst Ik moet zelf frankeren (se requiero franqueo), ook vandaar dat ik het maar even vraag. Krijg geld pas terug als het in Spanje in ontvangt genomen wordt als ik het goed begrijp.
Heb even in m'n mail gegraven: gaat het toevallig om een adres aan de Calle de Plutón straat?
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 25-02-2024 13:10 ]
Sowieso kan je veel van Amazon zeggen en vinden, maar zaken als geld terugkrijgen hebben ze goed op orde, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
The devil is in the details.
Ja je moet dan zelf via de website van bijvoorbeeld DHL een verzending aanmaken, de kosten voorschieten, dit verzendbewijs/factuur mailen naar 'clientes@amazon.es' en vervolgens wordt het handmatig goedgekeurd. Ik had wat moeite met het invullen van het label, maar dit was het geworden:Brent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:17:
Yep, Calle Pluton.
Amazon
Calle de Plutón 3 5
SPAIN
Ik vond het een vreemd proces omdat je normaal gesproken bij bijvoorbeeld Amazon NL en DE direct een prepaid DHL/POSTNL barcode krijgt via de Amazon site zelf.
Bij het aanmaken van het label had ik wat moeite met wat vul ik waar in.. maar uiteindelijk is het met wat gekloot wel gelukt. Hij herkende de straat of het huisnummer niet kan ik me vaag herinneren, is alweer een hele tijd geleden.
[ Voor 20% gewijzigd door stin00 op 28-02-2024 15:22 ]
Nee, maar ik heb het zeker niet uit Spanje gekregen, op de zaak staat een Duits Amazon-warenhuis. Dat vond ik wat gek, het gaat dus niet terug naar waar het vandaan kwam.Hahn schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:21:
Je bestelt iets bij de Spaanse Amazon, en je moet het nu retourneren naar een adres in Spanje. Lijkt me niks geks aan.
OK, dank voor je beschrijving en bevestiging. Raar maar waar dus.stin00 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:25:
[...]
Ja je moet dan zelf via de website van DHL een verzending aanmaken, de kosten voorschieten, dit verzendbewijs/factuur mailen naar 'clientes@amazon.es' en vervolgens wordt het handmatig goedgekeurd. Ik had wat moeite met het invullen van het label, maar dit was het geworden:
Amazon
Calle de Plutón 3 5
SPAIN
Moet het via DHL trouwens? Ik zie verder nergens info staan wbt verzending, buiten het bestemmingsadres.
Waar het vandaan kwam doet er nog minder toe dan waar het terug naar toe moet. Geen beren op de weg creëren die er niet hoeven te zijnBrent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Nee, maar ik heb het zeker niet uit Spanje gekregen, op de zaak staat een Duits Amazon-warenhuis. Dat vond ik wat gek, het gaat dus niet terug naar waar het vandaan kwam.
Was het inderdaad een warehouse deal? Alle warehouse deals van NL/DE/FR/ES/IT worden namelijk op één hoop geveegd en weergegeven op alle Amazon's. Dus je denkt dan een tweedekans product bij bijvoorbeeld NL te kopen, maar hij ligt dan in Spanje. Het grappige is dat exáct hetzelfde tweedekans product in NL 300 euro kan kosten en in Spanje 250 euro. Het loont dan ook om altijd op alle Amazon's te kijken..Brent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Nee, maar ik heb het zeker niet uit Spanje gekregen, op de zaak staat een Duits Amazon-warenhuis. Dat vond ik wat gek, het gaat dus niet terug naar waar het vandaan kwam.
[...]
OK, dank voor je beschrijving en bevestiging. Raar maar waar dus.
Moet het via DHL trouwens? Ik zie verder nergens info staan wbt verzending, buiten het bestemmingsadres.
DHL is niet verplicht. Ik koos DHL omdat de doos te groot/zwaar was voor PostNL. Je mag elke koerier kiezen.
Ik denk niet dat je dit proces ooit zelf hebt meegemaakt, het is gewoon heel erg vreemd naar Amazon standaarden. Je koopt wat op Amazon DE en vervolgens moet je het zelf handmatig retour sturen naar Spanje. Je krijgt per mail door een medewerker een Spaans adres gemaild en je moet dit zelf invullen op bijv. DHL, het label betalen en dan bewijs ervan sturen.Hahn schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:30:
[...]
Waar het vandaan kwam doet er nog minder toe dan waar het terug naar toe moet. Geen beren op de weg creëren die er niet hoeven te zijn
Normaliter vul je de simpele Amazon retourwizard in en rolt er na 5 seconden een PostNL barcode of DHL QR uit die je scant en klaar. Dat werkt perfect inderdaad.
[ Voor 26% gewijzigd door stin00 op 25-02-2024 13:34 ]
stin00 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:31:
[...]
Ik denk niet dat je dit proces ooit zelf hebt meegemaakt, het is gewoon heel erg vreemd naar Amazon standaarden. Je koopt wat op Amazon DE en vervolgens moet je het zelf handmatig retour sturen naar Spanje. Je krijgt per mail door een medewerker een Spaans adres gemaild en je moet dit zelf invullen op bijv. DHL, het label betalen en dan bewijs ervan sturen.
Maar heb je het ook al aan Amazon zelf gevraagd waarom het op deze manier gaat, als je er echt zo paranoia over bent?
Je bent TS niet, had ik even niet gezien. Maar goed, @stin00, jouw verhaal is heel wat anders dan TS z'n verhaal, dus daar hoeven we niet op in te gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 25-02-2024 13:36 ]
Lees TS nog eens...Hahn schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Nu heb je het opeens gekocht bij Amazon DE? Net was het nog ES (Spanje).
Maar heb je het ook al aan Amazon zelf gevraagd waarom het op deze manier gaat, als je er echt zo paranoia over bent?
Er zijn diverse fraude-truuks waarbij van die driehoekszendingen ook van je gevraagd wordt, vandaar dat ik het even wilde checken. Het is op zijn minst opmerkelijk, niet? Dat ik een Amazon-item van DE naar ES aan het verplaatsen ben.Ik heb een product bij Amazon.es gekocht, en dat voldoet niet aan de beschrijving (die inmiddels lijkt aangepast...). Nu viel het me op dat het pakket (zak) zelf een afzender in Duitsland heeft,
@stin00Herinner me niet meer of het een 'warehousedeal' was.
[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 25-02-2024 13:38 ]
Volgens mij help ik TS met zeer nuttige informatie omdat ik dezelfde vreemde situatie heb meegemaakt. Jouw berichten hoeven we geloof ik niet op in te gaan.Hahn schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Nu heb je het opeens gekocht bij Amazon DE? Net was het nog ES (Spanje).
Je bent TS niet, had ik even niet gezien. Maar goed, @stin00, jouw verhaal is heel wat anders dan TS z'n verhaal, dus daar hoeven we niet op in te gaan.
Zie edit.Brent schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:37:
[...]
Lees TS nog eens...
[...]
Er zijn diverse fraude-truuks waarbij van die driehoekszendingen ook van je gevraagd wordt, vandaar dat ik het even wilde checken. Het is op zijn minst opmerkelijk, niet? Dat ik een Amazon-item van DE naar ES aan het verplaatsen ben.
Dat je bevestigt dat het allemaal gewoon in orde is, ook al is het misschien ietwat opmerkelijk, is zeker nuttig.stin00 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Volgens mij help ik TS met zeer nuttige informatie omdat ik dezelfde vreemde situatie heb meegemaakt. Jouw berichten hoeven we geloof ik niet op in te gaan.
Maar komt uiteindelijk op hetzelfde neer als wat ik zeg: als alle communicatie gewoon via Amazon is gegaan, dan is er niks aan de hand.
[ Voor 40% gewijzigd door Hahn op 25-02-2024 13:40 ]
Weet jij nog wanneer je je geld terug kreeg? Hierboven las ik verschillende stadia, maar inmiddels ligt het er al 2 dagen en heb ik nog steeds niets terug (of een bevestiging ervan op amazon.es).stin00 schreef op zondag 25 februari 2024 @ 13:08:
[...]
Dat heb ik ook een keer gehad, ging toen om een prijzig en zwaar Amazon Warehouse item.. Ik moest het zelf frankeren naar een vaag adres in Spanje, hiervan bewijs mailen en kreeg het daarna teruggestort. Het was een wat rare constructie en ik had ook wat moeite met het adres juist invoeren bij DHL.
Heb even in m'n mail gegraven: gaat het toevallig om een adres aan de Calle de Plutón straat?
Varieert van 1 dag tot 3 weken, geen pijl op te trekken. Had laatst een retour die lag 3 weken bij Amazon.. moest toen zelf de chat in klimmen om de status op te vragen. Het komt eigenlijk altijd wel goed zolang het pakket maar succesvol bij Amazon is bezorgd.Brent schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Weet jij nog wanneer je je geld terug kreeg? Hierboven las ik verschillende stadia, maar inmiddels ligt het er al 2 dagen en heb ik nog steeds niets terug (of een bevestiging ervan op amazon.es).
Het geld en retourkosten heb ik al enige weken terug gehad omdat de verkoper hief reageerde op mijn berichtje dat het een DOA was.
Opvallend dat PostNL het spoor bijster was sinds aankomst in de VS. Gelukkig kreeg ik tijdens mijn tweede telefoontje deze tip van nota bene een medewerkster https://www.17track.net/. De volledige reis in vol detail te volgen en hopelijk het delen waard.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.