Toon posts:

EXCEL - Voorwaardelijke opmaak toepassen op alle werkbladen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om een planning te maken en wil graag, dat indien ik een letter typ, de betreffende cel een bepaalde kleur krijgt. Bijvoorbeeld een vrije dag wordt rood als ik in de betreffende cel een "v" typ.

Dit lukt op het eerste werkblad januari maar ik wil het ook graag toepassen op de overige 11 maanden zonder dat ik per werkblad alle codes moet invoeren...

Kan ik op een of andere manier de voorwaardelijke celopmaak toepassen op alle werkbladen?

Ik heb van alles uitgeprobeerd maar geen idee hoe het moet. Ook kopieeren van de voorwaardelijke opmaak lukt met niet.

Iemand een idee hoe het moet?

Beste antwoord (via Verwijderd op 06-06-2019 21:30)

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:59:
Kan ik op een of andere manier de voorwaardelijke celopmaak toepassen op alle werkbladen?
Ik heb van alles uitgeprobeerd maar geen idee hoe het moet.
Dat kan op deze manier:
1. Selecteer in het eerste blad de cellen waarvoor je voorw. opmaak hebt ingesteld en klik in het menu op de knop Kopiëren.
2. Klik dan links-onderaan op de naam van het tweede blad, druk dan de Shifttoets in en houd die ingedrukt terwijl je met de muis de naam van het laatste blad aanklikt waarvoor de voorw. opmaak moet gaan gelden (bv. Blad6). Op dat moment zijn dan de bladen 2 t/m 6 geselecteerd (en blad 2 is het zichtbare blad).
3. Selecteer in blad 2 dezelfde cellen als die je in blad1 selecteerde en kies dan in het menu: Plakken -Plakken Speciaal - Opmaak.
4. Klaar.
Als de bladen waarvoor dezelfde voorw. opmaak moet gelden niet aaneengesloten staan, dan moet je onder punt 2 in plaats van de Shifttoets de CTRL-toets ingedrukt houden en 1 voor 1 de namen van de bladen aanklikken waarvoor de vw. opmaak moet gelden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:59:
Ik heb van alles uitgeprobeerd maar geen idee hoe het moet.
Dat kan op deze manier:
1. Selecteer in het eerste blad de cellen waarvoor je voorw. opmaak hebt ingesteld en klik in het menu op de knop Kopiëren.
2. Klik dan links-onderaan op de naam van het tweede blad, druk dan de Shifttoets in en houd die ingedrukt terwijl je met de muis de naam van het laatste blad aanklikt waarvoor de voorw. opmaak moet gaan gelden (bv. Blad6). Op dat moment zijn dan de bladen 2 t/m 6 geselecteerd (en blad 2 is het zichtbare blad).
3. Selecteer in blad 2 dezelfde cellen als die je in blad1 selecteerde en kies dan in het menu: Plakken -Plakken Speciaal - Opmaak.
4. Klaar.
Als de bladen waarvoor dezelfde voorw. opmaak moet gelden niet aaneengesloten staan, dan moet je onder punt 2 in plaats van de Shifttoets de CTRL-toets ingedrukt houden en 1 voor 1 de namen van de bladen aanklikken waarvoor de vw. opmaak moet gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, helemaal super! Bedankt dix-neuf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Niet online
Nog een aanvulling:
In plaats van bovenstaande kun je ook 1 blad volledig naar wens opmaken en dat blad 11 keer kopiëren. Klik daarvoor met de rechtermuis op de tab met de naam van het blad, kies in het verschijnende menu: Verplaatsen of Kopiëren, vink aan: Kopie maken, selecteer: "(Naar einde gaan)", en klik op Ok.
Als je vraag naar wens is opgelost, markeer ze dan a.u.b. als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je vraag naar wens is opgelost, markeer ze dan a.u.b. als zodanig.
Hoe doe ik dat :-)