Toon posts:

ai linux

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Hmm volgens mij heb ik ook nog wel een geintresseerde cmg-er voor je. Maar of je iets aan hun hebt........... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heej, pas d'r op hè?...
THEY are watching us B-)
't zijn natuurlijk wel allemaal Windoze mensen...maar die CMG'er die ik bedoel (Gerrold, als je dit leest: ik bedoel jou *D ) kennut wel...was nl. een klasgenoot van mij.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ja, aan een CMG'er hebben we niks, mot ik niet! ;) j/k
Mooi, alsie een beetje kan programmeren (!LINUX!) is het alleen maar mooi :)

Oddyseus komt ook thuis zo onderhand, dus die is ook weer bij de club... Kunnen we misschien al wel echte aanstalten maken om te gaan beginnen :P

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Jup!
schrijf jullie gedachten over de werking, etc. maar ff op, en mail die maar naar m'n werk.
Ik moet nu zorgen nl. dat ik rechten krijg om ons intranet te beheren...(met frontfuck :'( )

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Ik vraag het hier maar even omdat jullie al wat langer met Festival bezig zijn..

Hoe krijg ik in Festival een vrouwlijke stem?
Het wil niet lukken.

met papier mache kun je alles maken!!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op vrijdag 28 september 2001 10:22 schreef BezurK het volgende:
[..]
Oddyseus komt ook thuis zo onderhand, dus die is ook weer bij de club...
Hier ben ik weer...net thuis van een heel erg leuke week, ben echter ook totaal uitgeput eigenlijk. Heb een week aan het Model Europees Parlement (MEP) meegedaan (nationaal, voor de mensen die het kennen). Eerst in Groningen gezeten, bij studenten op kamers...dat was overdag veel vergaderen, 's avonds veel uitgaan en dan 's morgens je afvragen waar je aan begonnen bent...daarna naar Den Haag geweest en een paar dagen in de oude vergaderzaal van de Tweede Kamer met zo'n 150 man vergaderd. Ook in Den Haag is er niet veel van slapen gekomen. Ben nu echter weer terug en zal morgen na het inhalen van wat slaap wel weer in staat zijn om aan de slag te gaan.

e-forze: ik beantwoord je mailtje morgen wel, ik word nu eigenlijk al verondersteld te slapen... :Z

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 20:44 schreef Servowire het volgende:
Ik vraag het hier maar even omdat jullie al wat langer met Festival bezig zijn..
Langer mee bezig?!?
'k heb nog steeds alles in m'n mailbox...Hetnet heeft weer eens problemen...kan wel inbellen, kan verder nix... :(
Dus ik kan niet eens beginnen :'( BoeHOehoE!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 20:44 schreef Servowire het volgende:
Hoe krijg ik in Festival een vrouwlijke stem?
Het wil niet lukken.
Er is op de site waar festival gedistrubueerd wordt een pakketje te downen waarmee je fesitval een vrouwelijke ( :* )stem geeft...have fun&suc6 :)

• BezurK
Op maandag 01 oktober 2001 14:44 schreef e-forze het volgende:

[..]

Er is op de site waar festival gedistrubueerd wordt een pakketje te downen waarmee je fesitval een vrouwelijke ( :* )stem geeft...have fun&suc6 :)
Klopt, en er zijn tientallen (meertalige) voicepacks te downloaden vanaf de site van MBROLA, veel succes! :)

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 oktober 2001 15:32 schreef BezurK het volgende:

[..]

Klopt, en er zijn tientallen (meertalige) voicepacks te downloaden vanaf de site van MBROLA, veel succes! :)
De voicepacks van MBROLA zijn niet GPL of GPL-compatible, bij mijn weten. Ze staan commercieel gebruik niet toe. Aangezien het project bij SourceForge aangemeld staat als GPL, lijkt het me geen goed idee om van non-GPL-software af te hangen. Al kan ik me voorstellen dat er hier minder rechtlijnige gebruikers zijn >:) Je zou natuurlijk altijd die voicepacks als een soort extensie kunnen houden, dan kan iedereen zelf kiezen...

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
jupz!
You've GoT my vote :P
Odysseus 4 prez *D

• Servowire
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

Op maandag 01 oktober 2001 15:32 schreef BezurK het volgende:

[..]

Hoe krijg ik die er dan bij?

Het zijn pho files? Ik snap het niet helemaal..

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Topicstarter
Zover ben ik nog niet echt...
is het niet een kwestie van bijv. festival -v female.fho (ofzo? :? )
Er zit vast wel een manual bij over hoe je een voice toe kunt voegen...niet?
(ps: goeiemorgen, btw :P )

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Uit de manual van festival 1.4.1, hoofdstuk 24:
As there are a number of voices available for Festival and they may or may not exists in different installations we have tried to make it as simple as possible to add new voices to the system without having to change any of the basic distribution. In fact if the voices use the following standard method for describing themselves it is merely a matter of unpacking them in order for them to be used by the system.

The variable voice-path conatins a list of directories where voices will be automatically searched for. If this is not set it is set automatically by appending `/voices/' to all paths in festival load-path. You may add new directories explicitly to this variable in your `sitevars.scm' file or your own `.festivalrc' as you wish.

Each voice directory is assumed to be of the form
LANGUAGE/VOICENAME/

Within the VOICENAME/ directory itself it is assumed there is a file `festvox/VOICENAME.scm' which when loaded will define the voice itself. The actual voice function should be called voice_VOICENAME.

For example the voices distributed with the standard Festival distribution all unpack in `festival/lib/voices'. The Amercan voice `ked_diphone' unpacks into
festival/lib/voices/english/ked_diphone/

Its actual definition file is in
festival/lib/voices/english/ked_diphone/festvox/ked_diphone.scm

Note the name of the directory and the name of the Scheme definition file must be the same.

Alternative voices using perhaps a different encoding of the database but the same front end may be defined in the same way by using symbolic links in the langauge directoriy to the main directory. For example a PSOLA version of the ked voice may be defined in
festival/lib/voices/english/ked_diphone/festvox/ked_psola.scm

Adding a symbole link in `festival/lib/voices/english/' ro `ked_diphone' called `ked_psola' will allow that voice to be automatically registered when Festival starts up.

Note that this method doesn't actually load the voices it finds, that could be prohibitively time consuming to the start up process. It blindly assumes that there is a file `VOICENAME/festvox/VOICENAME.scm' to load. An autoload definition is given for voice_VOICENAME which when called will load that file and call the real definition if it exists in the file.

This is only a recommended method to make adding new voices easier, it may be ignored if you wish. However we still recommend that even if you use your own convetions for adding new voices you consider the autoload function to define them in, for example, the `siteinit.scm' file or `.festivalrc'. The autoload function takes three arguments: a function name, a file containing the actual definiton and a comment. For example a definition of voice can be done explicitly by
(autooad voice_f2b "/home/awb/data/f2b/ducs/f2b_ducs"
"American English female f2b")))

Of course you can also load the definition file explicitly if you wish.

In order to allow the system to start making intellegent use of voices we recommend that all voice definitions include a call to the function voice_proclaim this allows the system to know some properties about the voice such as language, gender and dialect. The proclaim_voice function taks two arguments a name (e.g. rab_diphone and an assoc list of features and names. Currently we require language, gender, dialect and description. The last being a textual description of the voice itself. An example proclaimation is
(proclaim_voice
'rab_diphone
'((language english)
(gender male)
(dialect british)
(description
"This voice provides a British RP English male voice using a
residual excited LPC diphone synthesis method. It uses a
modified Oxford Advanced Learners' Dictionary for pronunciations.
Prosodic phrasing is provided by a statistically trained model
using part of speech and local distribution of breaks. Intonation
is provided by a CART tree predicting ToBI accents and an F0
contour generated from a model trained from natural speech. The
duration model is also trained from data using a CART tree.")))

There are functions to access a description. voice.description will return the description for a given voice and will load that voice if it is not already loaded. voice.describe will describe the given given voice by synthesizing the textual description using the current voice. It would be nice to use the voice itself to give a self introduction but unfortunately that introduces of problem of decide which language the description should be in, we are not all as fluent in welsh as we'd like to be.

The function voice.list will list the potential voices in the system. These are the names of voices which have been found in the voice-path. As they have not actaully been loaded they can't actually be confirmed as usable voices. One solution to this would be to load all voices at start up time which would allow confirmation they exist and to get their full description through proclaim_voice. But start up is already too slow in festival so we have to accept this stat for the time being. Splitting the description of the voice from the actual definition is a possible solution to this problem but we have not yet looked in to this.
Ik weet niets over .pho-files en heb er ook geen op mijn systeem. Ze staan ook niet in de manual (dit hoofdstuk dan), dus waarschijnlijk heb je nog een stel andere bestanden en is dit gewoon een van de bestanden die gebruikt wordt.

* odysseus verontschuldigt zich voor de lap tekst, maar het lijkt me voor iedereen wel interessant om te weten.

Verwijderd

Topicstarter
is idd interessant voor de mensen die deze topic zien, en denken: Da's interessant! ;)

/me heeft de code bekeken: teveel voor m'n HP400... :)

• BezurK
Mensen, ik heb een klein probleem.
Ik moet voor school (en voor de fun, spelletjes) weer windows op mijn computer hebben en dat heb ik dan ook alweer een tijdje naast mijn linux...
Maar nu heb ik eergister een HD crash gehad van mijn linux schijf :(
Tot ik een nieuwe HD krijg (garantie! :P) heb ik dus geen linux, ik heb geen idee hoe lang dit duurt dus ik denk dat ik gewoon uit voorzorg maar niet verder ga met dit project ;(
Ik hoop dat jullie dit begrijpen en wens me succes in de verschrikkelijke wereld van den windhoos >:)

Groetjes van BezurK

• odysseus
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:01 schreef BezurK het volgende:
Ik hoop dat jullie dit begrijpen en wens me succes in de verschrikkelijke wereld van den windhoos >:)

Groetjes van BezurK
Succes...ik hoop zelf morgen naar het pipen van het ene programma via de console naar een ander programma te kunnen kijken. Hopelijk komt je nieuwe HD snel :7 ...

• xychix
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Op maandag 17 september 2001 19:51 schreef nelske het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig, maar zo schiet je nog niks op qua gebruikersgemak natuurlijk.

Als je stemherkenning kan maken dan is een password in principe niet eens nodig. Beter is het natuurlijk i.c.m. een iris-scan of vingerafdruk.

Maar wat ik wil zeggen is het volgende.
Om een goed werkend systeem te maken, moet je aardig wat programmeer ervaring hebben en dus zodoende goed kunnen programmeren. Er wordt aardig wat research naar spaak(herkenning) aan onder andere universiteiten gedaan. Dit zijn echt mega-projecten. Niet iets wat je zomaar even in je vrije uurtjes doet.
Als je zoiets op wil gaan zetten, dan zul je in een groep samen moeten werken, aaangezien het je in je eentje waarschijnlijk niet gaat lukken.
Nelske !!!! Foei..

eerst zeg je doodleuk dat we aan mindervalide mensen moeten denken (Vuurwerk slachtoffers ed.) vervolgens stel je als authenticatie methode een vingerafdruk voor... dan kunnen ze toch ook typen...

het zou gewoon handig zijn als een pc aangespoken kan worden dmv een microfoon (een pc zonder toetsbord monitor ed) en ik schreew "ik wil inernet" dan hij dan terug zegt. "ISDN verbinding gemaakt."

oftwel de pc kan de kast in... een microfoon op mijn bureau en gaan maar...
Op zaterdag 06 oktober 2001 20:01 schreef BezurK het volgende:
Mensen, ik heb een klein probleem.
Ik moet voor school (en voor de fun, spelletjes) weer windows op mijn computer hebben en dat heb ik dan ook alweer een tijdje naast mijn linux...
Maar nu heb ik eergister een HD crash gehad van mijn linux schijf :(
Tot ik een nieuwe HD krijg (garantie! :P) heb ik dus geen linux, ik heb geen idee hoe lang dit duurt dus ik denk dat ik gewoon uit voorzorg maar niet verder ga met dit project ;(

Groetjes van BezurK
maak er een dual boot van

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op zondag 14 april 2002 11:58 schreef xychix het volgende:

[..]
flinke kick :)
maar hoe staat het met dit project?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Volgens mij net zover als alle ander projecten die op GoT gestart worden: nergens :P (best wel jammer overigens)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

zeker weten jammer... gelukkig staan hier genoeg progies genoemt dus het is de moeite waard ze ff te bekijken :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Pagina: 1 2 Laatste