In verband met een langlopend conflict met de buren zijn wij aan het kijken om een camerasysteem aan te schaffen om zo alle overtredingen vast te leggen. Ondanks dat ik van IT een hoop af weet, merk ik dat ik onvoldoende kennis heb om een goede keuze te maken in welk systeem en welke camera's aan te schaffen.
Nu heb ik zelf al wat video's bekeken en informatie opgezocht, maar tussen de verschillende termen, vertalingen, features en wat niet, verlies ik het overzicht. Ook "Het grote beveiligingscamera's topic" heeft me wel aardig wat informatie gegeven, maar laat bij mij niet de "het kwartje" vallen. De merken UniFi, BlueIris en Reolink hoor ik veel voorbij komen, en daar hoor ik ook aardig veel goeds over, maar er wordt regelmatig aangegeven dat de prijs/kwaliteit verhouding bij andere merken beter is. Hoewel we een zeer riant budget beschikbaar hebben, willen we niet de jackpot betalen als de kwaliteit onvoldoende is.
Bij voorkeur zouden we een bedraad systeem willlen welke vanaf de PC is te bekijken en uit te lezen. De functie waarbij op de tijdlijn wordt aangegeven wanneer er beweging is, of waarbij zelfs te zoeken is wanneer er beweging is in een bepaald gebied van het camerabeeld is een zeer groot pluspunt, zeker als hierbij persoonsherkenning plaatsvind. Hierbij heb ik alleen ervaring met Nx Witness (10 jaar geleden), maar deze beviel mij wel.
Belangrijke informatie, eisen en wensen:
Nu heb ik zelf al wat video's bekeken en informatie opgezocht, maar tussen de verschillende termen, vertalingen, features en wat niet, verlies ik het overzicht. Ook "Het grote beveiligingscamera's topic" heeft me wel aardig wat informatie gegeven, maar laat bij mij niet de "het kwartje" vallen. De merken UniFi, BlueIris en Reolink hoor ik veel voorbij komen, en daar hoor ik ook aardig veel goeds over, maar er wordt regelmatig aangegeven dat de prijs/kwaliteit verhouding bij andere merken beter is. Hoewel we een zeer riant budget beschikbaar hebben, willen we niet de jackpot betalen als de kwaliteit onvoldoende is.
Bij voorkeur zouden we een bedraad systeem willlen welke vanaf de PC is te bekijken en uit te lezen. De functie waarbij op de tijdlijn wordt aangegeven wanneer er beweging is, of waarbij zelfs te zoeken is wanneer er beweging is in een bepaald gebied van het camerabeeld is een zeer groot pluspunt, zeker als hierbij persoonsherkenning plaatsvind. Hierbij heb ik alleen ervaring met Nx Witness (10 jaar geleden), maar deze beviel mij wel.
Belangrijke informatie, eisen en wensen:
- Het gaat om een systeem voor buiten
- Er zijn 5(+1) plaatsen waar ik een camera wil ophangen
- 2x voortuin, belangrijkste afstand: 4 meter, maximale afstand 7 meter (DORI: I)
- 1x achtertuin, belangrijkste afstand: 5 meter, maximale afstand 15 meter (DORI: I)
- 2x brandpad, , belangrijkste afstand: 3 meter maximale afstand 15 meter (DORI: R)
- Optioneel: De huidige deurbelcamera vervangen daar deze sterk verouderd is, bij voorkeur met behoud van de fysieke bel (DORI: I)
- De personen in de opnames moeten duidelijk en herkenbaar in beeld komen
- Ook de opnames in de nachtelijke uren moeten scherp en duidelijk zijn, eventueel ondersteund van een bewegingssensor en verlichting
- Alle camera's dienen aan een bakstenen muur bevestigd te worden en zullen aan het Nederlandse weer worden blootgesteld, maar boren is geen bezwaar
- Opnames dienen zeker 7, maar bij voorkeur 14 dagen bewaard te blijven
- Het dient een volledig lokaal systeem te zijn, geen cloud diensten
- Integratie met Home Assistant is een grote plus