Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Met andere woorden; je hebt 0,5 BTC overgemaakt naar de wallet van iemand anders, iets anders kun je er niet van maken. Duur leergeld, maar helaas wel de realiteit.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Hij is geleverd met als voor het gemak al ingesteld etc alles onder kraslaag alsof het tegenwoordig zo uit de fabriek komt.
Was op de goede weg met eerst resetten alleen door het ontbreken van de lege seed papieren verkeerd gemak gekozen door de seed te gebruiken die onder de kraslaag zat
Crypto | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Hier dus fotos van o.a. de aanpassingen in de handleidingen
[ Voor 78% gewijzigd door The-Source op 09-06-2024 17:04 ]
Maar je hebt dus een seed phrase gebruikt die door iemand anders op dat papiertje geprint is.
Niet eentje die je zelf bedacht of lokaal gegenereerd hebt..
Er is dus zowiezo een tweede partij bij wie die seed bekend is, namelijk degene die dat op dat papiertje geprint heeft. Dat er vervolgens een kraslaagje overheen geplakt is wil natuurlijk niks zeggen.
Je weet niet wie dat papiertje gemaakt heeft en erbij gestopt heeft, maar zo te lezen in die reddit link was het zowiezo al niet de fabrikant zelf, want die schijnt helemaal niet zo'n geprint kraspapiertje mee te leveren...
Goede waarschuwing inderdaad... nooit een vooraf meegeleverde seed phrase gebruiken.
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!
Heb je ook contact met Ledger opgenomen? Je Reddit link van meer dan 6 jaar terug geeft weinig hoop, maar eigenlijk zou Ledger hier iets mee moeten toch? Een betere verpakking om te beginnen (zaten geen zegels of seals op volgens mij, al is dat ook te faken), maar ze zouden ook kunnen inbouwen dat je bij installatie een bestaande wallet configureert lijkt mij. Dat is 9 van de 10 keer ook de bedoeling en dan kan je gewoon op doorgaan klikken zou ik zeggen, maar in geval van fraude zoals die je beschrijft zou het net de extra trigger kunnen zijn om je alert te maken. En natuurlijk een extra notificatie om altijd eigen 24 woorden te gebruiken of genereren. Dat kan prima in de software, al is er ook een risico dat ze je in de “handleiding” naar een aangepaste Ledger Live gaan sturen.
Verder natuurlijk heel zuur, gaat toch snel om 30k euro. Dat is heel, heel veel geld. Ik hoop dat de politie, en eventueel je rechtsbijstand, je kan helpen. Het lijkt mij duidelijk dat de verkoper verantwoordelijk is, maar of je dat hard gemaakt krijgt is wel een ding ben ik bang.
Sterkte ermee en dank voor het delen!
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 09-06-2024 17:20 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Maar het stukje met krassen en de pincode komt heel vertrouwd over dankzij het bij ons veel gebruikte systeem van pincodes versturen door banken. Dit soort brieven ontvangen we al jaren en zijn we gewoon geworden. Snap wel dat de combinatie van een financieel product en een code achter een kraslaag heel veel vertrouwen geeft door die gewoonte.
En de professionaliteit van alles laat ook, helaas, meteen zien dat het heel succesvol is en heel veel geld oplevert. Bah. Smerig allemaal.
Dit is nou typisch zo'n geval waarbij ik op de site van de fabrikant check wat de official resellers zijn. Daar zie ik deze zo snel niet tussen staan... https://www.ledger.com/reseller
Dat ik de btc kwijt ben zal helaas wel de harde realiteit zijn. Maar omdat dit door een NL bedrijf is verstuurd heb ik een heel klein beetje hoop dat daar iets te verhalen valt. Maar ook daar zal vast kat vanger/ kale kip achter zitten. Het bedrijf wat als onderdeel van aangegeven wordt is sinds de te failliet verklaard
Maar hoe achterhaal je met een tx id welke node dat is?
Ik snap dan kan ik de politie alvast de juiste kant op sturen ( zelf zal ik bij zn verzoek toch niets krijgen)
Stack Sats
Btw, schermpjes voor de S staan op Ali voor 5 euro, die van mij ook ook al vervangen.
Dit maak ik er ook van en ik snap ook niet dat je dit doet.Oon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 16:55:
Je hebt als ik het goed begrijp een ledger gebruikt met een bestaande seed phrase?
Met andere woorden; je hebt 0,5 BTC overgemaakt naar de wallet van iemand anders, iets anders kun je er niet van maken. Duur leergeld, maar helaas wel de realiteit.
Welk bedrijf dan?The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:37:
Ja de term fondsen in de NL oranje zijde zie ik nu ook wel als Red Flag.
Dat ik de btc kwijt ben zal helaas wel de harde realiteit zijn. Maar omdat dit door een NL bedrijf is verstuurd heb ik een heel klein beetje hoop dat daar iets te verhalen valt. Maar ook daar zal vast kat vanger/ kale kip achter zitten. Het bedrijf wat als onderdeel van aangegeven wordt is sinds de te failliet verklaard
Dit kan je vergeten. Er worden geen IP's gelogd op de BTC blockchain.The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:00:
Btw nu heb ik gelezen dat op de btc nodes achterhaald kan worden ( mits logging aan staat) welk ip adres welke transactie op de chain heeft gezet.
Maar hoe achterhaal je met een tx id welke node dat is?
Ik snap dan kan ik de politie alvast de juiste kant op sturen ( zelf zal ik bij zn verzoek toch niets krijgen)
True my bad. Eerste regel.sOid schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:12:
[...]
Staat letterlijk in de eerste zin van de openingspost
Niet op de chain maar transactie kan wel met ip gelogd worden op de ontvangende node. Simpel gezegd IP x heeft transactie Y ingeschoten. Alleen transactie data komt op de blockchain terechtpennywiser schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:12:
[...]
Dit kan je vergeten. Er worden geen IP's gelogd op de BTC blockchain.
In de fysieke wereld is dat heel gebruikelijk. Een deurslot, een fietsslot, een kluis, een pyramide, je bent altijd afhankelijk van de discretie van anderen. Ik denk niet dat je als koper erop bedacht moet zijn dat je zo'n kraskaart niet kunt vertrouwen.BrainCrash schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:09:
Er is dus zowiezo een tweede partij bij wie die seed bekend is, namelijk degene die dat op dat papiertje geprint heeft. Dat er vervolgens een kraslaagje overheen geplakt is wil natuurlijk niks zeggen.
Dat een bedrijf failliet is, betekent niet altijd dat er niets te halen valt. Ik zou me zeker bij de curator melden als je wat te vorderen hebt.The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:37:
Maar omdat dit door een NL bedrijf is verstuurd heb ik een heel klein beetje hoop dat daar iets te verhalen valt.
In dit geval vraag ik me af wie de verkoper was. Het bedrijf dat nu op de website staat vermeld, staat sinds 4 juni 2024 in het faillissementsregister. Via de Wayback Machine kun je zien dat de website nog niet zo oud is, en dat er in ieder geval tot 25 mei 2024 een ander bedrijf stond vermeld. Dat andere bedrijf is niet failliet. Als dat bedrijf daadwerkelijk de website exploiteerde toen je de koopovereenkomst sloot, moet je bij dat bedrijf zijn. Ik zou beginnen met speuren bij de betaalgegevens, de factuur, de headers van de e-mails die je hebt ontvangen, en de verzenddoos (als je die nog hebt).
Maar de ideaal betaling was naar een rekening op naam van het bedrijf.
Het 2gather domein was al sinds 2002 geregistreerd. Het WD ( ik kort het even in) bedrijf heb ik op 27-april besteld, dus snap deze regel niet echt
Via de Wayback Machine kun je zien dat de website nog niet zo oud is, en dat er in ieder geval tot 25 mei 2024 een ander bedrijf stond vermeld
The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:48:
@fopjurist die originele doos heb ik niet meer.
Maar de ideaal betaling was naar een rekening op naam van het bedrijf.
Het domein was al sinds 2002 geregistreerd. Het WD ( ik kort het even in) bedrijf heb ik op 27-april besteld, dus snap deze regel niet echt
[...]
[ Voor 52% gewijzigd door fopjurist op 09-06-2024 19:10 ]
Naar mijn weten worden er nergens IPs van BTC gebruikers gelogd. Hooguit zie je bestaande met jou geconnecte nodes als je zelf een BTC wallet draait. Maar daar kun je niets uit afleiden, hier gaan transacties langs. Als dat zo was hadden we al meer van dit soort zaken opgelost zien worden in het nieuws. Maar ik leer graag weer wat nieuws, dus wat heb je gelezen.The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:38:
[...]
Niet op de chain maar transactie kan wel met ip gelogd worden op de ontvangende node. Simpel gezegd IP x heeft transactie Y ingeschoten. Alleen transactie data komt op de blockchain terecht
Maar eerst een tijdslot voor aangifte ontvangen
Hoewel ik het positief vind dat je aangifte doet en ik dat zeker ook aanmoedig, wees niet verbaasd wanneer je na enige tijd een brief krijgt waarin gemeld wordt dat de zaak geklasseerd wordt en dat er geen actie ondernomen wordt.The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:23:
Dat denk ik ook maar hopelijk is de persoon daar slechter in dan de opsporingsambtenaren.
Maar eerst een tijdslot voor aangifte ontvangen
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Er is ook nog een civiel recht optie maar verwacht daar op voorhand niet veel van.Blokker_1999 schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:51:
[...]
Hoewel ik het positief vind dat je aangifte doet en ik dat zeker ook aanmoedig, wees niet verbaasd wanneer je na enige tijd een brief krijgt waarin gemeld wordt dat de zaak geklasseerd wordt en dat er geen actie ondernomen wordt.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er meer mensen een soort gelijke aangifte hebben lopen en ook al zal je dat zelf niet horen kan elke aangifte wel gewicht geven aan de zaak
Er zijn voorbeelden van gasten met fake exchanges / scamcoins die via de civiel eea terug konden betalen aan de slachtoffers.The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:05:
[...]
Er is ook nog een civiel recht optie maar verwacht daar op voorhand niet veel van.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er meer mensen een soort gelijke aangifte hebben lopen en ook al zal je dat zelf niet horen kan elke aangifte wel gewicht geven aan de zaak
Van degene die jouw node gebruiken om een transactie in de mempool te gooien.pennywiser schreef op zondag 9 juni 2024 @ 19:34:
Maar even serieus, ik kan dus zelf een BTC node opzetten, logging aanzetten en dan zie de IP's van alles en iedereen gelijk langskomen?
Maar dan moet nog bewezen worden dat de verkoper iets te maken heeft met de aangepaste inhoud van de doos. En dat wordt lastig vrees ik, want de verkoper kan ook via eBay een setje van 100 ledgers gekocht hebben voor een scherpe prijs en ze individueel met een beetje marge verkocht hebben.
Sowieso met Wayback machine wat screenshots maken.
:strip_exif()/f/image/lgo1i6YbqOQxEEF3L3Fp6Pxz.jpg?f=fotoalbum_large)
Een Marktplaats account met voorheen dezelfde naam heet nu "Joel":
https://www.marktplaats.nl/u/wallet-discounter/51226362/
Volgens andere advertentie uit 'Uden', maar dit kan die persoon ook allemaal zelf verzonnen hebben / katvanger zijn:
https://www.marktplaats.n...eel-nieuw-geseald-in-doos
Website was geregistreerd bij namecheap.com
Ik zou zelf even mailen naar iDeal, namecheap en marktplaats.
Zoveel mogelijk informatie verzamelen en dan bij politie aangifte doen.
Met een beetje geluk kunnen ze de informatie uit verschillende aangiftes bundelen en zo tot een conclusie komen.
Maar daar zal waarschijnlijk een aantal winters overheen gaan.
[ Voor 36% gewijzigd door Accretion op 10-06-2024 07:18 ]
Als verkoper heb je toch wel enige verantwoordelijkheid, lijkt mij.ouweklimgeit schreef op maandag 10 juni 2024 @ 06:37:
Eerste aanknopingspunt is gewoon de iDeal betaling, dat gaat via een betaalprovider die een KYC beleid heeft. Diegene die je betaling ontvangen heeft moet dus zijn identiteit hebben aangetoond bij de betaalprovider.
Maar dan moet nog bewezen worden dat de verkoper iets te maken heeft met de aangepaste inhoud van de doos. En dat wordt lastig vrees ik, want de verkoper kan ook via eBay een setje van 100 ledgers gekocht hebben voor een scherpe prijs en ze individueel met een beetje marge verkocht hebben.
Dat hij z'n website direct opgedoekt heeft, is ook verdacht.
Als reputabele verkoper zou je juist elke koper willen waarschuwen en informeren.
Überhaupt is het opmerkelijk dat de handleiding alleen in Engels en Nederlands is (nagemaakt), als verkoper aangeeft dat hij ze van eBay af gekocht heeft, zou dat bijzonder toevallig zijn.
En ja, als ik oplichtende verkoper zou zijn, zou ik ook zeggen 'ik verkoop ze alleen maar' en 'eigen schuld om niet je eigen passcode te gebruiken'.
Het lijkt mij sowieso de moeite waard dat politie de beste man even ondervraagd.
[ Voor 8% gewijzigd door Accretion op 10-06-2024 07:55 ]
Een papiertje met kras meuk maken is zo gedaan. Een doosje te sealen ook. Dank voor het delen van dit verhaal. Hopelijk creëert het wat bewustzijn. Maar dit soort topics zullen helaas geen verleden tijd zijn.
Bijzonder is wel dat mijn Trustpilot review de shop om uitleg had gevraagd en daarbij ook heeft aangegeven dat het een schadelijke review is.
Alles wijst op opzet
Die BTC ben je kwijt, het is vrij lastig te bewijzen dat die winkel schuldig is / was, ook al lijkt alles die kant op de wijzen de kans dat de politie hier iets mee gaat doen is minimaal. De vraag is ook maar of het adres in Uden het echte adres is of een katvanger of gewoon random adres.
Zucht...

Inderdaad zoveel mogelijk bij het dossier laten toevoegen. Met meerdere aangiftes krijgt de politie wellicht beter beeld. Wellicht kun je via Reddit of andere fora nog meer slachtoffers vinden en bewegen aangifte te doen.
Via ideal/banken moet het geld te volgen zijn en Bitcoin is ook openbaar. Hopelijk volgen daar voldoende aanwijzingen uit om op zijn minst katvangers en andere betrokkenen aan te pakken. Conversie van BTC naar cash zal wel in het buitenland plaats vinden als het grote spelers zijn....
Dit is ook een beetje de angst die ik heb voor hot-wallets. Als men daar op de dev kant in weet te breken en code aan te passen dan ga je ook nat. Ik splits daarom over verschillende exchanges en wallets/OS. Recent was er weer een browser plugin die crypto ontvreemde.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Net zoals je enkel een vervangende bankpas bij je bank besteld kan je ook het beste je Ledger gewoon direct bij die toko kopen. Komt uit Frankrijk, niks spannends, behalve zekerheid.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin
[ Voor 4% gewijzigd door Fornoo op 10-06-2024 08:44 ]
En los van een hack kan ook de eigenaar op dubieuse manieren vertrekken. Dus in mijn optiek is op een exchange alleen voor actieve handel. Ga je niet handelen dan daar niet laten staan.
Kan makkelijk praten zo nu ik de mijne kwijt ben

In het geval van een grote cryptobeurs is er altijd een aanspreekpunt die je aansprakelijk kan stellen of vervolgen bij laakbaar handelen. Samen sta je sterk zeg maar.The-Source schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:48:
@Fornoo de kans dat jouw huis afbrand of specifiek word ingebroken en dat wordt mee genomen is kleiner dan dat een beurs wordt gehackt want dat wordt continu geprobeerd.
En los van een hack kan ook de eigenaar op dubieuse manieren vertrekken. Dus in mijn optiek is op een exchange alleen voor actieve handel. Ga je niet handelen dan daar niet laten staan.
Kan makkelijk praten zo nu ik de mijne kwijt ben
Nu gaat het in mijn geval om een relatief klein bedrag en zal dat voor mensen met miljoenen weer heel anders zijn inderdaad. Uiteindelijk moet iedereen doen waar ie zich goed bij voelt natuurlijk. En heel zuur dat jou dit is overkomen. Ik zou er waarschijnlijk ook zo in zijn gestonken.
Enigszins offtopic, maar denk dat het nuttig is om het aan zoveel mogelijk mensen te vertellen. Je moet dit niet op een papiertje schrijven, dit moet je opslaan op iets als een Keystone tablet (zijn verschillende opties, dit is er slechts 1):Fornoo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:44:
Heb mijn crypto al 8 jaar op een relatief saaie maar degelijke cryptobeurs staan. Daarmee neem ik een risico. Heb in het begin ook een cold wallet gehad, maar had net zo veel zorgen. Hoe beveilig ik die papiertjes tegen brand, diefstal of dat ze onbedoeld worden “opgeruimd”.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/REyUaWO5LLV39C9TVr0dqK5y.jpg?f=user_large)
Tegen diefstal beveilig je deze door ze veilig ergens op te bergen uiteraard. Mocht dit echt een ding zijn dan zou je er 2 kunnen kopen en op beide slechts 12 van de 24 woorden op te slaan. En zo zijn er met wat creativiteit nog wel meer oplossingen te bedenken.
Maar men moet goed beseffen dat dit 1 van de risico's is die je loopt met crypto. In feite ben je je eigen bank en dien je ook adequate maatregelen te nemen. Die maatregelen vereisen kennis, tijd en geld. Als dat niet je ding is dan kan je beter gebruik maken van veilige banken.
Een cryptobeurs is zo ongeveer de slechtste keuze denkbaar. Die aanspreekpunten zijn niets waard hebben we wel geleerd, als de crypto weg is bij de beurs dan is er niets meer en ben je klaar. Tegoeden bij een reguliere bank worden (tot bepaalde hoogte en met bepaalde voorwaarden) gedekt door de overheden.
Dit heeft dus niets met TS te maken, dit had op geen enkele manier zijn diefstal voorkomen. Maar het is belangrijk dat iedereen die met crypto bezig is zich heel bewust is van het wespennest waarin ze zich begeven en welke risico's er zijn.
Je voorbeeld plaatje is wel direct een van de slechtste voorbeelden die je kan pakken: https://jlopp.github.io/metal-bitcoin-storage-reviews/Drardollan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:21:
[...]
Enigszins offtopic, maar denk dat het nuttig is om het aan zoveel mogelijk mensen te vertellen. Je moet dit niet op een papiertje schrijven, dit moet je opslaan op iets als een Keystone tablet (zijn verschillende opties, dit is er slechts 1):
[Afbeelding]
Gisteravond:
Nu:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| Domain name: walletdiscounter.com Registry Domain ID: 2855708155_DOMAIN_COM-VRSN Registrar WHOIS Server: whois.namecheap.com Registrar URL: http://www.namecheap.com Updated Date: 0001-01-01T00:00:00.00Z Creation Date: 2024-02-16T13:03:09.00Z Registrar Registration Expiration Date: 2025-02-16T13:03:09.00Z Registrar: NAMECHEAP INC Registrar IANA ID: 1068 Registrar Abuse Contact Email: abuse@namecheap.com Registrar Abuse Contact Phone: +1.9854014545 Reseller: NAMECHEAP INC Domain Status: clientTransferProhibited https://icann.org/epp#clientTransferProhibited Registry Registrant ID: Registrant Name: Namecheap Namecheap Registrant Organization: Namecheap Registrant Street: 4600 East Washington Street Suite 305 Registrant City: Phoenix Registrant State/Province: AZ Registrant Postal Code: 85034 Registrant Country: US Registrant Phone: +1.6613102107 Registrant Phone Ext: Registrant Fax: +1.6613102107 Registrant Fax Ext: Registrant Email: hold@namecheap.com Registry Admin ID: Admin Name: Namecheap Namecheap Admin Organization: Namecheap Admin Street: 4600 East Washington Street Suite 305 Admin City: Phoenix Admin State/Province: AZ Admin Postal Code: 85034 Admin Country: US Admin Phone: +1.6613102107 Admin Phone Ext: Admin Fax: +1.6613102107 Admin Fax Ext: Admin Email: hold@namecheap.com Registry Tech ID: Tech Name: Namecheap Namecheap Tech Organization: Namecheap Tech Street: 4600 East Washington Street Suite 305 Tech City: Phoenix Tech State/Province: AZ Tech Postal Code: 85034 Tech Country: US Tech Phone: +1.6613102107 Tech Phone Ext: Tech Fax: +1.6613102107 Tech Fax Ext: Tech Email: hold@namecheap.com Name Server: dns101.registrar-servers.com Name Server: dns102.registrar-servers.com DNSSEC: unsigned URL of the ICANN WHOIS Data Problem Reporting System: http://wdprs.internic.net/ >>> Last update of WHOIS database: 2024-06-10T05:36:53.88Z <<< For more information on Whois status codes, please visit https://icann.org/epp |
Naam en telefoonnummer geknipt
[ Voor 2% gewijzigd door janvanduschoten op 10-06-2024 10:01 ]
Ik zou die NAW Gegevens wel even aan de kant houden, maar niet hier posten op GoT. Ik denk niet dat de mods zo blij zijn met die data.
Wel fijn om te hebben. Kan me niet voorstellen dat de beste meneer zo dom is geweest om mensen op te lichten en dan zijn niet het domein op anoniem zet

Maar het ziet er naar uit gezien de acties dat het wellicht wel zo was.
Want als je als fraudeur gegevens van iemand anders daar hebt staan dan maak je daar geen druk om.
Het is aan eenieder om te kiezen voor de best passende oplossing. Ik heb deze toevallig. Had de reviews gelezen en vond het niet schokkend. Het is allemaal in de marge zover ik heb gezien. Maar het is natuurlijk geen slechte keuze om 2 verschillende oplossingen te kiezen zodat je deze ook direct op 2 plekken kan bewaren.Dacuuu schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:24:
[...]
Je voorbeeld plaatje is wel direct een van de slechtste voorbeelden die je kan pakken: https://jlopp.github.io/metal-bitcoin-storage-reviews/
Het belangrijkste is dat elke oplossing op die pagina die je noemt beter is dan een simpel papiertje of nog erger: online opslaan.
https://web.archive.org/w...s://walletdiscounter.com/
Onderaan deze pagina staat de volgende tekst:
Copyright © 2024 - WalletDiscounter.com. Alle getoonde prijzen zijn incl. BTW. Onderdeel van AB MADURO (KvK registratienummer: 83028129).
https://www.oozo.nl/bedri...le/2317556/maduro-trading
Wellicht kun je hier nog wat mee.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/83028129000049228196
edit: hmm...niet zonder account natuurlijk, geen idee of je die als "particulier" kan aanvragen, allicht het proberen waard
[ Voor 36% gewijzigd door Fraggert op 10-06-2024 12:25 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
:strip_exif()/f/image/7EhmbgvDnaXYBKy9HNuACAV7.jpg?f=fotoalbum_medium)
Gezien de overige acties die met het domein gedaan is daar waarschijnlijk wel meer aan de hand.
En ter info aan de mod, ik ga zelf geen direct contact zoeken met de aangeleverde whois gegevens want dat is aan de politie om te controleren of dit wel de werkelijke persoon is geweest
Alle leads meegeven aan de politie en duidelijk aangeven dat het gaat om een schade van ~30k.The-Source schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:54:
En ter info aan de mod, ik ga zelf geen direct contact zoeken met de aangeleverde whois gegevens want dat is aan de politie om te controleren of dit wel de werkelijke persoon is geweest
De personen die je initieel te spreken krijgt hebben wellicht geen verstand van Bitcoins (of uberhaupt het internet) maar als het opgepakt wordt door de recherche zul je vast nog wel eens langs mogen komen.
Maar de kans dat het opgepakt wordt is alleen aanwezig op het moment dat je genoeg aanknopingspunten hebt en ze die kunnen verbinden met andere aangiften.
Dus ook bovenstaande KVK en bijbehorende adres.
En marktplaats account.
En de situatie met TrustPilot uitleggen.
Die kleine details zijn soms de dingen die net het verschil maken in het onderzoek, dat de 'crimineel' ergens een oud emailadres gebruikt heeft wat gekoppeld is aan zijn eigen naam/adres o.i.d.
En het maakt het ondervragen makkelijker, als verkoper claimt: "Ik heb ze nieuw in doos verkocht en niets aan veranderd. Ik was van plan klanten te informeren nadat de problemen bekend worden." zijn de vragen: "Waarom dan website offline? Waarom via TrustPilot recensie blokkeren?" cruciaal, daar kunnen ze hem mee in een hoek dwingen. Vandaar ook het liefst een tijdlijn schetsen met verwijzingen naar de relevante bewijsstukken.
En inderdaad, zoek zo veel mogelijk informatie, maar ga niet zelf de confrontatie aan, dat doet meer schade aan het onderzoek dan dat het helpt!
[ Voor 7% gewijzigd door Accretion op 10-06-2024 13:18 ]
[ Voor 100% gewijzigd door xStunned op 10-06-2024 13:20 . Reden: Foutje vanuit mijn kant ]
We hebben wel een een probleem als de oplichter hier meeleest, elke lead die we hier vinden kan hij dan proberen te verwijderen en/of een alibi/smoes voor aanmaken...xStunned schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:18:
[...]
Ondertussen weer een extra vraag erbij: "Waarom de Oozoo pagina van het bedrijf verwijderen?"
Gelukkig voor TS stond deze bij mij nog open en heb ik een screenshot voor hem gemaakt.
Die Ozoo pagina is voor mij nog steeds bereikbaar?
[ Voor 5% gewijzigd door Accretion op 10-06-2024 13:23 ]
Klopt, met kopiëren en plakken vanuit hier was de volledige link blijkbaar niet overgenomen.Accretion schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:20:
[...]
Die Ozoo pagina is voor mij nog steeds bereikbaar?
Kwam ik ook zojuist achter, vandaar de edit.
De kans bestaat natuurlijk.Wippie1234 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:20:
Inmiddels is het steeds waarschijnlijker dat de scammer hier mee leest
Maar gelukkig krijg ik info via DM / er worden screenshots gemaakt. Waarvoor dank
Net nogmaals contact proberen te krijgen met de politie: Ja het is erg druk om aangiftes in te plannen. Nou morgen gaan ze staken dus dat schiet ook niet op.
Ondertussen dus maar verder het dossier opbouwen.
Via het Handelsregister zou je een account kunnen aanmaken en eea moeten kunnen bestellen.Fraggert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:23:
Via de KVK zelf kan je (betaald) nog wel meer gegevens terugvinden.
https://www.kvk.nl/bestellen/#/83028129000049228196
edit: hmm...niet zonder account natuurlijk, geen idee of je die als "particulier" kan aanvragen, allicht het proberen waard
Als TS dit niet lukt kan die mij een bericht sturen, ik heb een handelsregister account waarmee ik een product kan bestellen.
OT :xStunned schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Via het Handelsregister zou je een account kunnen aanmaken en eea moeten kunnen bestellen.
Als TS dit niet lukt kan die mij een bericht sturen, ik heb een handelsregister account waarmee ik een product kan bestellen.
ik weet niet of je zomaar een account kan aanmaken, ik gebruik hier ook een bedrijfsaccount (overheid) maar ik kan niet zomaar gegevens aan derden gaan verstrekken.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Geef ik in de huidige tijd nog meer kans van slagen dan op de Politie te moeten wachten.
Ik heb ooit als particulier een account aangemaakt middels deze weg:Fraggert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
[...]
OT :
ik weet niet of je zomaar een account kan aanmaken, ik gebruik hier ook een bedrijfsaccount (overheid) maar ik kan niet zomaar gegevens aan derden gaan verstrekken.
https://www.kvk.nl/toegangscode/aanvragen/
Hier kun je aangeven of je voor zakelijk gebruik of als particulier een account wil aanmaken.
Dit is in mijn hoofd ook voorbij gekomen, wil het intake gesprek eerst even afwachten ook op basis wat daar uit komt als wel/niet zelf doen.Alpina schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:38:
Aangezien crypto en hardware wallets vrij actueel zijn. Is een tv programma geen idee? Alberto, Kees, die andere ben ik de naam even kwijt. Kan volgens mij zelfs anoniem (geblurred) ze maken er misschien zelf graag een case van.
Geef ik in de huidige tijd nog meer kans van slagen dan op de Politie te moeten wachten.
Maar is natuurlijk irritant dat je eigenlijk je verhaal nog niet goed kwijt kan.
Ik stuur even een DM, maar ook zelfs via DM persoonsgegeven delen is in strijd met de AVG (maar oplichting is dat ook met de wet )Fraggert schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:35:
[...]
OT :
Als je zoekt op de naam van die persoon incl zijn adres komt als eerste hit een cache van 8 aprils 2024 van scamadviser.com en cryptopender.com naar boven. Deze persoon is dus veel bezig hiermee. Aangezien er twee domeinen met zijn naam naar voren komen kan je wellicht stellen dat het een absolute hit is.
cryptopender heeft overigens ook een advertentie op marktplaats.: https://www.marktplaats.n...te-in-nl-ledger-nano-x-99
[ Voor 77% gewijzigd door mannowlahn op 10-06-2024 14:41 ]
De gegevens die nu via https://www.whois.com/whois/walletdiscounter.com worden getoond zijn niet de gegevens van gisteravond. Toen stond er nog een adres uit Almere bij inclusief een Hollandse naammannowlahn schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:33:
als ik op whois kijk staat die gegevens die jullie geknipt hebben er gewoon nog. Maw er is niks geupdate zo ver ik kan zien?
Als je zoekt op de naam van die persoon incl zijn adres komt als eerste hit een cache van 8 aprils 2024 van scamadviser.com en cryptopender.com naar boven. Deze persoon is dus veel bezig hiermee. Aangezien er twee domeinen met zijn naam naar voren komen kan je wellicht stellen dat het een absolute hit is.
cryptopender heeft overigens ook een advertentie op marktplaats.: https://www.marktplaats.n...te-in-nl-ledger-nano-x-99
En ja hoor de standaard 3 maanden actief scam accounts.mannowlahn schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:33:
als ik op whois kijk staat die gegevens die jullie geknipt hebben er gewoon nog. Maw er is niks geupdate zo ver ik kan zien?
Get the hooivorks in
Als particulier kun je hier kosteloos KvK-gegevens opvragen: https://www.kvk.nl/produc...en/gratis-inzien-product/xStunned schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:29:
[...]
Via het Handelsregister zou je een account kunnen aanmaken en eea moeten kunnen bestellen.
Heb je de Track&Trace code nog? Daarmee kun je gegevens over de afzender bekijken, of waar het is afgegeven. Misschien zijn daar nog beelden van. Als ze de beelden niet willen afgeven, probeer dan in ieder geval vast te stellen of de beelden er nog wel zijn, en of ze misschien zelf willen kijken of het die man uit Almere is (als je een foto van hem hebt).The-Source schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:48:
@fopjurist die originele doos heb ik niet meer.
[...]
Dit gaat om 30k. Als je genoeg informatie hebt vergaard zou ik zeker de juridische confrontatie overwegen.Accretion schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:15:
[...]
En inderdaad, zoek zo veel mogelijk informatie, maar ga niet zelf de confrontatie aan, dat doet meer schade aan het onderzoek dan dat het helpt!
Ah ik zie het ik gebruik who.is en niet whois.comThe-Source schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:43:
[...]
De gegevens die nu via https://www.whois.com/whois/walletdiscounter.com worden getoond zijn niet de gegevens van gisteravond. Toen stond er nog een adres uit Almere bij inclusief een Hollandse naam
Ik kan in de postNL app geen track&trace zien, ook niet in de email dus denk dat het als envelop is verstuurd. Dat is nadeel van het te lang laten liggen.fopjurist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:58:
[...]
Als particulier kun je hier kosteloos KvK-gegevens opvragen: https://www.kvk.nl/produc...en/gratis-inzien-product/
[...]
Heb je de Track&Trace code nog? Daarmee kun je gegevens over de afzender bekijken, of waar het is afgegeven. Misschien zijn daar nog beelden van. Als ze de beelden niet willen afgeven, probeer dan in ieder geval vast te stellen of de beelden er nog wel zijn, en of ze misschien zelf willen kijken of het die man uit Almere is (als je een foto van hem hebt).
[...]
Dit gaat om 30k. Als je genoeg informatie hebt vergaard zou ik zeker de juridische confrontatie overwegen.
Heb voor laatste bekende en vorige KVK via je link info opgevraagd. Maar een het bedrijf uit Uden is een aannemers bedrijf dus ik vermoed valse info.
Daar komt politie werk om de hoek kijken.
Mogelijk zie je achter zijn 06 nummer een whatsapp profielfoto die je elders kan herkennen. Het 06 nummer elders ingeven geeft mogelijk ook nog enkele profielen (denk aan socials e.d.).Wippie1234 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:07:
Heb je geprobeerd het 06 nummer te bellen?
Tevens lijkt dat aannemers bedrijf een woonhuis te zijn? KVK nummer is elders ook actief zag ik.
Asus Zenbook i7 256gb
Je ziet tegenwoordig alleen de profiel foto als de ander jouw nummer ook heeft opgeslagen.Ghostrider schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:11:
[...]
Mogelijk zie je achter zijn 06 nummer een whatsapp profielfoto die je elders kan herkennen. Het 06 nummer elders ingeven geeft mogelijk ook nog enkele profielen.
Tevens lijkt dat aannemers bedrijf een woonhuis te zijn? KVK nummer is elders ook actief zag ik.
Dus vooraf spieken zit er niet meer bij.
Wellicht door scamadvisor report, maar nu gaat hier company DNS check voor het domein van WD op "You shouldn't surf here" wel op http deze error want https is alleen maar SSL error
edit: 11-06 afspraak voor aangifte staat gepland. Helaas later dan ik zelf zou willen.
Maar kan vooraf wel alvast eigen gevonden gegevens aan het cyber team door geven.
[ Voor 25% gewijzigd door The-Source op 11-06-2024 09:54 . Reden: toevoeging ]
Laatste wijziging kan iedereen makkelijk maar de 2 ervoor zijn beide met de gegevens uit Almere.
Overige 18 zitten achter een betaalde api.
Waar kan je dat vinden... https://whois-history.whoisxmlapi.com/
Maar ja heb alles in ieder geval digitaal al kunnen afleveren en volgende week het persoonlijke gesprek.
Hij staat er weer op! https://nl.trustpilot.com/review/walletdiscounter.comThe-Source schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:54:
Dit is dus gisteravond gedaan door de site beheerder achter het WD domein:
[Afbeelding]
Gezien de overige acties die met het domein gedaan is daar waarschijnlijk wel meer aan de hand.
Lekker!
Tussen gisteravond en vanochtend zijn de marktplaats berichtjes aan cryptopender wel gelezen maar geen reactie ontvangen. Wel fijn want dat is er weer een IP gelogd daarNapsju schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:51:
[...]
Hij staat er weer op! https://nl.trustpilot.com/review/walletdiscounter.com
zo hoe bedoel je nep reviews.Napsju schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 15:51:
[...]
Hij staat er weer op! https://nl.trustpilot.com/review/walletdiscounter.com
als je alle berichten naast mekaar legt... hebben ze bijna identieke opbouw van zinnen, manier van schrijven.
Ik heb zojuist het hele forum gelezen betreft WalletDiscounter.
Als vervolg heb ik direct deze scam aangegeven bij alle merken van de hardware wallets die verkocht werden op WalletDiscounter.
Nu zie ik dat er weer een nieuwe website is opgezet door dezelfde persoon: wallets.nu
LET OP!
Knip, reclame maken is niet toegestaan
[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 21-06-2024 17:13 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/yYkvAnCuRDvwhwm1mDb4iEbd.png?f=user_large)
Dat nemen ze heel letterlijk

edit:
Scamadvisor report ingediend en eens kijken of ze via mijn spam account op de email willen reageren
[ Voor 18% gewijzigd door The-Source op 21-06-2024 17:25 ]
Weer nemen ze de identiteit aan van een onderneming die niet meer bestaatThe-Source schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 17:03:
Bedankt voor de waarschuwing: [Afbeelding]
Dat nemen ze heel letterlijk
Ik zeg niet dat de genoemde website geen scam is, maar hoe weet je dat deze site ook gelinkt is aan dezelfde persoon of groep die achter de originele website zit?TijnCryptoken schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:55:
Nu zie ik dat er weer een nieuwe website is opgezet door dezelfde persoon: wallets.nu
Blijkbaar zijn ze nog niet helemaal klaar met die site, want bestellen lukt niet echt.TijnCryptoken schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:55:
Hi,
Ik heb zojuist het hele forum gelezen betreft WalletDiscounter.
Als vervolg heb ik direct deze scam aangegeven bij alle merken van de hardware wallets die verkocht werden op WalletDiscounter.
Als ik op 'Nu kopen' klik, kom ik niet in een bestelproces terecht. Ook geen winkelwagentje oid.
Met zekerheid te zeggen nee.oohh schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:39:
[...]
Ik zeg niet dat de genoemde website geen scam is, maar hoe weet je dat deze site ook gelinkt is aan dezelfde persoon of groep die achter de originele website zit?
Maar product prijstelling is hetzelfde. 200+ positieve reviews zonder link waar die staan.
Weer een KVK (Duitsland in dit geval) die hier niet mee te maken heeft.
Dus zekerheid nee, zeer waarschijnlijk ja.
Wat mij betreft een zekerheidje. De ledger nano s plus voor 49 euro, waarvan je er maar eentje mag bestellen, verkopen ze met verlies.The-Source schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:59:
[...]
Met zekerheid te zeggen nee.
Maar product prijstelling is hetzelfde. 200+ positieve reviews zonder link waar die staan.
Weer een KVK (Duitsland in dit geval) die hier niet mee te maken heeft.
Dus zekerheid nee, zeer waarschijnlijk ja.
Dat moet je wel terugverdienen met scams.
[ Voor 4% gewijzigd door knakworst op 24-06-2024 14:26 ]
Vrijdag kwam er nog een popup waar je je adres en betaalgegevens kon invullen. Misschien is de voorraad even op.gerritjan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:58:
[...]
Blijkbaar zijn ze nog niet helemaal klaar met die site, want bestellen lukt niet echt.
Als ik op 'Nu kopen' klik, kom ik niet in een bestelproces terecht. Ook geen winkelwagentje oid.
Ze moeten even nieuwe kraskaartjes produceren, ze zijn populairfopjurist schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:21:
[...]
Vrijdag kwam er nog een popup waar je je adres en betaalgegevens kon invullen. Misschien is de voorraad even op.
Toen ik deze kreeg heb ik een factory Reset gedaan. Vervolgens via de officiële site een firmware update gedaan. Vervolgens nog een factory Reset gedaan.
Toen heb ik de procedure gevolgd om een nieuwe wallet aan te maken voor mezelf (ken niet alle stappen nog uit mijn hoofd) maar allemaal via de officiële app. Maar toen was ik er toch van overtuigd dat de wallet wel degelijk van mij was. Echter als test toch eerst maar 100 ADA er op gezet en eerst 4 maanden laten staan.
Anyway, wat ik wil zeggen: Echt vervelend voor je dat dit is gebeurd.
Maar met bovengenoemde procedure kan je toch weinig gebeuren denk ik (zeker gezien de firmware flash... al weet ik niet zeker of het altijd mogelijk is om te re-flashen).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Heb je die van jouw wel direct bij de makers gekocht?
Geen idee op wie je reageert, maar als je reageert op de topicstarter is je vraag overbodig.Urbanized schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:08:
Ik heb hier een nieuwe Ledger Nano X. Als ik het doosje open en alles eruit haal, tref ik geen vooraf ingestelde seed phrase. Wel kaartjes met nummers om je lokaal gegenereerde phrase op te schrijven.
Heb je die van jou wel direct bij de makers gekocht?
In zijn openingspost staat duidelijk waar hij de Ledger heeft gekocht.
Ach, ik heb de eerste zin in zijn openingsbericht niet eens opgemerkt.gerritjan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:14:
[...]
Geen idee op wie je reageert, maar als je reageert op de topicstarter is je vraag overbodig.
In zijn openingspost staat duidelijk waar hij de Ledger heeft gekocht.
Vreemd, want de website is al een paar dagen offlineThe-Source schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:12:
Nou ze zijn wel even druk geweest bij wallets.nu want nu reageren ze op Trustpilot.
Jammer dat je hier ingetrapt bent. Het hele idee van een hardware wallet is dat je juist zelf een seed phrase veilig kan genereren.
Maar goed, een dure les! Hoop dat je nog wat meer speur werk hebt gedaan, je lijkt al aardig op weg te zijn om de dader te vinden!
dude: ↓BrainCrash schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:09:
ja precies..
[..]
Er is dus zowiezo een t[..]
[..] was het zowiezo al niet de fabrikant zelf, [..]
*sowieso
Aangifte is door verbalisant opgenomen. Daar krijg je dan via mijnaangifte bericht over.10mil.btc schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:41:
Hoe is de aangifte gegaan?
Jammer dat je hier ingetrapt bent. Het hele idee van een hardware wallet is dat je juist zelf een seed phrase veilig kan genereren.
Maar goed, een dure les! Hoop dat je nog wat meer speur werk hebt gedaan, je lijkt al aardig op weg te zijn om de dader te vinden!
Vorige week ook bericht dat de zaak onderzocht / in behandeling wordt genomen. Wat overigens geen zekerheid is dat het ook werkelijk bij recherche komt.
Via DM is er ook nog een slachtoffer voorbij gekomen.
Deze persoon is voor ongeveer 0.08BTC het schip in gegaan en deze is naar hetzelfde BTC adres verstuurd. Als het goed is doet deze persoon ook aangifte en ik laat het aan hem/haar over of die zich in dit topic meld.
Probleem is dus echt wel groter dan mij alleen, alleen mijn transactie is helaas ook de grootste van die transacties die ik heb kunnen zien. Kan maar zo zijn dat er meerdere varianten in de markt zijn met andere adressen.
Dat mag ik "hopen" ja, zou anders wel dom zijn van de scammer. Want als je dit nu importeert zie je in ledger toch meteen een transactie historie op dat adres? Zou toch niet verwachten dat er dan nog veel mensen intrappen. Bovendien kun jij nu de blockchain monitoren en funds transferren zodra er geld binnenkomt.The-Source schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:37:
[...]
Kan maar zo zijn dat er meerdere varianten in de markt zijn met andere adressen.
Edit: oh het uiteindelijke scam adres, van de scammer zelf. Dat kan natuurlijk één adres zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door knakworst op 02-07-2024 17:10 ]
Misschien het btc address hier posten zodat mensen hier komen als ze googlen op dit address (zo vind je misschien nog meer gedupeerde).The-Source schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 16:37:
[...]
Aangifte is door verbalisant opgenomen. Daar krijg je dan via mijnaangifte bericht over.
Vorige week ook bericht dat de zaak onderzocht / in behandeling wordt genomen. Wat overigens geen zekerheid is dat het ook werkelijk bij recherche komt.
Via DM is er ook nog een slachtoffer voorbij gekomen.
Deze persoon is voor ongeveer 0.08BTC het schip in gegaan en deze is naar hetzelfde BTC adres verstuurd. Als het goed is doet deze persoon ook aangifte en ik laat het aan hem/haar over of die zich in dit topic meld.
Probleem is dus echt wel groter dan mij alleen, alleen mijn transactie is helaas ook de grootste van die transacties die ik heb kunnen zien. Kan maar zo zijn dat er meerdere varianten in de markt zijn met andere adressen.
Het address is ook doorgegeven aan de politie neem ik aan?
Uiteraard en in mijn geval bijhorend transactie ID.10mil.btc schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:09:
[...]
Misschien het btc address hier posten zodat mensen hier komen als ze googlen op dit address (zo vind je misschien nog meer gedupeerde).
Het address is ook doorgegeven aan de politie neem ik aan?
BTC address is: bc1qnlpkmt4unawdql3ec9xaj94svlvxl6hveqs8m8
Dat adres is niet van TS, daar is de BTC naar overgemaakt vanaf zijn "eigen" (wat dus niet zo eigen was) adres. Daar kan je niets mee verder. Helaas.DaCoTa schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:42:
Er staat nog steeds 0.13 BTC op dat adres, kan je dat niet met de private key naar een anders adres sturen?