Waarom grens op 15.000 karma voor ad-free forum?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:14:
[...]

Je zal dan de karmagrens voor 100% wel weer hoger moeten leggen om toch hetzelfde aantal uitingen te kunnen serveren.
Wordt het aantal ads ook iedere keer opgevoerd voor niet-adfree mensen, zodra er iemand de 15.000 karma heeft behaald dan?
Daarbij is het technisch lastiger; nu is het 1 if-statement in de code ;)
Tja, die ene if-statement was ook lastiger dan het niet doen, maar dat heeft jullie niet tegengehouden ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:08:
[...]

Wordt het aantal ads ook iedere keer opgevoerd voor niet-adfree mensen, zodra er iemand de 15.000 karma heeft behaald dan?
Dat effect zal een stuk kleiner zijn waarschijnlijk. Maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, en zaken als toename adblockers e.d. spelen daar waarschijnlijk een grotere rol.

Nu krijgen mensen met 1-14.999 karmapunten zeg maar 100% banners. Als je daar lineair minder banners aan gaat serveren dan kost dat ons ook nog eens tot 50% inventoryruimte van die groep (bij een gelijke karmaverdeling - dat is het natuurlijk niet helemaal, maar mensen met meer karma zorgen doorgaans ook voor meer pageviews wat dat effect weer compenseert).

De grens van 15.000 nu is mede bepaalt op een inschatting van de minderopbrengsten welke voor ons acceptabel is. Als we dat anders zouden willen doen dan moeten we daar opnieuw aan gaan rekenen, en daar zal dan zeker een hogere bovengrens uitkomen.

M.i. kunnen we het beter gewoon simpel houden, dat is ook naar jullie als community duidelijker :)
Tja, die ene if-statement was ook lastiger dan het niet doen, maar dat heeft jullie niet tegengehouden ;)
Mij niet in ieder geval ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 14-11-2024 21:26 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 14:16
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:16:
Sorry, maar met dit soort opmerkingen kunnen wij niet veel...
Toch denk ik dat dit een valide opmerking is. Als het huishoudboekje niet meer passend is kun je twee dingen doen:

- Meer geld binnen halen
- Minder uitgeven

Ik snap dat de eerste optie de voorkeur heeft, maar het heeft grenzen. Meer banners betekend ook meer addblockers, meer afhakende bezoekers en minder nieuwe vaste bezoekers. Hiermee kun je in een visueuze circel belanden.
De frontpage heeft een redactie, een prijswatch die bijgehouden moet worden etc. Daar is menskracht voor nodig en die moeten worden betaald. Het forum drijft volgens mij voornamelijk op vrijwilligers en betaalde krachten voegen mijn inziens hier minder toe. Hier op de kosten letten en daarmee het forum laagdrempelig houden, daar is gewoon iets voor te zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

lithoijen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:52:
[...]

Toch denk ik dat dit een valide opmerking is. Als het huishoudboekje niet meer passend is kun je twee dingen doen:

- Meer geld binnen halen
- Minder uitgeven

Ik snap dat de eerste optie de voorkeur heeft, maar het heeft grenzen. Meer banners betekend ook meer addblockers, meer afhakende bezoekers en minder nieuwe vaste bezoekers. Hiermee kun je in een visueuze circel belanden.
De frontpage heeft een redactie, een prijswatch die bijgehouden moet worden etc. Daar is menskracht voor nodig en die moeten worden betaald. Het forum drijft volgens mij voornamelijk op vrijwilligers en betaalde krachten voegen mijn inziens hier minder toe. Hier op de kosten letten en daarmee het forum laagdrempelig houden, daar is gewoon iets voor te zeggen.
Dit wordt gewoon benoemd in de .plan:
Kosten besparen zou onherroepelijk betekenen dat we concessies moeten doen aan onze content of de doorontwikkeling van ons platform. Keuzes die we liever niet maken.
Daarbij steekt het gewoon dat hier aannames worden gemaakt over het "nut" van bepaalde medewerkers. Als je niet precies weet wat die mensen inhoudelijk doen in onze organisatie dan zou je hier ook geen oordeel over moeten vellen, dat is namelijk puur onderbuik.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:35

Patriot

Fulltime #whatpulsert

N..a.v. deze post: Wat betekent 'advertenties' eigenlijk in de karmaverdeling? Is dat het bekijken van advertenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 14:16
crisp schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:04:
[...]

Dit wordt gewoon benoemd in de .plan:

[...]

Daarbij steekt het gewoon dat hier aannames worden gemaakt over het "nut" van bepaalde medewerkers. Als je niet precies weet wat die mensen inhoudelijk doen in onze organisatie dan zou je hier ook geen oordeel over moeten vellen, dat is namelijk puur onderbuik.
Ik wil het absoliet niet op de man/vrouw spelen, mocht het zo overkomen mijn excuses! Maar het statement: Kosten besparen zou onherroepelijk betekenen dat we concessies moeten doen aan onze content of de doorontwikkeling van ons platform. Keuzes die we liever niet maken. snijd geen hout voor het forum. Voor de frontpage JA, voor het forum zie ik het niet. De content komt van de gebruikers en misschien heb ik het gemist, maar is er echt zoveel ontwikkeld aan het platform mbt het forum? Als ik voor mijzelf spreek wil ik best afzien van wat verniewingen als banners daarmee niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:48

D4NG3R

kiwi

:)

Patriot schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:09:
N..a.v. deze post: Wat betekent 'advertenties' eigenlijk in de karmaverdeling? Is dat het bekijken van advertenties?
Ik doe de aanname dat het daarbij om V&A ads/beoordelingen gaat.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

D4NG3R schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:23:
[...]

Ik doe de aanname dat het daarbij om V&A ads/beoordelingen gaat.
Er is een aparte post voor 'V&A bijdragen' dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zowel 'Advertenties' als 'V&A bijdragen' heb ik zelf nog nooit eerder gezien, als dat inderdaad het geval is zal m'n aanname wel niet kloppen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

lithoijen schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:18:
[...]

Ik wil het absoliet niet op de man/vrouw spelen, mocht het zo overkomen mijn excuses! Maar het statement: Kosten besparen zou onherroepelijk betekenen dat we concessies moeten doen aan onze content of de doorontwikkeling van ons platform. Keuzes die we liever niet maken. snijd geen hout voor het forum. Voor de frontpage JA, voor het forum zie ik het niet. De content komt van de gebruikers en misschien heb ik het gemist, maar is er echt zoveel ontwikkeld aan het platform mbt het forum? Als ik voor mijzelf spreek wil ik best afzien van wat verniewingen als banners daarmee niet nodig zijn.
Tot op zekere hoogte is de enige (zinnige) reactie hierop 'waarvan akte.' Het is niet alsof je opties op tafel legt die iedereen die de middelbare school heeft afgerond niet heeft kunnen bedenken. Je kunt met zekerheid stellen dat het is overwogen, anders noemen ze zelf niet dat ze de keuze zo hebben gemaakt waar ze snijden in kosten expliciet bij hebben benoemd.

EDIT: @D4NG3R CuBras heeft beiden, dat was ook het profiel dat de aanleiding gaf voor mijn vraag :+

[ Voor 6% gewijzigd door Patriot op 15-11-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Patriot schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:09:
Nee, dat betreft het plaatsen van V&A advertenties :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ah ok, maar wat zijn V&A bijdragen dan? Alle andere zaken die daarbij komen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Patriot schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:27:
EDIT: @D4NG3R CuBras heeft beiden, dat was ook het profiel dat de aanleiding gaf voor mijn vraag :+
Ik keek enkel naar het profiel van t14wo gezien dat de post(er) is welke je aanhaalde, daar stond alleen 'advertenties'. :P

Maar m'n aanname was dus correct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

D4NG3R schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:32:
[...]

Ik keek enkel naar het profiel van t14wo gezien dat de post is welke je aanhaalde, daar stond alleen 'advertenties'. :P
Ja fair, ik was de twee profielen aan het vergelijken omdat de één "veel" meer Karma had en ik probeerde in te schatten waar het vandaan kwam. Maar gezien de rest van het topic is dat misschien gewoon omdat die relatief meer FP-reacties plaatste, die lijken meer waard te zijn.
Maar m'n aanname was dus correct. :)
Idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:25:
[...]
Dat effect zal een stuk kleiner zijn waarschijnlijk. Maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken, en zaken als toename adblockers e.d. spelen daar waarschijnlijk een grotere rol.
Jullie kunnen de statistieken voor tweakers veel beter inzien, maar ik blijf mij altijd verbazen dat veel van mijn collega's en kennissen zonder Adblocker op het internet zitten. Dus ik gok dat veel mensen die via google toevallig op tweakers terecht komen geen Adblocker hebben, dus snap de keuze om ads op het forum te zetten.
Zelf heb ik gelukkig ruim meer dan 15.000 karma dus adblocker kan uit blijven. Mooie gebaar voor de actieve leden hier.

Maar zou het mogelijk zijn om karmakorting aan te passen?
De stap van 15K naar 100K of meer is wel enorm groot. Ik zit zelf bijna aan de 50K en als je 50% korting op het Hero abbo krijgt vanaf 50K zou ik dat direct doen. Eventueel verschuif je de 15K grens naar 25K.
Dat jullie voor het Elite abbo een hogere grens hanteren snap ik.

Karma Korting
5000-15.000 10%
15.000-50.000 25%
50.000 of meer 50% op Hero
100.000 of meer 50% op Elite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Alle software heeft onderhoud nodig, en ook het forum willen we natuurlijk mee laten gaan met allerlei ontwikkelingen. Zo is bijvoorbeeld de manier van content opmaken nogal archaisch met UBB-tags en dergelijke en dat willen we graag eens vernieuwen, en dat is maar 1 simpel voorbeeld.

Op technisch gebied is "stilstand is achteruitgang" een waarheid als een }:O

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:31

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

De content op het forum mag dan wel van de gebruikers komen, maar vergeet niet dat het forum vandaag, zonder reclame, geen inkomsten genereert voor Tweakers. Toch moeten zij dit platform ook onderhouden en gebruikt het ook resources op services en het netwerk. En van zodra er iets faalt, wil je ook dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Gratis bestaat niet, iemand moet de onkosten dekken, en het is niet alsof het forum niet veel bezoekers trekt en klein is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 17 november 2024 @ 17:53:
[...]

De content op het forum mag dan wel van de gebruikers komen, maar vergeet niet dat het forum vandaag, zonder reclame, geen inkomsten genereert voor Tweakers. Toch moeten zij dit platform ook onderhouden en gebruikt het ook resources op services en het netwerk. En van zodra er iets faalt, wil je ook dat het zo snel mogelijk opgelost wordt. Gratis bestaat niet, iemand moet de onkosten dekken, en het is niet alsof het forum niet veel bezoekers trekt en klein is.
Zo zwart/wit zou ik het niet stellen. Zonder het forum, waar toch wel echt de community is ontstaan, was de rest van Tweakers ook niks geweest. Dan waren al die gebruikers niet blijven hangen om de pricewatch te gebruiken en zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22
Room42 schreef op zondag 17 november 2024 @ 22:32:
[...]

Zo zwart/wit zou ik het niet stellen. Zonder het forum, waar toch wel echt de community is ontstaan, was de rest van Tweakers ook niks geweest. Dan waren al die gebruikers niet blijven hangen om de pricewatch te gebruiken en zo.
Zonder het forum heeft Tweakers voor mij geen enkele meerwaarde. Het forum is de kurk voor mij, dingen als V&A en Pricewatch zijn daarin echt de extra's ... Maar omdat gratis inderdaad niet bestaat, abo gedaan deze week :)

[ Voor 6% gewijzigd door Houtenklaas op 17-11-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

dezen topic gaat hier over ?

zag net op eens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M0pErFURl30Y6b_Csc-48bj-oNs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hVNOvxFEAwi8ehZ7shr63kcb.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

dankje wel voor linke

kom dus 2500 punte te kort om die stom ads niet meer te zein.

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Motaro schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 10:58:
[...]

dankje wel voor linke

kom dus 2500 punte te kort om die stom ads niet meer te zein.
Na een week nog maar 2000 zo te te zien. Als deze trend doorzet 4 of 5 weken dan heb je de 15k ;).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Erwin537 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor de snelle reactie. Ik snap het probleem, maar in feite is dat dezelfde keuze als dat ik adblock aan/uit zet. Alleen is het geen consent geven op cookies dus een adblock light gefaciliteerd door wetgeving.

Ik ben blij dat ik kan kiezen niet getracked te worden, tegelijkertijd heb ik liever voor mij relevante advertenties én steun ik Nederlandse/Belgische techsite / community. Het zou een gemis zijn als er alleen internationale opties zijn.

Ik ga eens even de moraalridder O-) uithangen en kijken wat de ervaring is met cookies toegestaan. :+
Nog steeds met cookies toegestaan vind ik het goed te doen. Ook de advertenties op het forum - ze zijn behoorlijk groot, maar (deels daardoor) ook erg opvallend. Scroll er zo zonder problemen langs en daardoor weinig last van.

Nu net echter op een nieuws artikel werden de advertenties wel later ingeladen met behoorlijk veel schuiven door twee verschillende advertenties. Hoewel het voor mij nu geen reden is om iets aan te passen zou ik het wel op prijs stellen als tweakers iets kan doen om dat op te lossen.
Pagina: 1 2 Laatste