Hallo allemaal,
ben nieuw hier dus eerste post.
Ben een beetje aan het kloo*en met HA om wat uit te testen of ik hiermee kan bereiken wat ik wil.
Een uitdaging dus en geen probleem (problemen bestaan niet, uitdagingen wel ;-))
Getest en werkt met HA:
. ALS windkracht 7 (WiFi weerstation) DAN licht HUE aan en Sonos SkyRadio aan.
minder dan windkracht 7 alles uit, werkt. (best een disco in de herfst...)
. ALS regen (WiFi weerstation) +0,1mm DAN licht HUE kleur paars aan en Sonos speelt Purple Rain (Prince), werkt.
Uitdaging:
1. ALS UV (licht buiten, donker of wolken voor de zon) WiFi weerstation minder DAN 20 HUE langzaam aan.
boven uv 20 langzaam uit.
Dus verlichting via HUE loopt met het licht buiten mee.
2. ALS UVI (stralingswarmte van de zon zeg maar) WiFi weerstation 30 min lang hoger is dan 6 DAN slimme stekker aan voor 15 min dan uit en herhaal.
(deze is voor een zwembadje met filterpomp en 300m zwarte tyleenslang op het dak voor zwembad verwarming)
Het gaat dus om hulp van de acties/instellingen die HA moet uitvoeren en niet het installeren van HA zelf etc.
THANKS!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Win 11 Pro - VMware - WiFi Weerstation - HUE - Sonos - ask ;-)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
ben nieuw hier dus eerste post.
Ben een beetje aan het kloo*en met HA om wat uit te testen of ik hiermee kan bereiken wat ik wil.
Een uitdaging dus en geen probleem (problemen bestaan niet, uitdagingen wel ;-))
Getest en werkt met HA:
. ALS windkracht 7 (WiFi weerstation) DAN licht HUE aan en Sonos SkyRadio aan.
minder dan windkracht 7 alles uit, werkt. (best een disco in de herfst...)
. ALS regen (WiFi weerstation) +0,1mm DAN licht HUE kleur paars aan en Sonos speelt Purple Rain (Prince), werkt.
Uitdaging:
1. ALS UV (licht buiten, donker of wolken voor de zon) WiFi weerstation minder DAN 20 HUE langzaam aan.
boven uv 20 langzaam uit.
Dus verlichting via HUE loopt met het licht buiten mee.
2. ALS UVI (stralingswarmte van de zon zeg maar) WiFi weerstation 30 min lang hoger is dan 6 DAN slimme stekker aan voor 15 min dan uit en herhaal.
(deze is voor een zwembadje met filterpomp en 300m zwarte tyleenslang op het dak voor zwembad verwarming)
Het gaat dus om hulp van de acties/instellingen die HA moet uitvoeren en niet het installeren van HA zelf etc.
THANKS!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...Win 11 Pro - VMware - WiFi Weerstation - HUE - Sonos - ask ;-)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...