Parkeerplaats achter de achtertuin-poort geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 09:42
Mijn vraag is of de parkeerplaats niet te dicht op de achteruitgang is geplaatst.
Ik weet niet of er überhaupt regelgeving bestaat, maar bij nieuwbouw is 1,5m gangbaar als ik mij niet vergis.
Soms staat er een auto op het voetpad (zelfde hoogte, geen stoeprand), en dan kan ik er niet eens uit met de groenbak. Dat is dan een probleem tussen mij en de bestuurder, dat kan ik de gemeente niet kwalijk nemen.

Maar nu, ik ben van plan een scootmobiel aan te schaffen, ik kan er dan niet eens uit als de autos netjes in het vakken staan.
Heb ik hier pech? En is het zoals het is, of kan ik de gemeente vragen de parkeerplaats te verwijderen, verschuiven kan niet want het is een nauwe straat in hartje centrum. Ja vragen kan altijd, maar ik ben nieuwsgierig of de parkeerplaatsen niet te dicht op de huizen zijn geplaatst.

Een grotere poort zou het wellicht oplossen maar dat kan niet i.v.m. een stenen schuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYscP_liYR6fmC_qXNWr48iHSrA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AqqihLJtxjGvBLeUWoX6TzmF.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 02-11-2024 21:52 ]

Beste antwoord (via Sunrise op 02-11-2024 22:52)

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:14
Sunrise schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:16:
[...]

Aan de linkerkant zitten de buren. Ik kan de deur iets groter maken, een cm of 20, dan krijg ik wel gezeik met de buren want we hebben een gezamenlijk ijzerwerk waar de deuren aanhangen, dat moet ik dan doormidden zagen en dat komt de stevigheid niet ten goede.

Ik kan de gemeente natuurlijk wel om hulp vragen en wellicht zijn ze ook welwillend, maar mijn hoofdvraag is of dat er niet een reglement is bij het aanleggen van parkeerplaatsen en dat ze die hier hebben genegeerd.
Hoe lang is de situatie al zo? Als ik die verharding bekijk is dit geen nieuwbouwwijk? Vroeger waren dit soort problemen veel minder urgent omdat parkeerplaatsen veel minder gebruikt werden. En toen waren dit soort normen ook anders, en bij a altijd gaat het om richtlijnen. En daar kan altijd gemotiveerd van af geweken worden.

Alle reacties

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-04 09:42
Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:01:
Ik doe even de aanname dat het om een huurwoning uit gaat en dat de parkeerplekken achter de woning zich op gemeentegrond bevinden? 30x30 tegels leveren dan max. 90Cm aan 'stoep' op als looppad (en dus geen 80Cm.) maar: Kun je bij de gemeente misschien een verzoek indienen om de stoepbanden te laten verlagen tussen de parkeerplekken direct achter je woning/schuur zodat je daar wel gewoon weg kunt rijden?
Er liggen 4 waalklinkers (incl de randen) a 20cm. Er is geen stoep, daarom zetten ze de auto ook heel gemakkelijk op het voetpad wat dezelfde stenen heeft, slecht afgebakend ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC-_HbU-L09CaBeJioX6MkQgl-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYgwJVUWW1DLPakSB5dAPTva.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1