Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 17:00
Sinds enkele maanden een All Electric Nibe warmtepomp in huis.

Ik heb de vloerverwarmingverdelers allemaal volledig open gezet. Ik heb de pompen op uitdrukkelijk advies van de installateur en de fabrikant Thermion, niet aangepast door de pomp eruit te halen zoals hier op enkele plekken geadviseerd wordt. Ik heb er wel een pompschakelaar tussen zitten, dus de kosten van de pomp zijn erg laag.

In mijn souterrain wordt de vloer nu niet meer warm.

De installateur gaf aan niets aan te passen aan de vloerverwarming. Ik was echter eigenwijs. Het is overigens veel comfortabeler in huis qua warmte. Maar misschien kan het allemaal nog iets energiezuiniger? Moet ik de ene verdeler iets meer dicht zetten?

Advies is welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 02-10 21:08

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@hvl01 Je weet wat je moet doen - waarom dan hier nog advies vragen?
Of wil je een bevestiging dat de verdelers in pomploze omgebouwd kunnen worden?
Dan zijn er fotos van de verdelers en evt. typeplaatje zinvol.

Er is trouwens een specifiek topic:
"Vloerverwarmingverdeler vervangen bij overstap warmtepomp?"

Nibe, Thermion en de installateur zijn het met elkaar eens:
"De klant betaalt de energierekening - wij niet."
Is zoveel incompetentie en ignorantie bij elkaar uitzonderlijk?

[ Voor 18% gewijzigd door dunklefaser op 02-11-2024 12:48 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvl01
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 17:00
Nee ik weet niet wat ik moet doen. Ombouwen zelf lukt me niet. Ik krijg ook niemand gevonden die het wil doen. En voor het zelf doen mis ik teveel rechterhanden.

Dus dat is even zoals het is. Ik weet ook niet of het zoveel meer rendement oplevert.

De vraag is eigenlijk of het volledig openzetten van alles de beste oplossing is. Dat is geen verwarming heb in mijn souterrain is niet een heel groot probleem, maar dat kan ik alleen voor elkaar krijgen dan door de andere verdeler die 'eerder' in het systeem zit wat meer dicht te zetten dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt willens en wetens en tegen advies in de verdelers allemaal open gezet. Hiermee heb je de bestaande waterzijdige inregeling van de groepen ongedaan gemaakt. De balans tussen de groepen is nu weg. Er gaat te veel water naar de ene groep en te weinig naar de andere. Er is dus 1 oplossing: alles terugzetten zoals het stond.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.