Webwinkel bezorgd verkeerd, verplicht tot terugsturen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Visophetdroge schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 12:37:
Dank voor de snelle antwoorden. Dat meewerken en de spullen bewaren, dat is wat ze nu doet. Ze heeft ook meerdere keren aangegeven dat het opgehaald kan worden, maar dan wordt er gewezen op hun retourbeleid.
Ik vraag me af wat het retourbeleid te maken heeft met een bestelling die verkeerd bezorgd is. Als ik hier een pakketje binnenkrijg van een willekeurige webwinkel, even in het midden gelaten of ik er wel of niet (eerder) iets besteld heb, wat heb ik dan te maken met hun retourbeleid...? Als ik dan fysiek niet in staat zou zijn om het pakketje weg te brengen hebben ze 2 opties: het op komen (laten) halen of mij de spullen laten houden. Pick one. Ga je toch verder niet moeilijk over doen? 't ligt er maar net aan hoe graag ze de spullen terugwillen.

Verder zou ik hetzelfde advies geven als vele anderen hier: spendeer er niet teveel tijd aan. Wat is het principe precies en wat bereik je met het misschien winnen? Uren kwijt en dat er uiteindelijk toch een DHL bezorger aan de deur komt om het pakje te halen? Nou van harte gefeliciteerd meid, stick it to the bastards. :+ Kijk, dat de webshop maar weinig meewerkend is, je dat vervelend vind en daarom weinig sympathie voor ze hebt: heel begrijpelijk. Maar je kan het jezelf ook nodeloos moeilijk maken zeg, sjesus. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-09 11:40
Grappig dat ze verwijzen naar het retourbeleid terwijl je daar helemaal geen gebruik van maakt.

Leuk dat hier allemaal mensen roepen dat jullie het niet moeilijker moeten maken dan het is. Maar die mensen hebben misschien een DHL punt om de hoek zitten. Wanneer je ziek bent of om wat voor reden dan ook beperkt bent in energie is dit frustrerend.

Daarnaast zou topic starter schadeloos moeten zijn, indien hij of zij tijd kwijt is voor 20km en laat het zeggen 4 liter benzine voor de reis is dat al gouw een flinke kostenpost.

Dus lekker laten liggen en wachten tot ze het op komen halen. Het is niet dat jij het product verduisterd, in tegendeel, je nodigt ze uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
toolkist schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:34:
[...]

Als ze zo graag moeilijk wil doen dan had ik haar dat ook lekker zelf uit laten zoeken.
Vind ik ook.
Al de tijd wat je nu in het topic stopt...in de tussentijd had het je het ook al lang kunnen wegbrengen.

Mensen maken fouten.
Kleine moeite om het weg te brengen toch? Of eventueel door iemand anders..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maffiabaas
Aggressor schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:25:
[...]

Vind ik ook.
Al de tijd wat je nu in het topic stopt...in de tussentijd had het je het ook al lang kunnen wegbrengen.

Mensen maken fouten.
Kleine moeite om het weg te brengen toch? Of eventueel door iemand anders..
Webshop doet niet eens de moeite om de koopovereenkomst na te komen, waarom zou topicstarter dan moeite doen om het verkeerd geleverde op eigen kosten naar een pakketpunt te brengen?

Zover ik kan lezen zijn de verzendkosten van het initiële pakket niet eens geretourneerd. Ze zou er dus verlies op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
maffiabaas schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:46:
[...]

Webshop doet niet eens de moeite om de koopovereenkomst na te komen, waarom zou topicstarter dan moeite doen om het verkeerd geleverde op eigen kosten naar een pakketpunt te brengen?
Dat moet TS ook zelf weten en wettelijk gezien heeft ie ook gelijk. In de praktijk heeft dit topic en de communicatie met de webshop echter al meer tijd gekost dan als het pakketje gewoon terug was gestuurd. En aangezien dit nog niet klaar is zal de tijd die het nog gaat kosten ook meer zijn. Dan kun je op je strepen gaan staan en doorgaan, of je kunt het jezelf makkelijk maken en het pakketje terug brengen. Pick your battles, sommige zijn het gewoon niet waard om aan te gaan.
Zover ik kan lezen zijn de verzendkosten van het initiële pakket niet eens geretourneerd. Ze zou er dus verlies op maken.
Daarvoor krijgt ze een kortingsbon voor de volgende bestelling

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

(jarig!)
Visophetdroge schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:52:
Het verbaast me hoeveel mensen het gedrag van de verkoper accepteren, maar iemand die voor haar rechten opkomt veroordelen.
Waarschijnlijk omdat ‘tijd’ het meest kostbare is dat we hebben op deze aarde.
Hoewel er absoluut niets mis is met het opkomen voor je rechten en het vasthouden aan je principes, is het ook belangrijk om een goede balans te vinden tussen wat het je uiteindelijk oplevert en wat iets je kost aan tijd en energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:31
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 16-11-2024 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 17-11-2024 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:00
redwing schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:53:
Wat dus niet mag, want je hoort je complete aankoopbedrag + verzendkosten terug te krijgen op dezelfde manier als je betaald hebt.

Aan zo'n waardebon heb je namelijk niks, alsof je bij zo'n winkel nogmaals iets gaat bestellen. Je weet nu duidelijk waar je bij de after-sales op kunt rekenen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
LordSinclair schreef op maandag 18 november 2024 @ 07:49:
[...]

Wat dus niet mag, want je hoort je complete aankoopbedrag + verzendkosten terug te krijgen op dezelfde manier als je betaald hebt.

Aan zo'n waardebon heb je namelijk niks, alsof je bij zo'n winkel nogmaals iets gaat bestellen. Je weet nu duidelijk waar je bij de after-sales op kunt rekenen.
Ik zeg ook niet dat het rechtsgeldig is, ik zeg alleen dat er wel degelijk iets gegeven is ter compensatie van de verzendkosten.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Ik met het er mee eens dat de winkel het maar moet laten ophalen.

Ik kan me echter ook voorstellen dat je snel van dit gezeur af wilt zijn. In dat geval zou ik nog wel even voorzichtig zijn met retour sturen. Niet dat ze straks zeggen we hebben niets ontvangen ofzo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00

sapphire

Die-hard pruts0r

redwing schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:53:
[...]

Dat moet TS ook zelf weten en wettelijk gezien heeft ie ook gelijk. In de praktijk heeft dit topic en de communicatie met de webshop echter al meer tijd gekost dan als het pakketje gewoon terug was gestuurd. En aangezien dit nog niet klaar is zal de tijd die het nog gaat kosten ook meer zijn. Dan kun je op je strepen gaan staan en doorgaan, of je kunt het jezelf makkelijk maken en het pakketje terug brengen. Pick your battles, sommige zijn het gewoon niet waard om aan te gaan.

[...]

Je kan hem ook omdraaien; de tijd die de webshop er nu al aan kwijt is hadden ze ook kunnen gebruiken door even DHL te berichten om het pakketje op te halen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
In principe is topicstarter er geen tijd aan kwijt, nu gewoon laten rusten. Aanbod om op te halen is gedaan. Nu lekker verder gaan met leven, zaak afgedaan. Spulletjes bewaren zolang je de winkeleigenaar schriftelijk de gelegenheid hebt gegeven de spullen op te komen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Wootism schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 09:15:
[...]

Waarschijnlijk omdat ‘tijd’ het meest kostbare is dat we hebben op deze aarde.
Hoewel er absoluut niets mis is met het opkomen voor je rechten en het vasthouden aan je principes, is het ook belangrijk om een goede balans te vinden tussen wat het je uiteindelijk oplevert en wat iets je kost aan tijd en energie.
En dat is nou precies de reden waarom de webshop het maar moet komen ophalen, anders spendeert TS 40 minuten aan fietsen om het probleem van iemand anders op te lossen. Tijd die hij ook gezellig met zijn vriendin kan besteden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 16:49
SunnieNL schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:41:
[...]

En dat is nou precies de reden waarom de webshop het maar moet komen ophalen, anders spendeert TS 40 minuten aan fietsen om het probleem van iemand anders op te lossen. Tijd die hij ook gezellig met zijn vriendin kan besteden.
om vervolgens meer als 1 uur aan de telefoon te hangen mailen topic maken etc etc _/-\o_ .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
loki504 schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:03:
[...]

om vervolgens meer als 1 uur aan de telefoon te hangen mailen topic maken etc etc _/-\o_ .
Tja, dat had ik ook niet gedaan. Ik had die webshop de keuzes gegeven die ik eerder heb gepost en daarna afgewacht :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:49

aap

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Ik snap beide kanten in dit verhaal niet. De webshop zou het makkelijk op kunnen lossen door het pakket op te laten halen (al brengt dat kosten met zich mee). Anderzijds voor TS + vriendin ook een kleine moeite om dat pakket een keer af te leveren als je toevallig in de buurt bent van het DHL afleverpunt. Zo bezorg je elkaar een hoop gedoe om niets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op maandag 18 november 2024 @ 13:18:
Ik snap beide kanten in dit verhaal niet. De webshop zou het makkelijk op kunnen lossen door het pakket op te laten halen (al brengt dat kosten met zich mee). Anderzijds voor TS + vriendin ook een kleine moeite om dat pakket een keer af te leveren als je toevallig in de buurt bent van het DHL afleverpunt. Zo bezorg je elkaar een hoop gedoe om niets.
Die hoop gedoe is er alleen bij TS en vriendin. Voor die medewerker van de webshop is het gewoon het zoveelste klantenservicenummertje wat afgewerkt moet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
*knip* Een TR via de 'Rapporteer'-knop zien we sneller.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 18-11-2024 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visophetdroge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-08 17:16
Er is weer een mail naar de winkel gestuurd, met daarin opmerkingen over plichten en rechten (nogmaals dank aan vooral de juristen in dit draadje). Hieronder het antwoord.
Beste Voornaam,

Bedankt voor je bericht.

In overleg hebben we besloten dat wij geen factuur zullen sturen voor de artikelen die je hebt ontvangen.
Wij laten het hierbij.

Mocht je toch gebruik willen maken van onze eerder genoemde oplossingen, vernemen wij dit uiteraard graag.

Ik wens je een fijne dag!

Met vriendelijke groet,

Voornaam
Klantenservice Winkel
Het hele handelen van de winkel komt op me over alsof ze weten dat ze onrechtmatig bezig zijn, maar doorgaans hiermee weg komen omdat de meeste mensen van 'het gezeur af willen zijn'. En anders dreigen met facturen. Pas als er iemand is die ze op hun gedrag aanspreekt, blijkt het een loos dreigement en hoeft het pakket niet meer terug.

Het kan dus afgesloten worden, het geld is terug en het dreigen is gestopt. Al blijft er wel een nare nasmaak. Maar zoals iemand eerder opperde, is een review op Trust Pilot een goed idee om het helemaal af te ronden.
Pagina: 1 2 Laatste