Oneens met KPN monteur - router blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:12
Hierbij even een foto want het is toch complexer dan ik dacht.
Dit is de hoofdaansluiting volgens de monteur. Dat is dus geen kwestie van even een kabel inpluggen en door de huiskamer leggen wat ik zojuist wel dacht. Hier heeft de monteur vandaag wel wat lopen klooien want er zat eerst een soort kapje op.

Ik ben me er van bewust dat de bekabeling binnenshuis voor mezelf is. Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat niet ben?
Mijn punt is dat internet het altijd gedaan heeft, ik letterlijk een nieuwe router inplug en we kuren krijgen. Dan maak je mij niet wijs dat het een kabelbreuk is.

De adapter ga ik nakijken, hele goeie tip. Omdat ik bedenk ik me nu een dag later pas de adapter van de router heb omgewisseld, de router zelf een dag eerder. De kuren ontstonden ook pas op dag 2.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc87bW_88zqGibeygu1kXEyIAYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM4AoRXbkdTEGoirfVQ2b49N.jpg?f=fotoalbum_large

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:54:
Hierbij even een foto want het is toch complexer dan ik dacht.
Dit is de hoofdaansluiting volgens de monteur.
Ik zie hier weinig hoofdaansluiting aan eigenlijk. Ik zie alleen een blindkap, maar als je glasvezel hebt dan heb je op zijn minst iets nodig wat op een glasvezelaansluitpunt lijkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1MqRHChxiFJPITDowoTymPvKBM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QnTulNPuT1VBOnnIAXg90nok.png?f=user_large

Is het DSL dan moet je zoiets ergens hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtDISIY2p_ScxeAKsAzLC-8bSFQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ez1Upq1rT791JEhtdQIuWkAv.png?f=user_large

Wat voor verbinding is het?

Dat is dus geen kwestie van even een kabel inpluggen en door de huiskamer leggen wat ik zojuist wel dacht. Hier heeft de monteur vandaag wel wat lopen klooien want er zat eerst een soort kapje op.

Ik ben me er van bewust dat de bekabeling binnenshuis voor mezelf is. Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat niet ben?
Mijn punt is dat internet het altijd gedaan heeft, ik letterlijk een nieuwe router inplug en we kuren krijgen. Dan maak je mij niet wijs dat het een kabelbreuk is.

De adapter ga ik nakijken, hele goeie tip. Omdat ik bedenk ik me nu een dag later pas de adapter van de router heb omgewisseld, de router zelf een dag eerder. De kuren ontstonden ook pas op dag 2.[Afbeelding]
[/quote]

En zoals andere ook al aangeven. Een kabelbreuk wat de monteur het over heeft zal in nagenoeg alle gevallen een kabelbreuk zijn ergens buiten, dus niet in de interne bekabeling.

• poekiepoes12
Mensen nogmaals dank voor alle input.

Nog even een aantal dingen op een rijtje.

- De vorige eigenaar heeft het huis wat betreft bekabeling keurig in orde gemaakt. Verschillende UTP poorten door het hele huis. PVC buizen met alle bekabeling netjes achter de muren en door het plafond. Vandaar dat ik niet goed weet waar wat loopt en ben ik bang dat de boel gesloopt wordt als er kabels opnieuw getrokken moeten worden.
- Het gaat om een DSL verbinding, geen glasvezel.
- De hoofdaansluiting heb ik gepost in een eerdere post met foto. Dat is de plek waar de monteur gister ook wat veranderd heeft en waarvan de monteur zegt dat het de hoofdaansluiting is, het lijkt inderdaad niet op een normale hoofdaansluiting zoals lasdop/ ISRA 1, 2. Er zit niets in de meterkast. Ik zou verder ook niet weten waar de hoofdaansluiting dan zou moeten zitten. Hoe moet ik de binnen bekabeling testen zonder 'normaal' ISRA punt?
- Het gaat in beide gevallen om dezelfde apparatuur, beide 12.
- De vorige apparatuur is helaas weg, anders had ik die uiteraard verwisseld om te testen.
- Snelheid van het abonnement is hetzelfde.
- Het serienummer van de adapter van de router is 24026R2250331 en dus niks met MSG helaas. Had hierop gehoopt dan was de oplossing wellicht gevonden.

Beetje jammer dat sommige mensen mij schijnbaar bestempelen als een soort wijsneus. Ik vraag hulp op een forum en bij de klantenservice, dus nee ik weet het absoluut niet beter. Ik heb zelf ook niet gevraagd om een monteur.

Ik neem beunhaas terug ;) Ik zat gister een beetje hoog in mijn emotie. Nu een dag later blijkt ook dat het verhaal van mijn vriendin wellicht onvolledig was, heel onhandig als je het niet rechtstreeks van de persoon zelf hoort. Hij zou namelijk niet gezegd hebben dat het gaat om een kabelbreuk in de binnen bekabeling waar ik wel vanuit ging. Ik ga er ook vanuit dat het om buiten gaat anders meet hij die dingen niet door. Ik was even bang dat de hele hut op de schop moest terwijl hij niet even gewoon een andere router had geprobeerd....

Het vervelende van de monteur was vooral dat hij weinig oog had voor het verhaal van mijn vriendin en dan later vragen gaat stellen waarvan de informatie al gegeven was. Ikzelf zou het heel fijn gevonden hebben als je de klant op de hoogte brengt van wat je aan het doen bent of dat je vertelt waar je denkt dat het probleem zit.

Nog een foto van de router en bekabeling aldaar. Ethernetkabels gaan daardoor heen naar verschillende punten in het huis maar de DSL weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZgUnDDmLr_W7Iwotr-qiTVcRPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozBMGnpyjmyJifNlpeh9Rt62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDkM4ydkRYoRo8Jd2sjE_AsoXxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8lUwlR2asyGAZpeBdVXeZlB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door poekiepoes12 op 08-11-2024 11:11 ]

• poekiepoes12
Wildfire schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:38:
[...]

Weet je zeker dat je het juiste nummer hebt gecontroleerd? Het alternatieve modelnummer begint sowieso ook met meerdere letters. Zou je misschien een foto kunnen maken van de adapter en hier posten?

Sowieso, de symptomen die jij omschrijft indiceren echt een probleem met het modem zelf. Ik ga er vanuit dat de monteur maandag gewoon een modemwissel zal uitvoeren en indien niet mag je dit gerust verzoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn9CSbMzzbQIPtEtnF6Ry9WhRzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTh76Zij4Wi0ZbQifsQy9RZt.jpg?f=fotoalbum_large

:)

TV is een Samsung uit 2018 ofzo. Naar mijn weten nog steeds prima apparaat.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:01:
[...]

[Afbeelding]

:)

TV is een Samsung uit 2018 ofzo. Naar mijn weten nog steeds prima apparaat.
Als dat de adapter van het modem is, zit er nog op het plastic zelf gedrukt een hele stapel tekst. Daar staat het modelnummer bij. Dit stickertje is niet wat ik bedoelde.

Ik bedoel zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/16d53106-4b2b-46a4-8355-f40d2ff60a53.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 09-11-2024 16:16 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• poekiepoes12
franssie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:14:
@poekiepoes12 heb je niet per ongeluk een adapter ergens verwisseld?
Naar mijn weten niet.. Maar zou wel een mooie grap zijn.

@Wildfire zie hier het serienummer. Helaas niet met de foutieve begin nummers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzs4ztUBzZWHriXVF_lcx_1zeTk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lJPX0f0NozsjbxCZyrZu6Nxs.png?f=fotoalbum_large

• poekiepoes12
Hopelijk laatste update vanuit mijn kant.
Het hele proces is toch wel hilarisch geweest met vandaag als kers op de taart.

Sta ik in de sportschool, belt de monteur dat hij eraan komt. Deze was echter geannuleerd door de medewerker aan de telefoon.. Maargoed. Ik snel naar huis, apparatuur afgekoppeld en weggebracht bij afhaalpunt waar gelukkig de nieuwe apparatuur net was geleverd.

Eenmaal thuis blijkt dat het tv kastje niet ingeleverd hoefde te worden, die zat er niet bij. Ik terug naar het afhaalpunt, doos opnieuw open, oude tv kastje eruit en weer naar huis.

Monteur alles laten aansluiten en doormeten.
Alles lijkt te werken, tot zover.....
Volgens monteur zou het goed een productiefout kunnen zijn van de apparaat, hij vindt het raar dat daar niet eerder even naar gekeken is.

Hopelijk eind goed al goed. Maar man man man. Dit doen we dus nooit meer; wisselen voor 120 euro korting op jaarbasis.

Oja, nog een foto van het ISRA punt aan de binnenkant voor de liefhebbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4AKYLH7jNKIcB3WqSWZNAw2VYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lf2vZRL4Qb1k1r3pYMjxjW17.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door poekiepoes12 op 13-11-2024 14:08 ]

Pagina: 1