fredkroket schreef op maandag 30 november 2015 @ 13:22:
Een mooie feature vind ik de opgestoken duim. Zonder hetzelfde te posten kan je aangeven dat je het er mee eens bent, of dat het gewoon een zinvolle bijdrage is.
Ik mis eigenlijk de "duim omlaag" knop. Wel zo fijn als er mensen posten waar je het niet mee eens bent, of waarvan de waarde van de bijdrage er niet is, gewoon een duim omlaag kunt geven.
Ik heb even gezocht, maar ik kon niet vinden of dit al eerder is verzocht.
je kunt natuurlijk die 'duim omlaag' gewoon geven... voor je beeldscherm mompelen 'wat een domme post' voldoet dan al
de vraag is vooral of je dat vervolgens aan andere moet willen laten zien, en of het voor posters prettig is als hun eigen post gelijk ook negatief gepresenteerd kan worden..
Dat kan ertoe leiden dat mensen misschien niet meer durven posten of wegblijven, soms ook omdat ze een minder gangbare en/of gedeelde mening hebben.
Als 'kwaliteitsmerkmaal' is de duim natuurlijk niet geschikt, ook en zeer geapprecieerde posts kan onjuistheden bevatten.
Overigens zou ik me misschien voor kunnen stellen dat een post met veel +-jes eventueel ook een
'-1 overgewaardeerd'-optie zou kunnen krijgen (die vroeger bij de T.net-moderatie-opties bestond)..
als bv iemand een zijns inziens te hoog gewaarderde post wat wil 'corrigeren'.
Dat zou dan geen mogelijkheid bieden 'negatief' te waarderen, maar wel hoge waarderingen te 'corrigeren' (al blijft het altijd nogal subjectief of er een 'goed' waardering voor een forum-post bestaat)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen