Computer uit 2010, naar de schroot of?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

Vraag

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19
Mijn vraag
Een samengestelde en zelf gebouwde PC desktop uit 2010 is niet meer in gebruik. Het gaat mij niet om het geld, maar heeft het nut om dit nog online te koop/ophalen te zetten? Raak je dit nog kwijt, vinden mensen het leuk om hier nog wat mee te doen? Als het naar het grofvuil gaat is het ook echt weg.
Mocht er nog een vergoeding uitgehaald worden, is het natuurlijk altijd welkom om bijvoorbeeld uit eten te gaan o.i.d.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDfIQi2QuWLeQTGqa0tcq4lKHJI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BwcHJi3WuvRv8LHSw1NgipTc.png?f=user_large
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beetje rondgeneusd op de gangbare 2e hand sites, maar niet zo snel wat gevonden. Dit is meer een laatste check, ik denk niet dat er vraag naar is.

Alle reacties

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Zet het op marktplaats voor een kratje bier, misschien kan je iemand met een klein budget blij maken dat ze in ieder geval iets hebben.

Roomba E5 te koop

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Of je zet er linux op om mee te spelen en te leren, want dit is wel serieus oud.
Ik krijg met wat moeite spul van 8 jaar oud nog ondersteund op windows, maar al mijn oudere hardware waaar ik geen afscheid van kan nemen (o.a. wat Apple laptops) draaien heerlijk op linux.

Maar soms is het ook wel handig om een legacy systeem te behouden, maar dan stand alone en niet op internet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Je kan zo'n computer inleveren bij je lokale recycler, meestal een kringloopwinkel. Zeker niet met grof vuil meegeven, vaak kost dat geld en verbranden is slecht voor het milieu en voor de generaties na ons. Er zitten nog waardevolle metalen in, zelfs goud. De recycler kiest herbruikbare delen (misschien de kast) en de rest wordt zoveel mogelijk verwerkt tot nieuwe grondstoffen.

Een voeding slijt, de kans is aanwezig dat deze voeding ook niet meer doet waarvoor die ontworpen is. Het kan gevaarlijk zijn die te lang te blijven gebruiken.

Computers van deze leeftijd zijn meestal niet zuinig, daarom is een tweede leven als server of als pc in een derdewereldland zonder schone energievoorziening geen goede optie.

Windows 7 wordt al een aantal jaren niet meer ondersteund, er zijn voor zover ik weet weinig of geen browservarianten van Chromium of Firefox die daar nog op draaien. Linux is een optie, maar ook daarmee kan je compatibiliteitsproblemen tegenkomen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Howto: prijsbepaling (oude) hardware

Ook hoe je oudere hardware kunt taxeren is sinds 2010 niet noemenswaardig veranderd. Als je zelf al veel gedaan zou hebben (en met ons deelde exact wat de uitkomsten waren) en detailvragen zou hebben zou dit topic mogelijk bestaansrecht hebben maar met zo weinig inzet als dit gaat hier een slotje op.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.