Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
ben nieuw hier dus eerste post.
Ben een beetje aan het kloo*en met HA om wat uit te testen of ik hiermee kan bereiken wat ik wil.
Een uitdaging dus en geen probleem (problemen bestaan niet, uitdagingen wel ;-))

Getest en werkt met HA:
. ALS windkracht 7 (WiFi weerstation) DAN licht HUE aan en Sonos SkyRadio aan.
minder dan windkracht 7 alles uit, werkt. (best een disco in de herfst...)
. ALS regen (WiFi weerstation) +0,1mm DAN licht HUE kleur paars aan en Sonos speelt Purple Rain (Prince), werkt.

Uitdaging:
1. ALS UV (licht buiten, donker of wolken voor de zon) WiFi weerstation minder DAN 20 HUE langzaam aan.
boven uv 20 langzaam uit.
Dus verlichting via HUE loopt met het licht buiten mee.

2. ALS UVI (stralingswarmte van de zon zeg maar) WiFi weerstation 30 min lang hoger is dan 6 DAN slimme stekker aan voor 15 min dan uit en herhaal.
(deze is voor een zwembadje met filterpomp en 300m zwarte tyleenslang op het dak voor zwembad verwarming)

Het gaat dus om hulp van de acties/instellingen die HA moet uitvoeren en niet het installeren van HA zelf etc.
THANKS!
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Win 11 Pro - VMware - WiFi Weerstation - HUE - Sonos - ask ;-)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar gaat het mis? Je geeft aan wat je wilt bereiken, niet wat je gedaan hebt om het te bereiken en wat daar de uitkomst van is.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry DaWizza, ik gaf geen info wat ik geprobeerd had.
Het antwoord is:.. niets. Was druk met werk, klikte bovenstaande wat aan en het werkte...
Ik heb mij niet verdiept in ALS en DAN met tijd/vertraging/en data met HA.
(Dit doe ik wel voor werk met server/netwerk/etc monitoring via o.a Zabbix en HP)
Hoopte dat ik een snelle oplossing zou lezen, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In dat geval: Tweakers is geen afhaalchinees waar je je vraag dropt en even later je antwoord weer oppikt. Je zult zelf actief moeten bijdragen aan het verkrijgen van een antwoord. Dat kan alleen wanneer je zelf genoeg info geeft.

In dit geval heb je (nog) niets geprobeerd, bedankt voor je eerlijkheid. Het is nu dus eerst zaak om dat wél te doen. Wanneer je ergens op vastloopt kun je datgene wat je geprobeerd hebt hier neerzetten zodat men mee kan denken en kijken.

In het geval van HA werkt alles achter de schermen met yaml. Wanneer je een automatisering in elkaar hebt gezet kun je daar de yaml ook van bekijken en eventueel bewerken. Wanneer je yaml niet alles doet wat je verwacht dan kun je hier je code plaatsen zodat er gericht advies kan worden gegeven. Zet je yaml code wel even tussen code-tags (alleen dan zonder spaties in het woord "code":
code:
1
 [c o d e=yaml] en [/c o d e]

Mocht je verder inhoudelijke vragen over HA hebben, zoals ook deze vraag, dan kan ik je dit topic adviseren.

Ook kun je je vraag eens aan ChatGPT of andere AI-tool voorleggen, die hebben vaak goede inspiratie voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 22:47

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Eigen inzet wordt verwacht, je situatie geldt denk ik voor de meesten hier. Mocht je er na wat inlezen en proberen niet uitkomen ben je van harte welkom: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5

Dit topic is gesloten.