Glasvezel in mijn straat: Niet aan mijn kant van de straat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:13

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Open Dutch Fiber gaat in Maart 2025 aan de slag met de aanleg van glasvezel in onze wijk (stad = Venlo).

Nu is het zo dat mijn huis geen glasvezel krijgt, maar de andere kant van de straat wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0S5EzlfRruzV1p5VoH9YtEc7lps=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ScfWxiFpg3tEpuu3nG0EpO5K.png?f=fotoalbum_large

Google Maps: https://maps.app.goo.gl/d5sm2zPAsyAVC3to7

Mijn huis ligt aan de Postweg (bij "Koopjesconcurrent" in het rijtje), maar dan precies in het rood gemarkeerde gedeelte. Daar komt geen glasvezel. De andere kant van de straat wel.

Nu probeer ik bij Open Dutch Fiber beweging te krijgen via hun helpdesk, maar helaas, geen succes. De helpdesk zegt: Niet in het plan, gaat niet gebeuren.

Ik heb al aangeboden dat ik de graafkosten best zelf wil betalen. Daar zou men op terug komen en dat gebeurde. Een aannemer (slecht Nederlands sprekend) belde mij en zou weer bellen, niet meer gebeurd.

De ODF helpdesk blijft nu maar stug zeggen dat het niet kan en ik kom er niet meer doorheen.

Heeft iemand een ander idee om dit toch voor elkaar te krijgen? Zoals aangegeven ben ik bereid de graafwerkzaamheden te betalen, als mijn huis maar glasvezel krijgt. Anders zit ik voor altijd vast aan Ziggo of 8Mbit ADSL van KPN.

Beste antwoord (via Snow_King op 12-03-2025 09:26)

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15
Misschien kan je contact opnemen met de gemeente, zie deze raadsinformatiebrief: https://gemeenteraad.venl...nleg-glasvezelnetwerk.pdf

Ze zeggen daarin:
In een instemmingsbesluit kunnen wel voorwaarden worden aangegeven
Heb niet verder gezocht, maar vraag de gemeente of er voorwaarden zijn gesteld. En/of zij anders kunnen helpen bemiddelen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:15
Misschien kan je contact opnemen met de gemeente, zie deze raadsinformatiebrief: https://gemeenteraad.venl...nleg-glasvezelnetwerk.pdf

Ze zeggen daarin:
In een instemmingsbesluit kunnen wel voorwaarden worden aangegeven
Heb niet verder gezocht, maar vraag de gemeente of er voorwaarden zijn gesteld. En/of zij anders kunnen helpen bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
pimlie schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:27:

Ze zeggen daarin:

[...]

Goed idee! Heb de gemeente een mail gestuurd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Even een algemene tip: jij wil iets wat je belangrijk vindt. Het is dan aan te raden om dat na te jagen met alles wat in je zit en dus de telefoon te pakken en elke betrokkene te bellen. Binnen een dag kun je dan veel verder komen dan welke email dan ook. Loop ook langs de buren.

Desnoods stuur je je kinderen naar dezelfde hockeyvereniging als die van de ODF planningsmanager, wethouder, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:47:
[...]

Even een algemene tip: jij wil iets wat je belangrijk vindt. Het is dan aan te raden om dat na te jagen met alles wat in je zit en dus de telefoon te pakken en elke betrokkene te bellen. Binnen een dag kun je dan veel verder komen dan welke email dan ook. Loop ook langs de buren.

Desnoods stuur je je kinderen naar dezelfde hockeyvereniging als die van de ODF planningsmanager, wethouder, etc.
Eens. Ik heb ook al achter heel wat mensen aan gezeten, maar je moet wel weten waar te beginnen.

Standaard helpdesks kom je gewoon niet ver mee, daarom zoek ik een andere ingang ODF in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Inmiddels heb ik via mijn gemeente (Venlo) contact met ODF. Ze gaan spreken met hun aannemer, MiH Fiber, en ik krijg van hen een reactie met hopelijk een offerte.

Dit topic lijkt er overigens ook erg op: Glasvezelaansluiting aanvragen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Maanden zijn er uiteindelijk voorbij gegaan, maar ik werd zojuist door iemand bij ODF gebeld: Ze gaan mijn huis opnemen in de aansluitingen.

Uiteindelijk heeft contact opnemen via de gemeente (Venlo) geholpen. Binnen ODF en de aannemer zijn diverse personeelswisselingen geweest waardoor het dossier is blijven liggen, maar uiteindelijk komt het goed.

ODF wilde mij eerste 2.000 euro gaan rekenen voor de aansluiting maar doen dit nu gratis omdat ik zo lang heb moeten wachten. Ik ben een blije Tweaker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet denken dat je nu binnen een maand internet hebt. :P
Hier zat er +/- 300 dagen vertraging tussen de aangekondigde datum voor de graafwerkzaamheden en de daadwerkelijke graafmachine. Niet dat toen de magische kabel onder de stoep verscheen, dat duurde nog eens 150 dagen. Daarna nog 60 om die draad onder de stoep vandaan te peuteren en bij de voorgevel te krijgen. Die werd vreemd genoeg dezelfde week nog afgemonteerd in huis 8)7, maar sindsdien gebeurd er weinig door gebrek aan licht aan het einde van de tunnel. Dat duurt inmiddels ook 90 dagen en loopt nog op. Ben benieuwd of ze het lukt om binnen drie jaar na aankondiging een werkende verbinding op te leveren. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
jadjong schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:39:
Niet denken dat je nu binnen een maand internet hebt. :P
Hier zat er +/- 300 dagen vertraging tussen de aangekondigde datum voor de graafwerkzaamheden en de daadwerkelijke graafmachine. Niet dat toen de magische kabel onder de stoep verscheen, dat duurde nog eens 150 dagen. Daarna nog 60 om die draad onder de stoep vandaan te peuteren en bij de voorgevel te krijgen. Die werd vreemd genoeg dezelfde week nog afgemonteerd in huis 8)7, maar sindsdien gebeurd er weinig door gebrek aan licht aan het einde van de tunnel. Dat duurt inmiddels ook 90 dagen en loopt nog op. Ben benieuwd of ze het lukt om binnen drie jaar na aankondiging een werkende verbinding op te leveren. :P
Die verhalen ken ik inderdaad. Situatie bij ons is dat we de huidige woning niet bewonen. We gaan deze slopen en herbouwen, dat hele proces gaat nog wel 2 jaar duren.

Ik laat in ieder geval nu de glasvezel aanleggen zodat deze in ieder geval op ons terrein is. Het betreft een vrijstaande woning waar geen stoep voor langs loopt. Dus als de vezel maar op ons terrein is vind ik het prima. Dan ligt hij er, sta je in hun systemen en ben je "klant".
Pagina: 1