Parkeerplaats achter de achtertuin-poort geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Mijn vraag is of de parkeerplaats niet te dicht op de achteruitgang is geplaatst.
Ik weet niet of er überhaupt regelgeving bestaat, maar bij nieuwbouw is 1,5m gangbaar als ik mij niet vergis.
Soms staat er een auto op het voetpad (zelfde hoogte, geen stoeprand), en dan kan ik er niet eens uit met de groenbak. Dat is dan een probleem tussen mij en de bestuurder, dat kan ik de gemeente niet kwalijk nemen.

Maar nu, ik ben van plan een scootmobiel aan te schaffen, ik kan er dan niet eens uit als de autos netjes in het vakken staan.
Heb ik hier pech? En is het zoals het is, of kan ik de gemeente vragen de parkeerplaats te verwijderen, verschuiven kan niet want het is een nauwe straat in hartje centrum. Ja vragen kan altijd, maar ik ben nieuwsgierig of de parkeerplaatsen niet te dicht op de huizen zijn geplaatst.

Een grotere poort zou het wellicht oplossen maar dat kan niet i.v.m. een stenen schuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BYscP_liYR6fmC_qXNWr48iHSrA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/AqqihLJtxjGvBLeUWoX6TzmF.jpg?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 02-11-2024 21:52 ]

Beste antwoord (via Sunrise op 02-11-2024 22:52)

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:48
Sunrise schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:16:
[...]

Aan de linkerkant zitten de buren. Ik kan de deur iets groter maken, een cm of 20, dan krijg ik wel gezeik met de buren want we hebben een gezamenlijk ijzerwerk waar de deuren aanhangen, dat moet ik dan doormidden zagen en dat komt de stevigheid niet ten goede.

Ik kan de gemeente natuurlijk wel om hulp vragen en wellicht zijn ze ook welwillend, maar mijn hoofdvraag is of dat er niet een reglement is bij het aanleggen van parkeerplaatsen en dat ze die hier hebben genegeerd.
Hoe lang is de situatie al zo? Als ik die verharding bekijk is dit geen nieuwbouwwijk? Vroeger waren dit soort problemen veel minder urgent omdat parkeerplaatsen veel minder gebruikt werden. En toen waren dit soort normen ook anders, en bij a altijd gaat het om richtlijnen. En daar kan altijd gemotiveerd van af geweken worden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:16
Als je een grotere poort neemt is je probleem ook opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
saaltink schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:52:
Als je een grotere poort neemt is je probleem ook opgelost
Net mijn post aangepast waarin ik aangeef dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Maximale breedte van een scootmobiel is 66 cm, dat moet lukken op een pad van 80cm breedt. En als de achtertuin een probleem is, zet je hem voor je huis neer, wellicht heb je daar wel ruimte ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:28
Dat er een stenen muur staat is geen rede om geen grotere poort te maken :+

Dan is het enige probleem nog als een auto te dicht parkeert (dus op de stoep) je kan vragen aan de gemeente of ze hier een kruis op de stoep schilderen en te handhaven als er mensen in het kruis parkeren

Maar in mijn ogen is 80cm ruim voldoende. Zeker icm een grotere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
RaZ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:54:
Maximale breedte van een scootmobiel is 66 cm, dat moet lukken op een pad van 80cm breedt. En als de achtertuin een probleem is, zet je hem voor je huis neer, wellicht heb je daar wel ruimte ;)
Geen voortuin.

Gangen en paden
De breedte die een persoon met een rolstoel nodig heeft om rechtdoor te kunnen rollen is 90cm. Voor een grote zaak waar meerdere klanten tegelijkertijd aanwezig zijn en elkaar moeten passeren zijn paden van 120-180cm aan te bevelen.

Een persoon in een scootmobiel heeft doorgaans 90 x 150cm nodig. Bovenstaande maten voor rechtuit rollen (90cm) en kunnen passeren (120-180cm) zijn dus ook voldoende voor personen met een scootmobiel.

90 cm ligt dicht bij de 80 maar al zouden ze het 10 cm verschuiven dan heb ik waarschijnlijk toch heel vaak dat ik er niet uit kan door 'fout' parkeerders. Het is ook echt een rotstraatje moet ik toegeven, eigenlijk geen plek voor auto's dus ze staan vaak te dicht op onze huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
epicfailguy23 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 21:57:
Dat er een stenen muur staat is geen rede om geen grotere poort te maken :+

Dan is het enige probleem nog als een auto te dicht parkeert (dus op de stoep) je kan vragen aan de gemeente of ze hier een kruis op de stoep schilderen en te handhaven als er mensen in het kruis parkeren

Maar in mijn ogen is 80cm ruim voldoende. Zeker icm een grotere poort.
Er staat een stenen schuur, van de woningbouwvereniging, dus die ga en mag ik echt niet een kopje kleiner maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik doe even de aanname dat het om een huurwoning uit gaat en dat de parkeerplekken achter de woning zich op openbare gemeentegrond bevinden? 3 stuks 30x30 tegels leveren daar dan max. 90Cm aan 'stoep' op als looppad (en dus geen 80Cm.) maar: Kun je bij de gemeente misschien een verzoek indienen om de stoepbanden te laten verlagen tussen de parkeerplekken direct achter je woning/schuur zodat je daar wel gewoon weg kunt rijden?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:28
Sunrise schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:00:
[...]

Er staat een stenen schuur, van de woningbouwvereniging, dus die ga en mag ik echt niet een kopje kleiner maken.
Op je afbeelding heb je aan de linker kant toch een muur staan die je kunt inkorten eventueel? Dat je de schuur niet afbreekt snap ik. Echter staat er volgens jou afbeelding wel een schutting (en die kun je inkorten :+ )

Wellicht vragen aan de gemeente of ze een bandje/bloembakbzetten op de stoep zodat de foutparkeerders niet meer foutparkeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunrise
Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:01:
Ik doe even de aanname dat het om een huurwoning uit gaat en dat de parkeerplekken achter de woning zich op gemeentegrond bevinden? 30x30 tegels leveren dan max. 90Cm aan 'stoep' op als looppad (en dus geen 80Cm.) maar: Kun je bij de gemeente misschien een verzoek indienen om de stoepbanden te laten verlagen tussen de parkeerplekken direct achter je woning/schuur zodat je daar wel gewoon weg kunt rijden?
Er liggen 4 waalklinkers (incl de randen) a 20cm. Er is geen stoep, daarom zetten ze de auto ook heel gemakkelijk op het voetpad wat dezelfde stenen heeft, slecht afgebakend ook.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vC-_HbU-L09CaBeJioX6MkQgl-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYgwJVUWW1DLPakSB5dAPTva.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 'stoep' op de foto verklaart inderdaad veel zo. Zit weinig anders op dan een verzoek bij de gemeente in te gaan dienen waarin je om 'paaltjes' vraagt om de parkeerhavens van de stoep en weg te gaan laten scheiden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
epicfailguy23 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:06:
[...]

Op je afbeelding heb je aan de linker kant toch een muur staan die je kunt inkorten eventueel? Dat je de schuur niet afbreekt snap ik. Echter staat er volgens jou afbeelding wel een schutting (en die kun je inkorten :+ )

Wellicht vragen aan de gemeente of ze een bandje/bloembakbzetten op de stoep zodat de foutparkeerders niet meer foutparkeren.
Aan de linkerkant zitten de buren. Ik kan de deur iets groter maken, een cm of 20, dan krijg ik wel gezeik met de buren want we hebben een gezamenlijk ijzerwerk waar de deuren aanhangen, dat moet ik dan doormidden zagen en dat komt de stevigheid niet ten goede.

Ik kan de gemeente natuurlijk wel om hulp vragen en wellicht zijn ze ook welwillend, maar mijn hoofdvraag is of dat er niet een reglement is bij het aanleggen van parkeerplaatsen en dat ze die hier hebben genegeerd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11:48
[...]

Hoe lang is de situatie al zo? Als ik die verharding bekijk is dit geen nieuwbouwwijk? Vroeger waren dit soort problemen veel minder urgent omdat parkeerplaatsen veel minder gebruikt werden. En toen waren dit soort normen ook anders, en bij a altijd gaat het om richtlijnen. En daar kan altijd gemotiveerd van af geweken worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:12:
Die 'stoep' op de foto verklaart inderdaad veel zo. Zit weinig anders op dan een verzoek bij de gemeente in te gaan dienen waarin je om 'paaltjes' vraagt om de parkeerhavens van de stoep en weg te gaan laten scheiden.
Inderdaad, of varkens ruggen, stoepranden, lava rivier of iets anders wat de auto's, van de stoep houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
TwingyTwingy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:22:
[...]

Vroeger waren dit soort problemen veel minder urgent omdat parkeerplaatsen veel minder gebruikt werden.
Vergeet ook niet de toename van de breedte van de auto's zelf, waardoor ze meer ruimte in het vak innemen, maar ook op de rijbaan hebben ze meer ruimte nodig, dus moeten ze ook volledig in het vak (of iets verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
TwingyTwingy schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:22:
[...]

Ik vermoed zo'n 30 jaar, deze zullen altijd wel veel gebruikt zijn, hartje centrum, alleen voor bewoners en op een vergunning kan je zo'n 3 jaar wachten. Alle bewoners hebben er wel last van maar willen ook niet klagen want de parkeerplaatsen gebruiken ze zelf ook. Ze zijn ook doodsbang dat ze weggehaald worden, dat is iets waar de gemeente nu mee bezig is, vergroenen van de stad en de auto's eruit, parkeerplaatsen verdwijnen al zo links en rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-07 09:01
TheGhostInc schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:26:
[...]

Inderdaad, of varkens ruggen, stoepranden, lava rivier of iets anders wat de auto's, van de stoep houdt.
Al die obstakels maken de stoep ook voller.
Grote kans dat je met een scootmobiel niet tussen een varkensrug/paal en de muur of auto door kan.

Ik zou de gemeente vragen de parkeervakken met witte belijning aan te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunrise
Bedankt allemaal voor het meedenken, mijn vraag is in ieder geval beantwoord, dat ze in kunnen afwijken van richtlijnen.
Zodra ik in de gelegenheid ben, ga ik contact opnemen met de gemeente. Als ik wat nieuws te vertellen heb zal ik het hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:18
[...]
Ik vermoed dat het antwoord nee is. Maar eigenlijk komt die vraag pas aan de orde als de gemeente niet wil meewerken. Het lijkt me beter om eerst je situatie uit te leggen.

De scootmobiel kan niet altijd op het trottoir lijkt me, gezien de breedte en parkeerpraktijk. Dan zal je op de weg moeten rijden. Om daar te kunnen komen, heb je een uitrit nodig. Het handigst lijkt direct voor de poort. Dan zal er een stukje van de parkeerplaats moeten verdwijnen die daar nu ligt. Bij voorkeur gemarkeerd met 2 paaltjes of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
MallePietje schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:43:
[...]

Ik vermoed dat het antwoord nee is. Maar eigenlijk komt die vraag pas aan de orde als de gemeente niet wil meewerken. Het lijkt me beter om eerst je situatie uit te leggen.

De scootmobiel kan niet altijd op het trottoir lijkt me, gezien de breedte en parkeerpraktijk. Dan zal je op de weg moeten rijden. Om daar te kunnen komen, heb je een uitrit nodig. Het handigst lijkt direct voor de poort. Dan zal er een stukje van de parkeerplaats moeten verdwijnen die daar nu ligt. Bij voorkeur gemarkeerd met 2 paaltjes of zo.
Dat zou het fijnste zijn, echter gaat de parkeerplaats dan verloren, nou, er zou wel een heel klein autootje nog kunnen staan, een smart of zoiets. Er zou dan 3,5m parkeerplaats over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 07:18
Sunrise schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:49:
[...]

Dat zou het fijnste zijn, echter gaat de parkeerplaats dan verloren, nou, er zou wel een heel klein autootje nog kunnen staan, een smart of zoiets. Er zou dan 3,5m parkeerplaats over zijn.
Als je afhankelijk bent/wordt van de scootmobiel, lijken er niet veel opties. Wanneer veel parkeerdrukte is, zou je misschien in huis opgesloten kunnen raken of juist je huis niet meer kunnen bereiken. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Het hele trottoir verbreden is vermoedelijk geen optie. Dan blijft misschien verhuizen over. Maar dat is behoorlijk ingrijpend voor een probleem wat eenvoudig op te lossen is. Parkeren in steden met grote auto's is nu eenmaal lastig, dat kan je verwachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:31
Enige tijd geleden was er een aflevering van Mr. Frank Visser met vergelijkbare parkeervakken en een vergelijkbare stoep. Uitkomst was toen dat het het voldeed aan de regels.

Uiteraard is het dan wel de bedoeling dat de auto's in het vak staan. De gemeente is verantwoordelijk voor de handhaving hiervan. Dus iedere bellen als je je tuin niet uit kan.

Wat ook nog kan is een ludiek bordje ophangen: "Hier buiten het vak parkeren is krassen en deuken riskeren!".

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
FredvZ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:02:
[...]

Wat ook nog kan is een ludiek bordje ophangen: "Hier buiten het vak parkeren is krassen en deuken riskeren!".
Lijkt me vragen om aansprakelijk gesteld te worden voor een kras/deuk die toevallig daar ontdekt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:16
Sunrise schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:49:
[...]

Dat is niet jouw probleem toch?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:41

Punkrocker

Mostly harmless

Invalidenparkeerplaats aanvragen? Maar dan eentje zonder kenteken.... Weet niet of dat kan en mag.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
FredvZ schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 23:02:
[...]

Enige tijd geleden was er een aflevering van Mr. Frank Visser met vergelijkbare parkeervakken en een vergelijkbare stoep. Uitkomst was toen dat het het voldeed aan de regels.

Uiteraard is het dan wel de bedoeling dat de auto's in het vak staan. De gemeente is verantwoordelijk voor de handhaving hiervan. Dus iedere bellen als je je tuin niet uit kan.

Mr. Frank visser of Mr Reed? Ik ga in ieder geval even zoeken, de situatie zal wel niet geheel gelijk, maar de aflevering kan wel bruikbare informatie bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 10:31
Sunrise schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:38:
Mr. Frank visser of Mr Reed? Ik ga in ieder geval even zoeken, de situatie zal wel niet geheel gelijk, maar de aflevering kan wel bruikbare informatie bevatten.
Ik dacht de eerste, maar nu begin ik te twijfelen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
FredvZ schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:00:
[...]

Ik dacht de eerste, maar nu begin ik te twijfelen.
Ik kan het niet vinden bij Mr Frank, wel iets over parkeren buiten de vakken maar daar had de dader toestemming van de v.v.e., dus niet vergelijkbaar. Ik denk niet dat je die bedoelde.
Zoek straks verder naar bij Mr Riet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 04-11-2024 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:50
Wij hebben ook zo'n situatie gehad, mijn vrouw is invalide. Netjes bij gemeente gevraagd voor een oplossing, zij hebben er paaltjes geplaatst zodat zij ruimte garantie had om van ons huis makkelijker op de stoep kon komen. Daarna moest ze wel even gaan kijken hoe ze dan netjes verder kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Punkrocker schreef op zondag 3 november 2024 @ 09:01:
Invalidenparkeerplaats aanvragen? Maar dan eentje zonder kenteken.... Weet niet of dat kan en mag.
Zonder auto? Zonder kenteken is het een openbare invalide parkeerplaats. Ik denk niet dat het mogelijk is.
Afijn, het is nog niet zover, duurt nog een aantal maanden voordat ik er genesteld ben, dus de updates laten nog even op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-07 12:55

VPI

Deur vervangen door een schuifdeur, heb je meer maneuvreer ruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 22-07 13:55
ik zou vragen aan de gemeente of ze het parkeervak aan je poort niet kunnen aanpassen door er een plantenbak te plaatsen ofzo. Dan krijg jij meer ruimte met de scootmobiel en dan is het geen vaste oplossing voor de gemeente maar eentje als je weg bent dan ruimen ze de plantenbak op tada een parkeerplaats terug.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
@Sunrise
Heb je een invalidekaart of ben je op een andere manier bij de gemeente aantoonbaar invalide?
(Ik neem aan dat je niet voor de lol op een scootmobiel gaat rijden)

Je kan bij de gemeente ook vragen om voor je poort een strook af te bakenen met paaltjes, zodat je rechtdoor de weg op kan.
De auto's kunnen dan links/rechts van de paaltjes parkeren.

Omdat er niet echte aangegeven parkeerplekken zijn zal de hoeveelheid parkeerplekken niet afnemen, want iedereen kan wat inschikken. En er zijn ook zat kleine auto's tegenwoordig.

Beste is een afspraak maken met iemand van de gemeente die over dit soort zaken gaat, en dan duidelijk je probleem uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-07 17:08
En als alles niet lukt, kun je altijd gaan voor een bordje op je deur met iets als:
"S.v.p. niet te krap parkeren, ik rij een scootmobiel. Bedankt!"

Vriendelijk, kort, omschrijvend :) Je moet dan een beetje meer leunen op de vriendelijkheid van de mens die er niet altijd is, maar elke verbetering is beter.

Complimentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• etiennebruines
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-07 15:40
Is een bordje aan de poort een optie? Zoiets als:
uitrit vrijlaten
En dan hopen dat mensen snappen, dat ze daar niet horen te parkeren? Lost het probleem misschien niet helemaal op, maar het kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-07 19:08
Misschien is opladen aan de voorkant van de woning een optie. Je zou aan de gevel een oplaadpunt kunnen aanleggen en hem op straat/de stoep parkeren onder een zeil. Dat gebeurt in de centra van de grotere steden overal. De achterkant is overduidelijk geen optie om daar een scootmobiel langs te krijgen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

etiennebruines schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 13:13:
Is een bordje aan de poort een optie? Zoiets als:

[...]

En dan hopen dat mensen snappen, dat ze daar niet horen te parkeren? Lost het probleem misschien niet helemaal op, maar het kan helpen.
Probleem is dat zelf een bordje hangen nul comma nul juridische waarde heeft, en zelfs niet mag als het op echt verkeersbord lijkt.

De enige juiste oplossing is gewoon de gemeente vragen om een kruis aan te brengen of paaltjes te plaatsen, daar doen ze meestal niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
VPI schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:04:
Deur vervangen door een schuifdeur, heb je meer maneuvreer ruimte
Ik heb geen ruimte daarvoor, al eerder de situatie uitgelegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:24
Sunrise schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:45:
[...]

Ik heb geen ruimte daarvoor, al eerder de situatie uitgelegd. ;)
Hoezo niet? Je zou toch een schuifdeur tegen de achterkant van je schuur kunnen maken waar de deur naartoe schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
FRANQ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:37:
@Sunrise
Heb je een invalidekaart of ben je op een andere manier bij de gemeente aantoonbaar invalide?
(Ik neem aan dat je niet voor de lol op een scootmobiel gaat rijden)

Je kan bij de gemeente ook vragen om voor je poort een strook af te bakenen met paaltjes, zodat je rechtdoor de weg op kan.
De auto's kunnen dan links/rechts van de paaltjes parkeren.

Omdat er niet echte aangegeven parkeerplekken zijn zal de hoeveelheid parkeerplekken niet afnemen, want iedereen kan wat inschikken. En er zijn ook zat kleine auto's tegenwoordig.

Beste is een afspraak maken met iemand van de gemeente die over dit soort zaken gaat, en dan duidelijk je probleem uitleggen.
Ik woon nog officieel in een ander land, lang verhaal. Maar ik zou eerst via wmo een aanvraag moeten doen voor een scootmobiel, daarna de gemeente aanspreken. Misschien koop ik er een zonder wmo gedoe, als het te lang duurt.
Ik denk wel dat de gemeente behulpzaam zal zijn. Even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
President schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:50:
[...]

Hoezo niet? Je zou toch een schuifdeur tegen de achterkant van je schuur kunnen maken waar de deur naartoe schuift?
Oh ja, niet over nagedacht, het is wel gemeente grond, maar slechts 3 cm overhang zal niet heel erg zijn.
Probleem blijft wel dat auto's fout blijven parkeren en ik alsnog niet eruit kan. Ik denk dat 75 procent dik over de lijn staat geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
fonsoy schreef op woensdag 6 november 2024 @ 00:12:
Misschien is opladen aan de voorkant van de woning een optie. Je zou aan de gevel een oplaadpunt kunnen aanleggen en hem op straat/de stoep parkeren onder een zeil. Dat gebeurt in de centra van de grotere steden overal. De achterkant is overduidelijk geen optie om daar een scootmobiel langs te krijgen.
Het zou kunnen als de woningstichting dat toestaat, maar het gedoe van een zeiltje met hondenzeik erop charmeert mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:24
Sunrise schreef op woensdag 6 november 2024 @ 18:53:
[...]

Oh ja, niet over nagedacht, het is wel gemeente grond, maar slechts 3 cm overhang zal niet heel erg zijn.
Probleem blijft wel dat auto's fout blijven parkeren en ik alsnog niet eruit kan. Ik denk dat 75 procent dik over de lijn staat geparkeerd.
Tja, bordje op je deur met een mindervalide en/of mindervalidescooter plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
President schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:46:
[...]

Tja, bordje op je deur met een mindervalide en/of mindervalidescooter plaatje?
Ter zijner tijd komt er wel een oplossing, of niet, dat zien we dan wel. Mijn hoofdvraag was of er geen regelgeving is waarop ik mij kan beroepen, maar dat is er dus niet volgens een tweaker hierboven, althans ze mogen er van afwijken.

Nogmaals bedankt iedereen voor het meedenken.
Ik kan door omstandigheden nu geen actie ondernemen, dus ik laat het topic nu even rusten.
Pagina: 1