Waarom grens op 15.000 karma voor ad-free forum?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:19
Ik heb een vraag: Vanwaar de keuze op 15.000 karma? Er wordt gesproken dat de corecommunity wordt bespaard, maar mijns inziens is 15k echt heel hoog!

Ik zit na 10 jaar op 17k, met wat ik denk een redelijk gemiddelde interactie is. Ik haal die grens net dus. Ik kan me absoluut voorstellen dat er een grens gesteld moet worden, maar ik zou daar veel eerder max 5.000krm hebben verwacht.

Zeker als je realiseert dat een aardig deel van ons bij de StackExchange sites komt (eg StackOverflow) waar je met 200rep al ad-free bent, dat kun je met een week zijn, of zelfs wel een dag als je al een account ergens hebt op een zusterforum.

Als de intentie is om voornamelijk de bezoekers van zoekmachines te serveren lijkt me 5.000 karma nog steeds erg veel, maar dat is in ieder geval nog een vorm van realistisch. Met mn huidige activiteit, welke de laatste tijd toevallig wat hoger ligt, is die 5.000krm nog steeds 14 maanden karma harken, laat staan als ik 3x zo ver moet om de 15k te halen! Dus 5.000krm lijkt me meer dan voldoende bijdragen dan.

Ik zou misschien zelfs wel zo ver gaan als de grens op 1.000krm plaatsen. Dat is nog steeds een behoorlijk hoor. Ik zelf reageer denk gemiddeld 1 a 2 keer per week (ik moet maar net wat bij te dragen hebben), dat is dan nog steeds een pittig eindje. Maar met 1.000 is het bereikbaar en zou het kunnen motiveren om wat actiever bij te dragen. Voor 5.000krm kost t dus al 14 maanden, daar gaat niemand aan beginnen.

offtopic:
Ik heb de grens al gehaald, maar dit is zo out of reach dat ik er toch iets van wou zeggen. Nog even en je krijgt straks complottheorieen over BigTweakers en de TwElite!

[ Voor 16% gewijzigd door Martijn.C.V op 12-11-2024 13:47 ]

Complimentje?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:53
Martijn.C.V schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:59:
Ik heb een vraag: Vanwaar de keuze op 15.000 karma? Er wordt gesproken dat de corecommunity wordt bespaard, maar mijns inziens is 15k echt heel hoog!

Ik zit in 10 jaar op 17k, met wat ik denk een redelijk gemiddelde interactie is. Ik haal die grens net dus. Ik kan me absoluut voorstellen dat er een grens gesteld moet worden, maar ik zou daar veel eerder een 5.000 hebben verwacht.

Zeker als je realiseert dat een aardig deel van ons bij de StackExchange sites komt (eg StackOverflow) waar je met 200rep al ad-free bent, dat kun je met een week zijn, of zelfs wel een dag als je al een account ergens hebt op een zusterforum.

Als de intentie is om voornamelijk de bezoekers van zoekmachines te serveren lijkt me 5.000 karma nog steeds erg veel, maar dat is in ieder geval nog een vorm van realistisch. Met mn huidige activiteit, welke de laatste tijd toevallig wat hoger ligt, is die 5.000karma nog steeds 14 maanden karma harken, laat staan als ik 3x zo ver moet! Dat lijkt me meer dan voldoende bijdragen dan.

(ik heb de grens al gehaald, maar dit is zo out of reach dat ik er toch iets van wou zeggen. Nog even en je krijgt straks complottheorieen over BigTweakers en de TwElite!)
Ik ben al bijna 20 jaar lid (en kom hier al langer dan dat) en ik zit er niet op. Nou reageer ik heel erg weinig, maar ik vind het jammer dat er niet gekeken wordt naar bezoekgedrag. Ik ben zeker weten geen incidenteel gebruiker die hier maar sporadisch komt. Ik vind dat ik, qua bezoekgedrag, behoor tot de core community en een loyale gebruiker ben. Is dat niet met sessionrecording te meten?
Het verbaast me dat, van de 100.000den accounts, er maar ongeveer 7000 accounts gezien worden als core community. Ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig gebruikers zijn die veel toevoegen aan Tweakers in de ogen van de redactie.

Ik had dit ook geplaatst in een reactie op de .plan, maar waarom start je niet een pool van vrijwilligers op die ook nieuwsberichten, reviews, etc. schrijven? Die vrijwilligers doen dat dan, omdat het leuk is om dat te doen. Ik vind het in ieder geval leuk om dat te doen en ik vraag er geen vergoeding voor. (Dat mag ik ook niet zomaar doen, omdat ik volledig arbeidsongeschikt ben, maar dat terzijde). Het resulteert in meer berichten, een hoger aantal bezoeken, etc. Het is alleen maar win-win.

Ik zit er over na te denken om binnenkort toch maar een abonnement af te sluiten. Ik kan een Elite afsluiten, maar ik ga misschien toch maar voor een Hero, omdat helemaal in het noorden woon. Ik kan niet zomaar naar een lunch of een evenement komen. Dat is niet haalbaar. Ik moet er even over nadenken.

Ik vind trouwens het kortingssysteem voor abonnementen een beetje vreemd. In het eerste bereik zit er 10.000 karma tussen, maar in het tweede bereik opeens 85.000. Waarom wordt daar niet gewoon een glijdende schaal gehanteerd?

Maar misschien is dat allemaal voor een ander topic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

crisp

Devver

Pixelated

Comp_Lex schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 13:18:
[...]

Maar misschien is dat allemaal voor een ander topic.
Ik ben zo vrij geweest om jouw en de reactie van @Martijn.C.V even te verhuizen naar een apart topic :)

[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 12-11-2024 13:35 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Overigens kan ik hier zelf niet heel veel over zeggen, behalve dat we een bepaalde verwachting hebben van wat de banners op het forum zullen gaan opbrengen aan inkomsten, en we een inschatting hebben gemaakt van het effect daarop van uitsluiting van banners vanaf een bepaald karma-niveau. Daar is op dit moment de grens van 15.000 uitgekomen (tevens de grens waarbij je 25% korting krijgt op een abonnement :)). Het is nu een beetje afwachten wat het echte resultaat gaat zijn, en in hoeverre de gemaakte inschattingen kloppen. Uiteindelijk zullen we dan moeten kijken wat de juiste balans is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 20:21
Haal het lang niet, maar de huidige advertentielocatie duwen mij toch ook de adblcok kant op. Niks tegen advertenties aan de top, de schoorsteen moet roken. Maar midden tussen de berichten krijg ik reddit-vibes. Worden ook nog eens later ingeladen (zijn bovendien zo zwaar dat chrome stopt ze omdat ze teveel resource vragen) waardoor de tekst verspringt als je aan hwt lezen bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:40

Ik zit na 10 jaar op 17k, met wat ik denk een redelijk gemiddelde interactie is. Ik haal die grens net dus. Ik kan me absoluut voorstellen dat er een grens gesteld moet worden, maar ik zou daar veel eerder max 5.000krm hebben verwacht.
Interessante opmerking, waar ik graag op inhaak. Ikzelf ben sinds 25 oktober 2011 lid - een kleine 13 jaar - en zit ruim boven de 20k Karma punten. Ik heb 537 reacties op frontpage artikelen en net geen 1000 reacties op het forum. Niet bizar veel als je het mij vraagt.
Ik kijk wel bijna dagelijks op de site.

Ik vermoed dat er 'ergens' een grens gesteld moet worden en dat er een kosten-baten analyse gemaakt is. Ik denk dat het aandeel gebruikers dat één of meerdere advertenties te zien krijgt tot de grens van 5k Karma, te klein is om het plan door te zetten.

Edit;

Ik heb net in de totale Karma-ranglijst zitten kijken en de eerste 30 pagina's geeft gebruikers weer tot een karma van 31k. Even globaal de rekensom kom je bij pagina 60 uit op de grens van 15k Karma.

100 users per pagina*60 paginas is 6000 users. Er zijn totaal 3464 pagina's in dit overzicht .. Het overgrote deel van de gebruiks (even ruwweg 340.000 gebruikers) krijgt advertenties voorgeschoteld. In het verhaal hadden ze over kwalitatief- en kwantitatieve advertenties. Hier wordt de meeste 'winst' behaald voor Tweakers.

Overigens ben ik geen voorstander van meer reclame/advertenties, maar wellicht dat het bovenstaande verhaal een onderbouwing geeft waarom er voor deze grens is gekozen.

[ Voor 24% gewijzigd door CuBras op 12-11-2024 22:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Comp_Lex
crisp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:13:
Overigens kan ik hier zelf niet heel veel over zeggen, behalve dat we een bepaalde verwachting hebben van wat de banners op het forum zullen gaan opbrengen aan inkomsten, en we een inschatting hebben gemaakt van het effect daarop van uitsluiting van banners vanaf een bepaald karma-niveau. Daar is op dit moment de grens van 15.000 uitgekomen (tevens de grens waarbij je 25% korting krijgt op een abonnement :)). Het is nu een beetje afwachten wat het echte resultaat gaat zijn, en in hoeverre de gemaakte inschattingen kloppen. Uiteindelijk zullen we dan moeten kijken wat de juiste balans is.
CuBras schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:29:
[...]

Interessante opmerking, waar ik graag op inhaak. Ikzelf ben sinds 25 oktober 2011 lid - een kleine 13 jaar - en zit ruim boven de 20k Karma punten. Ik heb 537 reacties op frontpage artikelen en net geen 1000 reacties op het forum. Niet bizar veel als je het mij vraagt.

Ik vermoed dat er 'ergens' een grens gesteld moet worden en dat er een kosten-baten analyse gemaakt is. Ik denk dat het aandeel gebruikers dat één of meerdere advertenties te zien krijgt tot de grens van 5k Karma, te klein is om het plan door te zetten.

Edit;

Ik heb net in de totale Karma-ranglijst zitten kijken en de eerste 30 pagina's geeft gebruikers weer tot een karma van 31k. Even globaal de rekensom kom je bij pagina 60 uit op de grens van 15k Karma.

100 users per pagina*60 paginas is 6000 users. Er zijn totaal 3464 pagina's in dit overzicht .. Het overgrote deel van de gebruiks (even ruwweg 340.000 gebruikers) krijgt advertenties voorgeschoteld. In het verhaal hadden ze over kwalitatief- en kwantitatieve advertenties. Hier wordt de meeste 'winst' behaald voor Tweakers.
Karma is gebaseerd op bijdragen. Dat is ook gelijk het probleem. Het is alleen maar gebaseerd op bijdragen en bijvoorbeeld niet op het aantal bezoeken per dag. De hypothetische gebruiker die boven de 15K zit, maar hier al 5 jaar niet meer komt, zit ook automatisch in de groep. Aan die hypothetische gebruiker zal niks verdiend worden. Aan gebruikers die onder de 15K zitten, maar dagelijks op Tweakers komen, zal meer verdiend worden dan eigenlijk de bedoeling is voor de core doelgroep, omdat ze juist niet gezien worden als core en compenseren voor de groep die wel als core gezien worden. Ik snap dat er is teruggerekend naar karma, maar dan krijg je wel van dit soort aparte effecten die niet direct terug te zien zijn in de cijfers.

Ik vind gewoon dat ik teveel advertenties voorgeschoteld krijg gezien hoe lang ik geregistreerd ben en hoe vaak ik hier kom, ook al ben ik relatief stil. Ik neem dan binnenkort ook een abonnement. Ik moet gewoon even wachten op mijn geld.
Scheurbuik schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:23:
Haal het lang niet, maar de huidige advertentielocatie duwen mij toch ook de adblcok kant op. Niks tegen advertenties aan de top, de schoorsteen moet roken. Maar midden tussen de berichten krijg ik reddit-vibes. Worden ook nog eens later ingeladen (zijn bovendien zo zwaar dat chrome stopt ze omdat ze teveel resource vragen) waardoor de tekst verspringt als je aan hwt lezen bent.
Ik ben geen voorstander van meer advertenties. Ik kies voor meer traffic naar de site.

[ Voor 8% gewijzigd door Comp_Lex op 12-11-2024 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Inderdaad, vooral de advertentie midden in de tekst is echt onwijs irritant. Tijdens het scrollen lijkt het alsof het onderdeel is van een post, waar dat vaak totaal niet zo is.

Verder kom ik dagelijks meerdere keren op Tweakers en dat al 8 jaar, maar ik zit ‘pas’ op 8K karmapunten dus ik weet niet of het eens ben met de 15K ondergrens.

per aspera ad astra

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Nou reageer ik heel erg weinig, maar ik vind het jammer dat er niet gekeken wordt naar bezoekgedrag. Ik ben zeker weten geen incidenteel gebruiker die hier maar sporadisch komt. Ik vind dat ik, qua bezoekgedrag, behoor tot de core community en een loyale gebruiker ben.
Toch zou je kunnen stellen dat je in die 20 jaar dan niet veel hebt bijgedragen aan de community. Juist dat is wat nu 'beloond' wordt en er hopelijk ook voor zorgt dat de bijdragers niet vertrekken. Diegenen die alleen maar 'lurken' blijven dan toch wel komen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Verspringende tekst en ads tussen reacties zijn inderdaad mega irritant.

Ik snap wel dat de grens hoger ligt dan iedereen die hier een jaar komt - want dat zal een aanzienlijk deel van de pageviews betreffen.

Mag ik een compleet andere in overweging geven, in het kader van "hoe meer geld binnen te halen" (en ja, met een beetje eigenbelang):

De grens voor 50% korting op een abo ligt bij 100k, wat op dit moment slechts 575 mensen halen. Welk deel daarvan dan daadwerkelijk een abo heeft weet ik niet, maar ik schat, gebaseerd op onderbuik, vast nog (lang) niet eens de helft.

Zou het zo veel kosten en misschien zelfs juist meer langdurige gebruikers over de streep trekken Tweakers eens te steunen door die grens, ik noem eens iets, te halveren? Door 4 te delen zelfs?

Bij 50k heb je het nog steeds over slechts 1700 mensen, en bij 25k zo'n 4200. Van de 350k accounts - en nog afgezien van ongeregistreerde bezoekers.

Een deel van die gebruikers is niet meer actief, boeit het allemaal weinig (meer), dus lang niet iedereen zal dat doen. Maar je geeft zo juist mensen die hier 10+ jaar actief bezig zijn de kans advertentievrij te browsen terwijl ze toch de website kunnen steunen. Waarom dus die grens niet een stuk lager leggen? Nu is het voor elke nieuw geregistreerde bezoeker een grens die net zo goed gewoon niet had kunnen bestaan.

Ook 25k is zoals TS bewijst al lang zo hoog, dat je je volgens mij echt geen zorgen hoeft te maken dat mensen 10 jaar lang gaan shitposten om dat te halen, ofzo.

Of kosten die regelmatige bezoekers dan meer door verlies aan advertentie-inkomen vs. wat ze aan het abo met korting zouden betalen? Het zou me verbazen, maar then again, ik heb geen inzicht in jullie cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:22
Niks tegen advertenties aan de top, de schoorsteen moet roken. Maar midden tussen de berichten krijg ik reddit-vibes. Worden ook nog eens later ingeladen (zijn bovendien zo zwaar dat chrome stopt ze omdat ze teveel resource vragen) waardoor de tekst verspringt als je aan hwt lezen bent.
Precies dit. Ik ben volgens mij al ruim 20 jaar geregistreerd, maar de ad-wijzigingen hebben mij vandaag snel genezen van mijn regelmatige bezoekjes aan GoT. Redelijkerwijs zou ik een abo kunnen nemen om er weer van af te zijn, maar zover ben ik nog niet in mijn hoofd.

Oh well, weer een afleidende factor in de dag minder :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
DukeBox schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:10:
[...]

Toch zou je kunnen stellen dat je in die 20 jaar dan niet veel hebt bijgedragen aan de community. Juist dat is wat nu 'beloond' wordt en er hopelijk ook voor zorgt dat de bijdragers niet vertrekken. Diegenen die alleen maar 'lurken' blijven dan toch wel komen.
Kleine nuance: niet veel bijgedragen in de ogen van de redactie :)

Daarnaast zouden sommige bijdragers al wel vertrokken kunnen zijn (mijn hypothetische gebruiker in een post van mij hierboven) en gaan lurkers overcompenseren voor die gebruikers, terwijl dat niet de bedoeling kan zijn.

Ik vind gewoon dat bezoeken ook waarde heeft en daarmee ook de views en clicks. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat, des te vaker je de website bezoekt, des te minder advertenties je krijgt te zien :)

Dan is er voor mij ook geen reden meer om een abonnement te nemen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:55

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Comp_Lex schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:47:
In 20 jaar 15k karma is echt niet heel veel, af en toe een paar inhoudelijke comments plaatsen zit je er zo aan.
Ik vind gewoon dat bezoeken ook waarde heeft en daarmee ook de views en clicks.
Welke waarde dan precies? Content is waarde, daarmee lok je bezoekers. Content wordt op 2 manieren gemaakt, t.net zelf en de mensen die bijdragen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
De views en clicks op de advertenties die gegenereerd worden met de bezoeken. Daar verdient Tweakers ook geld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

[...]

Niet (alleen) de redactie hoor. Bij het ontwerp en finetuning van het karmasysteem zijn veel verschillende mensen betrokken geweest, zelfs onze vrijwillige crew. En het is zeker niet perfect, maar beter dan niets. Vroeger was het niet meer dan een getal en een ranglijstje, maar tegenwoordig biedt het dus ook concrete voordelen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:22
[...]

Dat valt wel mee, af en toe wat bijdragen over iets wat jouw expertise is en je zit er zo aan. En ik heb vanavond maar eens de goedkoopste bijdrage geactiveerd. Het loopt niet vanzelf door na 1 jaar wat ik al een soort van sympathiek vind. Daarnaast vind ik Tweakers gewoon leuk en dat mag ook best iets kosten. Dan liever wat bijdragen dan vervelende reclames zien. En die grens van 15K is natuurlijk altijd vervelend, als die op 10K of 20K had gelegen had je dezelfde vraag gehad met net ander publiek. Ik vind het wel even prima zo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Daarnaast zouden sommige bijdragers al wel vertrokken kunnen zijn (mijn hypothetische gebruiker in een post van mij hierboven) en gaan lurkers overcompenseren voor die gebruikers, terwijl dat niet de bedoeling kan zijn.
Maar dat is wel de bedoeling.
Ik vind gewoon dat bezoeken ook waarde heeft en daarmee ook de views en clicks. Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat, des te vaker je de website bezoekt, des te minder advertenties je krijgt te zien :)
Bezoeken hebben alleen waarde als je daar, meestal middels advertenties, inkomsten mee genereert. En dan alleen voor Tweakers.

Jouw bezoek van de site, hoe vaak ook, heeft zonder zichtbare bijdrage geen waarde voor andere bezoekers.
Comp_Lex schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:59:
De views en clicks op de advertenties die gegenereerd worden met de bezoeken. Daar verdient Tweakers ook geld mee.
En hoe zou dat moeten werken als je die bezoeekers geen advertenties voorschuift?

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 12-11-2024 23:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:01:
[...]
Bezoeken hebben alleen waarde als je daar, meestal middels advertenties, inkomsten mee genereert. En dan alleen voor Tweakers.

Jouw bezoek van de site, hoe vaak ook, heeft zonder zichtbare bijdrage geen waarde voor andere bezoekers.
[...]
Nou ja, als je het zo stelt, dan heeft een bezoek in die zin waarde dat het geld opbrengt voor Tweakers en daarmee dus (het voortbestaan van) de community support. :+

Als je het zo bekijkt, zou elke adview misschien 1 karmapunt op moeten leveren. Na 15000 views heb je dan ook je 'minder reclames in beeld' verdiend. :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Trenchdog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:16:
[...]

Precies dit. Ik ben volgens mij al ruim 20 jaar geregistreerd, maar de ad-wijzigingen hebben mij vandaag snel genezen van mijn regelmatige bezoekjes aan GoT. Redelijkerwijs zou ik een abo kunnen nemen om er weer van af te zijn, maar zover ben ik nog niet in mijn hoofd.

Oh well, weer een afleidende factor in de dag minder :+
Grappig hoe reacties verschillen. Ik doe ook al even mee en heb ondanks de 15K limiet waar ik ruim overheen zit besloten om te doneren. Ik was ook nog niet zover in mijn hoofd, maar voor niets gaat alleen de zon op schoot door datzelfde hoofd ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Room42 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:12:
[...]

Nou ja, als je het zo stelt, dan heeft een bezoek in die zin waarde dat het geld opbrengt voor Tweakers en daarmee dus (het voortbestaan van) de community support. :+
Wat ophoudt zodra je geen ads meer voorschotelt, wat je bezoek weer waardeloos maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
CyBeR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:16:
[...]

Wat ophoudt zodra je geen ads meer voorschotelt, wat je bezoek weer waardeloos maakt.
Elke dag geen advertentie gezien, haalt weer 2 karmapunten weg :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ben ook van mening dat 15K echt niks is.

Stel: jij maakt hier een topic aan wat super informatief is, zelfs google geeft je een eerste hit bij andermans zoektocht, wie helpt wie dan?

Lurken doe ik ook heel veel, ontzettend veel info van de community geleerd en ik heb geprobeerd hier en daar een steentje bij te dragen middels gebruikers informatie, prijs informatie etc..

( Nooit geweten dat er reclame op GOT was eerlijk gezegd.. )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
crisp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:00:
[...]

Niet (alleen) de redactie hoor. Bij het ontwerp en finetuning van het karmasysteem zijn veel verschillende mensen betrokken geweest, zelfs onze vrijwillige crew. En het is zeker niet perfect, maar beter dan niets. Vroeger was het niet meer dan een getal en een ranglijstje, maar tegenwoordig biedt het dus ook concrete voordelen :)
Snap ik :)

Kunnen jullie het aantal bezoeken niet zien?
CyBeR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:01:
[...]

Maar dat is wel de bedoeling.
Vind je dat mensen, die hier het vaakst komen, niet tot de core groep behoren?
[...]

Het gaat ook alleen over Tweakers :)
[...]

En hoe zou dat moeten werken als je die bezoeekers geen advertenties voorschuift?
Geen advertenties zeg ik niet. Ik zeg minder advertenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:53

Als de intentie is om voornamelijk de bezoekers van zoekmachines te serveren lijkt me 5.000 karma nog steeds erg veel, maar dat is in ieder geval nog een vorm van realistisch. Met mn huidige activiteit, welke de laatste tijd toevallig wat hoger ligt, is die 5.000krm nog steeds 14 maanden karma harken, laat staan als ik 3x zo ver moet om de 15k te halen! Dus 5.000krm lijkt me meer dan voldoende bijdragen dan.

Ik zou misschien zelfs wel zo ver gaan als de grens op 1.000krm plaatsen. Dat is nog steeds een behoorlijk hoor. Ik zelf reageer denk gemiddeld 1 a 2 keer per week (ik moet maar net wat bij te dragen hebben), dat is dan nog steeds een pittig eindje. Maar met 1.000 is het bereikbaar en zou het kunnen motiveren om wat actiever bij te dragen. Voor 5.000krm kost t dus al 14 maanden, daar gaat niemand aan beginnen.

offtopic:
Ik heb de grens al gehaald, maar dit is zo out of reach dat ik er toch iets van wou zeggen. Nog even en je krijgt straks complottheorieen over BigTweakers en de TwElite!
Aan de ene kant lijkt 15k inderdaad veel, maar je 'beloont' daar al je 7725 meest active bezoekers mee als ik dit mag geloven:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mixYJEu.png

Tweakers heeft natuurlijk veel meer gebruikers dan dat, maar ik heb echt geen idee wat de spread is van bijvoorbeeld dagelijks actieve gebruikers v.s. accounts die (vrijwel) nooit meer langskomen of geen engement hebben in de community.

Volgens mij krijg je trouwens ook karma voor andere zaken dan enkel reageren op het forum of de FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:53
[...]

Het is iets meer, heb hem weer weggeklikt, maar volgens mij was het pagina 77 (zie screenshot hierboven)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Je hebt afgerond 38 posts per jaar gemaakt sinds je aanmelding. Dus een post per 10 dagen.

Tweakers verdient geld door mensen aan te trekken(= meer views voor advertenties). Dit aantrekken gebeurt aan de hand van content geplaatst door gebruikers.

Ik vind de drempel van maar 15k karma nog aardig laag eerlijk gezegd.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:22
Comp_Lex schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:18:
[...]

Ik heb al best lang een account en zit boven die 5000 karmapunten die jij voorstelt (maar niet boven de 15k) en kom dagelijks wel op Tweakers. Soms plaats ik een reactie, soms niet.

Vind ik dan dat ik tot de core groep behoor? Nee. Ik ben gewoon een gebruiker die het fijn vind hier een nieuwsbericht te kunnen lezen en af en toe aan een bepaalde discussie mee te doen. Dat plezier kost Tweakers gewoon geld dmv de redactie, hosting etc. dus vind het niet meer dan normaal dat ze op z'n minst hun kosten aan mij moeten terugverdienen.

Ik heb geen abonnement. Dus vind het normaal dat er dan alternatieve vormen met bv advertenties gewerkt wordt.

Ik heb geen adblocker. En moet zeggen dat ik nauwelijks irritante advertenties op Tweakers tegenkom en er daarom ook helemaal geen problemen mee. En zolang de advertenties niet irritant zijn heb ik er echt geen probleem mee dat er op het forum hier en daar ook een advertentie te zien is.

(overigens, ik ben ze nog niet tegengekomen, maar als er inderdaad advertenties tussen forumposts staan vind ik dat wel enorm irritant en hoop ik dat die iig weggehaald worden, en verspringende content al helemaal.)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Als je niets bijdraagt, nee niet echt. Sorry. Er is dan (voor mij, als andere bezoeker) geen verschil tussen of je er wel of niet was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40

D4NG3R

kiwi

:)

Veel gebuikers uit de core groep zullen hier vaak komen, maar niet iedereen die hier vaak komt is onderdeel van de core groep.

Schijnbaar ben je niet betrokken genoeg bij de community. En juist dat stukje betrokkenheid wordt nu beloond.

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2024 00:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:16:
[...]

Uiteraard, dat was ook meer een grapje. Het is veel te makkelijk te misbruiken en ook stelt het hebben van 15k karma dan niks meer voor.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 21:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

De discussie rondom de plek van de advertenties op het forum zie ik graag los van waar het nu in dit topic over gaat.

In mijn optiek is 15k niet ontzettend veel, om dit te bereiken wordt ervan je gevraagd om de kennisdatabase van Tweakers actief te vullen, zodat bezoekers die dit minder doen dit kunnen consumeren. Of mijn posts nuttig zijn laat ik even in het midden :+

Wel denk ik dat het interessant is om de algehele karma verloop op alle users van Tweakers te analyseren. Als deze afvlakt dan zou je met dezelfde logica kunnen zeggen dat de inhoud van het forum minder wordt. Dat wil minimaal iets zeggen over de kwaliteit, laat dat duidelijk zijn. (Aantal likes op een post heeft wel invloed op karma dacht ik?)

Al met al is het een afweging van Tweakers zelf, zij hoeven dit niet aan te bieden natuurlijk. Ik persoonlijk ben er blij mee, maar was het er niet dan zou ik overwegen om abbo af te nemen. Dat is de andere kant.

Persoonlijk zou ik Tweakers aanraden om eens na te denken over een Hero Light abbo (15 á 20 euro per jaar).. die alleen advertisement verwijderd, de andere voordelen interesseren mij in iedergeval niet.

* Falcon heeft zijn post van de dag weer gedaan ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:24
Is het niet ook zo dat als je komt KIJKEN, je consumeert en dus gebruikt. Maar als je REAGEERT je (waarschijnlijk) bijdraagt? Dat laatste is tweakers iets waard en als je dat genoeg doet zelfs inkomsten.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-06 16:29
Zelf heb ik geen 15k karma, ben al 10 jaar blijbaar bijna 18 jaar lid ofzo.
Advertenties zoals deze op de frontpage staan heb ik op zich geen problemen mee, ze zouden alleen wat mij betreft echt niet tussen de posts in moeten komen.
Iedereen heeft het over 7000 gebruikers, maar hoeveel % van die groep ik nog actief.
Ook wordt volgens mij vergeten dat de gemiddelde bezoeker mogelijk geen account heeft, dus die telt niet bij je 300k+ gebruikers terwijl dat wel zou moeten toch?

Ik post pas wat als ik van mening ben dat ik wat toe te voegen heb aan een discussie, anderen daarmee kan helpen of zelf op zoek ben naar hulp waar ik via google niet uit kom.

Ik twijfel alleen hoeveel gebruikers nu nutteloze(/dubbele) posts zullen plaatsen om te stijgen in karma zodat ze minder advertenties krijgen voorgeschoteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Humma Kavula schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:18:
Ik ben ook van mening dat 15K echt niks is.

Stel: jij maakt hier een topic aan wat super informatief is, zelfs google geeft je een eerste hit bij andermans zoektocht, wie helpt wie dan?

Lurken doe ik ook heel veel, ontzettend veel info van de community geleerd en ik heb geprobeerd hier en daar een steentje bij te dragen middels gebruikers informatie, prijs informatie etc..

( Nooit geweten dat er reclame op GOT was eerlijk gezegd.. )
Dat is een leuk idee, maar hoeveel mensen maken een "super informatief topic dat Google je eerste hit wordt"? Ik reageer nog best wel eens, maar dat is mij nog nooit gelukt hoor. Je moet best wel veel werken voordat je redelijk wat karma hebt.

Ik zeg zeker niet dat enkel inloggen voldoende is, dat je er iets voor moet doen lijkt me prima. Maar nu moet je echt pittig veel tijd investeren voor iets dat een adblocker in 1 klik kan. Ik ben best bereid wat energie te investeren, maar dat is IMO gewoon onevenredig.

Ja, het gaat om bijdragen, maar lezen is ook een kleine vorm van bijdragen. IMO kun je beter 10 mensen hebben die allemaal 1 reactie plaatsen dan 1 iemand die er 10 plaatst. Diversere meningen en gewoon wanneer dat persoon daadwerkelijk (hopelijk) wat bij te dragen heeft. Ik denk dat je meer hebt aan meerdere mensen welke geleidelijk een beetje bijdragen. De continue-contributie.

Nogmaals: Bijv. StackOverflow werkt ook ook op reclame, en daar kun je vrij letterlijk met 1 dag hard reageren aan je vereiste bijdragen komen.

offtopic:
Ik betaal trouwens, voordat mensen allemaal vingers gaan wijzen. Ik zie de reclame niet eens, het is voor andere gebruikers.

[ Voor 20% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-11-2024 09:38 ]

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Falcon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:30:

Persoonlijk zou ik Tweakers aanraden om eens na te denken over een Hero Light abbo (15 á 20 euro per jaar).. die alleen advertisement verwijderd, de andere voordelen interesseren mij in iedergeval niet.
Ik heb de Hero en met m'n karma is dat 26eu/jaar.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Geen advertenties zeg ik niet. Ik zeg minder advertenties :)
Het gaat niet om een core groep maar om de community en een community ben je pas als je er actief bij betrokken bent en die mate van betrokkenheid word gemeten in....karmapunten.

Je bent toch ook geen voetballer ookal zit je elke week op de tribune :?

Ik zou zeggen zie de grens als een goede motivatie om wat mooie reviews te schrijven of andere bijdragen te doen :)
Martijn.C.V schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:27:
[...]

Dat is een leuk idee, maar hoeveel mensen maken een "super informatief topic dat Google je eerste hit wordt"? Ik reageer nog best wel eens, maar dat is mij nog nooit gelukt hoor. Je moet best wel veel werken voordat je redelijk wat karma hebt.
Je kan ook reageren in algemene topics, onder nieuwsberichten of reviews, andere mensen helpen, reviews schrijven, shopreviews, V&A feedback geven/krijgen. Er zijn meer wegen die nar Rome leiden :)
Ik zeg zeker niet dat enkel inloggen voldoende is, dat je er iets voor moet doen lijkt me prima. Maar nu moet je echt pittig veel tijd investeren voor iets dat een adblocker in 1 klik kan. Ik ben best bereid wat energie te investeren, maar dat is IMO gewoon onevenredig.
Dat is een mening, ik kan ook een brood uit de supermarkt jatten, dat is evenredig veel minder moeite dan er voor te werken. Maakt het nog geen moreel nette keuze.
Ja, het gaat om bijdragen, maar lezen is ook een kleine vorm van bijdragen. IMO kun je beter 10 mensen hebben die allemaal 1 reactie plaatsen dan 1 iemand die er 10 plaatst. Diversere meningen en gewoon wanneer dat persoon daadwerkelijk (hopelijk) wat bij te dragen heeft. Ik denk dat je meer hebt aan meerdere mensen welke geleidelijk een beetje bijdragen. De continue-contributie.

Nogmaals: Bijv. StackOverflow werkt ook ook op reclame, en daar kun je vrij letterlijk met 1 dag hard reageren aan je vereiste bijdragen komen.

offtopic:
Ik betaal trouwens, voordat mensen allemaal vingers gaan wijzen. Ik zie de reclame niet eens, het is voor andere gebruikers.
Als je naar een voetbalwedstrijd kijkt voeg je dan ook wat toe? Hooguit als de vereniging reclame langs de kant heeft staan toch of als je entree betaald. Insert abbo's en/of ads :)
De groep die continue contributie doet is toch de community? contributie word immers gemeten in karmapunten en die krijg je door....bij te dragen :?

Dat Stack overflow het anders doet dat kan, dat is hun keuze. Ik ken die site amper dus kan niet beoordelen of zij dezelfde inkomstenbronnen hebben als Tweakers.

[ Voor 63% gewijzigd door sapphire op 13-11-2024 11:35 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:47
Mensen die alleen meelezen en geen 'waarde toevoegen', zullen de waarde gewoon moeten toevoegen door de ads te bekijken.

We willen allemaal geen advertenties, niks doen en niks betalen. Ondertussen werken er bij Tweakers ook enkele tientallen mensen die een belegde boterham verdienen en draaien de servers ook niet voor gratis.

Ik vind het gigantisch schappelijk van Tweakers dat de mensen die veel bijdragen, minder ads krijgen. Dat is al best uniek en zie je maar op heel weinig plekken. Waarom zou iemand die alleen maar vaak 'leest' minder advertenties moeten zien?

Nog los van technische impact die je voorstelt door historische sessiondata te analyseren :P

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 13-11-2024 13:00 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Eigenlijk dat ik dus gezien wordt als een incidentele gebruiker die hier maar sporadisch komt. Dat schiet me in het verkeerde keelgat.

Maar uiteindelijk maakt het me niet uit. Ik neem binnenkort toch een abonnement en dan is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:24:
Dat schiet me in het verkeerde keelgat.
Maar waarom dan? Wat voegt enkel kijken op GoT aan waarde toe?

Tot op de dag van vandaag was daar geen reclame, dus je bracht niet meer waarde (niet voor Tweakers, niet voor overige gebruikers) dan een ander persoon welke enkel kijkt.

Er valt best wat te zeggen om de eventuele hoeveelheid reclame af te schalen gebaseerd op karma vanaf 0 i.p.v. 15000, maar daar gaat het nodeloos complex van worden.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2024 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn.C.V
D4NG3R schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:30:
[...]

Tot op de dag van vandaag was daar geen reclame, dus je bracht niet meer waarde (niet voor Tweakers, niet voor overige gebruikers) dan een ander persoon welke enkel kijkt.
Omdat bijdragen zonder publiek een dagboek heet :D

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
[...]

Er valt best wat te zeggen om de eventuele hoeveelheid reclame af te schalen gebaseerd op karma vanaf 0 i.p.v. 15000, maar daar gaat het nodeloos complex van worden.
Er worden maar twee groepen gedefinieerd: de core groep en de incidentele gebruikers. Ik ben geen incidentele gebruiker. Ik kom hier elke dag en meerdere keren per dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Martijn.C.V schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:32:
[...]

Omdat bijdragen zonder publiek een dagboek heet :D
Gezien de plaats eerder een blog. :P

Je hebt gelijk dat content zonder publiek niks waard is, maar zonder content heb je in de 1e instantie al geen publiek. Nieuwe content trekt nieuw publiek aan, welke als het mee zit zelf ook bij gaat dragen aan de content. Doen ze dat niet dan dragen ze vanaf nu dus bij d.m.v. reclame of een abo. :)
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:35:
[...]

Er worden maar twee groepen gedefinieerd: de core groep en de incidentele gebruikers. Ik ben geen incidentele gebruiker. Ik kom hier elke dag en meerdere keren per dag.
Maar je beantwoord nog steeds de vraag niet; waarom dan? Waarom vind jij dat je recht zou moeten hebben op een reclamevrij GoT zonder een bijdrage te leveren?

Houd er in alle gevallen mee dat ook andere interacties met Tweakers/GoT bijdragen en karma opleveren; modereren op de FP, product/shopreviews achterlaten, anderen blij maken op V&A. Sterker nog; een aantal van die zaken leveren naar rato veel meer karma op dan posten.

Even voor de duidelijkheid; van mij persoonlijk had het niet gehoeven, ik heb dan wel een achterlijk grote hoeveelheid karma maar neem al jaren een abo af. Maar ik kan mij er niet aan storen dat een groep gebruikers welke actief onderdeel uitmaakt van de community GoT gratis kan blijven gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2024 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Comp_Lex
D4NG3R schreef op woensdag 13 november 2024 @ 12:40:
[...]

Maar je beantwoord nog steeds de vraag niet; waarom dan? Waarom vind jij dat je recht zou moeten hebben op een reclamevrij GoT zonder een bijdrage te leveren?

Houd er in alle gevallen mee dat ook andere interacties met Tweakers/GoT bijdragen en karma opleveren; modereren op de FP, product/shopreviews achterlaten, anderen blij maken op V&A. Sterker nog; een aantal van die zaken leveren naar rato veel meer karma op dan posten.

Even voor de duidelijkheid; van mij persoonlijk had het niet gehoeven, ik heb dan wel een achterlijk grote hoeveelheid karma maar neem al jaren een abo af. Maar ik kan mij er niet aan storen dat een groep gebruikers welke actief onderdeel uitmaakt van de community GoT gratis kan blijven gebruiken.
Het is geen kwestie van rechten. Het is een kwestie van hoe ik gezien wordt door de crew. "Toch maar een incidentele gebruiker. Die komt hier maar sporadisch, niet zo vaak, via Google naar een topic op GoT." Maar ik begrijp dat dit het resultaat is van een imperfectie in het systeem die ze nu hanteren en dat het eigenlijk niet mijn schuld is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26

Dido

heforshe

@Comp_Lex Jij komt heel veel op Tweakers, ook al plaats je kennelijk niet heel veel content.

Dat is inderdaad fijn voor de advertentieinkomsten, maar vraag jezelf eens af waarom jij, en heel veel anderen, ueberhaupt regelmatig op Tweakers komen?

Precies, omdat er nuttige informatie te vinden is. En die informatie moet wel ergens vandaan komen. Bijvoorbeeld van gebruikers die reviews schrijven, of mensen di eop het forum vragen beantwoorden.

1 gebruiker die een post maakt waarmee hij 10 mensen helpt die vooral lezen (en dus advertenties bekijken) is dus zowel financieel als voor de community "nuttiger" (ja, ik ben met je eens dat dat een rotwoord is) dan 1 persoon die elke dag inlogt om dingen te lezen.

Je onderverdeling tussen "core" en "sporadische gebruiker" lijkt me dan ook wat kort door de bocht.

Tweakers geeft mensen die door content toe te voegen bijdragen aan het nut van Tweakers (en daardoor aan de pageviews van Tweakers) een voordeeltje in de zin dat ze op een gegeven moment geen advertenties meer hoeven te zien.

Daar staat tegenover dat degenen die geen content willen of kunnen leveren (of dat te veel moeite vinden) om die 15k karma te halen, kunnen overwegen om voor minder dan 3 euro per maand een abonnement af te sluiten, waarmee ze ook de advertenties uit kunnen zetten.

De echte afwegeing is dus, wil je je best doen om 15k karma te verzamelen op de manier zoals dat door Tweakers verzonnen is, of wil je voor 3 euro per maand hetzelfde doel (geen advertenties) bereiken, of kun je wel leven met die advertenties?

Dat staat helemaal los van hoe je je aangesproken moet voelen als gebruiker vanuit Tweakers - je wordt echt niet als "minder" gezien als je geen 15k karma hebt.
Ik heb ook nog nooit gezien dat iemand(s bijdrage) werd afgerekend op de hoeveelheid karma die hij of zij had - iets wat ik op StackExchange helaas wel tegenkom.

Sowieso denk ik dat vergelijkingen tussen Tweakers karma en StackExchange reputation al snel krom worden.
De reputation op StackExchange geeft een gebruiker bijvoorbeeld ook steeds verdergaande moderatierechten, wat op Tweakers niet het geval is. (Echte moderators worden op SE trouwens democratisch door de community gekozen, nog een verschil met Tweakers).

Wat betreft het community-gevoel voelt Tweakers (en zeker het forum) voor mij persoonlijk toch ook heel wat "closer" dan SE - hoewel ik erg actief ben geweest op een startende Exchange subsite waar het communitygevoel wel duidelijk aanwezig was, maar dat was een uitzondering. Een StackOverflow voelt voor mij totaal niet als een community.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:12:
[...]

Het is geen kwestie van rechten. Het is een kwestie van hoe ik gezien wordt door de crew. "Toch maar een incidentele gebruiker. Die komt hier maar sporadisch, niet zo vaak, via Google naar een topic op GoT."
Maar ik begrijp dat dit het resultaat is van een imperfectie in het systeem die ze nu hanteren en dat het eigenlijk niet mijn schuld is.
Je kiest er zelf voor om deze toch zeer zakelijk bedoelde 'titel' als een persoonlijke aanval op te vatten. Er wordt een lijn getrokken, val je onder de lijn ben je incidenteel, zit je boven de lijn dan ben je dat niet. Het is in deze context geen glijdende schaal. :)

Het een imperfectie noemen en impliceren dat iets of iemand schuldig is vind ik overigens wat flauw, ze hadden ook helemaal niemand kunnen ontzien. De keuze om alleen gebruikers te ontzien welke een bijdrage hebben geleverd is een vrij logische keuze; die voorzien lurkers als jij gratis en voor niks van nieuwe content.

Win-win toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:12:
[...]

Het is geen kwestie van rechten. Het is een kwestie van hoe ik gezien wordt door de crew. "Toch maar een incidentele gebruiker. Die komt hier maar sporadisch, niet zo vaak, via Google naar een topic op GoT." Maar ik begrijp dat dit het resultaat is van een imperfectie in het systeem die ze nu hanteren en dat het eigenlijk niet mijn schuld is.
Nou ja, het is natuurlijk wel omdat je relatief weinig bijdraagt dat je geen toegang krijgt tot de feature. Het is niet alsof karma nu niet wordt gemeten zoals de crew dat graag zou willen en dat je anders wel tot de groep 'corecommunity' zou behoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 18:03
Zoals ik in de .plan ook al aangaf: urk_forever in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers'

Zou er wat mij betreft ook wel een opt-in mogen komen voor gebruikers die boven de 15K karma zitten, maar geen probleem hebben met advertenties op het forum. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben en ik heb uBlock ook uitgezet voor Tweakers.net.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

urk_forever schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:58:
Zoals ik in de .plan ook al aangaf: urk_forever in 'Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikers'

Zou er wat mij betreft ook wel een opt-in mogen komen voor gebruikers die boven de 15K karma zitten, maar geen probleem hebben met advertenties op het forum. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben en ik heb uBlock ook uitgezet voor Tweakers.net.
Niet eens zo'n heel verkeerd idee, momenteel kan dit bij abo's ook al voor de FP:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN18d_33nEd8kqyML6Jr_iC4fLk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Ha9fVNkj6KrhmSAXwMRAPaRl.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:39
urk_forever schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:58:

Een extra mogelijkheid zal altijd handig zijn. Maar dat ze dit wel ontwikkelen maar hun cookiewall nog steeds niet op orde hebben baart me zorgen...

Ik heb zelf mijn uBlock niet uitstaan, zeker niet na bepaalde topics waaruit blijkt dat ze het allemaal niet zo nauw nemen en de grenzen opzoeken met data / adverteerders / cookie regels etc. Los eerst je shit maar op :)

Zucht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37

Dat je een gemiddelde gebruiker bent, met <500 forumposts in zo'n 12 jaar tijd zal denk ik redelijk kloppen. Maar dat je een gemiddelde gebruiker bent, betekent niet automatisch dat je dan maar ad-free zou moeten zijn, natuurlijk. Of vind jij van wel?

Het idee is om activiteit (beter nog: toegevoegde waarde) te stimuleren, en met 3 posts per maand ben je misschien wel gemiddeld, maar niet echt actief, en voeg je dus ook niet heel veel waarde toe.
[...]

Ik ben al bijna 20 jaar lid (en kom hier al langer dan dat) en ik zit er niet op. Nou reageer ik heel erg weinig, maar ik vind het jammer dat er niet gekeken wordt naar bezoekgedrag. Ik ben zeker weten geen incidenteel gebruiker die hier maar sporadisch komt. Ik vind dat ik, qua bezoekgedrag, behoor tot de core community en een loyale gebruiker ben. Is dat niet met sessionrecording te meten?
Fijn dat jij een trouwe bezoeker bent, daar zal Tweakers vast blij mee zijn, maar wat voor toegevoegde waarde heeft dat verder voor de community? Niet veel (eigenlijk gewoon niks, maar ik wil niet lullig doen :P).

Als jij elke dag naar de Gamma zou gaan, maar nooit wat koopt (wat voor de Gamma toegevoegde waarde zou zijn), dan verwacht je toch na 10 jaar ook geen gratis producten? De Gamma gaat jou pas gratis dingen geven, als jij er (vaak) wat koopt. Zo werkt commercie.

Jullie lijken een beloning te willen voor het simpelweg alleen maar aanwezig te zijn, maar die krijg je alleen als je (actief) meedoet. Doe je weinig mee, dan duurt het langer. Vind je het te lang duren, dan kan je ook actiever worden in plaats van te willen dat de grens verlaagd wordt ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Het is belangrijk om te bij te houden wie wat zegt. Ik maak het onderscheid bijvoorbeeld niet. Dat doet Tweakers zelf. Wat ik zei over een imperfectie van het systeem komt van crisp. Het systeem is zeker niet perfect, maar ze moeten iets hebben waar ze mee kunnen werken.

Ik vind persoonlijk dat karma niet bedoeld is om een dergelijke onderscheid te maken. Ze kunnen beter kijken naar het aantal bezoeken per dag. Maar als je die informatie niet hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dan naar karma grijpt.

EDIT: Ik heb volgens mij in het verleden features gekocht in de karmastore. Gaat je karma daar ook van omlaag?

[ Voor 10% gewijzigd door Comp_Lex op 13-11-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:15:
[...]

EDIT: Ik heb volgens mij in het verleden features gekocht in de karmastore. Gaat je karma daar ook van omlaag?
Nee, die karma raakte je niet kwijt, maar werd "gealloceerd" voor die feature. Voor sommige features moest je ook in de afgelopen 6 maanden een x-aantal nieuwe karmapunten hebben verdiend om te kunnen verlengen. Voor andere features was een algemeen karmaniveau voldoende (zoals nu ook voor adfree forum).

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:15:
Het is belangrijk om te bij te houden wie wat zegt. Ik maak het onderscheid bijvoorbeeld niet. Dat doet Tweakers zelf. Wat ik zei over een imperfectie van het systeem komt van crisp. Het systeem is zeker niet perfect, maar ze moeten iets hebben waar ze mee kunnen werken.

Ik vind persoonlijk dat karma niet bedoeld is om een dergelijke onderscheid te maken. Ze kunnen beter kijken naar het aantal bezoeken per dag. Maar als je die informatie niet hebt, dan kan ik me voorstellen dat je dan naar karma grijpt.
Die informatie zal er vast wel zijn, maar dat iemand 1x per week of 8x per dag op bezoek komt, zegt weinig.

Karma geeft aan of je een actieve bijdrager bent. Dat lijkt me een betere term dan 'bezoeker' of 'gebruiker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:39
Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:14:
[...]

Fijn dat jij een trouwe bezoeker bent, daar zal Tweakers vast blij mee zijn, maar wat voor toegevoegde waarde heeft dat verder voor de community? Niet veel (eigenlijk gewoon niks, maar ik wil niet lullig doen :P).

Als jij elke dag naar de Gamma zou gaan, maar nooit wat koopt (wat voor de Gamma toegevoegde waarde zou zijn), dan verwacht je toch na 10 jaar ook geen gratis producten? De Gamma gaat jou pas gratis dingen geven, als jij er (vaak) wat koopt. Zo werkt commercie.

Jullie lijken een beloning te willen voor het simpelweg alleen maar aanwezig te zijn, maar die krijg je alleen als je (actief) meedoet. Doe je weinig mee, dan duurt het langer. Vind je het te lang duren, dan kan je ook actiever worden in plaats van te willen dat de grens verlaagd wordt ;)
Gamma voorbeeld is niet de beste. Als ik dagelijks bij de gamma binnenloop en maar sporadisch iets koop gaan ze mij proberen te overtuigen om meer te kopen door middel van kortingen, aanbiedingen etc.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SgtElPotato schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:25:
[...]

Gamma voorbeeld is niet de beste. Als ik dagelijks bij de gamma binnenloop en maar sporadisch iets koop gaan ze mij proberen te overtuigen om meer te kopen door middel van kortingen, aanbiedingen etc.
Bijna alsof ze reclame proberen te maken om jouw te overtuigen iets op te leveren. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

[...]

Lastig kwantificeerbaar vrees ik. Voor mij was GoT de gateway drug naar de FP en de Pricewatch. Nu vind ik de FP niet bijzonder interessant meer. Het verbaast me eerlijk gezegd ook dat er 28 redactionele medewerkers nodig zijn voor de content op de FP. De Pricewatch kent zijn gelijke niet in Nederland, dat vind ik wel het paradepaardje van Tweakers.

@crisp Gaat het forum nu het meer gaat opleveren ook meer tijd krijgen vanuit ontwikkelperspectief? Naar mijn idee (en als ik naar de dev-updates kijk) is dat toch al heel lang het ondergeschoven kindje. Of heb je daar (nog) geen idee van?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
FirePuma142 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:36:
[...]

@crisp Gaat het forum nu het meer gaat opleveren ook meer tijd krijgen vanuit ontwikkelperspectief?
Misschien dat ik iets heb gemist, maar waarom zou het forum 'nu meer gaan opleveren'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:38:
[...]

Misschien dat ik iets heb gemist, maar waarom zou het forum 'nu meer gaan opleveren'?
Omdat er de drie extra reclameplaatsen op het forum voor een stijging van inkomsten gaan zorgen? Dat hoop ik tenminste, anders heeft het niet veel zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
FirePuma142 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:40:
[...]

Omdat er de drie extra reclameplaatsen op het forum voor een stijging van inkomsten gaan zorgen? Dat hoop ik tenminste, anders heeft het niet veel zin.
Ah, op die fiets. Ik gok dat dat vooral zal zijn om minder inkomsten in huidige tijden te compenseren, om te kunnen blijven bestaan, en niet zozeer extra dik verdienen :P

Maar goed, je vraag blijft legitiem :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 13-11-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:21:
[...]

Die informatie zal er vast wel zijn, maar dat iemand 1x per week of 8x per dag op bezoek komt, zegt weinig.

Karma geeft aan of je een actieve bijdrager bent. Dat lijkt me een betere term dan 'bezoeker' of 'gebruiker'.
Ik kijk daar anders tegenaan. Iemand die 1 keer per week komt, dat is in mijn ogen een incidentele gebruiker. De mensen die 8 keer per dag komen, dat is onze core doelgroep en die gaan we belonen.

Maar eigenlijk zou het .plan aangepast moeten worden en het alleen moeten gaan over de bijdragers. Dan was het voor mij juist weer geen punt geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:09
Voor degenen die al 10 jaar of langer hier rondstruinen moet 15k toch geen onoverkoombare hoeveelheid te zijn, lijkt me.

Maar goed, discussie over de hoeveelheid lijkt me iets wat altijd had gekomen. Zo zijn gebruikers dan ook wel weer.

Het enige wat ik me dan wel afvraag is hoeveel gebruikers even pushen tot die 15k om geen reclame meer te zien op het forum. Waarna er weer moet worden gedraaid aan de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:42:
[...]

Ah, op die fiets. Ik gok dat dat vooral zal zijn om minder inkomsten in huidige tijden te compenseren, om te kunnen blijven bestaan, en niet zozeer extra dik verdienen :P
True, true.
Maar goed, je vraag blijft legitiem :)
Genuanceerder zou zijn of de verdeling ontwikkeltijd versus inkomsten evenredig(er?) verdeeld gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:22
Comp_Lex schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:43:
[...]

Ik kijk daar anders tegenaan. Iemand die 1 keer per week komt, dat is in mijn ogen een incidentele gebruiker. De mensen die 8 keer per dag komen, dat is onze core doelgroep en die gaan we belonen.

Maar eigenlijk zou het .plan aangepast moeten worden en het alleen moeten gaan over de bijdragers. Dan was het voor mij juist weer geen punt geweest :)
Letterlijk uit de .plan:
maar een uitzondering te maken voor onze corecommunity die met bijdrages ook juist het forum zijn waarde geven.
De hele strekking van het artikel lijkt mij gewoon heel duidelijk te gaan over bijdragers. En ik denk dat je die groep ook wel de 'harde kern' ofwel 'core' mag noemen.
Dat er naast 'incidentele' gebruikers ook een hele grote groep 'gewaardeerde regelmatig terugkerende' gebruikers zijn is dan niet in de titel benoemd. Maar is dat nou echt zo erg voor een dergelijk bericht? Het is echt niet zo dat Tweakers die nou meteen is vergeten en m.i. ook niet heel relevant omdat wel duidelijk is dat die idd niet tot de 'harde kern' behoren.

Maar voor mij ben je gewoon een zeer gewaardeerde terugkerende gebruiker hoor. Net zoals ik zelf hopelijk ook ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:14:
[...]

Als jij elke dag naar de Gamma zou gaan, maar nooit wat koopt (wat voor de Gamma toegevoegde waarde zou zijn), dan verwacht je toch na 10 jaar ook geen gratis producten?
Behalve dat het ook voor de Gamma goed is als er mensen lopen. Als het uitgestorven is heeft dat een vicieuze cirkel naar beneden als effect, er is een 'kritiek minimum' nodig om de reuring aan te houden. Dus ik denk stiekem dat het --tot een zeker punt-- zeker wel gunstig is voor de Gamma als je enkel langs komt en een gratis choco drinkt :)

En niemand zegt gratis hè? Dat argument is nu een paar keer voorbij gekomen, niemand zegt gratis! Dat je als gratis bezoeker wat reclame krijgt lijkt geaccepteerd. De vraag is met hoeveel karma je moet betalen...

Dus i.p.v. dat mensen gaan roepen of 15.000 karma wellus/nietus hoog is, zou een gezondere discussie zijn "wanneer ben je van voldoende waarde?". Een interactie per jaar? Per maand? Per week? Per dag? Meermaals per dag?

.
Hoe zouden we kunnen bepalen (of iig benaderen) wanneer je evenveel (of meer) waard bent dan reclame?
(en aan Tweakers zelf: Hoe hebben jullie dat nu gedaan?)

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
Gebaseerd op mijn eigen profiel komt het momenteel neer op 812.5 interacties met de website voor de reclame-vrij-heid. Die kun je uiteraard niet ff snel rammen, want dan voeg je weinig aan waarde toe.

Dat maakt ongeveer een jaar lang elke dag 2 reacties elke dag, en elke weekend 1 extra :) Persoonlijk vind ik dat toch wel aardig stijl. Stel je doet 1 reactie per dag consistent. IMO ben je dan wel een bijdrager. Dat moet je dan dus ruim twee jaar volhouden. IMO is dat disproportioneel.

(gebaseerd op: mijn 522+453 reacties = 975 reacties ≈ 18k karma. [975 interacties] / [18k karma] * [15k karma nodig] ≈ 812.5 interacties.)

[ Voor 25% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-11-2024 15:40 ]

Complimentje?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Martijn.C.V schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:26:
De vraag is met hoeveel karma je moet betalen...
15K dus blijkbaar ;)
Was de grens 10K geweest of 20K hadden de mensen op 8K respectievelijk 18K wel gemopperd. Érgens moet een grens getrokken worden, en wat je ook kiest, er zal altijd wel een aantal mopperende mensen blijven.

En even voor de duidelijkheid: dat zeg ik dus als "gewone" gebruiker op persoonlijke titel, ik heb nul inspraak gehad in die 15K en voor ons is het nieuws niet heel veel eerder gekomen dan voor de rest van de Tweakers.
Sommige dingen leveren (veel) meer karma op dan andere. En, nee, ik heb werkelijk géén idee welke actie hoeveel oplevert, dat is de "secret sauce". Maar schrijf eens een review bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 13-11-2024 17:12 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:00
Ik heb ook het idee dat karma vooral gebaseerd is op FP reacties. Ik loop hier toch echt al een aardig tijdje (geregistreerd 2012) en heb net iets minder dan 1 post per dag op het forum maar zit op iets over de 5000 karma.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Martijn.C.V schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:26:
[...]

Behalve dat het ook voor de Gamma goed is als er mensen lopen. Als het uitgestorven is heeft dat een vicieuze cirkel naar beneden als effect, er is een 'kritiek minimum' nodig om de reuring aan te houden. Dus ik denk stiekem dat het --tot een zeker punt-- zeker wel gunstig is voor de Gamma als je enkel langs komt en een gratis choco drinkt :)
Ah, goed argument, want op de website ziet niemand dat jij bezoekt, bij de Gamma wel. Dus dat is nog een argument voor waarom je als bezoeker op een website niet heel veel waard bent (op wat banner-views na dan) ;)
En niemand zegt gratis hè? Dat argument is nu een paar keer voorbij gekomen, niemand zegt gratis! Dat je als gratis bezoeker wat reclame krijgt lijkt geaccepteerd. De vraag is met hoeveel karma je moet betalen...

Dus i.p.v. dat mensen gaan roepen of 15.000 karma wellus/nietus hoog is, zou een gezondere discussie zijn "wanneer ben je van voldoende waarde?". Een interactie per jaar? Per maand? Per week? Per dag? Meermaals per dag?

Dus in een poging de discussie een beetje die kant op te begeleiden:
Hoe zouden we kunnen bepalen (of iig benaderen) wanneer je evenveel (of meer) waard bent dan reclame?
(en aan Tweakers zelf: Hoe hebben jullie dat nu gedaan?)
'Hoe zouden we kunnen bepalen'? Dat is niet aan ons, dat is aan Tweakers, en die hebben de lat gelegd bij 15.000 karma.

Maar om even mee te gaan met je gedachtespel: kijkend naar mijn eigen karmaverloop, aan het begin van mijn Tweakers-carriere heb ik 15.000 karma in ongeveer een half jaar verdiend. Toen was ik zeer actief, dus dat zal 99% van de bezoekers me niet nadoen.

Mijn laatste 15.000 karma heeft me zo'n 2 jaar gekost om te verdienen, waarin ik veel en veel minder actief ben geweest, maar ik waarschijnlijk alsnog wel op zo'n 2 tot 3 forumposts per dag gemiddeld zal komen (ene dag zal dat 20 posts zijn, andere dag 2 posts, soms dagen/weken weinig tot niet posten).

Nu de vraag: is dat buitensporig veel moeite (waarde) om voor de rest van je leven geen banners op het forum meer te hoeven zien? Nee, vind ik eigenlijk niet. In je startpost had je het over StackOverflow waar je met een weekje al adfree zou kunnen zijn, dat lijkt me flink overdreven om te verwachten/willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Snowhite0901 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:38:
Ik heb ook het idee dat karma vooral gebaseerd is op FP reacties. Ik loop hier toch echt al een aardig tijdje (geregistreerd 2012) en heb net iets minder dan 1 post per dag op het forum maar zit op iets over de 5000 karma.
Ik heb welgeteld 93 FP reacties, in 23 jaar tijd, ergo geen ene reet, en toch heb ik met vrijwel alleen maar forumposts 320.000+ karma ;)

FP-reacties zullen vast zwaarder wegen dan forumposts, mits je goede scores haalt (ik mag hopen dat +3 reacties meer karma opleveren dan -1 reacties :P), maar je kan prima karma verdienen met alleen op het forum actief zijn.

edit:
Ik had er eigenlijk nooit naar gekeken, maar de karmaverdeling-grafiek geeft daar een mooi inkijkje in :D

Ik heb ~4 karma per forumposts verdiend, en ~53 karma per FP reactie (met een gemiddelde score van +1,5). Dus in mijn geval kan je zeggen dat 13 forumposts even veel karma waard zijn als één van mijn gemiddelde FP-reacties :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 13-11-2024 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn.C.V
offtopic:
Dit topic is iig voor mn karma :9~ Ookal heb ik de grens al gehaald. En een abbo. Maar toch, eens kijken wat mn karma morgen is tov vandaag. Nu nog duimpjes vangen!

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn.C.V op 13-11-2024 15:48 ]

Complimentje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Martijn.C.V schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:35:
Gebaseerd op mijn eigen profiel komt het momenteel neer op 812.5 interacties met de website voor de reclame-vrij-heid. Die kun je uiteraard niet ff snel rammen, want dan voeg je weinig aan waarde toe.
Ik ken de exacte getallen ook niet zo, maar je kan het enigzinds beredeneren / bekijken:
- Uit ervaring voor een reactie modereren krijg je ongeveer 1 karma punt.
- Voor een review krijg je volgens mij tussen de 750 en 1500 karma, afhankelijk van de score.
- Voor een reactie plaatsen op de FP of forum hangt in ieder geval van de lengte af, ook voor het aantal duimpjes wat je krijgt en wat de score is (FP). Wat je (gemiddeld) hebt gekregen per post kan je in ieder geval zelf prima uitrekenen aan de hand van de profiel, zoals een aantal hier al uitgevonden hebben.

En wellicht ook bij mij een kleine disclaimer, ik reageer ook nu als user. Ook ik heb 0 invloed op het karmasysteem, de berekening ervan of het bepalen van de 15k grens.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-11-2024 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Hahn schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:43:
edit:
Ik had er eigenlijk nooit naar gekeken, maar de karmaverdeling-grafiek geeft daar een mooi inkijkje in :D

Ik heb ~4 karma per forumposts verdiend, en ~53 karma per FP reactie (met een gemiddelde score van +1,5). Dus in mijn geval kan je zeggen dat 13 forumposts even veel karma waard zijn als één van mijn gemiddelde FP-reacties :P
De reactiescore heeft hier naar mijn idee vooral van invloed op, met bijna 10x zo veel FP reacties heb ik nauwelijks 3x zo veel karma uit FP posts. M'n reactiescore is echter ook maar net half zo hoog als dat van jouw. :)

Hoe het dan weer zit met forumposts weet ik niet.. Met 25K posts heb ik 183K karma uit posts, zo'n 7.3 karma per post. Met 72K posts en 310K karma uit posts kom jij uit op zo'n 4.3 karma per post.

Edit: Ah de uitleg van Rens staat hier boven.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 13-11-2024 16:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik zit zelf ook niet aan de 15K grens, maar snap de ophef echt niet. In de eerste plaats zijn er in mijn ervaring echt nauwelijks advertenties op tweakers. De exacte invulling van de advertenties en hoe ze laden is volgens mij nog vooral speculatie. Als de developers het goed bouwen en de advertenties vastgestelde afmetingen hebben hoeft er geen sprake te zijn van lay-out shift. Met de trouwe community van tweakers is het ook gewoon in de beste interesse van tweakers om dat op de juiste manier te implementeren. Het lijkt er op dat veel mensen ervaring met van die beruchte clickbait blogs zonder vaste bezoekers op tweakers projecteren.

Daarnaast lijkt het erop dat de definitie van 'core community' mensen beledigd. Het hele waarde toevoegen aan de community door te participeren is naar mijn idee al genoeg beschreven. Maar zelfs als we dat negeren kan je toch niet beweren dat je tot de 'core community' behoort als je alleen/hoofdzakelijk leest? Iedereen die regelmatig op GoT leest komt vaak dezelfde namen tegen. Hele topics over specifieke onderwerpen waar veel werk in startposts met informatie wordt gestoken. Herkenbare personen die veel bijdragen maken de core community. Ik hoor daar ook niet bij, dat zegt verder niets over mij als persoon of hoeveel ik 'waard' ben voor tweakers. Mijn waarde zit in dat ik advertenties toelaat. Die van de core community in dat er uberhaupt een community is én content maken die ik consumeer.

Om nog maar weer even een metafoor op te voeren: als ik naar een museum/voorstelling/bioscoop ga betaal ik ook m'n entrée. Ze lachen me uit als ik zeg dat ze blij moeten zijn dat ik elke dag kom kijken en dat dat ook iets waard is. Drie maal raden wat ze dan zeggen: neem een abonnement :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:00
Erwin537 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:09:
Ik zit zelf ook niet aan de 15K grens, maar snap de ophef echt niet. In de eerste plaats zijn er in mijn ervaring echt nauwelijks advertenties op tweakers. De exacte invulling van de advertenties en hoe ze laden is volgens mij nog vooral speculatie. Als de developers het goed bouwen en de advertenties vastgestelde afmetingen hebben hoeft er geen sprake te zijn van lay-out shift. Met de trouwe community van tweakers is het ook gewoon in de beste interesse van tweakers om dat op de juiste manier te implementeren. Het lijkt er op dat veel mensen ervaring met van die beruchte clickbait blogs zonder vaste bezoekers op tweakers projecteren.

Daarnaast lijkt het erop dat de definitie van 'core community' mensen beledigd. Het hele waarde toevoegen aan de community door te participeren is naar mijn idee al genoeg beschreven. Maar zelfs als we dat negeren kan je toch niet beweren dat je tot de 'core community' behoort als je alleen/hoofdzakelijk leest? Iedereen die regelmatig op GoT leest komt vaak dezelfde namen tegen. Hele topics over specifieke onderwerpen waar veel werk in startposts met informatie wordt gestoken. Herkenbare personen die veel bijdragen maken de core community. Ik hoor daar ook niet bij, dat zegt verder niets over mij als persoon of hoeveel ik 'waard' ben voor tweakers. Mijn waarde zit in dat ik advertenties toelaat. Die van de core community in dat er uberhaupt een community is én content maken die ik consumeer.

Om nog maar weer even een metafoor op te voeren: als ik naar een museum/voorstelling/bioscoop ga betaal ik ook m'n entrée. Ze lachen me uit als ik zeg dat ze blij moeten zijn dat ik elke dag kom kijken en dat dat ook iets waard is. Drie maal raden wat ze dan zeggen: neem een abonnement :+
Als jij nu geen advertenties ziet dan heb je een adblocker actief;) eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal geen probleem, maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de berekening van core-leden. Wees dan meteen duidelijk dat je gekeken hebt naar de echte kern van de kern voor de inkomsten en doe niet het alsof iedereen die nu advertenties ziet maar af en toe voorbij komt. De tekst is gewoon niet tactisch.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:36:
[...]

Als jij nu geen advertenties ziet dan heb je een adblocker actief;) eerlijk gezegd vind ik het ook helemaal geen probleem, maar ik zet wel mijn vraagtekens bij de berekening van core-leden. Wees dan meteen duidelijk dat je gekeken hebt naar de echte kern van de kern voor de inkomsten en doe niet het alsof iedereen die nu advertenties ziet maar af en toe voorbij komt. De tekst is gewoon niet tactisch.
Helemaal mee eens. In mijn ogen is de tekst bij publicatie niet juist opgesteld. Eigenlijk zie je twee uitersten: 1 groep die veel aan Tweakers bijdraagt, 1 die af en toe langs komt wippen en een topic opent, een vraag stelt op GoT die net zo goed in de Flair zou kunnen om daarna nooit meer iets toe te voegen.

Veel gebruikers vallen daar tussen in. Het is overduidelijk waarom de keuze is gemaakt (zoals blijkt uit dit topic), maar geef er dan geen waardeoordeel aan. Dan was dit topic namelijk volledig overbodig geweest.

Overigens wil ik ook benoemen dat de advertenties tussen posts in wmb not done is. Er fatsoenlijk langsscrollen kan haast niet en laat trekjes zien van een dark pattern. Zonde.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:36

3_s

Want als de tekst anders was opgesteld, hadden jullie niet geklaagd en gezaagd?
Zegt gewoon eerlijk dat je niet wilt betalen, niet met geld en niet met reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
3_s schreef op woensdag 13 november 2024 @ 23:09:
Want als de tekst anders was opgesteld, hadden jullie niet geklaagd en gezaagd?
Klopt
Zegt gewoon eerlijk dat je niet wilt betalen, niet met geld en niet met reclame.
Ik zeg eerlijk dat ik betaal met reclame en binnenkort met geld :)
Geen ad blocker hier!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:27
Falcon schreef op woensdag 13 november 2024 @ 07:30:
Precies voor mij hetzelfde. Alleen heb ik het voordeel van veel karma. Als ik minder karma zou hebben zou ik zo'n bedrag nog wel acceptabel vinden voor geen ads. Ik betaal nu immers ook 17,50 voor Hero. 35 was me teveel geweest. Heb nog nooit gebruik gemaakt van al die opties, ook geen behoefte aan. Dus een lichter abo zou ik voor zijn, zodat waarschijnlijk meer mensen bereid zijn dat te kiezen.

Is toch vaak ook wel een ding bij bedrijven. Iets moet duur zijn want dan straalt het een bepaalde basiskwaliteit uit ofzo? Maar vergeten wordt dat je veel potentiële afnemers bij voorbaat al wegstuurt als dat bedrag te hoog ligt. Hoeveel gebruikers zouden best 5-10-15 euro over hebben voor een advrije Tweakers? 60-80%? Hoeveel meer brengt dit op dan het (mogelijk?) schaarse aantal dat voor 17,50-35 euro een abo heeft? Nog los van elite abonnees, want dat zullen er relatief nog veel minder zijn.

Ik denk dan maar altijd iets kan beter laagdrempelig en een klein bedrag zijn waarbij de massa mee wil doen, dan enkele schouders die iets moeten dragen. Ik heb natuurlijk geen verstand van de administratieve lasten, maar buiten dat eens een overweging waard misschien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52

Theo

moederbord

Op zich lijkt het mij juist wél een eerlijk systeem dat de je boven die 15K aan karma geen ads ziet. Tweakers is niks meer dan een platform waar wat nieuwsberichten op staan en waar wat prijzen vergeleken kunnen worden. Het enige dat Tweakers uniek maakt en echte meerwaarde geeft is wat door de gebruikers wordt aangeleverd. De helft van de Pricewatch heeft data die door users is verbeterd (veelal specificaties). De enige meerwaarde die Tweakers in technieuws biedt zijn de reacties eronder waar meer info staat dan in de bronartikelen daar het nieuws ook gewoon elders te vinden is.
Het forum is één en al userbased, en hier is enorm veel kennis te vinden.

Wanneer dan blijkt dat maar slechts 0.7% van de unieke bezoekers (7.000 15K+ users, 1 miljoen bezoekers per dag) juist die meerwaarde bieden aan de overige 99% van de bezoekers dan kun je stellen dat Tweakers die kleine groep gewoon keihard nodig heeft omdat zij juist de content/meerwaarde maken voor Tweakers.

Iemand die op het forum af en toe een vraag stelt dat is de doelgroep van Tweakers. Maar de (veelal vaste) personen die juist de mensen op weg helpen, zelf uitgebreide topics openen en veel informatie delen en reviews schrijven die moet je als bedrijf omarmen. Jaag je die collectief weg dan is dat zowat een bedrijfsrisico omdat zij de reden zijn dat die overige 99% van de bezoekers er zijn.

Dus dan is het ontzien van de 'harde kern' vrij logisch. Maar of deze grens op 15K, 50K of 100K aan karma zou moeten liggen? Geen idee. Mijn inziens zou het sowieso 'beperkt' moeten worden tot max 1% van de unieke bezoekers/gebruikers per dag, en dat lijkt nu ook mooi het geval te zijn.

Maar onafhankelijk van waar die grens ligt blijf je altijd deze discussie houden..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:57
Theo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 07:36:
Maar onafhankelijk van waar die grens ligt blijf je altijd deze discussie houden..
Ze hadden geen grens moeten doen maar een vloeiend verloop. Meer karma, minder kans op reclame. En dan vanaf 110207 karma 0% kans op reclame, bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:56

orf

Voor mij was het artikel reden om een abonnement te nemen. Ook al heb ik meer dan 15k karma. Ik gebruik Tweakers zo veel, dat ik daar best wel iets voor wil betalen. Door de toon van het artikel krijg ik juist sympathie. Ik houd wel van dit soort transparantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
[...]

Ik vind dit wel bizar. Ik ben lid sinds 2009. En ik heb 274 frontpage reacties en 2500 formureacties. Hoe kan jij dan veel meer karmapunten hebben? Ik heb er nog niet eens die 15k die vereist is. Zit op maar 13k. Ik was ook zeer verbaasd dat ik na, dagelijk actief zijn en (vind ik) vrij actief bijdragen. Na 15 jaar(!!!!) nog niet eens aan de 15k punten kom.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Misschien een stomme vraag, maar kun je dat ergens afsluiten voor 15.000 punten? Of gaat dat vanzelf?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Aggressor schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:41:
Misschien een stomme vraag, maar kun je dat ergens afsluiten voor 15.000 punten? Of gaat dat vanzelf?
Dat gaat vanzelf. Let op: het gaat alleen om banners op het forum, niet voor de rest van de site.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52

Theo

moederbord

t14wo schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:41:
[...]

Ik vind dit wel bizar. Ik ben lid sinds 2009. En ik heb 274 frontpage reacties en 2500 formureacties. Hoe kan jij dan veel meer karmapunten hebben? Ik heb er nog niet eens die 15k die vereist is. Zit op maar 13k. Ik was ook zeer verbaasd dat ik na, dagelijk actief zijn en (vind ik) vrij actief bijdragen. Na 15 jaar(!!!!) nog niet eens aan de 15k punten kom.
Je hebt drie negatieve V&A beoordelingen, dat zal ook een hapje uit de karma halen. Verder zit je op 12 punt per FP reactie. Kijkend naar mijzelf zit ik al op het dubbele, en er zijn personen die op 50 punten/reactie zitten, of zelfs daarboven gaan.
Het plaatsen van een paar goede reviews kunnen ook positief bijdragen aan de punten.

Waarschijnlijk is kwaliteit van de input daarmee ook een factor in het verkrijgen van punten.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

FirePuma142 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:36:
[...]

@crisp Gaat het forum nu het meer gaat opleveren ook meer tijd krijgen vanuit ontwikkelperspectief? Naar mijn idee (en als ik naar de dev-updates kijk) is dat toch al heel lang het ondergeschoven kindje. Of heb je daar (nog) geen idee van?
Het forum is sowieso een van de belangrijkste pijlers van Tweakers, maar je hebt gelijk dat comunityfeatures dit jaar niet heel erg veel aandacht hebben gekregen wat betreft development. Dat heeft vooral te maken met het feit dat er een aantal andere grote projecten gedaan moesten worden waar bestaande plannen voor moesten wijken; daar viel onder andere de overgang naar DPG's advertentiesysteem onder, maar we zijn ook druk bezig met de DSA waar we wettelijk aan moeten voldoen. Voor volgend jaar hopen we wel weer meer aandacht aan communityfeatures te kunnen geven :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Martinez- schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:49:
[...]

Overigens wil ik ook benoemen dat de advertenties tussen posts in wmb not done is. Er fatsoenlijk langsscrollen kan haast niet en laat trekjes zien van een dark pattern. Zonde.
Vooral op mobiel is dat echter wel een van de weinige manieren om advertenties te kunnen tonen. Een banner bovenaan de pagina is altijd heel erg snel weggescrold, en een sticky advertentie onderin wordt over het algemeen ook - of zelfs nog meer - als hinderlijk ervaren.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:58:
[...]

Vooral op mobiel is dat echter wel een van de weinige manieren om advertenties te kunnen tonen. Een banner bovenaan de pagina is altijd heel erg snel weggescrold, en een sticky advertentie onderin wordt over het algemeen ook - of zelfs nog meer - als hinderlijk ervaren.
En dus zet je er nu gelijk 3-4 per pagina. Als ik een post aan het lezen ben verspringt het na een halve minuut en krijg uk een flikkerende bol.com/coolblue voorgeschotelt. Vrees dat je veel gebruikers weg danwel richting adblockers jaagt.

Eerlijk gezegd denk ik dat tweakers ook naar de kostenkant mag kijken, vraag me serieus af wat 2 fte aan brandmanager en communitymanager de hele dag uitvoeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Scheurbuik schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:06:
[...]

En dus zet je er nu gelijk 3-4 per pagina. Als ik een post aan het lezen ben verspringt het na een halve minuut en krijg uk een flikkerende bol.com/coolblue voorgeschotelt. Vrees dat je veel gebruikers weg danwel richting adblockers jaagt.
Eerlijk gezegd: de mensen die dat echt heel vervelend vinden zullen allang een adblocker aan hebben staan. Ik ken genoeg websites waar het vele malen erger is dan bij ons...

Laat onverlet dat verspringen inderdaad niet wenselijk is, maar vaak ook niet helemaal voorkoombaar. Het is wel iets dat onze aandacht heeft.
Eerlijk gezegd denk ik dat tweakers ook naar de kostenkant mag kijken, vraag me serieus af wat 2 fte aan brandmanager en communitymanager de hele dag uitvoeren
Sorry, maar met dit soort opmerkingen kunnen wij niet veel...

Intentionally left blank

• Erwin537
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 17:36:
[...]

Wel geïnstalleerd, maar niet actief op tweakers. Afgelopen dagen had ik op de homepage en in artikelen een sogeti banner, maar het lijkt er op dat die campagne afgelopen is. Zowel mobiel als desktop vond ik hem niet vervelend. Op mobiel zelfs halverwege de fold en makkelijk voorbij te scrollen.

Dan is er nog de 'hosted by truefullstaq' rechtsboven en in de footer als je dat meetelt als advertentie. Stelt ook niet veel voor.

Op dit moment zijn de enige banners die ik zie van tweakers zelf met verwijzingen naar de BBG.

Als check net even een incognito browser geopend, daar ook weinig. Toen ik echter cookies toestond werden er wel andere advertenties geladen. Toegegeven: die banners (hellotv en margriet winterfair) vallen meer op. Nu merk ik ook dat zaken verschuiven en snap ik de statements van andere tweakers beter. Zou mooi zijn als daar wel iets aan gedaan kan worden door de browser van te voren te vertellen wat de banners qua ruimte in beslag nemen. Dat kan echter waarschijnlijk alleen als er een standaard is voor de banners.

Dit opent wel mijn ogen voor een probleem. Kan iemand van tweakers meer inzicht verschaffen over het toestaan van cookies en verschil in advertentieinkomsten? Ik steun tweakers graag, liefst door het accepteren van advertenties. Betekent dat dat ik cookies moet toestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Erwin537 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:41:
[...]

Dit opent wel mijn ogen voor een probleem. Kan iemand van tweakers meer inzicht verschaffen over het toestaan van cookies en verschil in advertentieinkomsten? Ik steun tweakers graag, liefst door het accepteren van advertenties. Betekent dat dat ik cookies moet toestaan?
Als je geen consent verleent dan mogen adverteerders je dus niet "tracken". Daarom kunnen we je dan ook geen normale banners tonen, omdat die over het algemeen wel aan tracking doen - adverteerders willen graag in detail weten hoe hun banners presteren en hoe ze dat kunnen optimaliseren. Bij geen consent kunnen we dus alleen non-tracking banners serveren, en daar is minder vraag naar en ze leveren minder op. Dat was ook precies het probleem toen we volledig trackingvrij waren.

Uiteraard moet je niets; het staat je vrij om geen consent te geven aan tracking adverteerders ;)

Intentionally left blank

• Erwin537
  • Nu online
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:45:
[...]

Als je geen consent verleent dan mogen adverteerders je dus niet "tracken". Daarom kunnen we je dan ook geen normale banners tonen, omdat die over het algemeen wel aan tracking doen - adverteerders willen graag in detail weten hoe hun banners presteren en hoe ze dat kunnen optimaliseren. Bij geen consent kunnen we dus alleen non-tracking banners serveren, en daar is minder vraag naar en ze leveren minder op. Dat was ook precies het probleem toen we volledig trackingvrij waren.

Uiteraard moet je niets; het staat je vrij om geen consent te geven aan tracking adverteerders ;)
Bedankt voor de snelle reactie. Ik snap het probleem, maar in feite is dat dezelfde keuze als dat ik adblock aan/uit zet. Alleen is het geen consent geven op cookies dus een adblock light gefaciliteerd door wetgeving.

Ik ben blij dat ik kan kiezen niet getracked te worden, tegelijkertijd heb ik liever voor mij relevante advertenties én steun ik Nederlandse/Belgische techsite / community. Het zou een gemis zijn als er alleen internationale opties zijn.

Ik ga eens even de moraalridder O-) uithangen en kijken wat de ervaring is met cookies toegestaan. :+

• Scheurbuik
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 13:16:
[...]

Eerlijk gezegd: de mensen die dat echt heel vervelend vinden zullen allang een adblocker aan hebben staan. Ik ken genoeg websites waar het vele malen erger is dan bij ons...

Laat onverlet dat verspringen inderdaad niet wenselijk is, maar vaak ook niet helemaal voorkoombaar. Het is wel iets dat onze aandacht heeft.

[...]

Sorry, maar met dit soort opmerkingen kunnen wij niet veel...
Je collega's van nu.nl hebben het wat dat betreft veter voor ekaar. Als je daar leest is de ruimte tenminste al gereserveerd (en popt de advertentie er later in).
Ik open op mijn mobiel normaal alles via gewoon chrome, en daarmee zonder adblocker. Kan daar op bv nu.nl goed mee leven. Maar hoe het forum op tweakers nu wordt ingeladen.. moved mij richting bezoek met een adblocker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Scheurbuik schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:45:
[...]

Je collega's van nu.nl hebben het wat dat betreft veter voor ekaar. Als je daar leest is de ruimte tenminste al gereserveerd (en popt de advertentie er later in).
Ik open op mijn mobiel normaal alles via gewoon chrome, en daarmee zonder adblocker. Kan daar op bv nu.nl goed mee leven. Maar hoe het forum op tweakers nu wordt ingeladen.. moved mij richting bezoek met een adblocker.
Het is een afweging die we moeten maken: als we ruimte reserveren dan kan die soms ook leeg blijven als er geen banner geserveerd wordt...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26

Dido

heforshe

crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:02:
Het is een afweging die we moeten maken: als we ruimte reserveren dan kan die soms ook leeg blijven als er geen banner geserveerd wordt...
Ik zou het doen, als is het maar vanwege het ironische topic dat geopend gaat worden waar mensen zich beklagen over het uitblijven van beloofde reclame 8)7

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
orf schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:33:
Voor mij was het artikel reden om een abonnement te nemen. Ook al heb ik meer dan 15k karma. Ik gebruik Tweakers zo veel, dat ik daar best wel iets voor wil betalen. Door de toon van het artikel krijg ik juist sympathie. Ik houd wel van dit soort transparantie.
Ik ook :)

Overigens zou ik als ik wel advertenties zou moeten zien kiezen voor ruimte reserveren maar niet een advertentie tonen. Dat verspringen is vervelend.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Bastien
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:02:
[...]

Kun je dan geen eigen banner plaatsen naar een review of zo? Ruimte toch gevuld en wat aandacht voor de eigen site.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bastien schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:54:
[...]

Kun je dan geen eigen banner plaatsen naar een review of zo? Ruimte toch gevuld en wat aandacht voor de eigen site.
Elke keer dezelfde placeholder tonen gaat bezoekers uiteindelijk ook irriteren denk ik. Dan liever een simpel "Er werd geen advertentie geladen" oid.

Maar goed, de discussie zal intern verder gevoerd moeten worden :)

Intentionally left blank

• Hahn
vanaalten schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:33:
[...]

Ze hadden geen grens moeten doen maar een vloeiend verloop. Meer karma, minder kans op reclame. En dan vanaf 110207 karma 0% kans op reclame, bijvoorbeeld. ;)
Vind ik eigenlijk best een top idee. 100% adfree gewoon op 15.000 karma houden, maar bij 5.000 karma 33% minder ads en bij 10.000 karma 66% minder ads maakt het voor veel mensen een stuk beter behaalbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hahn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:08:
[...]

Vind ik eigenlijk best een top idee. 100% adfree gewoon op 15.000 karma houden, maar bij 5.000 karma 33% minder ads en bij 10.000 karma 66% minder ads maakt het voor veel mensen een stuk beter behaalbaar :)
Je zal dan de karmagrens voor 100% wel weer hoger moeten leggen om toch hetzelfde aantal uitingen te kunnen serveren. Daarbij is het technisch lastiger; nu is het 1 if-statement in de code ;)

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 Laatste