Gister heb ik 2 pogingen gewaagd om Slackware 8.0 te gaan installen op mijn server (pentium 75, 40 MB RAM, 850 MB HD en 2 Realtek 8139 NIC's). Beide keren heb ik gekloot met de netwerkkaarten gehad. Ik draai netconfig wat helaas maar 1 netwerkkaart gaat installen. Zelfs dat laatste doet hij niet eens.
Het probleem is namelijk dat de bovenste netwerkkaart (eth0, midi-model) aangesloten is op de kabelmodem en bij mij DHCP is. Nu vraagt netconfig om een hostname en een domainname, wat moet ik daar in godsnaam invullen!
Dan vraagt hij dus om DHCP of statis IP (d8 ik). Ik kies nu dus voor DHCP (aan te nemen dat dit de netwerkkaart is die aan de kabelmodem zit!). Vervolgens probe ik de kaart en hij zegt dat hij 8139 chipset (of zoiets) heeft gevonden. Ik druk op Ok en netconfig zegt dat het netwerk goed is geconfigureerd (dat ene kaartje dan). Maar als ik vervolgens wil gaan pingen naar een ip nummer (op het internet) gaat dit helaas niet lukken
.
Ook zou ik graag willen weten hoe ik dus mijn 2e NIC (ook realtek 8139) moet configgen (deze zit net onder de ander NIC -> vanuit midi-model gezien).
Nu wat gegevens:
eth0:
DomainName: ?
HostName: ?
DHCP
irq: ? Hoe kom ik hier achter?
i/o port: ?
eth1:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
irq: ?
Please wat info hierover... Ik heb de search wel degelijk gebruikt, maar niet echt iets gevonden wat slaat op mijn probleem.
Thnx Freaky
Het probleem is namelijk dat de bovenste netwerkkaart (eth0, midi-model) aangesloten is op de kabelmodem en bij mij DHCP is. Nu vraagt netconfig om een hostname en een domainname, wat moet ik daar in godsnaam invullen!
Ook zou ik graag willen weten hoe ik dus mijn 2e NIC (ook realtek 8139) moet configgen (deze zit net onder de ander NIC -> vanuit midi-model gezien).
Nu wat gegevens:
eth0:
DomainName: ?
HostName: ?
DHCP
irq: ? Hoe kom ik hier achter?
eth1:
IP: 192.168.0.1
Subnet: 255.255.255.0
irq: ?
Please wat info hierover... Ik heb de search wel degelijk gebruikt, maar niet echt iets gevonden wat slaat op mijn probleem.
Thnx Freaky
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!