Met de donkere maanden en lange avonden in het verschiet wil ik toch eindelijk mijn 4K-materiaal gaan bewerken. Ik ben al eerder op zoek geweest naar een 4K-videobewerkingssysteem, en nu moet het echt gaan gebeuren. Black Friday zal daarvoor wellicht het laatste duwtje geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk maar één taak: het bewerken van 4K-materiaal met Adobe Premiere pro. Het systeem hoeft dus niet geschikt te zijn om mee te gamen, ook niet in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.500, maar dit mag voor verbetering wel wat meer worden, maar ook minder met behoud van snelheid/stilte/verbruik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niets mee, anders dan randapparatuur (monitor, toetsenbord en muis). Voor opslag heb ik een NAS in mijn netwerk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op basis van posts en reacties van andere tweakers al een lijstje samengesteld en een beetje mijn eigen draai eraan gegeven:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie hierboven mijn lijstje. Geen voorkeur voor merken. Dat moederbord, videokaart en voeding allen van MSI zijn komt omdat ik denk dat er daardoor in ieder geval geen compatibiliteitsproblemen zijn. Terecht?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet soepel kunnen werken met 4K-materiaal met Adobe Premiere. Zo stil mogelijk, strak systeem (het zoeken naar een behuizing welk stil is, nog voldoende koelt en er leuk (smaak) uitziet was nog best lastig, Zonder toeters en bellen (geen RGB).
Ga je overklokken?
Nee, standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten voldoende op elkaar afgestemd om een stabiel en toekomstbestendig systeem (ga komende 5 jaar niet meer dan 4K-materiaal bewerken) te krijgen? Of zijn er componenten die wel minder kunnen, of misschien wel met een upgrade het gehele systeem naar een hoger niveau kunnen trekken?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk maar één taak: het bewerken van 4K-materiaal met Adobe Premiere pro. Het systeem hoeft dus niet geschikt te zijn om mee te gamen, ook niet in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1.500, maar dit mag voor verbetering wel wat meer worden, maar ook minder met behoud van snelheid/stilte/verbruik.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neem niets mee, anders dan randapparatuur (monitor, toetsenbord en muis). Voor opslag heb ik een NAS in mijn netwerk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb op basis van posts en reacties van andere tweakers al een lijstje samengesteld en een beetje mijn eigen draai eraan gegeven:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core Ultra 7 265K Boxed | € 429,- | € 429,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z890-P WIFI | € 249,99 | € 249,99 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC | € 279,- | € 279,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 600 Zwart | € 83,90 | € 83,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 179,90 | € 179,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 110,- | € 110,- |
1 | SSD's | Kingston KC3000 4TB | € 270,- | € 270,- |
Totaal | € 1.646,69 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie hierboven mijn lijstje. Geen voorkeur voor merken. Dat moederbord, videokaart en voeding allen van MSI zijn komt omdat ik denk dat er daardoor in ieder geval geen compatibiliteitsproblemen zijn. Terecht?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet soepel kunnen werken met 4K-materiaal met Adobe Premiere. Zo stil mogelijk, strak systeem (het zoeken naar een behuizing welk stil is, nog voldoende koelt en er leuk (smaak) uitziet was nog best lastig, Zonder toeters en bellen (geen RGB).
Ga je overklokken?
Nee, standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de gekozen componenten voldoende op elkaar afgestemd om een stabiel en toekomstbestendig systeem (ga komende 5 jaar niet meer dan 4K-materiaal bewerken) te krijgen? Of zijn er componenten die wel minder kunnen, of misschien wel met een upgrade het gehele systeem naar een hoger niveau kunnen trekken?