mening voor PC voor 1440p. puur gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutpeulen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
puur voor gaming op hoge kwaliteit

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 2000 euro. beetje flexibel

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Case: De Sharkoon DG7000-G RGB
SSD: heb al een 1TB SSD
1440p monitor

Waar ik zelf aan zat te denken is onderstaande:
AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed - Processor
GIGABYTE Radeon RX 7900 XT GAMING OC - Videokaart
ASUS ROG STRIX B650-A GAMING WIFI - Moederbord
NZXT Kraken 280 RGB - Vloeistof-koelsysteem
Corsair Vengeance RGB - Geheugen 2 x 16GB 6000MHz DDR5
Lexar NQ790 1TB - SSD
GIGABYTE GP-UD750GM PG5 - Voeding. (heb zelf nog een Corsair CX450 liggen maar gok dat dit te weinig zal zijn)

[ Voor 11% gewijzigd door woutpeulen op 18-11-2024 09:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:39
450 Watt is inderdaad te weinig voor een PC met een videokaart die al 300 Watt kan verbruiken. Gigabyte heeft een paar jaar geleden een beroerde reputatie opgebouwd op het gebied van voedingen (Google maar op Gigabyte PSU problems), neem liever iets als de Cooler Master GX III Gold 750W of de be quiet! Pure Power 12 M 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 14:41
Allereerst: delen van winkelwagens mag niet. Je kan Handleiding Pricewatch gebruiken om een lijstje te maken.
Daarnaast: Wil je alles bij Azerty bestellen, of bestel je nu toevallig gewoon alles daar?

Nu voor het advies.
Eens dat je een betere voeding nodig hebt.
Die CPU koeler is overkill voor jouw CPU. Daarnaast ben ik persoonlijk altijd meer een fan van luchtkoelers als je geen AIO nodig hebt. Luchtkoelers kunnen niet lek raken en ze hebben geen pomp die kapot kan gaan.
Voor luchtkoelers kan je bijvoorbeeld gaan voor uitvoering: Scythe Mugen 6 - Dual Fan Black Edition als je bij Azerty wil blijven.
Als je niet specifiek bij Azerty wil blijven is uitvoering: Thermalright Peerless Assassin 120 SE altijd een goede optie.
De X3D is op het moment heel duur, qua prijs/kwaliteit verhouding is het nu een enorm slechte keuze. uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray zou een veel betere keuze zijn. Als je wel de X3D wil, maar niet bij Azerty hoeft te blijven, dan is uitvoering: AMD Ryzen 7 7800X3D Tray een makkelijke manier om 100 euro te besparen
Qua RAM: uitvoering: Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA is net ietsje sneller en goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutpeulen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-11-2024
Dank voor de reactie.

heb de winkelwagen eruit gehaald. wist hier niet van.
De voeding was ik al vanuit gegaan.

ik zit niet vast aan Azerty maar was voor mij het makkelijkste om uit te kiezen en er zit nu met black friday een Cashback op de combo van CPU en GPU.

ik heb even gekeken naar CPU en kwa prijs/kwaliteit is de Ryzen 7 7700 inderdaad een betere optie.