Op dinsdag 18 september 2001 14:24 schreef e-forze het volgende:
1 van de belangrijkste dingen bij programmeren, is het ontwerp (vb: het technische ontwerp).
Ook de manier waarop je programmeert is belangrijk...Als jij bij mij aankomt met een stuk code dat iets schijnt te doen, maar als ik de code bekijk blijkt het 'spagetthi-code' te zijn, hoef ik het niet...(duurt te lang om te ontcijferen

)
ik val je niet aan, maar ik noem een voorbeeld hè?

maar zoals eerder genoemd, is het dus 'simpelweg' een koppeling tussen 2 progs en misschien een geavanceerdere versie maken (met zo'n zwoele stem d'r in

)
Tja, dat is dus een van de belangrijkere dingen. Je moet een groepje mensen hebben dat goed en gestructureerd (en in teamverband) kunnen programmeren.
Ik weet niet of je wel eens met (grote) teams geprogrammeerd hebt, maar dat is niet zo'n gemakkelijke opgave. Zeker niet als je de personen en hun capaciteiten niet goed kent.
Ik wil best eens nadenken hierover, maar ik denk niet dat ik hier de tijd voor vrij kan maken.
En tja wat spagethi-code betreft; daar heb ik al heel wat voorbeeldjes van gezien. In ieder geval genoeg om mezelf aangeleerd te hebben om gestructureerd en duidelijk te programmeren
Die iris- en vingerafdruk scan waren natuurlijk maar een geintje, hoewel biometrische identificatie wel de manier van de toekomst zal worden. Over een aantal jaren hebben wij allemaal zo'n ding thuis staan waarschijnlijk. Hetgene ik wilde zeggen is dat je de gebruiksvriendelijkheid volledig weghaalt als je toch nog via het toetsenbord commando's o.i.d. uit moet gaan voeren. Tja dan zul je dus andere manieren van veiligheid moeten gaan zoeken.
Al met al niet een heel eenvoudig klusje.
Wat ik heel vaak zie bij projecten is dat men zich enorm vergist in de omvang van het project.
Verder zijn er al een aantal keren "projecten" via GoT gestart, waarvan helemaal niks terecht is gekomen.
Gewoon wat kritische noten van /me