Nuki Smart Lock Ultra - Kleiner, sneller, krachtiger

Pagina: 1
Acties:
  • 1.061 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafta34
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 24-02 05:22
Artikel: review: Nuki Smart Lock Ultra - Kleiner, sneller, krachtiger
Auteur: @OlafWeijers is het ook bekend wat de diameter is van deze nieuwe Niki? Ik kan de afmetingen namelijk niet terugvinden in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:16
Is het product uit de review gratis beschikbaar gesteld door Nuki?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-05 16:48

Intergalactic

Testlab CoΓΆrdinator & Moderator Harde Waren

π™Έπš—πšŸπšŠπšπšŽπš›πšœ π™Όπšžπšœπš π™³πš’πšŽ

rafta34 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:31:
Artikel: review: Nuki Smart Lock Ultra - Kleiner, sneller, krachtiger
Auteur: @OlafWeijers is het ook bekend wat de diameter is van deze nieuwe Niki? Ik kan de afmetingen namelijk niet terugvinden in het artikel.
Heya, bij gebrek aan olaf op HQ heb ik dit even opgepakt.

De diameter is 56.9mm en de diepte is 58mm.

π™Έπš— πšœπš™πšŠπšŒπšŽ πš—πš˜ πš˜πš—πšŽ πšŒπšŠπš— πš‘πšŽπšŠπš› 𝚒𝚘𝚞 πšœπšŒπš›πšŽπšŠπš– | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-05 16:01

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
Intergalactic schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:53:
[...]

Heya, bij gebrek aan olaf op HQ heb ik dit even opgepakt.

De diameter is 56.9mm en de diepte is 58mm.
Thanks! ;)
alex3305 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 22:06:
Is het product uit de review gratis beschikbaar gesteld door Nuki?
Ja, het product is (nog) niet te koop dus er is ook geen andere manier om over dit slot te beschikken. :)

• alex3305
OlafWeijers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 09:55:
Ja, het product is (nog) niet te koop dus er is ook geen andere manier om over dit slot te beschikken. :)
Yes. Daarom snapte ik het niet helemaal ;). Ik was lichtelijk teleurgesteld toen ik erachter kwam dat ik een mooie review van een mooi product aan het lezen was die nog niet te koop was. En daarnaast had ik iets van een disclaimer verwacht zoals "Product is door Nuki ter beschikking gesteld".

In de tabel vroeg ik me nog af wat het verschil was tussen een βœ… of ingebouwd/meegeleverd? Want volgens mij is dat hetzelfde :9.

In de tabel staat onder Bold Noodstroom € 98,00, maar dat moet volgens mij gewoon ❌ zijn.

Bij Bold staat ook sleutel Bestaand, maar dat moet volgens mij geen zijn, aangezien je de cilinder vervangt.

Bij Loqed heb je ook geen sleutel, maar een keypad aan de buitenkant.

Bij Netatmo linkt de € in het Sleutel kopje naar de Nuki keypad en de 99,- naar een website die bij mij een 404 geeft. En die sleutels zijn speciale NFC sleutels.

Ik miste in de tabel eigenlijk de SKG certificatie. Bij Loqed en Bold is die SKG***, behalve als er een noodcode met de keypad (Loqed) of door te draaien (Bold) ingesteld is. Dan valt de SKG certificering direct terug naar SKG**. En dat is dan uiteraard ook wanneer je de Nuki Ultra met een keypad combineert.

En een ander laatste, maar klein feedback puntje; wat ik eigenlijk heel erg miste was een video, audiofragment of meting van de geluidsproductie van dit slimme slot. Nuki staat er, helaas, om bekend dat hun mechanieken nogal luidruchtig kunnen zijn. Dit wordt wel aangestipt in de review, maar een subjectieve "niet veel stiller" vond ik wat vaag.

Excuses. Deze post is iets langer geworden dan ik had gewild :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OlafWeijers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-05 16:01

OlafWeijers

Redacteur netwerken & smarthome
alex3305 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:15:
[...]

Yes. Daarom snapte ik het niet helemaal ;). Ik was lichtelijk teleurgesteld toen ik erachter kwam dat ik een mooie review van een mooi product aan het lezen was die nog niet te koop was. En daarnaast had ik iets van een disclaimer verwacht zoals "Product is door Nuki ter beschikking gesteld".

In de tabel vroeg ik me nog af wat het verschil was tussen een βœ… of ingebouwd/meegeleverd? Want volgens mij is dat hetzelfde :9.

In de tabel staat onder Bold Noodstroom € 98,00, maar dat moet volgens mij gewoon ❌ zijn.

Bij Bold staat ook sleutel Bestaand, maar dat moet volgens mij geen zijn, aangezien je de cilinder vervangt.

Bij Loqed heb je ook geen sleutel, maar een keypad aan de buitenkant.

Bij Netatmo linkt de € in het Sleutel kopje naar de Nuki keypad en de 99,- naar een website die bij mij een 404 geeft. En die sleutels zijn speciale NFC sleutels.

Ik miste in de tabel eigenlijk de SKG certificatie. Bij Loqed en Bold is die SKG***, behalve als er een noodcode met de keypad (Loqed) of door te draaien (Bold) ingesteld is. Dan valt de SKG certificering direct terug naar SKG**. En dat is dan uiteraard ook wanneer je de Nuki Ultra met een keypad combineert.

En een ander laatste, maar klein feedback puntje; wat ik eigenlijk heel erg miste was een video, audiofragment of meting van de geluidsproductie van dit slimme slot. Nuki staat er, helaas, om bekend dat hun mechanieken nogal luidruchtig kunnen zijn. Dit wordt wel aangestipt in de review, maar een subjectieve "niet veel stiller" vond ik wat vaag.

toon volledige bericht
Er lijkt iets te zijn misgegaan bij het overnemen en aanpassen van de tabel, ik heb de genoemde punten aangepast, de rest gecontroleerd en de SKG classificatie toegevoegd, dat vond ik namelijk een prima suggestie, bedankt, ook voor het melden.

De groene vink betekent inderdaad dat het ingebouwd/inbegrepen is. Als iets los gekocht moet worden of er extra kosten bijkomen is dat vermeld.

Ik kreeg de vraag om de luidruchtigheid van het slot te verduidelijken ook in de reacties onder het artikel. Je hebt gelijk dat het moeilijk is om dat in tekst uit te drukken, maar het is ook lastig om het volume correct weer te geven in een video, het is maar net hoe ver weg of dichtbij de microfoon staat, hoeveel omgevingsgeluid er is etc. En heb je dat strak dan zit er een autogain mechanisme op de achtergrond mee te schuiven.

Ik heb wel een filmpje opgeduikeld die ik vlak na de installatie heb gemaakt. Het slot staat hierbij op de snelste 'Insane' stand.
Niet geaccepteerd! ik vind het fijn om uitgebreide feedback te krijgen! Dankjewel 8)

• alex3305
OlafWeijers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:42:
[H]et is ook lastig om het volume correct weer te geven in een video, het is maar net hoe ver weg of dichtbij de microfoon staat, hoeveel omgevingsgeluid er is etc. En heb je dat strak dan zit er een autogain mechanisme op de achtergrond mee te schuiven.

Ik heb wel een filmpje opgeduikeld die ik vlak na de installatie heb gemaakt. Het slot staat hierbij op de snelste 'Insane' stand.
Uiteraard. Maar tegelijkertijd schrijf je in de review dat het slot een vergelijkbaar volume produceert. Dan pak ik bijvoorbeeld deze video erbij:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
tedee PRO & GO Smart Locks - Sound Comparison with other Smart Locks

De reviewtekst in combinatie met het filmpje zorgt er dan voor dat ik mezelf dus kan inbeelden of voorstellen hoe dat bij mij zou zijn. Of tenminste hoe het zich verhoudt naar andere, vergelijkbare producten. Daarnaast illustreert dit ook enorm goed de snelheid van het slot. Iets wat uiteraard in tekst uit te drukken is, maar door een video veel duidelijker wordt.
Niet geaccepteerd! ik vind het fijn om uitgebreide feedback te krijgen! Dankjewel 8)
<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
Zijn er al tweakers met ervaring met deze Nuki Ultra?

Ik dus inmiddels wel. ik heb ongeveer alle generaties aan mijn deur gehad. ;)

Ik vind het slot qua vormgeving en afmetingen mooier en beter dan de oudere generaties. Het geluid valt mij erg tegen, wat dat betreft zijn we weer terug bij Nuki generatie 1. Dat is wel erg jammer want de 4 de generatie vond ik echt niet veel lawaai maken. Als je wilt is het openen en sluiten ook razendsnel.

Maar....

Ik wel een probleem, het slot opent de deur niet altijd. Bij de opdracht openen wordt de deur de ene keer wel en de andere keer niet geopend. De keren dat de deur niet geopend wordt draait het slot wel maar net niet ver genoeg om de deur te openen. Andere keren is openen geen probleem maar het is gewoon een kwestie van geluk hebben.

Ik heb een incident aangemaakt bij Nuki. Die hebben een aantal adviezen gegeven om uit te proberen maar als "ervaren" Nuki gebruiker had ik die uiteraard allemaal al doorlopen en geprobeerd en je kunt eigenlijk niet veel verkeerd doen.

Sinds vorige week is er een "radio stilte" en heb ik inmiddels een werkdag of vijf niets meer gehoord. Dus voor het geval dat ik blijf zitten met een slot wat niet wekrt heb ik een retour aangevraagd en ga de Ultra retourneren.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
wfveennl schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:35:
Zijn er al tweakers met ervaring met deze Nuki Ultra?

Ik dus inmiddels wel. ik heb ongeveer alle generaties aan mijn deur gehad. ;)

Ik vind het slot qua vormgeving en afmetingen mooier en beter dan de oudere generaties. Het geluid valt mij erg tegen, wat dat betreft zijn we weer terug bij Nuki generatie 1. Dat is wel erg jammer want de 4 de generatie vond ik echt niet veel lawaai maken. Als je wilt is het openen en sluiten ook razendsnel.

Maar....

Ik wel een probleem, het slot opent de deur niet altijd. Bij de opdracht openen wordt de deur de ene keer wel en de andere keer niet geopend. De keren dat de deur niet geopend wordt draait het slot wel maar net niet ver genoeg om de deur te openen. Andere keren is openen geen probleem maar het is gewoon een kwestie van geluk hebben.

Ik heb een incident aangemaakt bij Nuki. Die hebben een aantal adviezen gegeven om uit te proberen maar als "ervaren" Nuki gebruiker had ik die uiteraard allemaal al doorlopen en geprobeerd en je kunt eigenlijk niet veel verkeerd doen.

Sinds vorige week is er een "radio stilte" en heb ik inmiddels een werkdag of vijf niets meer gehoord. Dus voor het geval dat ik blijf zitten met een slot wat niet wekrt heb ik een retour aangevraagd en ga de Ultra retourneren.
toon volledige bericht
Dit topic gaat over een nieuwsbericht over de Nuki Smart Lock Ultra. Ik denk dat je op zoek was naar dit topic: Nuki Smartlock

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:43
Top, bedankt....

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 10:29
Wat een bagger.

Ik heb nu een good old Nemef Entr...)

Net de Ultra geinstalleerd, dat ging op zich ok.

-> ding maakt echt een pokke herrie, in alle 3 de standen. Onbruikbaar met kids die liggen te slapen een verdieping hoger.
-> mijn 3 punts slot (huis nieuwbouw van 2017) gaat nog niet half dicht. Ultra is gewoon te zwak om de deur in de rubbers te trekken. Met de hand gaat het OK, met de sleutel gaat het ok. Maar de motor trekt t niet.

OF heb ik een defect product ?! Ik heb het gemeld bij Nuki Support.

[ Voor 3% gewijzigd door PCJR op 18-01-2025 15:43 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
PCJR schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:42:
Wat een bagger.

Ik heb nu een good old Nemef Entr...)

Net de Ultra geinstalleerd, dat ging op zich ok.

-> ding maakt echt een pokke herrie, in alle 3 de standen. Onbruikbaar met kids die liggen te slapen een verdieping hoger.
-> mijn 3 punts slot (huis nieuwbouw van 2017) gaat nog niet half dicht. Ultra is gewoon te zwak om de deur in de rubbers te trekken. Met de hand gaat het OK, met de sleutel gaat het ok. Maar de motor trekt t niet.

OF heb ik een defect product ?! Ik heb het gemeld bij Nuki Support.
Nogmaals: dit topic gaat over een nieuwsbericht over de Nuki Smart Lock Ultra. Ik denk dat je op zoek was naar dit topic: Nuki Smartlock

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 00:38

Dirk

CoΓΆrdinator frontpagemoderatie
En aangezien de feedback naar de redactie over dit nieuwsbericht wel klaar is, gooi ik dit topic gewoon op slot. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.