Oneens met KPN monteur - router blijft herstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 14:27
Beste

Vraagje.

Vorig jaar een heel jaar KPN gehad op naam van mijn vriendin.
Dit jaar opnieuw een KPN abbo afgesloten maar ditmaal op mijn eigen naam, zodat wij een nieuwe welkomstbonus ontvangen. Je moet creatief boekhouden in deze tijden. Maar wel de deksel op de neus gekregen...

Afgelopen maandag oude router uitgeplugt en nieuwe ingeplugt, evenals tv kastje. Adapters ook verwisseld. Verdere bekabeling laten zitten. Klusje van 10 minuten en daarna ook snel tv en internet werkend. Internet heeft hiervoor NOOIT problemen gegeven.

Een dag later begon de wifi verbinding/ ethernet verbinding weg te vallen. Soms 1x per kwartier, soms 1x per 2 uur. Het gekke van het verhaal; na enkele minuten leek de boel te herstarten en ging alles automatisch weer aan (televisie + internet).
Wanneer je op dat moment naar de router liep zag je dat alle brandende groene lampjes uit waren gegaan. Alleen de power knop is dan rood, daarna gaat alles weer aan. Het lijkt alsof de router zichzelf continue herstart.

Normale KPN stappenplan doorlopen om problemen op te lossen, helpdesk gebeld, geen resultaat. Monteur ingepland die vandaag langskwam.

Die is vandaag 2 uur beziggeweest met van alles en nog wat, maar luisterde weinig naar instructies/ verhaal van mijn vriendin. Zijn vermoeden is een kabelbreuk. Volgende week maandag komen ze terug. Ze hebben géén andere router geplaatst om te kijken of het aan de apparatuur ligt aldus mijn vriendin.

Wat ik nu wil voorkomen is dat we maandag hier alles gaan lostrekken (kabel loopt door plafond, achter gipsplaten weet ik veel hoe) omdat die monteur denkt dat het een kabelbreuk is wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Waarom doet de verbinding het 95% van de tijd wel? Er staat geen 'spanning' op die kabels. Bij een kabelbreuk moet je ook nog eens zelf monteurskosten betalen dus ik zie de bui al hangen. Het is gewoon te toevallig dat het na het verwisselen van de router misgaat. Dat is wel wat de monteur zegt: "Toeval".

Hebben jullie tips? Kan ik nog dingen uitproberen voordat de monteur er maandag is?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Even een kabel door de kamer heen trekken naar de meterkast neem ik aan. En dan even kijken of je hetzelfde gedrag ziet. Kabelbreuk zie ik zelden zonder dat er aan getrokken is, aangekrompen pluggen daarentegen ... Heb je een kabeltester?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kabels lostrekken? Gipsplaten open breken? Wat ben je allemaal van plan joh?

Ik denk ook aan een kabelbreuk, van de binnenkomende kabel dan. Of, de apparatuur is kapot. Kan ook.
Maar eerst sluit je de interne bekabeling uit. En dat doe je gewoon met een lange netwerkkabel van 10 of 20m die je even door het huis legt. Als het dan wel werkt ipv de kabel door de muur, dan is dat toch echt de hoofdverdachte.

Blijft het probleem, dan is het de apparatuur of binnenkomende aansluiting.

Zelf heb ik ooit dit soort problemen gehad met een dsl verbinding, met een kabelbreuk buitenshuis. Een nieuw modem loste het dan even op, maar dat duurde niet lang voordat die ook ging resetten. Dat was puur symptoombestrijding van kpn.

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 07-11-2024 21:18 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

10 meter kabel kost werkelijk weinig bij de action, testen dus!.
https://www.action.com/nl-nl/p/3007361/sologic-netwerkkabel/

Die heb ik zelf ook (echt ja) om zo nu en dan eens iets bedraad aan te sluiten tijdelijk om een WiFi probleem of iets anders uit te sluiten op een plek waar ik geen Ethernet Contact Doos (mag ik dat een ECD noemen?) heb.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Polini1490
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-05 10:16
Begint je voedingsadapter serienummer met MSG? Dan is waarschijnlijk je voeding adapter niet goed. Wij hebben laatst met TWO hierover gesproken. Het is nog niet uitgesloten maar de adapters met dit serienummer geven door een spanningsdip spontaan reboots.

[ Voor 44% gewijzigd door Polini1490 op 07-11-2024 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dank voor de snelle reacties mensen.
Hier kan ik wat mee.

Raar dat die monteur dat niet geprobeerd heeft; kabel door de kamer trekken om dit te testen. Ga ik dit weekend zelf doen.

Hij heeft wel van alles doorgemeten op het punt waar de kabel het huis in komt. Dat was niet goed aldus m'n vriendin. Toen is hij een half uur naar een 'wijkkast' gegaan maar ook zonder resultaat.

Hoop dat dit een beunhaas was en we maandag een betere krijgen..

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 13:43
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:38:
Hier kan ik wat mee.

Raar dat die monteur dat niet geprobeerd heeft; kabel door de kamer trekken om dit te testen. Ga ik dit weekend zelf doen.

Hij heeft wel van alles doorgemeten op het punt waar de kabel het huis in komt. Dat was niet goed aldus m'n vriendin. Toen is hij een half uur naar een 'wijkkast' gegaan maar ook zonder resultaat.

Kpn is toch verantwoordelijk tot je modem, daarna is het aan jezelf.

Het is meer raar dat je dit zelf niet eerst test dan dat je dit verwacht van een monteur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Hier kan ik wat mee.

Je bekabeling binnenhuis is je eigen verantwoordelijkheid, niet van KPN of de monteur. Een monteur sturen zonder dat je zelf een andere kabel hebt geprobeerd had eigenlijk niet gemoeten.

Zoals het advies hierboven, eerst zelf even een nieuwe kabel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Hierbij even een foto want het is toch complexer dan ik dacht.
Dit is de hoofdaansluiting volgens de monteur. Dat is dus geen kwestie van even een kabel inpluggen en door de huiskamer leggen wat ik zojuist wel dacht. Hier heeft de monteur vandaag wel wat lopen klooien want er zat eerst een soort kapje op.

Ik ben me er van bewust dat de bekabeling binnenshuis voor mezelf is. Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat niet ben?
Mijn punt is dat internet het altijd gedaan heeft, ik letterlijk een nieuwe router inplug en we kuren krijgen. Dan maak je mij niet wijs dat het een kabelbreuk is.

De adapter ga ik nakijken, hele goeie tip. Omdat ik bedenk ik me nu een dag later pas de adapter van de router heb omgewisseld, de router zelf een dag eerder. De kuren ontstonden ook pas op dag 2.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc87bW_88zqGibeygu1kXEyIAYs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sM4AoRXbkdTEGoirfVQ2b49N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:32

Als hij op dat punt meet, het is niet goed, én gaat de wijkkast in dan is er echt wel iets met de inkomende lijn aan de hand hoor. Mogelijk heeft ie een melding gemaakt bij Netwerk, duurt dat even en komen ze Maandag weer om bv. je op een andere poort/kaart te zetten en de boel te verifiëren.

Wat ook kan, in geval van xDSL. De modem gaat trainen met de centrale/kast om optimaal signaal te krijgen dat kan best een paar dagen duren en dan wordt ook regelmatig de verbinding even verbroken.

Verder eens met de andere reacties, eerst zelf ook even testen met andere kabel(s) voor je monteurs gaat bestellen.

Oh, als je die oude router ook nog hebt, kun je daar ook nog eens mee testen natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Dieks77 op 07-11-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polini1490
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-05 10:16
Een monteur kan in de KVD HVD of POP vaak zelf de poort omsteken tenzij het XGS-PON is. Ik vermoed toch echt dat je adapter kapot is of je poort in de wijkkast is rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Dank voor de info.
Maar nogmaals, monteur gaat bestellen?

Ik bel om hulp. Als ze me vervolgens aan de helpdesk niet kunnen helpen met het probleem en ook niet adviseren om met kabels aan de slag te gaan, moet ik dan een monteur afslaan?

Ik weet ook even niet hoe ik die kabel überhaupt moet uittesten; ethernet kabel van router naar welke poort? Zie foto.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hier kan ik wat mee.

Dus de monteur die geweest is, heeft al gemeten op de binnenkomende lijn en vastgesteld dat daar (of met het modem?) iets mis is.
Als hij dat al weet, heeft hij aan jouw interne bekabeling ook niets meer te doen. Maar omdat die persoon ergens mee bezig is wat jij niet begrijpt dan een beunhaas te noemen? Dat vind ik nou jammer. Dan zou ik waarschijnlijk ook snel stoppen met luisteren trouwens ;)

Alleen, die monteur kan ook maar tot op zekere hoogte zijn werk doen, totdat hij collega's moet inschakelen. Bijvoorbeeld collega's die een lijnmeting gaan doen om te bepalen waar de breuk zit en de kabel op gaan graven.
Zo te horen zijn ze al aan het werk voor je. Nu is het even afwachten.

Je zou het oude modem nog eens terug kunnen aansluiten zoals het voorheen zat. Als het dan is opgelost, modem kapot. Zo niet, binnenkomende lijn kapot. Het is gewoon een kwestie van uitsluiten.
Over wat voor aansluiting gaat het eigenlijk? DSL of glasvezel, of misschien nog iets anders?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om de voeding uit te sluiten: kan de voeding van het oude modem niet op de nieuwe? Of is het spul al teruggestuurd?

EDIT: Weer beter lezen, Sypie.

[ Voor 15% gewijzigd door sypie op 08-11-2024 06:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:54:
Dit is de hoofdaansluiting volgens de monteur.
Ik zie hier weinig hoofdaansluiting aan eigenlijk. Ik zie alleen een blindkap, maar als je glasvezel hebt dan heb je op zijn minst iets nodig wat op een glasvezelaansluitpunt lijkt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j1MqRHChxiFJPITDowoTymPvKBM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/QnTulNPuT1VBOnnIAXg90nok.png?f=user_large

Is het DSL dan moet je zoiets ergens hebben:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtDISIY2p_ScxeAKsAzLC-8bSFQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ez1Upq1rT791JEhtdQIuWkAv.png?f=user_large

Wat voor verbinding is het?

Dat is dus geen kwestie van even een kabel inpluggen en door de huiskamer leggen wat ik zojuist wel dacht. Hier heeft de monteur vandaag wel wat lopen klooien want er zat eerst een soort kapje op.

Ik ben me er van bewust dat de bekabeling binnenshuis voor mezelf is. Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat niet ben?
Mijn punt is dat internet het altijd gedaan heeft, ik letterlijk een nieuwe router inplug en we kuren krijgen. Dan maak je mij niet wijs dat het een kabelbreuk is.

De adapter ga ik nakijken, hele goeie tip. Omdat ik bedenk ik me nu een dag later pas de adapter van de router heb omgewisseld, de router zelf een dag eerder. De kuren ontstonden ook pas op dag 2.[Afbeelding]
[/quote]

En zoals andere ook al aangeven. Een kabelbreuk wat de monteur het over heeft zal in nagenoeg alle gevallen een kabelbreuk zijn ergens buiten, dus niet in de interne bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-05 10:47
Klinkt eerder (a)DSL want daar staat als er iets van (bel) signaal overheen gaat spanning op. En daar zou de router op kunnen trippen als er ergens sluiting is.

Glas is alleen signaal en geen elektriciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door flaskk op 08-11-2024 09:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 22:03:
Dank voor de info.
Maar nogmaals, monteur gaat bestellen?

Ik bel om hulp. Als ze me vervolgens aan de helpdesk niet kunnen helpen met het probleem en ook niet adviseren om met kabels aan de slag te gaan, moet ik dan een monteur afslaan?

Ik weet ook even niet hoe ik die kabel überhaupt moet uittesten; ethernet kabel van router naar welke poort? Zie foto.
Waarom vraag je de KPN een monteur te sturen als het zelf zo goed weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 20:15
Welk modem had je eerst en welk modem heb je nu? Of zijn dat dezelfde modems (Box 12 oid?). Neem aan dat je hetzelfde abonnement had als eerst (qua snelheid dan)

Verder, als dat de hoofdaansluiting is op de foto; dan kan de monteur vrij snel de lijn doormeten naar de wijkcentrale; als die dan nog klappert zit het buiten je woning.

Ben al een tjidje niet meer online op DSL dus ben niet meer zo betrokken bij de techniek, maar misschien dat iemand anders het weet: kan er nog verschil zijn in de gebruikte DSL techniek? Vectoring VDSL of Vplus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Prisma16 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 09:34:
[...]

Waarom vraag je de KPN een monteur te sturen als het zelf zo goed weet?
Waar lees jij dat er om een monteur gevraagd is?

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:09:

Wat ik nu wil voorkomen is dat we maandag hier alles gaan lostrekken (kabel loopt door plafond, achter gipsplaten weet ik veel hoe) omdat die monteur denkt dat het een kabelbreuk is wat ik me gewoon niet kan voorstellen. Waarom doet de verbinding het 95% van de tijd wel? Er staat geen 'spanning' op die kabels. Bij een kabelbreuk moet je ook nog eens zelf monteurskosten betalen dus ik zie de bui al hangen. Het is gewoon te toevallig dat het na het verwisselen van de router misgaat. Dat is wel wat de monteur zegt: "Toeval".
Toch kan het zo zijn hoor. Zo te lezen maak je gebruik van xDSL?
Met een nieuw abo wordt waarschijnlijk je profiel gereset. Wat ik nog weet uit het DSL tijdperk is dat een modem dan een (week lang ofzo?) gaat intrainen om met de kwaliteit kabel tot de beste verbinding te komen. Krijgt die teveel errors, dan schakelt die weer terug. Is wel 10 jaar geleden dus misschien praat ik onzin :P

Als je kabel brak is dan kan het zijn dat dit dus niet lukt. Waarom eerst dan wel? Wie weet gebeurde het intrainen op moment dat de kabel in betere conditie was of andere weer omstandigheden.
Of je nieuwe abo heeft een hogere snelheid gekregen? OF je hebt andere hardware? Sommige hardware is wat kieskeuriger op een (brakke) kabel dan een andere

Ik zou iig gewoon lekker het proces volgen, er tegenin gaan heeft geen enkele zin bij die grote bedrijven en maakt het vaak alleen maar erger

[ Voor 4% gewijzigd door laurens0619 op 08-11-2024 10:23 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poekiepoes12
Mensen nogmaals dank voor alle input.

Nog even een aantal dingen op een rijtje.

- De vorige eigenaar heeft het huis wat betreft bekabeling keurig in orde gemaakt. Verschillende UTP poorten door het hele huis. PVC buizen met alle bekabeling netjes achter de muren en door het plafond. Vandaar dat ik niet goed weet waar wat loopt en ben ik bang dat de boel gesloopt wordt als er kabels opnieuw getrokken moeten worden.
- Het gaat om een DSL verbinding, geen glasvezel.
- De hoofdaansluiting heb ik gepost in een eerdere post met foto. Dat is de plek waar de monteur gister ook wat veranderd heeft en waarvan de monteur zegt dat het de hoofdaansluiting is, het lijkt inderdaad niet op een normale hoofdaansluiting zoals lasdop/ ISRA 1, 2. Er zit niets in de meterkast. Ik zou verder ook niet weten waar de hoofdaansluiting dan zou moeten zitten. Hoe moet ik de binnen bekabeling testen zonder 'normaal' ISRA punt?
- Het gaat in beide gevallen om dezelfde apparatuur, beide 12.
- De vorige apparatuur is helaas weg, anders had ik die uiteraard verwisseld om te testen.
- Snelheid van het abonnement is hetzelfde.
- Het serienummer van de adapter van de router is 24026R2250331 en dus niks met MSG helaas. Had hierop gehoopt dan was de oplossing wellicht gevonden.

Beetje jammer dat sommige mensen mij schijnbaar bestempelen als een soort wijsneus. Ik vraag hulp op een forum en bij de klantenservice, dus nee ik weet het absoluut niet beter. Ik heb zelf ook niet gevraagd om een monteur.

Ik neem beunhaas terug ;) Ik zat gister een beetje hoog in mijn emotie. Nu een dag later blijkt ook dat het verhaal van mijn vriendin wellicht onvolledig was, heel onhandig als je het niet rechtstreeks van de persoon zelf hoort. Hij zou namelijk niet gezegd hebben dat het gaat om een kabelbreuk in de binnen bekabeling waar ik wel vanuit ging. Ik ga er ook vanuit dat het om buiten gaat anders meet hij die dingen niet door. Ik was even bang dat de hele hut op de schop moest terwijl hij niet even gewoon een andere router had geprobeerd....

Het vervelende van de monteur was vooral dat hij weinig oog had voor het verhaal van mijn vriendin en dan later vragen gaat stellen waarvan de informatie al gegeven was. Ikzelf zou het heel fijn gevonden hebben als je de klant op de hoogte brengt van wat je aan het doen bent of dat je vertelt waar je denkt dat het probleem zit.

Nog een foto van de router en bekabeling aldaar. Ethernetkabels gaan daardoor heen naar verschillende punten in het huis maar de DSL weet ik niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZgUnDDmLr_W7Iwotr-qiTVcRPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ozBMGnpyjmyJifNlpeh9Rt62.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fDkM4ydkRYoRo8Jd2sjE_AsoXxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W8lUwlR2asyGAZpeBdVXeZlB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door poekiepoes12 op 08-11-2024 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
De orientatie van de Box 12 in acht nemende is die meest rechtse kabel de inkomende xDSL.
Het lijkt er dus op dat de vorige eigenaar dit heeft doorgetrokken vanuit de "ISRA", zoals ook het ethernet door huis ligt.
Het zou netjes zijn geweest als het hier was afgemonteerd op een patchpaneeltje of inbouw doos ipv een los kabeltje dat dan de modem in moet, maar ja het kan prima werken.

Het is dan nog even de vraag hoe dat bij de ISRA dan aan elkaar geknoopt zit, maar blijkbaar correct genoeg dat de monteur het wel prima vind. Zou inderdaad iets verwachten zoals op het plaatje van @rens-br

Dit maakt het wel een stuk lastiger om met een andere kabel te testen rechtstreeks van de ISRA naar de modem.
Al zal gezien de metingen en bezoek aan de wijkkast de oorzaak "buiten" liggen.

Wat betreft eventueel nieuwe kabel trekken, doordat er al een kabel in ligt kun je die mooi gebruiken om de nieuwe kabel door te trekken.

Maar wat je ook doet, nu best even afwachten waar KPN maandag mee komt als conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dieks77 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 12:44:
Wat betreft eventueel nieuwe kabel trekken, doordat er al een kabel in ligt kun je die mooi gebruiken om de nieuwe kabel door te trekken.
Je doet nu wel de aanname dat hij in het hele traject netjes in een buis ligt, waardoor hem vervangen eenvoudig kan. Als zo'n kabel bijvoorbeeld los op een plafond ligt of weggewerkt achter de plinten ga je al nat.

@poekiepoes12 verder nog even meegenomen. Mijn ervaring is dat een monteur zelden tot nooit iets doet aan de interne bekabeling. Die sluit een router aan op de ISRA en als dat werkt is het voor hem klaar.

Nu gaat het hier, waarschijnlijk, om een verlengde ISRA en zal er achter dit blindkapje een of andere verbinding zitten:
[Afbeelding]
Maar ik zou gewoon maandag even kijken wat de andere monteur zegt / doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

laurens0619 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 10:20:
[...]

Toch kan het zo zijn hoor. Zo te lezen maak je gebruik van xDSL?
Met een nieuw abo wordt waarschijnlijk je profiel gereset.
Allicht lees ik eroverheen maar zou het ook kunnen zijn dat aan de andere kant (dus bij KPN) het oude modem/serienummer nog ergens als aktief gezien wordt en dus het nieuwe apparaatje gewoon niet "mag" verbinden?

Dit is allemaal wel heel lang geleden; bij Telfort heb ik toen meerdere modems/routers gehad en elke keer moest ik bellen om de administratie aan te passen vroegah

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 09:39
Dit is de hoofdaansluiting volgens de monteur. Dat is dus geen kwestie van even een kabel inpluggen en door de huiskamer leggen wat ik zojuist wel dacht. Hier heeft de monteur vandaag wel wat lopen klooien want er zat eerst een soort kapje op.
[Afbeelding]
Wat moeten we aan deze foto zien? Kan dat kapje er makkelijk af?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
rens-br schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 13:32:
[...]

Je doet nu wel de aanname dat hij in het hele traject netjes in een buis ligt, waardoor hem vervangen eenvoudig kan. Als zo'n kabel bijvoorbeeld los op een plafond ligt of weggewerkt achter de plinten ga je al nat.

[...]
Dat zegt de TS zelf
De vorige eigenaar heeft het huis wat betreft bekabeling keurig in orde gemaakt. Verschillende UTP poorten door het hele huis. PVC buizen met alle bekabeling netjes achter de muren en door het plafond. Vandaar dat ik niet goed weet waar wat loopt en ben ik bang dat de boel gesloopt wordt als er kabels opnieuw getrokken moeten worden.
Maar ok, als er wat creatiever met het leggen is omgegaan ben je de sjaak ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:58
Het enige wat ik zou doen is de UTO1kabels er uit trekken en kijken of wifi overeind blijft. Van de bekabeling van buiten naar de router zou ik afblijven. Ik zie niet in hoe je de monteur er van zou kunnen overtuigen dat het niet daar aan ligt. Dat is wat je hoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:54
poekiepoes12 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:09:

Wanneer je op dat moment naar de router liep zag je dat alle brandende groene lampjes uit waren gegaan. Alleen de power knop is dan rood, daarna gaat alles weer aan. Het lijkt alsof de router zichzelf continue herstart.
Dit zegt genoeg toch? 100% een KPN probleem.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hier kan ik wat mee.

Eigenlijk is dit toch gewoon de clou... Het is een extern probleem, dus intern zoeken doet niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
42erik schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:51:
[...]

Eigenlijk is dit toch gewoon de clou... Het is een extern probleem, dus intern zoeken doet niks...
Ik weet niet wat de volgorde van hun stappenplan is.
Ze hebben dus wel buiten de deur gekeken maar niet gedeeld of daar een probleem zit. En vervolgens geen nieuwe apparatuur geprobeerd.
Maar ik wacht maandag rustig af.

Dank.

[ Voor 12% gewijzigd door poekiepoes12 op 08-11-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:50
Polini1490 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 21:29:
Begint je voedingsadapter serienummer met MSG? Dan is waarschijnlijk je voeding adapter niet goed. Wij hebben laatst met TWO hierover gesproken. Het is nog niet uitgesloten maar de adapters met dit serienummer geven door een spanningsdip spontaan reboots.
@poekiepoes12
Dit, er zijn wat problemen met de adapters/voedingen van sommige modellen RG's. Als je modem steeds aan- en uit gaat, test dan eerst even met een andere adapter of hang je oude modem tijdelijk weer op.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25

Wildfire

Joy to the world!

Puch-Maxi schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 22:00:
[...]

@poekiepoes12
Dit, er zijn wat problemen met de adapters/voedingen van sommige modellen RG's. Als je modem steeds aan- en uit gaat, test dan eerst even met een andere adapter of hang je oude modem tijdelijk weer op.
Ik wilde net al zeggen. Er is een bekend probleem, check even de adapter, modelnummer beginnend met MSG? Dan heb je dus zo'n probleemgeval, dan moet modem incl. adapter omgeruild worden. De helpdesk had dit moeten weten en had dat eenvoudig met jou kunnen verifiëren door even naar het modelnummer van de adapter te kijken. Ik heb zelf al bij meerdere klanten de Box 12 moeten omruilen door dit probleem.

@poekiepoes12 Als er dus een monteur komt dan zou die op de hoogte moeten zijn van dit issue en dus modem incl. adapter moeten omruilen. De monteur die eerder geweest is had dit ook moeten weten, deze informatie is door KPN met alle monteurs gedeeld.

-- Edit: ah, ik zie dat eerder al iemand deze informatie gedeeld had. @poekiepoes12 je kunt me een DM sturen, dan geef ik je mijn telefoonnummer, mocht de monteur maandag niet op de hoogte zijn van het probleem met sommige Box 12 modems dan kun je eventueel hem mijn nummer geven zodat hij mij even kan bellen.

[ Voor 43% gewijzigd door Wildfire op 08-11-2024 23:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 21:54:
[...]

Ik weet niet wat de volgorde van hun stappenplan is.
Ze hebben dus wel buiten de deur gekeken maar niet gedeeld of daar een probleem zit. En vervolgens geen nieuwe apparatuur geprobeerd.
Maar ik wacht maandag rustig af.

Dank.
Je zegt zelf dat het doormeten vande kabel bij binnenkomst huis niet goed was..? Dan hebben zee het dus wel gedeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
42erik schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 08:06:
[...]

Je zegt zelf dat het doormeten vande kabel bij binnenkomst huis niet goed was..? Dan hebben zee het dus wel gedeeld
Daar heb je gelijk in, maar uiteindelijk weten we niet waarom dingen niet gelukt zijn en waarvoor ze nu terug gaan komen. Maar zoals eerder aangegeven, ik krijg dingen te horen vanuit derde hand en ik merk al dat er veel ruis op de kabel (ha-ha...) zit. Mijn vriendin leek te begrijpen dat ze daarna nog spraken over een kabelbreuk van de binnen bekabeling. Maar als dat om buiten gaat is mijn vraag eigenlijk zo goed als beantwoord, behalve dat ik het vreemd blijf vinden dat ze niet eerst andere apparatuur testen.
Waarschijnlijk doe ik er te moeilijk over, fixen ze die shizzle maandag en kan ik weer vredig slapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:18:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar uiteindelijk weten we niet waarom dingen niet gelukt zijn en waarvoor ze nu terug gaan komen. Maar zoals eerder aangegeven, ik krijg dingen te horen vanuit derde hand en ik merk al dat er veel ruis op de kabel (ha-ha...) zit. Mijn vriendin leek te begrijpen dat ze daarna nog spraken over een kabelbreuk van de binnen bekabeling. Maar als dat om buiten gaat is mijn vraag eigenlijk zo goed als beantwoord, behalve dat ik het vreemd blijf vinden dat ze niet eerst andere apparatuur testen.
Waarschijnlijk doe ik er te moeilijk over, fixen ze die shizzle maandag en kan ik weer vredig slapen.
Heb je nou al die stroomadapter van het modem bekeken? Als het modelnummer met MSG begint dan heb je een modem waarvan bekend is dat deze problemen heeft en regelmatig spontaan reboot. Modem en adapter moeten vervangen worden en voila.

Je had het ook over dat de verbinding is nagemeten, maar ook al zou jouw DSL lijn slecht zijn dat zorgt niet voor reboots van het modem. Een slechte DSL verbinding kan er wel voor zorgen dat de verbinding zelf af en toe wegvalt (internetlampje modem gaat dan knipperen) maar niet dat het modem reboot.

Oh... en een kabelbreuk bij de binnenbekabeling? Ook dat zorgt niet voor reboots van het modem. Hooguit dat een ander apparaat problemen met de internetverbinding zou hebben, meer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 09-11-2024 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Wildfire schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:34:
[...]

Heb je nou al die stroomadapter van het modem bekeken? Als het modelnummer met MSG begint dan heb je een modem waarvan bekend is dat deze problemen heeft en regelmatig spontaan reboot. Modem en adapter moeten vervangen worden en voila.

Je had het ook over dat de verbinding is nagemeten, maar ook al zou jouw DSL lijn slecht zijn dat zorgt niet voor reboots van het modem. Een slechte DSL verbinding kan er wel voor zorgen dat de verbinding zelf af en toe wegvalt (internetlampje modem gaat dan knipperen) maar niet dat het modem reboot.

Oh... en een kabelbreuk bij de binnenbekabeling? Ook dat zorgt niet voor reboots van het modem. Hooguit dat een ander apparaat problemen met de internetverbinding zou hebben, meer niet.
Ja heb ik gecheckt en het serienummer vermeld. Begint niet met MSG. Slechts cijfers en één letter in hele serienummer. Hebt dit als eerste gecheckt nadat deze tip kwam omdat ik hoopte dat hiermee het euvel verholpen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-05 13:15
Kan de fout niet in de tv zitten die de verbinding er elke keer uitgooit? Is het een oud apparaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:24:
[...]

Ja heb ik gecheckt en het serienummer vermeld. Begint niet met MSG. Slechts cijfers en één letter in hele serienummer. Hebt dit als eerste gecheckt nadat deze tip kwam omdat ik hoopte dat hiermee het euvel verholpen zou zijn.
Weet je zeker dat je het juiste nummer hebt gecontroleerd? Het alternatieve modelnummer begint sowieso ook met meerdere letters. Zou je misschien een foto kunnen maken van de adapter en hier posten?

Sowieso, de symptomen die jij omschrijft indiceren echt een probleem met het modem zelf. Ik ga er vanuit dat de monteur maandag gewoon een modemwissel zal uitvoeren en indien niet mag je dit gerust verzoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 09-11-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Wildfire schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 14:38:
[...]

Weet je zeker dat je het juiste nummer hebt gecontroleerd? Het alternatieve modelnummer begint sowieso ook met meerdere letters. Zou je misschien een foto kunnen maken van de adapter en hier posten?

Sowieso, de symptomen die jij omschrijft indiceren echt een probleem met het modem zelf. Ik ga er vanuit dat de monteur maandag gewoon een modemwissel zal uitvoeren en indien niet mag je dit gerust verzoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wn9CSbMzzbQIPtEtnF6Ry9WhRzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yTh76Zij4Wi0ZbQifsQy9RZt.jpg?f=fotoalbum_large

:)

TV is een Samsung uit 2018 ofzo. Naar mijn weten nog steeds prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25

franssie

Save the albatross

@poekiepoes12 heb je niet per ongeluk een adapter ergens verwisseld?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:01:
[...]

[Afbeelding]

:)

TV is een Samsung uit 2018 ofzo. Naar mijn weten nog steeds prima apparaat.
Als dat de adapter van het modem is, zit er nog op het plastic zelf gedrukt een hele stapel tekst. Daar staat het modelnummer bij. Dit stickertje is niet wat ik bedoelde.

Ik bedoel zoiets als dit dus:

Afbeeldingslocatie: https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/16d53106-4b2b-46a4-8355-f40d2ff60a53.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 09-11-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-05 13:15
Voor zover ik weet gaat Ziggo ook over de kabel en daar wordt ook niet alles meer ondersteund als je een smart tv hebt ouder dan een bepaald jaartal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

vogelmans schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:22:
Voor zover ik weet gaat Ziggo ook over de kabel en daar wordt ook niet alles meer ondersteund als je een smart tv hebt ouder dan een bepaald jaartal.
Geen idee waarom je 'Ziggo' en 'de kabel' hierbij betrekt, maar TS heeft DSL met IPTV dus geen van beide termen die jij noemt zijn van toepassing hier.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 11:18:
[...]

In het vervolg zorgen dat je er zelf bent. Want het verhaal wankelt aan alle kanten momenteel, als je het zelf niet begrijpt wordt het erg lastig voor andere om te begrijpen wat er aan de hand is.

Ze vervangen niet zomaar apparatuur, die moeten ze bestellen voor jouw adres. Tegenwoordig zijn die serienummers allemaal gekoppeld. Dus dat ze niet even met ander apparatuur testen, is heel normaal. Zeker als er weinig aanleiding is het daar te zoeken.

Misschien hebben ze wel nieuwe besteld en nemen ze die maandag mee, weet jij veel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Wildfire schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:15:
[...]

Als dat de adapter van het modem is, zit er nog op het plastic zelf gedrukt een hele stapel tekst. Daar staat het modelnummer bij. Dit stickertje is niet wat ik bedoelde.

Ik bedoel zoiets als dit dus:

[Afbeelding]
Ik was er al bang voor dat ik het weer eens niet begrepen had.
Morgenvroeg meteen checken. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
graceful schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:35:
[...]

In het vervolg zorgen dat je er zelf bent. Want het verhaal wankelt aan alle kanten momenteel, als je het zelf niet begrijpt wordt het erg lastig voor andere om te begrijpen wat er aan de hand is.

Ze vervangen niet zomaar apparatuur, die moeten ze bestellen voor jouw adres. Tegenwoordig zijn die serienummers allemaal gekoppeld. Dus dat ze niet even met ander apparatuur testen, is heel normaal. Zeker als er weinig aanleiding is het daar te zoeken.

Misschien hebben ze wel nieuwe besteld en nemen ze die maandag mee, weet jij veel. :D
Yes goed punt.
Maar ik kan niet thuis blijven voor een monteur, werk in de zorg. Vriendin werkt thuis. Zal maandag wel proberen hem even aan de telefoon te krijgen.
Van die serienummers wist ik niet, dacht dat je in principe gemakkelijk een router kon vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
franssie schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 16:14:
@poekiepoes12 heb je niet per ongeluk een adapter ergens verwisseld?
Naar mijn weten niet.. Maar zou wel een mooie grap zijn.

@Wildfire zie hier het serienummer. Helaas niet met de foutieve begin nummers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzs4ztUBzZWHriXVF_lcx_1zeTk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lJPX0f0NozsjbxCZyrZu6Nxs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

poekiepoes12 schreef op zondag 10 november 2024 @ 14:04:
[...]

Naar mijn weten niet.. Maar zou wel een mooie grap zijn.

@Wildfire zie hier het serienummer. Helaas niet met de foutieve begin nummers.

[Afbeelding]
Ik ben zelf al een Box 12 modem tegen gekomen met een stroomadapter die niet onder de probleemreeks viel. Toch vertoonde de Box 12 exact dezlfde symptomen, na omruil was alles in orde. Gezien jouw probleemomschrijving lijkt het me nog steeds dat jouw modem/stroomadapter de oorzaak is, omruil lijkt me nog steeds het beste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
Ik zou na maandag met een update komen.

Erg bijzonder verhaal.
Monteur 1 zou het volgens monteur 2 niet goed gedaan hebben. Monteur 2 is van een externe partij, tig jaar ervaring, wist wat hij zou gaan doen.
Heeft wederom niet zorgvuldig naar het verhaal van m'n vriendin geluisterd. Heeft bij de hoofdaansluiting wat gewijzigd. Heeft het omschreven als; heb van verbinding AB, AA gemaakt. Of andersom. Storing zou verholpen moeten zijn. Op basis van de verbinding hoe die was vond hij het gek dat het eerder geen problemen gegeven heeft. Dat was hoopvol.

Paar uur later weer raak. Tot dusverre weliswaar maar één keer, maar toch.

Teruggebeld, nieuwe monteur ingepland. Ze zouden de boodschap meegeven om dan maar nieuwe apparatuur te plaatsen nadat ik verhaal nogmaals heb vertelt aan iemand die wel de tijd nam te luisteren. Bij het doorlezen was zichtbaar dat de verbinding de afgelopen dagen 100 keer (kan maar tot 100x geregistreerd worden) eruit geklapt is met een 'userfout'? Dat zou duiden op een fout in de router.

Uiteindelijk keuze gemaakt om de monteur maar te schrappen en ik krijg nu zelf nieuwe apparatuur opgestuurd. Hopen dat daarmee de kous af gaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:20
poekiepoes12 schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:29:

Uiteindelijk keuze gemaakt om de monteur maar te schrappen en ik krijg nu zelf nieuwe apparatuur opgestuurd. Hopen dat daarmee de kous af gaat zijn..
Ik had wel gekozen voor de monteur. Dadelijk is AA niet goed voor het modem en kun je wéér wachten op een nieuwe monteur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poekiepoes12
Incognitum schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:26:
[...]

Ik had wel gekozen voor de monteur. Dadelijk is AA niet goed voor het modem en kun je wéér wachten op een nieuwe monteur.
De monteur zou hoogstens een dag later komen dus dat zou gelukkig meevallen.

Op dit moment is hij 5x uitgevallen in de laatste drie kwartier. Het gekke is dat er geen peil op te trekken is. Uren goed gegaan en nu dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
poekiepoes12 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:14:
[...]

Op dit moment is hij 5x uitgevallen in de laatste drie kwartier. Het gekke is dat er geen peil op te trekken is. Uren goed gegaan en nu dit weer.
Je moet dus niet zelf iets kiezen over een onderwerp waar je geen verstand van hebt. Gewoon als klant de leverancier aan blijven spreken als het niet werkt. De deskundige van de leverancier is verantwoordelijk voor het maken keuzes waar de klant tevreden van wordt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Niet online
Incognitum schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:26:
[...]

Dat had jij dus beter gezien dan TS zelf..... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[..]

Heeft wederom niet zorgvuldig naar het verhaal van m'n vriendin geluisterd. Heeft bij de hoofdaansluiting wat gewijzigd. Heeft het omschreven als; heb van verbinding AB, AA gemaakt. Of andersom. Storing zou verholpen moeten zijn. Op basis van de verbinding hoe die was vond hij het gek dat het eerder geen problemen gegeven heeft. Dat was hoopvol.
Klinkt alsof hij aan het ISRA heeft gewerkt, maar ook al zou je daar een zogeheten A/B kruising hebben dan nog zorgt dat niet voor reboots van het modem, hooguit dat de DSL-verbinding af en toe onderuit gaat.

Waarom luistert er blijkbaar niemand naar de symptomen die je ervaart? Jij omschrijft een probleem waarbij het modem letterlijk regelmatig reboot en dat staat compleet los van je binnengeleiding en het wel of niet goed aangesloten zijn van het ISRA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Prisma16 schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:57:
[...]

Je moet dus niet zelf iets kiezen over een onderwerp waar je geen verstand van hebt. Gewoon als klant de leverancier aan blijven spreken als het niet werkt. De deskundige van de leverancier is verantwoordelijk voor het maken keuzes waar de klant tevreden van wordt,
Ik word meer tevreden van een nieuwe poging apparatuur die ik zelf aansluit, dan dat mijn vriendin wederom thuis moet zijn om een monteur te ontvangen.

Als ik geluk heb is de apparatuur er vandaag al, dan is de monteur er alsnog morgen of overmorgen als het niet volstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-05 14:37

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

poekiepoes12 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:37:
[...]

Ik word meer tevreden van een nieuwe poging apparatuur die ik zelf aansluit, dan dat mijn vriendin wederom thuis moet zijn om een monteur te ontvangen.

Als ik geluk heb is de apparatuur er vandaag al, dan is de monteur er alsnog morgen of overmorgen als het niet volstaat.
Geen idee welke functie je hebt, en wellicht is dat ook niet relevant. waarom kan je niet zelf thuis zijn om een monteur te ontvangen, nu is de informatie die gegeven en ontvangen wordt niet top.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

poekiepoes12 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:14:
[...]

Maar die uitval ..
Brand dan het power lampje ook (even) niet meer op je modem? Dan is het sowieso je modem, blijft die branden lijkt het eerder de lijn/hoofdaansluiting te maken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 05-05 12:56
Technisch correct of niet, dit is geen wenselijke taal naar mede-Tweakers.

[ Voor 80% gewijzigd door Yariva op 12-11-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
True schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:29:
[...]

Maar die uitval ..
Brand dan het power lampje ook (even) niet meer op je modem? Dan is het sowieso je modem, blijft die branden lijkt het eerder de lijn/hoofdaansluiting te maken te hebben.
Hij valt heel kort volledig uit. Dan alleen rode power. Dan start hij alles weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:14

Qwerty-273

Meukposter

Wildfire schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:20:
Waarom luistert er blijkbaar niemand naar de symptomen die je ervaart? Jij omschrijft een probleem waarbij het modem letterlijk regelmatig reboot en dat staat compleet los van je binnengeleiding en het wel of niet goed aangesloten zijn van het ISRA.
Omdat het een consument is? Waarvan het gros een leek is, die wellicht wat termen kan noemen en dat ook alles is. En ook omdat de service lijn waar je naartoe belt voornamelijk bezet is met niet-technisch personeel die aangenomen zijn om een systeem te vullen met meldingen en wellicht een script kunnen doorlopen (zonder de technische kennis te bezitten). Het is waarschijnlijk goedkoper in deze vorm (waarbij je dan in sommige gevallen meerdere acties onderneemt voor een storing) dan een beter geschoolde service lijn neer te zetten.

Je kan een hele lezing geven over het probleem, maar als er vervolgens in het systeem alleen "internet valt vaak uit" staat, dan loopt de rest van het proces ook spaak.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:10

Barrycade

Through the...

En hoop dat je wel blij bent met je welkom bonus :p

Maar zou eens een paar filmpjes opnemen en je vriendin voorzien van text. Wij worden niet veel wijzer van je berichten, laat staan dat daar nog weer je vriendin tussen zit.

Dat is waar die monteur mee moet werken dan.

Mijn modem (glas) ging tijdje terug ook over zijn nek als in deed niets meer.
Bleek 1 van de UTPs die het jaren gedaan had ergens spontaan sluiting te maken.

Dus kabel uit Experiabox getrokken en modem deed het weer als een zonnetje.

Dus trek eens al je UTP er uit en kijk of het rebooten dan nog plaats vindt?

Want je hebt aan je UTP lopen rommelen voor het vervangen dus wellicht goed om dat ook even uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poekiepoes12
Intergalactic schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:08:
[...]

Geen idee welke functie je hebt, en wellicht is dat ook niet relevant. waarom kan je niet zelf thuis zijn om een monteur te ontvangen, nu is de informatie die gegeven en ontvangen wordt niet top.
Theoretisch zou het kunnen, maar ik vind thuisblijven voor een KPN monteur geen goede reden.
Ik ben ambulant begeleider in de GGZ. Tijdsvakken van 4 uur werken ook niet mee natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

poekiepoes12 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:12:
[...]

Hij valt heel kort volledig uit. Dan alleen rode power. Dan start hij alles weer op.
100% defecte apparatuur. En nu mogelijk óók een matig ISRA omdat daar een monteur (onnodig) aan heeft zitten sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Probleem met dit soort dingen is dat er snel veel ruis ontstaat. Zo moet je modem binnen 3 meter staan van het punt waar de boel je huis binnen komt. Nu lijkt het erop dat dit niet het geval is, echter dat betekent niet dat dit dan ook het probleem is dan wel dat hier de oplossing ligt...

Hoop voor je dat de nieuwe modem je probleem oplost. Dat scheelt een hoop gedoe...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-05 06:55
Bij het doorlezen was zichtbaar dat de verbinding de afgelopen dagen 100 keer (kan maar tot 100x geregistreerd worden) eruit geklapt is met een 'userfout'? Dat zou duiden op een fout in de router.
uiteraard is stap één natuurlijk de logging bekijken zoals nu gedaan is. Stond er nog meer vermeld dan de usererror? Die error zou bijv. een inlog kunnen zijn van bijv. een serviceaccount van KPN, maar kan uiteraard op van alles en nog wat slaan. Zelfs een spannningsval door een defecte adapter (zoals in de 2e of 3e post al werd gesuggereerd).

Je kunt als consument vast ook wel ergens de uptime en laatste reboot van het apparaat zien toch? Dan kun je herleiden of die iedere keer een volledige reboot doormaakt of alleen sporadisch
kijken wat er gebeurd zonder aangesloten UTP is natuurlijk een aardige tip, maar helaas niet heel praktisch als je daardoor geen internet meer hebt.

ik ben het er mee eens dat er niet goed geluisterd wordt. Probleem is hier dat de modem uitvalt en niet zozeer een instabiele verbinding.

[ Voor 12% gewijzigd door Lothlórien op 12-11-2024 21:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poekiepoes12
Hopelijk laatste update vanuit mijn kant.
Het hele proces is toch wel hilarisch geweest met vandaag als kers op de taart.

Sta ik in de sportschool, belt de monteur dat hij eraan komt. Deze was echter geannuleerd door de medewerker aan de telefoon.. Maargoed. Ik snel naar huis, apparatuur afgekoppeld en weggebracht bij afhaalpunt waar gelukkig de nieuwe apparatuur net was geleverd.

Eenmaal thuis blijkt dat het tv kastje niet ingeleverd hoefde te worden, die zat er niet bij. Ik terug naar het afhaalpunt, doos opnieuw open, oude tv kastje eruit en weer naar huis.

Monteur alles laten aansluiten en doormeten.
Alles lijkt te werken, tot zover.....
Volgens monteur zou het goed een productiefout kunnen zijn van de apparaat, hij vindt het raar dat daar niet eerder even naar gekeken is.

Hopelijk eind goed al goed. Maar man man man. Dit doen we dus nooit meer; wisselen voor 120 euro korting op jaarbasis.

Oja, nog een foto van het ISRA punt aan de binnenkant voor de liefhebbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4AKYLH7jNKIcB3WqSWZNAw2VYw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lf2vZRL4Qb1k1r3pYMjxjW17.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door poekiepoes12 op 13-11-2024 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:15
Een tip; gebruik je eigen apparatuur zoals bijv Pfsense, Sophos oid en plug de glasvezel direct in een mediaconverter of switch. Dan kun je heel makkelijk overstappen naar een provider, zonder de apparatuur te wijzigen en kun je misschien deze issues voorkomen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32

lier

MikroTik nerd

Tof dat de TS zijn glasvezel over 4 aders binnenkrijgt :9
Je zou haast denken, omdat hij het over ISRA had, dat het xDSL was...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1