mboonstra_jb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:25:
Ik heb een poging gedaan maar:
=EN(Voorjaar!$E47=$D7;K7="v") op bereik =$I$7:$FB$64 in tabblad "Personeel" geeft geen resultaat.
=EN(Personeel!$E47=$D7;FB7="v") op bereik =$F$46:$EY$220 in tabblad "Voorjaar" ook geen resultaat
Natuurlijk geeft dat niet het gewenste resultaat, je hebt ook niet uitgevoerd wat ik schreef !
De juiste volgorde mboonstra_jb, is deze: Als iemand een oplossing geeft (of denkt te geven), dan controleer je eerst of die oplossing tot een goed resultaat leidt en als dat zo is, dan (pas dán) pas je die oplossing aan aan je eigen situatie.
Omdat je in je eerste bericht niet volledige duidelijkheid gaf van zaken op welke rijen en kolommen de vw. opmaak van toepassing moest zijn, gaf ik een oplossing voor een bereik dat ik zelf bedacht (citaat uit mijn bericht van 29/10/24, 13.03 uur:
"Daarom geef ik hier als voorbeeld een zelfbedacht aantal datums (van 1 t/m 17 januari 2025) en rijen (20 rijen)." (einde citaat). In het door mij in dat bericht vermelde bereik geeft mijn antwoord van 29/10/24, 13.03 uur het juiste resultaat !
mboonstra_jb schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 12:25:
Doelbestand
Voorjaar: Kolom met naam werknemer Kolom E (Rijen 47 t/m 999)
Kolommen met planbare dagen F t/m EY (Rijen 47 t/m 999)
Bronbestand
Personeel: Kolom met naam werknemer Kolom D (Rijen 7 t/m 999)
Kolommen met geplande dagen I t/m FB (Rijen 7 t/m 999)
Nu de vw. opmaak moet gelden voor andere rijen en kolommen dan op grond van je gegevens in je 1e bericht verondersteld kon worden, kun je een correcte oplossing bereiken als volgt:
1. Selecteer het volledige blad 'Personeel' en verwijder alle vw. opmaak voor welk bereik dan ook.
2. Selecteer in het blad 'Personeel' het bereik i7:FB999.
3. Kies in het menu van Excel: "Voorw. opmaak"- 'Nieuwe regel", klik op "Een formule gebruiken om...." en voer in als formule:
code:
1
| =en(Voorjaar!$E47=$D7;$D7<>"";i7="v") |
4. Klik in hetzelfde venster op 'Opmaak', kies een opvulkleur, klik op 'Ok' en in het onderliggende venster nogmaals op 'Ok'.
Opm1: In vergelijking met de vorige formule heb ik een extra voorwaarde toegevoegd voor het geval in de kolom met namen lege cellen zouden voorkomen en je (al dan niet per ongeluk) in zo'n rij zonder naam toch ergens een v zou hebben ingevuld.
Opm2: Je beseft hoop ik wel dat voor een correcte werking van de vw. opmaak, de namen in de bladen 'Voorjaar' en 'Personeel' (vanaf resp. E47 en D7) in dezelfde volgorde moeten staan.
Succes ermee !