Herstelzin teruggevonden, en nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 16:28
Ik heb ooit een bitcoin wallet aangemaakt, maar weet niet meer of daar ook wat in zat. Nu heb ik na bijna 10 jaar ineens mijn herstelzin teruggevonden. Is het mogelijk zo'n lang niet gebruikte wallet weer te openen? Ik heb nu een Bitonic account gemaakt, maar wacht op verificatie.

Kan ik daarin die oude wallet weer openen/importeren? Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:45

Coldcat

HODL

Het meest veilige is om dat middels een hardware device te doen. Lees dit eens door:

https://support.ledger.com/article/4404382560913-zd

Je zou het ook in een wallet zoals MetaMask kunnen importeren. Echter heb je dan een grotere kans dat middels software een ander toegang zou krijgen tot je wallet (copy screen, etc.).

Klink niet op rare links en voer die phrase vooral nergens anders in dan op de plek waar je 100% zeker bent dat dat de enige juiste plek is. Er zijn meer dan genoeg scam websites.

[ Voor 21% gewijzigd door Coldcat op 10-11-2024 13:22 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Bitonic is toch ook een wallet? Kan het niet via hun? Het was de eerste wallet die werd aangeraden op bitcoin.nl

Ik maak me verder geen zorgen over hackers.

Die Ledger is 150 euro, dat ga ik er niet aan spenderen (aangezien mijn verwachting is dat er niks in zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

hvorselman schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:31:
Bitonic is toch ook een wallet? Kan het niet via hun? Het was de eerste wallet die werd aangeraden op bitcoin.nl

Ik maak me verder geen zorgen over hackers.

Die Ledger is 150 euro, dat ga ik er niet aan spenderen (aangezien mijn verwachting is dat er niks in zit).
Bitonic is een CEX. Geen idee of die ook een ingebakken wallet hebben.

Als je geen ledger wil gebruiken zou ik hem invoeren in MetaMask: https://support.metamask....m-secret-recovery-phrase/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Ik zie dat ze op Marktplaats al een stuk goedkoper zijn.

Bitonic geeft je blijkbaar de keus (even ingedoken) om externe wallets aan te houden of om alleen Bitonic te gebruiken. Maar goed, ik ben nog niet geverifieerd als gebruiker en als ik twijfel voer ik die herstelzin niet in natuurlijk.

Ik check MetaMask. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

hvorselman schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:40:
Ik zie dat ze op Marktplaats al een stuk goedkoper zijn.
En toen was mijn crypto gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Maar goed, dan nog ging ik er geen tientje aan uitgeven, want bijna 100% zeker dat er niets in die wallet zat. Ik heb die in 2015 aangemaakt op een event waar Bitcoin werd gepromoot. Die gast zou je een bitcoin geven als je hem een seintje gaf dat je een wallet had aangemaakt. Toen was een bitcoin niks waard. Had ik het maar even gedaan! (dat wil ik nu dus even dubbelchecken) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:58
Wacht even op bitonic, als die verificatie afgerond is heb je een plek om een eventueel saldo heen te sturen.
Daarna pak je een goede software wallet zoals sparrow en controleer je of die wallet uberhautp iets bevat.

Zit er iets in, prima, doorsturen naar bitonic om te verkopen of tijdelijk te bewaren.
Afhankelijk van de (eventuele) waarde kan je alsnog kiezen voor een hw wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
OK, Sparrow staat er op. Bitonic verificatie klaar.

Duimen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:30

MsG

Forumzwerver

hvorselman schreef op zondag 10 november 2024 @ 13:55:
[...]

Maar goed, dan nog ging ik er geen tientje aan uitgeven, want bijna 100% zeker dat er niets in die wallet zat. Ik heb die in 2015 aangemaakt op een event waar Bitcoin werd gepromoot. Die gast zou je een bitcoin geven als je hem een seintje gaf dat je een wallet had aangemaakt. Toen was een bitcoin niks waard. Had ik het maar even gedaan! (dat wil ik nu dus even dubbelchecken) 8)7
Bitcoin schommelde in 2015 tussen de 300 en 400 euro. Niet wat jaartallen in de war? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hvorselman
Dan zal het wel een bitcoin cent zijn geweest die hij uitdeelde, dat heb ik niet perfect onthouden. Even zitten graven in mijn oude mail, het was inderdaad een event in 2015..

In Sparrow, New Wallet en dan die 12 woorden die ik heb hier invullen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XW3uHot8uJ6aW6WQij02e79dMQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/phHvKZJ0Tebh6hjmZC8jnOL1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvorselman
Afijn, maar ingevuld. Nul transacties. Weten we dat ook weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat

Coldcat

HODL

Helaas! Het is nog niet te laat voor DCA over meerdere jaren heen.

Pagina: 1