+/-10A thuislader voor buiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Nouwens
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 27-02 08:28
Zoals de titel doet vermoeden ben ik opzoek naar een trage thuislaad oplossing tussen de 6-16(?)A. Eigenlijk is een mobiele stopcontact lader wat ik zoek, alleen heb ik niet graag dat z'n kastje buiten aan de garage hangt.

Nu dacht ik, dit los ik op door het kastje binnen te monteren en dan gaat de laadkabel door de muur naar buiten. Nu is mijn voorkeursoplossing niet om de laadkabel doorknippen en die binnen weer solderen of met Wago klemmen weer vast te maken. Echter, ik kan eigenlijk geen producten vinden waar je voor een redelijke prijs die laadkabel los kan halen.

Vraag ik nu zo iets geks, of knipt gewoon iedereen die laadkabel door?

Verder ben ik ook wel benieuwd hoe mensen de kabel buiten netjes ophangen. Ik dacht zelf om iets van een kabel spoel aan de muur monteren zodat het niet rondslingert.

Ik ben erg benieuwd naar wat tips omtrent deze best wel simpele vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
Heb je iets meer info mbt welke auto je wil laden en wat je huis aansluiting is (1/3-fase etc)? Als het toch een permanente opstelling wordt waarom geen normale laadpaal en die op 10/16A beperken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Nouwens
Het betreft een Hyundai ioniq electric. Heb een 3 fase aansluiting in de garage, maar de auto laad enkel met 1 fase op. Dus daar valt weinig te halen lijkt me.

Waarom geen permanente laadpaal is een goede vraag met een antwoord dat voornamelijk op gevoel gebasseerd is. Het opladen met <16A maakt z'n lader niets meer dan een chique stopcontact. Dus vind de bedragen die gevraagd worden voor een laadpaal aan de hoge kant voor wat het moet doen. Een mobiele lader pik je aan de andere kan makkelijk voor minder dan 200 euro op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
Kan je niet gewoon een buitenstopcontact maken met binnen een schakelaar om hem in en uit te schakelen?

Dan kan je granny chargen, waar je op lijkt te doelen.
Liefst wel een kabel vanaf meterkast trekken met eigen zekering, zodat je alles gescheiden houdt ivm hoog vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

S_Nouwens schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:23:
Het betreft een Hyundai ioniq electric. Heb een 3 fase aansluiting in de garage, maar de auto laad enkel met 1 fase op. Dus daar valt weinig te halen lijkt me.

Waarom geen permanente laadpaal is een goede vraag met een antwoord dat voornamelijk op gevoel gebasseerd is. Het opladen met <16A maakt z'n lader niets meer dan een chique stopcontact. Dus vind de bedragen die gevraagd worden voor een laadpaal aan de hoge kant voor wat het moet doen. Een mobiele lader pik je aan de andere kan makkelijk voor minder dan 200 euro op.
Haal er eentje uit Duitsland als je zelf bekwaam genoeg bent om 'm te installeren, dan ben je voor 300€ met wat materiaal klaar: https://www.adac.de/rund-...guenstige-wallboxen-test/

Anders een mobiele lader (gewoon een granny charger) van marktplaats plukken. Een buiten WCD plaatsen en aan de binnenkant een werkschakelaar dan ben je met ~150€ + 20 + 20 ook klaar, maar moet je wel telkens je granny charger opbergen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

99ruud99 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:34:
Kan je niet gewoon een buitenstopcontact maken met binnen een schakelaar om hem in en uit te schakelen?

Dan kan je granny chargen, waar je op lijkt te doelen.
Liefst wel een kabel vanaf meterkast trekken met eigen zekering, zodat je alles gescheiden houdt ivm hoog vermogen.
Waarschijnlijk is de TS dan (terecht?) bang dat 'ie een keer de hele Type-I kabel moet gaan missen?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:21
Ik snap ook niet waarom die dingen zo duur zijn. Kennis van mij heeft een buitenkastje, soort brievenbus met daarin stopcontact en grannycharger. Meh
Ik zou gewoon vaste laadpaal voor rond de 200 proberen te scoren

Misschien deze iets?

https://www.ibood.com/nl/...MbiDOwm6qIlcaAj9BEALw_wcB

https://www.ibood.com/nl/...tion-11-kw-type-2/1135581

[ Voor 76% gewijzigd door laurens0619 op 09-11-2024 16:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou dat ding persoonlijk niet graag aan m'n huisinstallatie knopen als ik die spec's zo eens bekijk. Een 3x16A lader welke 11kWh (China normering?) aan kan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 10:40
Houd er rekening mee dat een granny charger veel meer laadverlies heeft, dit gaat je over de levensduur van de auto een hoop geld kosten. Het is zeker de moeite om iets meer geld te investeren in een fatsoenlijk laadpunt. Ik zou zeker een 3 fase paal aanleggen, dan ben je toekomstbestendig. Ik heb ooit een nieuweTesla Wall charger op marktplaats op de kop getikt voor e 250,-

Ik zou zeker geen kabels door gaan knippen en opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 10:40
Will_M schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:43:
[...]

Ik zou dat ding persoonlijk niet graag aan m'n huisinstallatie knopen als ik die spec's zo eens bekijk. Een 16A lader welke 11kWh (China normering?) aan kan....
3 fase 16A = 11kW, lijkt me niets mis mee (wat dat betreft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Nouwens
Alvast bedankt voor de velen tips. Zoals ik zo lees zijn velen wegen naar Rome.

Mijn voorkeur gaat uit dat er gewoon een laadkabel buiten aan de garage hangt, en er niet een steeds uit de auto hoef te halen. Bij voorkeur binnen de schakeling, dat is wellicht meer een gevoelskwestie en minder goed onderbouwd.

Ik ga die Duitse site eens doornemen, vind het niet erg om zelf wat op te bouwen, maar het moet uiteindelijk wel wat degelijks zijn omdat ook m'n vrouw er makkelijk en vol vertrouwen mee moet kunnen werken. Dus wil een "lastige" techneuten opstelling om deze reden ook vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Dit is toch een normaal merk?
Vond ik in het laadpaal topic

https://amzn.eu/d/caBGi0T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Is dit anders iets?
https://www.lidl.nl/p/ult...-wallbox-11-kw/p100368246
3 selecteerbare laadvermogens (bij 230 V~): ca. 2, 3 of 4 kW

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
S_Nouwens schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:23:
Je hebt helemaal gelijk, maar tegelijkertijd zit je er naast ;)

Bij een laadpaal hebben ze overal aan gedacht, meestal zit er een net beugeltje bij (of is te bestellen) voor de kabel. De kabel kan vergrendelen. En het ding is gemaakt voor buiten. Ook zijn de aansluitingen geschikt voor zoveel stroom.

Prima als jij met een granny charger van €200 een hobby oplossing knutselt, we zitten hier op GoT.
Maar €600-€800 is ook weer niet zo duur als je bedenkt dat je dan meteen klaar bent voor 11kW laden, alles profi zit en je vaak ook een partij extra features krijgt (laden tijdens daluren e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Will_M schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:43:
[...]

Ik zou dat ding persoonlijk niet graag aan m'n huisinstallatie knopen als ik die spec's zo eens bekijk. Een 16A lader welke 11kWh (China normering?) aan kan....
In het topic lijkt het wel ok ding. Failliet bedrijf waar je wel rekening mee moet houden.

Thuisladen van je EV deel 2
johnwoo schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Laad je op eigen terrein? Maw is automatisch laden zodra je inplugt okee, of wil je autorisatie op de laadpaal?

Ik heb zelf een goedkope Telestar EC311S, die was een paar keer in de aanbieding dit jaar (voor 169 euro meen ik) omdat Telestar ermee is gestopt. Qua features zeer matig, de behuizing is redelijk groot, en de Chinese app is rommel (hij werkt wel overigens), maar: de hardware komt uit Duitsland (Telestar was zelf Duits maar gebruikt de touchscreen en app van een Chinese OEM), is goed weerbestendig en veilig (type B aardlek ingebouwd plus alle temperatuur/over/onderspanning/kortsluiting beveiligingen etc). Dus als je op eigen terrein laadt kun je hem gewoon instellen om automatisch te starten zodra je inplugt en kun je de app helemaal overslaan. Veel goedkoper zul je geen 11kW kunnen laden, mocht je hem nog in de aanbieding kunnen vinden. En voor die prijs is het ook geen ramp als je over een tijd alsnog wat anders wil. Als je hem niet meer voor zo'n bodemprijs kunt vinden dan zou ik hem overigens wel laten staan (als je toch meer geld uitgeeft dan wat beters pakken).

[ Voor 56% gewijzigd door laurens0619 op 09-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Cereal schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:44:
[...]

3 fase 16A = 11kW, lijkt me niets mis mee (wat dat betreft)
Klopt, maar ik heb bij dat soort bedragen (€170,-) al snel het idee dat er intern niet al te veel aan (elektronische) beveiligingen is aangebracht. Met 3x16A laden heb je dan eigenlijk ook het liefst een 3x35A netaansluiting zodat je in je groepenkast ook nog een geschikte ALS kunt plaatsen welke iets van 'selectiviteit' kan waarborgen. Met een 3x25A aansluiting is dat (NEN1010) al niet meer mogelijk omdat de enige ALS welke er tussen zit al aan 3x20A zit én dat laadapparaat in deze zelf heleaal niets aan (actieve) loadbalancing kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 09-11-2024 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

laurens0619 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:40:
Ik snap ook niet waarom die dingen zo duur zijn. Kennis van mij heeft een buitenkastje, soort brievenbus met daarin stopcontact en grannycharger. Meh
Ik zou gewoon vaste laadpaal voor rond de 200 proberen te scoren

Misschien deze iets?

https://www.ibood.com/nl/...MbiDOwm6qIlcaAj9BEALw_wcB

https://www.ibood.com/nl/...tion-11-kw-type-2/1135581
Dan link je wel meuk waarvan de producent inmiddels ook failliet is .. mwah ik zou overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En:

https://www.elektramat.nl/laadpaal/type-2/

is dit wellicht een idee voor @S_Nouwens ?

Heb ik zelf ook thuis gemonteerd. Werkt al ruim een jaar prima. Ingesteld op max 16A en 's-nachts laadt onze Kuga PHEV met 3,7kW op.
En aan de binnenkant van de garage (die box hangt op de buitenmuur) zit een grote ABB werkschakelaar zodat ik desnoods die hele box op de buitenmuur kan uitschakelen.

Daarnaast heb ik er een Shelly Pro 1PM in gemonteerd om alles te kunnen monitoren met HA.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Will_M schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:00:
[...]

Klopt, maar ik heb bij dat soort bedragen (€170,-) al snel het idee dat er intern niet al te veel aan (elektronische) beveiligingen is aangebracht. Met 3x16A laden heb je dan eigenlijk ook het liefst een 3x35A netaansluiting zodat je in je groepenkast ook nog een geschikte ALS kunt plaatsen welke iets van 'selectiviteit' kan waarborgen. Met een 3x25A aansluiting is dat (NEN1010) al niet meer mogelijk omdat de enige ALS welke er tussen zit al aan 3x20A zit én dat laadapparaat in deze zelf heleaal niets aan loadbalancing kan doen.
Volgens mij is selectiviteit geen eis ..
En van 3x25A naar 3x35A upgraden wat je ~700€/jr meer kost(!) slaat echt helemaal nergens op. Dit kun je prima met load balancing oplossen eventueel meerprijs voor een LB-oplossing in je laadpunt heb je er binnen één jaar uit t.o.v. de 3x35A upgrade 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
True schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:02:
[...]

Dan link je wel meuk waarvan de producent inmiddels ook failliet is .. mwah ik zou overslaan.
Nja als het budget 200 is. Wat doe je dan liever. Idee van TS of zo’n paal van failliete fabrikant?
:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

laurens0619 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:21:
[...]

Nja als het budget 200 is. Wat doe je dan liever. Idee van TS of zo’n paal van failliete fabrikant?
:)
Deze voor 60€: [weggehaald, lijkt een scam winkel] komt goed uit de ADAC test.

[ Voor 17% gewijzigd door True op 10-11-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Dat lijkt mij idd een hele mooie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

True schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:19:
[...]

Volgens mij is selectiviteit geen eis ..
En van 3x25A naar 3x35A upgraden wat je ~700€/jr meer kost(!) slaat echt helemaal nergens op. Dit kun je prima met load balancing oplossen eventueel meerprijs voor een LB-oplossing in je laadpunt heb je er binnen één jaar uit t.o.v. de 3x35A upgrade 8)7 .
Ik zeg ook nergens dat je een 3x35A MOET nemen, alleen is het voor het laden met 11kW zónder LB wel het verstandigste als je jezelf aan selectiviteit wenst te houden (zeker als je daarbij nog meer 'grote' stroomverbruikers in huis hebt). Ik heb hier thuis overigens een Alfen Eve Single Pro lader welke technisch gezien met 22kW overweg kan en die hangt ook (maar) achter een 3P+N C20 ALS op een 3x25A netaansluiting (maar dan wel met active/dynamic Load-Balancing). De auto kan overigens maar met max.11kW AC laden.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 09-11-2024 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Nouwens
Dat lijkt inderdaad gewoon een simpel ding dat niets meer doet dan die moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Will_M schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 17:25:
[...]

Ik zeg ook nergens dat je een 3x35A MOET nemen, alleen is het voor het laden met 11kW zónder LB wel het verstandigste als je jezelf aan selectiviteit wenst te houden (zeker als je daarbij nog meer 'grote' stroomverbruikers in huis hebt). Ik heb hier thuis overigens een Alfen Eve Single Pro lader welke technisch gezien met 22kW overweg kan en die hangt ook (maar) achter een 3P+N C20 ALS op een 3x25A netaansluiting (maar dan wel met active/dynamic Load-Balancing). De auto kan overigens maar met max.11kW AC laden.
Sorry, maar je haalt allemaal dingen door elkaar die niet relevant zijn én waardoor ik je advies in dit topic ook gewoon moet pareren.

a) je hebt het over "een geschikte ALS kunt plaatsen welke iets van 'selectiviteit' kan waarborgen" dat is onzin. Een aardlekschakelaar doet niets m.b.t. selectiviteit. Is het deel van netbeheerder uitgevoerd in schroefzekeringen óf installatieautomaten. Een aardlek is in dit gehele verhaal totaal niet relevant. En behalve als een producent wat anders voorschrijft moet je altijd gewoon een 30mA ALS gebruiken.
b) je hebt het over NEN1010, maar voor zover ik weet is er geen selectiviteitseis opgenomen in de NEN1010.
c) je begint nu pas over andere apparaten wat terecht is qua totaal afneembaar vermogen zodat je selectief kunt blijven. Maar er is niemand in Nederland die een groepenkast heeft die op die manier selectief is: alle groepen bij elkaar < dan netbeheerder zekeringen. En ja je wilt iets van LB toepassen als je ook nog een flinke inductieplaat hebt en/of wasmachine/droger en/of een warmtepomp, maar TS heeft het hier over een 10A thuislader, dat mag gewoon op een WCD en dat past gewoon op een standaard groep.
d) je hebt over een "3P+N C20 ALS" die je in gebruik hebt, ook hier haal je zaken door elkaar. Een C20 verwijst naar de uitschakelkarakteristieken i.c.m met de uitschakelstroom zie bijv. link ik denk dat je hier doelt op een aardlekautomaat die zowel fungeert als (kracht)installatieautomaat als aardlekschakelaar. Overigens is een C-uitschakelkarakteristiek totaal onnodig én zodoende onnodig gevaarlijk voor een (kracht)groep waar je enkel een laadpaal op hebt aangesloten.

Ik nodig je van harte uit om eens in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2 te komen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:28
S_Nouwens schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 15:25:
Nu dacht ik, dit los ik op door het kastje binnen te monteren en dan gaat de laadkabel door de muur naar buiten. Nu is mijn voorkeursoplossing niet om de laadkabel doorknippen en die binnen weer solderen of met Wago klemmen weer vast te maken. Echter, ik kan eigenlijk geen producten vinden waar je voor een redelijke prijs die laadkabel los kan halen.

Vraag ik nu zo iets geks, of knipt gewoon iedereen die laadkabel door?
Nee, ik vind ook dat de meeste laders echt afzichtelijke veel te grote dozen zijn aan de buitenkant van je huis.
Technisch hoeft er buiten alleen een stekker, die kan zelfs in de muur verzonken zijn. De elektronica mag binnen.

Als het en laadbox is met vaste kabel is deze er ook aan gemaakt. Dus dan kan hij los. Aangezien koperdiefstal een ding is ga ik er vanuit dat je die kabel ook kan vervangen, en dat ze niet zijn gesoldeerd.

De kabels kun je bijvoorbeeld los bestellen.
Eg: Bals BE339999-1050 (hier). Kabel is duur.

Anderzijds, je kunt natuurlijk ook veel simpeler denken. Je kunt een granny charger in een houten koofje stoppen die om een normale WCD aan de muur past. De kabel kan je dan oprollen en aan het koofje hangen.
Wat gebeitst steigerhout kan er best netjes uitzien. Kan gewoon op de grond staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
laurens0619 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:47:
Dit is toch een normaal merk?
Vond ik in het laadpaal topic

https://amzn.eu/d/caBGi0T
Denk dit dat een hele redelijke optie is. Schneider is i.i.g. gewoon een a-merk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zteph
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 20:54
Het lijkt me een prima optie, maar deze winkel is volgens mij nep: geen fysiek adres en ze gebruiken een gmail-adres.

Je kunt de laadpaal ook bij Amazon bestellen: https://www.amazon.nl/Del...-11kW-Plug/dp/B0CTTVMFB3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

zteph schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:24:
[...]

Het lijkt me een prima optie, maar deze winkel is volgens mij nep: geen fysiek adres en ze gebruiken een gmail-adres.

Je kunt de laadpaal ook bij Amazon bestellen: https://www.amazon.nl/Del...-11kW-Plug/dp/B0CTTVMFB3/
Goeie, tot die conclusie kom ik ook al snel als ik nu wat verder zoek. Ik heb de link uit mijn post gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Nouwens
Zojuist de Delta AC MAX basic 11kw besteld. Wat ik zo uit de documentatie kan opmaken heeft die aantal pinnen waarmee je d.m.v. 5V aansturingssignalen de laadsnelheid en start/stop kan aansturen. Hiermee hoop ik apps en dergelijke te kunnen vermijden en aan de binnenkant van de garage een simpel bedieningskastje te maken met een draaiknop en start/stop knop.

Dank voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

S_Nouwens schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:09:
Zojuist de Delta AC MAX basic 11kw besteld. Wat ik zo uit de documentatie kan opmaken heeft die aantal pinnen waarmee je d.m.v. 5V aansturingssignalen de laadsnelheid en start/stop kan aansturen. Hiermee hoop ik apps en dergelijke te kunnen vermijden en aan de binnenkant van de garage een simpel bedieningskastje te maken met een draaiknop en start/stop knop.

Dank voor het advies.
Zou je wellicht nog wat foto's willen delen als je 'm binnen hebt? Er is relatief weinig over te vinden terwijl het wel een interessante paal kan zijn voor Nederlanders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Nouwens
Gisteren is de lader binnengekomen en heb wat kiekjes gemaakt. Ziet er allemaal prima en degelijk uit. Zit alleen een korte installatie handleiding bij, een uitgebreide handleiding is echter makkelijk online te vinden.

Aan de achterzijde zitten nog twee kabeldoorvoeren, het zelfde als aan de onderzijde. Ik ben van plan deze te gebruiken om een net ogende installatie te hebben. Moet hiervoor nog wel wat doorvoertules halen om de kabel (spat)waterdicht te monteren.

Als iemand nog een detailfoto wilt van een specifiek onderdeel hoor ik het graag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mxuwGHZJcNzgVR_v051ppP8Mu7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QnSNSwRhGu3YxUzkoAcocLRh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfuLiUbS79wsxgyZuJIwsGvE094=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ywqK8tuzJ128MZjwHYASxz8D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ikwdyxC6H7Er4CxSTlJHWApHbQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hmr6EPqIHdN0JgXwh4MZ2bS6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Nouwens
Om het avontuur af te sluiten hierbij nog twee foto's van de uiteindelijke installatie. Ik heb de lader uiteindelijk toch met 3 fase aangesloten, ook al kan de auto maar met 1 fase laden, je weet maar nooit wanneer het toch handig blijkt te zijn.

Aan de binnenzijde heb ik een kastje hangen met een aan- en uitknop met een ledje erachter zodat je meteen ziet of die aan staan. Ook heb ik er nog een tijdrelais tussen zitten zodat die na 12 uur uit gaat. De schakelaar aan de bovenkant verbind verschillende kabels die van aparte 5V signaal pinnen komen om de laadsnelheid in te stellen. In mijn geval heb ik ze geconfigureerd op 8, 12 en 16A, maar dat kan in willekeurige trappen van 1/8 van de maximale stroom ingesteld worden. Nu alleen nog even wat nette labeltjes maken.

Al met al ben ik blij, vanaf de buitenkant kan niet zomaar gebruikt gemaakt worden van de lader en ik kan vanuit de binnenkant alles makkelijk regelen, d.w.z. aan/uit en laadsnelheid, en dat alles zonder apps!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuBq_o2MD9ntYberP0DZedSbuS0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X18Tm8WGKBMPtq5uakoY7ECc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUxtrZLhX1h8w4HMwsa04tCoEWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILQOpKfNktX48lG3Trz6WX3G.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1