Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisoes
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Hi,

Ik ben opzoek naar een buiten beveiligingscamera. Nu heb ik al een draad aan de gevel hangen die is verbonden met mijn net stroom. Aan het uiteinde zit nu een kroonsteentje.

Nu zag ik de TP-Link Tapo C500 een goedkoop ding, maar een aansluiting met een kabel en naar een adapter.

Is er evt een mogelijkheid de kabel te verknippen zodat ik hem direct op mijn kroonsteen kan aansluiten?

Of is er misschien een alternatief die dit wel kan?

Thanks voor het mee denken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12

Just_I

What did you just say?

Je kan de kabel verknippen en dan aansluiten op jet kroon steentje maar dat gaat de camera niet overleven. Uit de adapter zal een veel lager voltage komen dan de 220V uit het kroonsteentje.

Er ziijn ook camera’s die werken met een ingebouwde accu en solar paneel.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisoes
Just_I schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:51:
Je kan de kabel verknippen en dan aansluiten op jet kroon steentje maar dat gaat de camera niet overleven. Uit de adapter zal een veel lager voltage komen dan de 220V uit het kroonsteentje.

Er ziijn ook camera’s die werken met een ingebouwde accu en solar paneel.
Hmm heb je dan op de donkere dagen genoeg stroom? Thanks voor je snelle antwoord

Misschien nog wel cameras die op 220v werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft weinig met computerhardware te maken. Schopje naar FVH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisoes
Excuus was een beetje moeilijk ergens in te plaatsen en deed het waar ik ook dingen over beveiligingscameras zag.

En is het wat om de camera buiten in de tuin in het stopcontact te doen? Of trekken ze dan de kabel eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn_goethals
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:40
Probleem dat je gaat hebben is het waterdicht houden van de connectie, de standaard bescherming omhulsel van TP-Link is niet goed. Je gaat naar de camera een aftakdoos moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
De Eufy Floodcams hebben een directe 230v aansluiting, die kun je dus zo aan de muur monteren en aansluiten via het kroonsteentje. Andere merken met een directe 230v aansluiting ken ik niet, maar ik heb 2 floodcams op deze manier aangesloten en dat werkt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 16:13
Je zou een waterdichte kabeldoos kunnen gebruiken. Het kroonsteentje afwerken op een vrouwtjesstekker en de adapter pas dan daarin.
Moet je wel een redelijk grote kabeldoos hebben waar dat dus in past.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:20

FreakNL

Well do ya punk?

Fisoes schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:58:
Excuus was een beetje moeilijk ergens in te plaatsen en deed het waar ik ook dingen over beveiligingscameras zag.

En is het wat om de camera buiten in de tuin in het stopcontact te doen? Of trekken ze dan de kabel eruit?
Wie is “ze”? De tuinkabouters?

Antwoord is al gegeven. Of een camera zoeken die rechtstreeks op 220v kan of van de bestaande kabel een WCD maken en daar dan de adapter van beoogde camera op inpluggen . Het geheel moet wel waterdicht zijn.

Alle verbindingen buiten zijn onderhevig aan water dus altijd rekening mee houden. Dat gezegd hebben zijn er gewoon buitenWCDs. Die moet je niet direct in de regen hangen maar als ze onder een afdakje hangen gaat het vaak al goed (ook met ingeplugde kabel).

Ik heb er 1 (zo’n goedkope van de bouwmarkt met een klepje) onder mijn vlonder waar een schuko ingeplugd zit. Dat gaat al 10 jaar goed zonder kortsluiting.

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 30-07-2024 09:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

Ik zou het helemaal anders aanpakken en gewoon POE gebruiken, slechts 1 kabel die alles doet. De 220V kabel wegwerken cq verwijderen en een RJ-45 kabel trekken en dan is de cam voorzien van stroom, beeld en geluid gaat via dezelfde kabel terug. Reolink heeft nu voor een redelijke prijs cams in de aanbieding.

Enkele camera :

https://www.amazon.nl/bev...=operapc-def-sp-co2-nl-21

Set van 2 (goedkoper per stuk) :

Software kan je gewoon downloaden op de Reolink site.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:03

mjl

Ugh

MeesKees21 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 10:29:
Ik zou het helemaal anders aanpakken en gewoon POE gebruiken, slechts 1 kabel die alles doet. De 220V kabel wegwerken cq verwijderen en een RJ-45 kabel trekken en dan is de cam voorzien van stroom, beeld en geluid gaat via dezelfde kabel terug. Reolink heeft nu voor een redelijke prijs cams in de aanbieding.

Enkele camera :

Set van 2 (goedkoper per stuk) :

Software kan je gewoon downloaden op de Reolink site.

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
TS gaf aan dat er alleen een stroomkabel is.

Hoe wil je de beelden oplslaan/bekijken? Als je daar zelf controle over wilt dan moet de camera wel een open standaard gebruiken (onviv bijv). Anders ben je overgeleverd aan een (al dan niet betaalde) cloud service of lokaal opslaan op een geheugen kaartje.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

mjl schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

TS gaf aan dat er alleen een stroomkabel is.

Hoe wil je de beelden oplslaan/bekijken? Als je daar zelf controle over wilt dan moet de camera wel een open standaard gebruiken (onviv bijv). Anders ben je overgeleverd aan een (al dan niet betaalde) cloud service of lokaal opslaan op een geheugen kaartje.
Dat kan dus in de software die je gratis kan downloaden, je kan gewoon de lokale hard disk(s) gebruiken voor de opslag van beelden. Reolink software herkent zijn eigen cams, lijkt mij wel logisch. Daarnaast kan je in de cam zelf eventueel een geheugenkaartje plaatsen, maar ik gebruik dus gewoon lokale opslag op de harddisk.
Met de software kan je tot 32 cams aansluiten.

Op de stroomkabel zou je ook eventueel een lamp met bewegingssensor kunnen aansluiten. Ideale combi met je cam ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MeesKees21 op 04-08-2024 17:48 ]

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

MeesKees21 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:45:
[...]

Dat kan dus in de software die je gratis kan downloaden, je kan gewoon de lokale hard disk(s) gebruiken voor de opslag van beelden. Reolink software herkent zijn eigen cams, lijkt mij wel logisch. Daarnaast kan je in de cam zelf eventueel een geheugenkaartje plaatsen, maar ik gebruik dus gewoon lokale opslag op de harddisk.
Met de software kan je tot 32 cams aansluiten.

Op de stroomkabel zou je ook eventueel een lamp met bewegingssensor kunnen aansluiten. Ideale combi met je cam ;)
Klinkt goed, de aanbieding op Amazon is ook de goedkoopste die ik zo kan vinden (en ook qua Specs is er niet iets beters te vinden in die prijsklasse).

Enige ervaring hoe dit in een VM op een NAS draait qua performance?

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 04-08-2024 18:10 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

mjl schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:09:
[...]

Klinkt goed, de aanbieding op Amazon is ook de goedkoopste die ik zo kan vinden (en ook qua Specs is er niet iets beters te vinden in die prijsklasse).

Enige ervaring hoe dit in een VM op een NAS draait qua performance?
Het draait ook lekker, moet ik zeggen.
Heb soms een neusje voor dit soort deals en de software kan ook de 4K cams aan.

Linkje naar de software :

https://reolink.com/software-and-manual/

Heb hier zelf 4x de 510A's draaien op een Intel Z170 mobo met een 7500T cpu (35Wwatt) en igpu draaien met 2 x 2TB in Raid 0. De cams staan aangesloten op een Cisco 8 poorts POE switch, die dan weer op het netwerk staat.

Reolink POE switch (mocht je die nodig hebben...) :

https://www.amazon.nl/PoE...=operapc-def-sp-co2-nl-21

Met VM's heb ik weinig ervaring, dus dat moet je helaas zelf uitzoeken. Ik weet wel dan je voor Synology losse camlicentie's kan kopen, maar die zijn € 50,- per stuk op zijn goedkoopst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Ik zat meer te denken aan een Windows 11 VM en dan de Reolink software draaien.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

mjl schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:35:
Ik zat meer te denken aan een Windows 11 VM en dan de Reolink software draaien.
Zoals ik al aangaf, met VM's heb ik weinig ervaring, maar denk dat dat wel te realiseren is. Ik heb mijn "NVR" uit hier rondslingerende hardware gebouwd en een pre-activated OS erop gezet. Dit draait goedkoper dan een Nas lijkt mij, al is dat wel afhankelijk van het aantal harddisks wat draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

MeesKees21 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:49:
[...]

Zoals ik al aangaf, met VM's heb ik weinig ervaring, maar denk dat dat wel te realiseren is. Ik heb mijn "NVR" uit hier rondslingerende hardware gebouwd en een pre-activated OS erop gezet. Dit draait goedkoper dan een Nas lijkt mij, al is dat wel afhankelijk van het aantal harddisks wat draait.
De NAS draait toch al 24/7 :)

Maar als het niet draait heb ik nog wel een i3 nucke liggen die dan een nuttige bestemming kan krijgen. Heb je ook ervaring met de wifi variant van deze cams?

[ Voor 15% gewijzigd door mjl op 04-08-2024 18:54 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

mjl schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 18:53:
[...]

De NAS draait toch al 24/7 :)

Maar als het niet draait heb ik nog wel een i3 nucke liggen die dan een nuttige bestemming kan krijgen. Heb je ook ervaring met de wifi variant van deze cams?
Daar heb je weer een punt, hier draait ook een Nas 24/7, maar dan wel met ssd's, voornamelijk leeswerk, houdt de kosten laag... ;)

Nope, geen ervaring met de WiFi cams, maar dat lijkt me niet veel anders dan met draad. Ik begin er alleen niet aan omdat ze dat kunnen scramblen, dat lukt met draad niet...

[ Voor 16% gewijzigd door MeesKees21 op 04-08-2024 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

Op de Reolink website voor bijna dezelfde prijs wifi in de refurbished corner gevonden, als ze gaan scrambelen…. Dan zijn ze zo professioneel dan komen ze toch wel binnen zonder op camera te komen.

-------

Pagina: 1