Glasvezelaansluiting aanvragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-05 08:13
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuw huis gekocht en zit met een vraag over glasvezel. Ik ga wonen in een dorp in Drenthe, in het buitengebied. Het hele dorp lijkt al aangesloten te zijn op glasvezel, maar de nieuwbouwstraat uit 2022, waar wij een huis hebben gekocht, helaas niet.

Wat ik online zie, maakt het hele dorp gebruik van Delta Netwerk. Vandaag heb ik hen gebeld, maar zij gaven aan dat onze nieuwbouwwijk buiten hun servicegebied valt en onder KPN valt. Vervolgens heb ik KPN Netwerk gebeld, en zij vertelden me dat ik een haalbaarheidsonderzoek moest laten uitvoeren. Dat heb ik gedaan, maar via e-mail kreeg ik bericht dat mijn huis voor KPN te ver weg ligt om glasvezel aan te kunnen sluiten.

Kortom, mijn toekomstige achterburen, op slechts 20 meter afstand, hebben glasvezel van 8 Gbps via Delta, terwijl ik het moet doen met coax/ADSL. Heeft iemand tips om alsnog glasvezel aan te laten leggen? Ik ben bereid om voor de aansluiting te betalen!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 19:49
misschien handig om geen maximaal geldbedrag te noemen,
maar dat je er best voor wilt betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door EverLast2002 op 30-10-2024 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
EverLast2002 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:02:
misschien handig om geen maximaal geldbedrag te noemen,
maar dat je er best voor wilt betalen.
(als ik een glasvezel aanbieder zou zijn dan zou ik je nu een offerte aanbieden van )
tja en dan zou ik er akkoord mee zijn hahah. maar heb het bedrag nu verwijderd :)

Ik lees nu ook online dat het glasvezel project van toen, ook samen met rendo heeft samengewerkt om het glasvezel aan te leggen. Maar als ik op de website van Rendo kijk, zie ik alleen stroom en gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Als je maar genoeg je knip trekt is alles mogelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 08:00

mjl

Ugh

Via mijn aansluitingen.nl kan je een aansluit g aanvragen, ves hollende partijen kunnen je dan een aanbod doen.

Laatste keer dat ik een aanvraag voor glas indiende kwam Delta met een offerte van circa 36.000 euro…

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 20:13
Ik denk dat je weer met Delta met het verhaal dat ze zich vergist hebben, KPN bij jouw niet levert, ze 20 meter van je huis zelf gaan graven en dat ze kosten kunnen besparen als ze jou en je buren gelijk even meenemen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
mjl schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 21:21:
Via mijn aansluitingen.nl kan je een aansluit g aanvragen, ves hollende partijen kunnen je dan een aanbod doen.

Laatste keer dat ik een aanvraag voor glas indiende kwam Delta met een offerte van circa 36.000 euro…
Mijn hemel wat een bedrag… hoever woon je van de andere glasvezel adressen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 08:00

mjl

Ugh

Nou wat zal het zijn, 5 tot 600 meter. Maar er zitten 2 sloten in de weg was de verklaring.

Aantal jaar geleden zouden ze het nog voor 500 aanleggen, tot ze er achter kwamen dat het te duur voor ze zou worden.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-05 19:49
Een zakelijke relatie van mij wil KPN Glas in zijn gloednieuw kantoorpand.
Wordt eind 2025 begin 2026 (niet gratis maar geen idioot hoog bedrag).
Toen is ie gaan rondvragen, Delta kan ook Glas leveren op dat adres, zou €7.500 moeten kosten.
Het betreft een aftakking van ongeveer 30 meter die ze moeten maken.
Ik vind het absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 20:13
Er is veel vraag, dus kunnen ze helaas ook veel vragen
Glaspoort heeft niet al te lang geleden glas tot 10 meter van de voordeur van ons kantoorpand gelegd, voor het laatste stukje zullen ze vast ook de hoofdprijs vragen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Wat een mega prijzen… ben benieuwd heb een offerte aan kunnen vragen via re-net. Die heeft toendertijd samen met delta voor de rest van het dorp ook glasvezel aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je kunt het beste met de hele straat aanvragen denk ik. Voor één huis is het zeer duur. Maar een hele straat die nog moet heeft een provider ook veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zelf enige idee hoeveel meter ze moeten graven?

Tel 150 euro per meter (zonder gekke dingen doen dus onder sloot, kanaal of tig wegen).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Andere optie is met je achterburen een dealtje sluiten. Zelf 20m buis leggen door jullie tuinen, en dan als ze het zelf niet gebruiken de glasvezel doortrekken (of jouw modem in hun meterkast en UTP trekken), of (als ze het zelf wel gebruiken) jouw UTP op hun modem inprikken. Mocht je het af willen scheiden dan kun je voorstellen de Delta-router te vervangen door eentje met multi-LAN en afspraken maken met elkaar over hoe je IPv4 port forwards regelt (als je die nog nodig hebt).

Dit staat en valt natuurlijk met de band die je met de buren hebt en welke afspraken je met elkaar kunt maken. Ik zou dat misschien niet op dag één al opperen, eerst elkaar leren kennen :)

Heb zelf beide vorige verhuizingen aan de buren gevraagd of ik van hun wifi gebruik mocht maken totdat de provider het in het (voor mij) nieuwe huis had opgeleverd, en hoewel beide buren me toen vroegen: "kun je me dan hacken?" vonden beide het na mijn uitleg dat dit er niet voor zorgt dat ik op hun Facebook in kan loggen prima :) Jouw UTP in hun modem voelt voor hen misschien enger / gevaarlijker dan op hun wifi inloggen, maar doet beide exact hetzelfde.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Paul schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:22:
Andere optie is met je achterburen een dealtje sluiten. Zelf 20m buis leggen door jullie tuinen, en dan als ze het zelf niet gebruiken de glasvezel doortrekken (of jouw modem in hun meterkast en UTP trekken), of (als ze het zelf wel gebruiken) jouw UTP op hun modem inprikken. Mocht je het af willen scheiden dan kun je voorstellen de Delta-router te vervangen door eentje met multi-LAN en afspraken maken met elkaar over hoe je IPv4 port forwards regelt (als je die nog nodig hebt).

Dit staat en valt natuurlijk met de band die je met de buren hebt en welke afspraken je met elkaar kunt maken. Ik zou dat misschien niet op dag één al opperen, eerst elkaar leren kennen :)
Dit is natuurlijk een prima tijdelijk oplossing, bij verhuizingen o.i.d. , maar een echt permanente oplossing is het niet. Tevens sluiten de voorwaarden van de meeste providers dit dan ook uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kratos
Ik heb van Rendo networking (onderdeel van Delta) een offerte gekregen!

Ze vragen een bedrag van 990,18 euro incl. Lijkt erop dat ze ongeveer 13 meter moeten graven. Het duurste op de offerte is het aansluiten van de FTU in de meterkast, dit kost 110 euro.

Ik had op basis van de reacties een mega bedrag verwacht maar dit valt me nog reuzen mee. ben er erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:55
Heb je nog geïnformeerd bij je andere buren in die nieuwbouwstraat of ze ook interesse hebben, misschien kunnen jullie combineren en zo de kosten nog lager krijgen?
Pagina: 1