Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 05-02 13:05
Zijn er hier ZZP’ers? Hoe denken jullie over de handhaving van de wetgeving per januari 2025? Voorzien jullie problemen voor jullie toekomst als ZZP’er? Overwegen jullie loondienst?

Of zijn er hier mensen die werkzaam zijn in bijvoorbeeld HR/arbeidsrecht/belastingen of andere gebieden waardoor je misschien de actualiteiten volgt?

Ik ben ZZP’er en zou dat erg graag blijven. Verdien genoeg om zelf mijn AOV te betalen en pensioen op te bouwen. En zou graag m’n vrijheid behouden.

Door de nieuwe regels lijkt het toch een grijs gebied te worden of ik wel of niet als zelfstandige zal worden gezien door de belastingdienst. Dat baart me zorgen.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar op dit moment naar kijken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:57

Qwerty-273

Meukposter

Om dan maar behulpzaam een link naar wat informatie van de overheid er bij te zetten:
Rijksoverheid: Vanaf 1 januari 2025 volledige handhaving op schijnzelfstandigheid

Ben je nu echt een ondernemer of eerder een schijnzelfstandige?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:05

FreakNL

Well do ya punk?

En wat is vrijheid eigenlijk? Ik hoor dat overal vanuit de ZZP hoek maar ik voel me in loondienst (bij de juiste werkgever) vrijer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34
Zoveel, dat er zelfs een eigen topic voor is: Het freelance ICT-ers discussie topic
Hoe denken jullie over de handhaving van de wetgeving per januari 2025? Voorzien jullie problemen voor jullie toekomst als ZZP’er? Overwegen jullie loondienst?

Of zijn er hier mensen die werkzaam zijn in bijvoorbeeld HR/arbeidsrecht/belastingen of andere gebieden waardoor je misschien de actualiteiten volgt?

Ik ben ZZP’er en zou dat erg graag blijven. Verdien genoeg om zelf mijn AOV te betalen en pensioen op te bouwen. En zou graag m’n vrijheid behouden.

Door de nieuwe regels lijkt het toch een grijs gebied te worden of ik wel of niet als zelfstandige zal worden gezien door de belastingdienst. Dat baart me zorgen.

Ik ben benieuwd hoe anderen daar op dit moment naar kijken.
Dat is al een aantal maanden trending in dat topic :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 18-11-2024 16:09 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36

Yucon

*broem*

Wat voor een werk doe je? Daar hangt veel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
@Qwerty-273
In de wet staat een aantal regels die het eigenlijk al onmogelijk maken om als ZZP'er te blijven werken. In ieder geval voor mij en veel ZZP-collega's in mijn branche.

Denk aan regels als: Een ZZP'er mag niet hetzelfde soort werk verrichten als mensen in loondienst bij de opdrachtgever doen.

Voorheen dacht ik dat de overheid vooral te laag betaalde ZZP'ers wilde beschermen.
Maar inmiddels begrijp ik dat de overheid van meer ZZP'ers af wil omdat ze niet voldonde bijdragen aan de bredere sociale zekerheid, de economie kwetsbaar maken etc.

Kortom: Ik voorzie een probleem.

Anderzijds, om 'n voorbeeld te geven: Een van de bedrijven waar ik veel voor werk huurt in de drukke periodes 20 ZZP'ers in voor bepaalde werkzaamheden. In rustige periodes zijn er misschien 2, of 0 ZZP'ers voor hen aan 't werk.

Voor zo'n bedrijf is het onmogelijk om die 20 mensen in dienst te nemen.

En dat geldt voor heel veel bedrijven lijkt me.

Dus het lijkt me ook niet realistisch dat de wet 1 op 1, zwart wit, gehandhaafd gaat worden zoals ie nu is.

Daarom vraag ik me af of er mensen zijn die hier al meer van weten / over kunnen zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anna991
FreakNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:07:
En wat is vrijheid eigenlijk? Ik hoor dat overal vanuit de ZZP hoek maar ik voel me in loondienst (bij de juiste werkgever) vrijer.
Vrijheid is voor mij nee kunnen zeggen tegen 'n opdracht om 4.00 's nachts. Of tegen 'n opdracht waar ik ethische bezwaren tegen heb bijv. Ik noem maar wat. In loondienst kun je in theorie ook nee zeggen op zulke dingen. Maar dat is 'n stuk lastiger als jij de vaste kracht bent van dat bedrijf en er op jou gerekend wordt zeg maar. Nu kan ik nee zeggen en mogen ze 'n andere ZZP'er bereid vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
Hmmbob schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:09:
[...]
Zoveel, dat er zelfs een eigen topic voor is: Het freelance ICT-ers discussie topic

[...]
Dat is al een aantal maanden trending in dat topic :+
Dat heb ik helaas nergens kunnen zien.

Heb je een linkje voor me?

Nogal noobish misschien.

Maar met de zoekfunctie vond ik alleen wat oudere topics over bijv. ZZP en hypotheken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Het linkje staat in mijn post, toch?
Je quote het zelfs....

[ Voor 25% gewijzigd door Hmmbob op 18-11-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
Dankjewel! Ben helaas geen ict’er. Maar zal er toch eens naar kijken.

Als ik ICT’er was zou ik ook voor een mooie Midlance constructie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De titel van dat topic is "misleidend", er zitten ook genoeg niet-IT ZZP'ers.

En midlance heeft ook nadelen, die zijn daar ook al uitgebreid besproken.

Nogmaals, in dat topic zijn al je vragen al eens besproken - en uitgebreid ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:36

Yucon

*broem*

Anna991 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:49:
Als ik ICT’er was zou ik ook voor een mooie Midlance constructie gaan.
Dat is een paradox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:20
Nee hoor, dat is een constructie die voor veel mensen werkt die wat meer geld willen verdienen, maar niet alles omtrent administratie, marketing en werving willen doen. Zeker in de IT zijn er aardig wat freelancers die daar weinig kaas van hebben gegeten en gewoon lekker de hele dag code willen kloppen.

Ik vind het een goede wijziging: te veel mensen krijgen opeens 7-10K aan salaris (en ruim het dubbele aan omzet) voor exact hetzelfde werk. Niet echt goed voor de inkomenskloof dus. Ik ben ook zelfstandige maar ik werk al jaren op een wijze die niet te vergelijken is met een bepaalde werkverhouding doordat ik meerdere klanten in de week heb en ook wat producten verkoop uit de onderneming. Ondanks dat ik ruim de 2,5 ton omzet per jaar haal en dus niet bijdraag aan het verkleinen van de loonkloof (jaja, ik weet het), zit ik in een vakgebied waar desondanks veel mensen gewoon 40 uur bij een ‘opdrachtgever’ zitten en vrij moeten vragen als ze dat willen - niets anders dan een loonslaaf in een gouden kooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:55
Anna991 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:18:
[...]

Vrijheid is voor mij nee kunnen zeggen tegen 'n opdracht om 4.00 's nachts.
Gokje: je werkt in de zorg?
Of tegen 'n opdracht waar ik ethische bezwaren tegen heb bijv. Ik noem maar wat. Nu kan ik nee zeggen en mogen ze 'n andere ZZP'er bereid vinden.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Welke werkzaamheden kunnen bij jou ethische bezwaren oproepen die elke andere werknemer in loondienst wel gewoon moet uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

Destruction

(ex-)Automonteur

Orangelights23 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:49:
zit ik in een vakgebied waar desondanks veel mensen gewoon 40 uur bij een ‘opdrachtgever’ zitten en vrij moeten vragen als ze dat willen - niets anders dan een loonslaaf in een gouden kooi.
Maar dat is dan ook gewoon schijnzelfstandigheid, waar ze dus nu op gaan handhaven. Als je een echte zelfstandige bent bepaal je o.a je eigen agenda en hoef je dus niet vrij te vragen maar slechts aan te kondigen dat je er op dag X niet bent, end of.

* Destruction is zelfstandige en wordt regelmatig ingehuurd door andere bedrijven. Ik houdt het dus in de gaten, maar voor zover ik nu lees heb ik hier weinig van te vrezen. Want afgezien van die enkele keer dat ik met iemand meerijdt (omdat dat een bus op locatie scheelt) of gereedschap/materiaal van de opdrachtgever (in of achter mijn eigen bus) meeneem naar een klus, doe ik 't allemaal zelf en op m'n eigen manier, volgens mijn eigen planning en draag ik m'n eigen kleding (alsin, geen reclame van de opdrachtgever). Volgens mij heb ik dan al heel wat hints van schijnzelfstandigheid getackeld ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Destruction op 18-11-2024 19:27 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Anna991 schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:18:
[...]

Vrijheid is voor mij nee kunnen zeggen tegen 'n opdracht om 4.00 's nachts. Of tegen 'n opdracht waar ik ethische bezwaren tegen heb bijv. Ik noem maar wat. In loondienst kun je in theorie ook nee zeggen op zulke dingen. Maar dat is 'n stuk lastiger als jij de vaste kracht bent van dat bedrijf en er op jou gerekend wordt zeg maar. Nu kan ik nee zeggen en mogen ze 'n andere ZZP'er bereid vinden.
Dat kan ook als uitzendkracht daar hoef je niet perse ZZP' er voor te zijn.
Ook dat opvangen van pieken van de werkgever kan opgevangen worden door uitzendkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:48

Lordy79

Vastberaden

NicoHF schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:31:
[...]

Ook dat opvangen van pieken van de werkgever kan opgevangen worden door uitzendkrachten.
Of zeer korte arbeidscontracten. Bijvoorbeeld voor 2 of 3 maanden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Hmmbob schreef op maandag 18 november 2024 @ 16:53:
De titel van dat topic is "misleidend", er zitten ook genoeg niet-IT ZZP'ers.

En midlance heeft ook nadelen, die zijn daar ook al uitgebreid besproken.

Nogmaals, in dat topic zijn al je vragen al eens besproken - en uitgebreid ook.
Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, alsof iemand 35 pagina's waarin 'vrijheid' genoemd wordt gaat lezen (en alle comments gaat aanklikken om te zien wat er op gereageerd werd), laat staan alle 2322 pagina's van het topic.

Dit is gewoon een hele concrete vraag die niks met een algemeen topic te maken heeft, is m.i. dus ook goed dat deze als los topic hier terecht is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Primair zal dit impact hebben op de schijn zzp constructies in bijv de zorg, de bouw, de pakket bezorgers, de pizza bezorgers etc.

Als je een jaar lang van 9 tot 5 of 5 tot 9 voor 1 baas werkt in het tenue van de baas is er ook bar weinig zzp over.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:54
@YakuzA maar ze slaan wel door, want er moet duidelijk verschil komen in wat baas regelt voor medewerkers van zzpers.
Bijvoorbeeld koffieautomaat... Die mag dus enkel voor medewerkers en gasten zijn.... Teamontwikkeldagen enkel voor medewerkers, kerstborrel, etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

99ruud99 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 07:19:
@YakuzA maar ze slaan wel door, want er moet duidelijk verschil komen in wat baas regelt voor medewerkers van zzpers.
Bijvoorbeeld koffieautomaat... Die mag dus enkel voor medewerkers en gasten zijn.... Teamontwikkeldagen enkel voor medewerkers, kerstborrel, etc etc etc.
Dat is ook wel de indruk die ik krijg van de exacte definities die ze hanteren idd. Weer te laat ingrijpen en daardoor weer te ver doorslaan in de maatregelen.
Maar dat zijn we ondertussen wel gewend van de overheid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Laatst online: 16-05 13:31
Orangelights23 schreef op maandag 18 november 2024 @ 18:49:
[...]

Ik vind het een goede wijziging: te veel mensen krijgen opeens 7-10K aan salaris (en ruim het dubbele aan omzet) voor exact hetzelfde werk. Niet echt goed voor de inkomenskloof dus. Ik ben ook zelfstandige maar ik werk al jaren op een wijze die niet te vergelijken is met een bepaalde werkverhouding doordat ik meerdere klanten in de week heb en ook wat producten verkoop uit de onderneming. Ondanks dat ik ruim de 2,5 ton omzet per jaar haal en dus niet bijdraag aan het verkleinen van de loonkloof (jaja, ik weet het), zit ik in een vakgebied waar desondanks veel mensen gewoon 40 uur bij een ‘opdrachtgever’ zitten en vrij moeten vragen als ze dat willen - niets anders dan een loonslaaf in een gouden kooi.
Klinkt een beetje alsof je het andere mensen niet gunt om een hoop te verdienen maar jezelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-01 07:45
ColeJ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:32:
[...]

Klinkt een beetje alsof je het andere mensen niet gunt om een hoop te verdienen maar jezelf wel.
Heel eerlijk, een ZZP'er in de zorg gun ik het ook niet een hoop te verdienen. Dat kan prima in loondienst en jaagt de zorgkosten alleen maar op. En ja, er zijn nog legio andere redenen dat die zorgkosten de pan uit reizen, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
Oon schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 05:42:
[...]

Ik vind dat altijd zo'n dooddoener, alsof iemand 35 pagina's waarin 'vrijheid' genoemd wordt gaat lezen (en alle comments gaat aanklikken om te zien wat er op gereageerd werd), laat staan alle 2322 pagina's van het topic.

Dit is gewoon een hele concrete vraag die niks met een algemeen topic te maken heeft, is m.i. dus ook goed dat deze als los topic hier terecht is gekomen.
Ja dit een beetje. Gister wel in dat topic al wat interessante gesprekken terug kunnen lezen. Maar het is een hoop om door te spitten. Zeker aangezien het op IT gericht is.

Overigens wel fijn dat Hmmbob me op dat topje gewezen heeft!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:53
G-series22 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:38:
[...]

Heel eerlijk, een ZZP'er in de zorg gun ik het ook niet een hoop te verdienen. Dat kan prima in loondienst en jaagt de zorgkosten alleen maar op. En ja, er zijn nog legio andere redenen dat die zorgkosten de pan uit reizen, maar dat terzijde.
Aha, dus mensen die voor andere zorgen, of politie die hun leven riskeren etc, die mogen niet veel verdienen. De bankmedewerkers, advocaten etc die mogen je helemaal leegtrekken verder. Maar o wee, dat je 9+ jaar WO studeert en een studieschuld hebt bijvoorbeeld, dan mag je niet meer verdienen dan een gemiddelde manager (waar er veel te veel van zijn en die meer verdienen dan hun zorgpersoneel en NIET declarabel zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door carpebios op 19-11-2024 10:00 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
marcelcee schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:10:
[...]

Gokje: je werkt in de zorg?

[...]

Wat moet ik me hier bij voorstellen? Welke werkzaamheden kunnen bij jou ethische bezwaren oproepen die elke andere werknemer in loondienst wel gewoon moet uitvoeren?
Nee ben werkzaam in de media.

Kan nog wel een aantal voordelen noemen aan het Zzp’erschap.

Grote punt voor mij is:

Voorheen dacht ik dat de overheid met name de lage loon ZZP’ers wilden beschermen. En snapte ik de rigoreuze wetgeving niet. Want veel mensen (die wel goed verdienen) WILLEN toch ZPP’er zijn?!

Inmiddels begrijp ik dat het de overheid erom te doen is dat ZZP’ers minder bijdragen aan collectieve zekerheid en dat ze kwetsbaar zijn ook bijv in economisch mindere tijden. En gezien het grote aantal ZZP’ers in Nederland, maakt dat de Nederlandse economie als geheel kwetsbaarder.

En dus wil de overheid het aantal ZZP’ers terugbrengen. Over de hele linie.

Sindsdien ben ik er niet meer zo gerust op dat het wel losloopt.

Ik overweeg dus om in loondienst te gaan.

Vandaar ook mijn nieuwsgierigheid naar hoe andere ZZP’ers hier op dit moment naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:00
[...]

Je verdient juist geen reet als zzp'er in de zorg, die tarieven zijn gewoon gebaseerd op wat de verzekeringen uitkeren. In ieder geval in de zorgsector waar mijn vriendin in werkt, waar zzp'en overigens ook de norm is en er vrijwel niemand in loondienst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anna991
carpebios schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:58:
[...]

Aha, dus mensen die voor andere zorgen, of politie die hun leven riskeren etc, die mogen niet veel verdienen. De bankmedewerkers, advocaten etc die mogen je helemaal leegtrekken verder. Maar o wee, dat je 9+ jaar WO studeert en een studieschuld hebt bijvoorbeeld, dan mag je niet meer verdienen dan een gemiddelde manager (waar er veel te veel van zijn en die meer verdienen dan hun zorgpersoneel en NIET declarabel zijn).
Goed punt.

Hoe beroepen gewaardeerd worden is soms pijnlijk krom.

De mensen die het allerhardst werken verdienen soms het minst.

Work smarter not harder zeggen ze dan. Maar dat is makkelijk praten als je een goed stel hersens hebt meegekregen en van huis uit alle ondersteuning en kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
Zijn er hier ZZP’ers?
Ja, hier
Hoe denken jullie over de handhaving van de wetgeving per januari 2025?
Jammer dat de wet bestaat. Jammer dat ze gaan handhaven. Het is totaal geen verrassing.
Voorzien jullie problemen voor jullie toekomst als ZZP’er?
Ik voorzie dat ik niet door kan met het type consultancy werk dat ik nu doe.
Overwegen jullie loondienst?
Nee
De opties voor mij zijn
- Ander type werk uitvoeren vanuit mijn onderneming
- Klanten zoeken in het buitenland
- Mij onttrekken van de arbeidsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
MijnAccount schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:18:
[...]

Ja, hier

[...]

Jammer dat de wet bestaat. Jammer dat ze gaan handhaven. Het is totaal geen verrassing.

[...]

Ik voorzie dat ik niet door kan met het type consultancy werk dat ik nu doe.

[...]

Nee
De opties voor mij zijn
- Ander type werk uitvoeren vanuit mijn onderneming
- Klanten zoeken in het buitenland
- Mij onttrekken van de arbeidsmarkt.
Hmm. Klinkt alsof je al een goed voorbeeld bent van de onbedoelde gevolgen van deze wetgeving. Of althans de handhaving ervan vanaf januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Ik zie niet in hoe ZZP'ers de zorgkosten doen oplopen, heb je daar bewijzen van of is dat puur je onderbuik gevoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krwz
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 17-05 19:35
ColeJ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:13:
Ik zie niet in hoe ZZP'ers de zorgkosten doen oplopen, heb je daar bewijzen van of is dat puur je onderbuik gevoel?
Dat doen ze ook nauwelijks, rekende Berenschot uit.
Het wordt wel vaak gedacht door teamleiders die alleen naar het uurtarief kijken en daarbij vergeten dat het uurtarief van zzp'ers tijdens vakantie, ziekte, ouderschapsverlof nul is en dat ze voor zzp'ers geen verzekeringspremies en pensioen hoeven af te dragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Krwz op 19-11-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Krwz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:34:
[...]

Dat doen ze ook nauwelijks, rekende Berenschot uit.
Het wordt wel vaak gedacht door teamleiders die alleen naar het uurtarief kijken en daarbij vergeten dat het uurtarief van zzp'ers tijdens vakantie, ziekte, ouderschapsverlof nul is en dat ze voor zzp'ers geen verzekeringspremies en pensioen hoeven af te dragen.
En dan heb je zwangerschapsverlof, kans op ziekte etc nog niet eens meegerekend. Nee, ZZP'ers zijn niet duurder dan personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anna991
Ander onderwerp maar wat de zorgkosten doet oplopen zijn commerciële bedrijven of zelfs malafide bedrijven.

Neoliberale idee was dat er concurrentie en dus kostenbesparingen zouden ontstaan bij marktwerking in de zorg.

Het tegenovergestelde is gebleven. Er zijn ontelbaar veel bedrijven in alle zorgtakken die zijn opgericht puur om (relatief gemakkelijk) geld te verdienen. Niet uit passie voor zorg.

Denk maar aan de corona crisis waarin allerlei bedrijven zogenaamd ineens 14 medewerkers hadden toen ze compensatie per medewerker kregen. Die 14 medewerkers bleken dan helemaal niet te bestaan als RTL nieuws opbelde. Maar het geld werd wel opgestreken.

Of patiënten iets hulpbehoevender dan nodig inschalen om meer budget te krijgen. Bureaucratische rotzooi ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:35

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat alle kanten op :). In Het freelance ICT-ers discussie topic kan de discussie zoals hij hier begon verder gevoerd worden, deze gaat op slot
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.