Emoji als vervanging van het duimpje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 21:43

mayhem

Topicstarter
Is er al een feature request aangemaakt om het duimpje te vervangen door emoji reacties?
Als voorbeeld Signal, en inmiddels al veel andere chat/social media apps die dit ondersteunen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FLLJwRfTEBpyi6_3RsEPtFj5gdQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/eYWfNl0FgalrlEJvOmwjeNVE.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:30
Kon niet vinden of gewone gebruikers ook mogen reageren, maar ikzelf zit er eigenlijk niet op te wachten. Veel te veel opties en ook veel te veel mogelijkheden om negatief een reactie te geven zonder tekst.
Duimpje laat zien dat een post gewaardeerd wordt. Verder zie ik zelf het nut niet van andere emoji's. Maar dat ben ik, kan me voorstellen dat er anderen zijn die het wel interessant vinden.
Duimpje is ook direct aan te klikken, dat scheelt ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Dank voor je reactie @Arunia, een selectie van een aantal voorgedefinieerde emoji's is natuurlijk ook mogelijk, een duimpje is voor mij persoonlijk soms te gelimiteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:30
@mayhem Voor mij uit interesse omdat ik zelf er eigenlijk nooit bij stil heb gestaan, wat mis je zoal?

Als ik kijk naar bovenstaande en wat ik gebruik om te reageren op een berichtje bij Whatsapp, dan kom ik uit op het hartje, duimpje en die lachende met de tranen. Maar dit is naar mensen die ik heel goed ken. Zoals goede vrienden en mijn vrouw. Wellicht dat ik een aantal zou gebruiken naar medetweakers die ik langer ken.

Gewoon benieuwd en wellicht als toevoeging voor het idee zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
Ik denk dat deze voor iedereen handig zijn om te kunnen gebruiken in tegenstelling tot alleen een duimpje:

Duim omhoog/omlaag
Lachen met tranen
Huilend met een traan
Hartje
Open mond
Vinkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:53

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zal vast het verhaal anders lezen maar volgens mij is het duimpje altijd bedoeld geweest om aan te geven dat je het roerend eens bent met de betreffende post. Niet specifiek om aan te geven dat de post voor jou een postief, negatief, lacherig, hilarisch of lovend gevoel losmaakt.

Ik snap heel goed dat een emoji soms meer zegt dan 1000 woorden echter als je inderdaad met iemand meeleeft, staat het je minstens zo vrij om je daarover uit te drukken ipv "doelloos" een emoji aan te vinken en door te gaan met de orde van je eigen dag. Let wel; het is nog steeds een forum waar honderdduizenden mensen op hun eigen manier mening & emotie neerplempen; niet een "gen z next next scroll like" omgeving waar emojis de toon zetten.

En dan mijn persoonlijke interpretatie van emoji's; ik moet soms aan hele goede bekenden vragen waarom ze in een chat een bepaalde emoji gebruikt hebben. Want blijkbaar heeft zelfs de verste vriend of beste buur soms een andere interpretatie van een emoji.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem

mayhem

Topicstarter
niet een "gen z next next scroll like" omgeving waar emojis de toon zetten.
Ik ben het met je eens dat iedereen vrij is en moet zijn om te reageren, zicht uit te drukken hoe ze dat willen. Dat dit meteen "doelloos" wordt genoemd lijkt me wat kort door de bocht.

En over de aangehaalde quote, ik denk dat een platform altijd mee moet bewegen met de doelgroep en de gebruikers. En als gen Z, of welke gen dan ook, zich dmv die emojis beter kan uiten, is dat toch een mooie aanwinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16

DaFeliX

Tnet Devver
Ik weet iig van het bestaan van Duim omlaag af; maar dat is misschien niet helemaal wat je bedoelt.

Ik denk dat vooral de vraag waarom je dit wilt en waarom dat een probleem is? Dat het zou kunnen, en dat jij 't blijkbaar mist is duidelijk, maar wat is nu precies het "probleem" dat je probeert op te lossen met dit voorstel? Dus eigenlijk de vragen die in de template staan als je een nieuw topic maakt beantwoorden:
1. Welk probleem ervaar je?
2. Waarom is dat een probleem?
3. Hoe vaak loop je er tegenaan?
4. Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
Ik denk dat het eigenlijk meer problemen oplevert dan dat het oplost. Waarom moeten we een duimpje-omlaag geven, of een huil-emoji kunnen gebruiken? Over het algemeen wordt dit niet als iets positiefs gezien en het kan zelf mensen ervan weerhouden om zich op een bepaalde manier te uiten.

Dat lijkt me niet gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-05 16:31

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We hebben wel ideeën voor het toevoegen van meer expressies maar dat zal dan meer op het inhoudelijke gaan dan het uiten van emoties, bijvoorbeeld om iemand te bedanken voor een behulpzame post of kudos te geven voor een l33te mod.

• mayhem

mayhem

Topicstarter
@Femme Dat klinkt als een goede toevoeging. Emoties kunnen weer reden zijn tot conflict, dus ik denk dat dat een goede beperking is zoals je het omschrijft.

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Je zou ook iemand kunnen quoten en dan reageren, als een duimpje niet volstaat toch?
Pagina: 1