Deurbel met NAS storage? (Tapo/Kasa)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 19:55
Beste tweakers,

Wij hebben een TP link Omada netwerk setup thuis en daarnaast een aantal Tapo camera's (babyfoon 8)7 ).
Ben op zoek naar een nieuwe deurbel, die ik graag in hetzelfde ecosysteem hang en hoop wat tijdens blackfriday oid te kunnen scoren.

Wat ik zoek in de deurbel:
- helder beeld + 2weg audio;
- incl toon/chime;
- compatible met TPlink Omada netwerk en Tapo camera app;
- geen microSD/SD storage maar storage naar Synology NAS;

Deze modellen al bekeken:
Tapo: D130, D210, D225, D230, D235, TD21, TDB21, TD25 & Kasa KD110

Echter op de laatste harde eis "netwerk opslag naar eigen NAS" loop ik vast, want of het zijn camera's met een SD kaartje of je moet betalen/subscription fee voor cloud storage.

Hoe hebben jullie dit opgelost, of wat zijn jullie ervaringen of suggesties? Thanks!

[ Voor 29% gewijzigd door RegurBellej op 30-10-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RegurBellej schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:16:
..of je moet betalen/subscription fee voor cloud storage.
Dat is natuurlijk het hele verdien model en ook de reden dat het allemaal proprietary/closed source is.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Deze al eens doorgebladerd, of in ieder geval de meer recente posts? Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:44

_Apache_

For life.

Wij hebben in een vergelijkbare situatie gezeten - alhoewel het wel om camera's ging, ipv een deurbel. Maar ook geen subscription, cloud achtige storage etc.

Toen utigekomen op Ubiquiti, waarbij je de gateway (basicly een nas) in je lokale netwerk zet. Daar kan je dan de beelden vanaf streamen naar je telefoon (ook over internet, maar is een instelling). Zelfs mocht je modem op zn gat liggen, worden de beelden nog opgeslagen.

Dus geen maandelijkse kosten.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 20:18

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Toevallig ben ik net ook aan het kijken naar de D235 omdat ik deze op dezelfde wijze wil kunnen gebruiken.

Sinds de laatste firmware update ondersteund de D235 RTSP in de always on mode:

https://community.tp-link...t-home/forum/topic/712770

Die RTSP stream kun je dan dus weer afvangen op je Synology NAS en bijvoorbeeld gebruiken icm de motion detection van Surveillance station.

[ Voor 10% gewijzigd door floriske.nl op 18-11-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
Was inmiddels al door de diverse topics aan het inlezen (kost helaas veel tijd), maar dit zou perfect zijn.. heb je het toevallig al geprobeerd en wat zijn je bevindingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Ik heb de bel nog niet binnen maar inmiddels wel besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OrganicIron
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:08
Interessant! Als ik het goed lees in deze thread bij tp-link kan je met de laatste firmware the Tapo D235 als camera koppelen aan o.a. Synology Surveilance station.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:22
Wellicht eentje van Reolink? Kan zelfs zonder internetverbinding functioneren. Heeft een prima RTSP stream en een prachtige integratie met bijvoorbeeld Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
Interessant inderdaad! Enigszins verwarrend.. gaat het nu om de D235 of de D230S1 ?

"Tapo D230 V1.0 has added support for RTSP in firmware 1.1.14 Build 240929 Rel.63130n. "

Het oog wil ook wat en de D230S1 ziet er mijn inziens beter uit dan de D235.. maar de D230S1 lijkt (tenzij de Tapo website niet up to date is met de laatste firmware updates) mij geen "always on" te ondersteunen (vanwege de batterijen) - en dus ook geen RTSP/ONVIF?

Anders lijkt het me toch het beste om de D235 aan te schaffen, die te verbinden en via Synology te benaderen?

@floriske.nl (& evt @OrganicIron) ben uiteraard nieuwsgierig of het gestelde - het liefst ook op gebruiksvriendelijke wijze - waargemaakt kan worden, benieuwd naar je/jullie ervaringen!
Er zijn nu ook wat interessante aanbieding wat het uiteraard nog aantrekkelijker maakt..

[ Voor 3% gewijzigd door RegurBellej op 24-11-2024 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15
RegurBellej schreef op zondag 24 november 2024 @ 13:58:
Interessant inderdaad! Enigszins verwarrend.. gaat het nu om de D235 of de D230S1 ?

"Tapo D230 V1.0 has added support for RTSP in firmware 1.1.14 Build 240929 Rel.63130n. "

Het oog wil ook wat en de D230S1 ziet er mijn inziens beter uit dan de D235.. maar de D230S1 lijkt (tenzij de Tapo website niet up to date is met de laatste firmware updates) mij geen "always on" te ondersteunen (vanwege de batterijen) - en dus ook geen RTSP/ONVIF?

Anders lijkt het me toch het beste om de D235 aan te schaffen, die te verbinden en via Synology te benaderen?

@floriske.nl (& evt @OrganicIron) ben uiteraard nieuwsgierig of het gestelde - het liefst ook op gebruiksvriendelijke wijze - waargemaakt kan worden, benieuwd naar je/jullie ervaringen!
Er zijn nu ook wat interessante aanbieding wat het uiteraard nog aantrekkelijker maakt..
Als ik dit https://community.tp-link...t-home/forum/topic/707076 lees, dan is het firmware voor de D235 en is de 0 dus een typo. RSTP wordt nu ondersteund volgens de link, dus zou je op een Synology NAS moeten kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Weet iemand of en waar je een losse (2e) chime voor een Tapo D235 kan kopen? Deze videodeurbel staat hoog op mijn verlanglijst maar wij hebben 2 chimes nodig. Volgens de documentatie kun je er een 2e chime op aansluiten, maar ik kan die nergens te koop vinden....

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

@Wokschotel je kan de tapo Hub als extra chime toevoegen. Deze is niet veel groter dan de bijgeleverde chime.

@RegurBellej ik heb de bel inmiddels binnen en geïnstalleerd en je kan inderdaad eenvoudig en rtsp stream opzetten welke af te vangen is met bijvoorbeeld je nas. Dit werkt op de zelfde manier als met de tapo camera's. Een vereiste is wel dat je de camera op een vaste voeding aansluit.

P.s. sorry voor de late reactie, kom niet zo heel veel meer hier op Tweakers 🙈

[ Voor 13% gewijzigd door floriske.nl op 05-12-2024 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
floriske.nl schreef op donderdag 5 december 2024 @ 20:35:

@RegurBellej ik heb de bel inmiddels binnen en geïnstalleerd en je kan inderdaad eenvoudig en rtsp stream opzetten welke af te vangen is met bijvoorbeeld je nas. Dit werkt op de zelfde manier als met de tapo camera's. Een vereiste is wel dat je de camera op een vaste voeding aansluit.

P.s. sorry voor de late reactie, kom niet zo heel veel meer hier op Tweakers 🙈
Mooi om te lezen dat het gelukt is!
Voeding bekabeld aangesloten en de deurbel in het WIFI netwerk?
Kun je nu tegelijkertijd de deurbel "viewen" in de TAPO app en het beeld opslaan op je NAS of is maar 1 van de twee mogelijk?

P.s. ben allang blij met de reactie, dus dank daarvoor!

[ Voor 6% gewijzigd door RegurBellej op 08-12-2024 16:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Bekabelde voeding icm WiFi inderdaad.

Bij mijn opnames op mijn nas staan ook beelden van momenten waarop ik de camera bekeken heb dus dat lijkt gewoon goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RegurBellej
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus34
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 08-06 21:34
Goedendag,

Ik heb ook de D235 op de synology draaien alleen krijg ik de gebeurtenissen niet op de tijdbalk bij afspelen.

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen ?
Pagina: 1