Onderdelen voor Cambridge Audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApeBashRouter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 05:11
Ik heb onlangs een Cambridge Audio S525 (home theater set) kunnen overnemen voor een fantastische prijs, maar de transporteur is dusdanig met het pakket omgegaan dat de kast van de X500 subwoofer gebarsten is en de grille aan diggelen.

B. A. L. E. N.

Ik heb gezocht maar onderdelen (een lege X500 subwoofer kast en een grille die heel is) zijn niet zo makkelijk te vinden, te meer omdat de S525 ondertussen zo'n 15 jaar oud is.

Kent iemand een plek om aan de bel te trekken, met goed spul en waar je je niet blauw betaald?

[ Voor 4% gewijzigd door ApeBashRouter op 09-11-2024 04:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Nou... ik denk dat de kans dat iemand adresjes zal weten waar een dergelijke kast te kopen is niet heel groot gaat zijn, maar als je wat foto's plaatst... wellicht dat er wat reparatieadviezen te geven zijn door creatieve tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ApeBashRouter schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 04:30:
Ik heb onlangs een Cambridge Audio S525 (home theater set) kunnen overnemen voor een fantastische prijs, maar de transporteur is dusdanig met het pakket omgegaan dat de kast van de X500 subwoofer gebarsten is en de grille aan diggelen.

B. A. L. E. N.

Ik heb gezocht maar onderdelen (een lege X500 subwoofer kast en een grille die heel is) zijn niet zo makkelijk te vinden, te meer omdat de S525 ondertussen zo'n 15 jaar oud is.

Kent iemand een plek om aan de bel te trekken, met goed spul en waar je je niet blauw betaald?
Sowieso lijkt me dit iets om te verhalen op de transporteur.

De meeste kans op mensen met kennis van reparatie van oude audioapparatuur vind je hier Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-05 17:32
Hanex al gecontacteerd? Ze zijn het officiële servicecentrum voor Cambridge Audio in Nederland. Wellicht hebben ze de onderdelen die je zoekt op voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een kast is zelden als reserve-onderdeel te koop. Als de elektronica nog werkt en de woofer niet beschadigd is, is het weer werkend krijgen van de subwoofer niet moeilijk. Hem mooi krijgen wel.

[ Voor 9% gewijzigd door TBTL op 10-11-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 12:38
Er staat nog een hele set op marktplaats:
https://link.marktplaats....tm_content=app_ios_tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApeBashRouter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03 05:11
Hallo, OP hier. Bedankt voor alle reacties.

Helaas gebeurt dit soort dingen meestal onverwacht. In dit geval met DHL en hun basisbeleid voor schade is €3,40/kg...

Ik had het "verzekerd tot €500" kunnen versturen maar had er niet bij stil gestaan dat dit zou kunnen gebeuren. En eigenlijk wil je Marktplaats ook niet aanmoedigen om dat te promoten, om te voorkomen dat de bedrijven met schade aan onverzekerde verzendingen reclame maken voor de extra service. (Waar is mijn aluminiumfolie pet?)

Bedankt voor de link naar het vintage audio forum.

Hoe dan ook. Ik heb inderdaad met Hanex en een hele meute anderen contact opgenomen, ook een een auto body shop gevraagd wat het kan doen met wat plamuren, schuren en spuiten.

Ik verwacht flinke prijzen te horen wanneer ze maandag weer aan de slag gaan, van wie er reageert.

Wat betreft die set op Marktplaats, dat is hem. Advertentie moet nog verwijderd worden.

[ Voor 20% gewijzigd door ApeBashRouter op 10-11-2024 18:43 ]

Pagina: 1