Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Informatie
Dakhelling is 40 graden, azimut achterkant is +/- 125 ZO
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bh6vNQbcCdbX2jZa2_siM2fNPcs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VLV63dK3joGmedSNWw7CEw75.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c7F_zynRkdouFR82u67_h6BI0ts=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6QzwZ7ypiQId3KHnj2OLUH2h.png?f=fotoalbum_large
Beschikbare (dak)ruimte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Kc2V4QBAxh0vX9yq38DJC2bfCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/psHnzOY3w9SJDIIvmhwhLGt9.png?f=fotoalbum_large
Schaduw
Op het dakvlak aan de achterzijde is er schaduw van de beide schoorstenen. Deze zijn ongeveer een meter hoog en staan precies met het hart op de erfgrens tussen de woningen in. Ook zijn er aan de achterkant twee dakdoorvoeren voor de CV (de hoogste) en de badkamer (die er onder). Beide ongeveer 50cm hoog.

Op het dakvlak aan de voorzijde gelden dezelfde schoorstenen. Van de bomen geen last.

Op het dakvlak van de schuur is er schaduw van de achterburen, die rij huizen begint haaks achter de buren aan de Noord-Oostkant. Verder volledig vrij.
Jaarverbruik
5500 a 6000 kWh per jaar. We hebben airco's door het hele huis die soms ook verwarmen. Domotica galore, dus nagenoeg alles werkt elektrisch. Thuisserver, NAS, 90% van de was in de droger. We wassen met jonge kinderen heel veel. We rijden elektrisch, maar hebben geen mogelijkheid tot thuisladen.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Een fase.
Budget en doel
Ik wil graag onder de €7000 klaar zijn, maar minder is beter. Doel is zo veel als mogelijk, om eigen verbruik af te dekken. Terugverdientijd vind ik secundair, ik zie mezelf eerder (ook voor de hobby) een thuisbatterij plaatsen.
Wie gaat het project uitvoeren
Ik zelf niet. Vind het wel een leuk project en heb veel kluservaring. De tijd en zin ontbreekt me. Ik heb een aantal offertes opgevraagd. Heb er drie binnen. Wild verschillend wel. Raak in het bos SolarEdge/Enphase wel een beetje de weg kwijt eerlijk gezegd :D
Bijhouden van data
Ja graag. Hoe meer (detail)data ik in HomeAssistant/Grafana kan proppen hoe beter bij wijze van spreken.
Reeds verkregen offertes
Offerte 1

Betreft een Enphase systeem, verkregen na locatiebezoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fZp6qTnyGuqvxCF2r4Z6vUYXaKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZhYptaE1NplWqcM9w06ehoST.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SuK-qIe4rgSJH2LGlE34xA94mMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Z5GOH5x4Hd14XBDfS5KPfY4Q.png?f=fotoalbum_large

Offerte 2

Betreft een SolarEdge systeem, verkregen na locatiebezoek. Aangesloten bij Garantiefonds:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM0yyw4JiNxuBitr3AZgwFgZu8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yMNK928F6hdbR6Rgt8HLyjWk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lsz1VULENHSibaebmm7iO09smD0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xoaHM37O2kyf0rOhUDCss9je.png?f=fotoalbum_large

Offerte 3

Van een lokale ondernemer, nog geen locatiebezoek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nhltoZ_i-c-ereEpx5toyaTpaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zfUW472q9ZQXxLYMa52N52XZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDVZ1eBFjYOjOQFSJiGY__VrKUg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RFKiSGto6PO0r1Q8Gm3G2heD.png?f=user_large
Regio
Zuid-Holland, nabij Den Haag
Extra info
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MyThJWcVtZ0OCq3nE3iNxWUNuvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vsZ5CwdfAoRGWew7c8lWgW63.png?f=fotoalbum_large
Vragen
De paneelindeling van offerte 2 spreekt me het meeste aan. Of SolarEdge in dit geval handig is, met de schaduw/zoninval vind ik erg lastig te bepalen. Plat gezegd is Enphase wat duurder, maar ook eenvoudiger te configureren zonder veel opbrengstverlies te riskeren ten opzichte van SolarEdge.

Of heb ik dat verkeerd, voor zowel SolarEdge vs Enphase als de paneelindeling?

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 27-10-2024 08:18 . Reden: Dakhelling en azimut toegevoegd, plus vragen ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik begrijp iets niet.
Die hoeveelheid micro omvormers op 1 fase.
Je zit er allemaal overheen in de offertes
Edit: offerte 1 houd zich aan de max van 10
Offerte 3 daarentegen niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ceZmvRLcI_4XP6Bn07yLqeuy6O8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y6LufSBFuyxAdA0xFOd5jZy9.jpg?f=fotoalbum_tile

zie:
Het grote Enphase topic - deel 2

Met 3 orientaties (ik zou de dakkapellen laten vervallen ivm toekomstig onderhoud / lekkages / gewicht / reinigen) kan je ook een 1-fase hybride SMA nemen

[ Voor 18% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2024 08:46 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:27:
Ik begrijp iets niet.

[Afbeelding]

zie:

Met 3 orientaties (ik zou de dakkapellen laten vervallen ivm toekomstig onderhoud / lekkages / gewicht / reinigen) kan je ook een 1-fase hybride SMA nemen
Die overschrijding had ik nog niet gezien, dank! Ik ga het navragen. De dakkapellen, daar ben ik niet mee getrouwd. Het is wel real estate die ongebruikt blijft en dat is in ieder geval intuïtief dan weer nadelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Hoe breed is die schuur echt?
Daar ga je nooit 3 panelen naast elkaar in portrait kunnen plaatsen als dat 3 meter is

Een paneel is tegenwoordig al 1134 breed (longi solar 410)

Je zou 2e hands SF-170 (1250 x 977) kunnen nemen op dual betonvoeten
Dan heb je ~2m50 breed en 2 mtr diep.
Dat levert al genoeg spanning op voor een simpele 1-fase omvormer in de schuur. Of op die SMA hybride erbij.

Edit:
En noordwest kant geef je 1m60 aan.
Daar past geen normaal paneel in portrait, wel een SF-170 (op MP staan er 23 uit jouw woonplaats)

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-10-2024 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenhoorntje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 23:14
Enphase Max 11/12 per fase (bron enphase zelf) met de 8 plus serie.

Heb hier ze icm met de Jinko N Type 435wp liggen. Waarom geen hogere wp panelen.

Ga anders eens langs de Warnteservice
, die hebben waarschijnlijk nog wel wat contacten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:57:
Hoe breed is die schuur echt?
Daar ga je nooit 3 panelen naast elkaar in portrait kunnen plaatsen als dat 3 meter is

Een paneel is tegenwoordig al 1134 breed (longi solar 410)

Je zou 2e hands SF-170 (1250 x 977) kunnen nemen op dual betonvoeten
Dan heb je ~2m50 breed en 2 mtr diep.
Dat levert al genoeg spanning op voor een simpele 1-fase omvormer in de schuur. Of op die SMA hybride erbij.
Ik verwacht dat er op de schuur maar maximaal twee passen. De naaste buren hebben er drie op een rij maar dat zijn kleinere/oudere panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Kijk het allemaal maar even na want hier en daar lijken wat onmogelijkheden te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 08:27:
Ik begrijp iets niet.
Edit: offerte 1 houd zich aan de max van 10
Offerte 3 daarentegen niet.

[Afbeelding]

zie:
Als ik dan kijk naar het maximaal aantal micro-omvormers achter een 1-fase IQ-relay voor de IQ8+ is dan weer 15.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3gm0caJXWCZd1-MAVz4sYPhhj4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4m3cRyc9DUMktWHC4QSIhtdy.png?f=fotoalbum_large

Ik zou denken dat het laagste aantal dan leidend is. Oftewel, dan zou het zo moeten zijn dat er achter een IQ Relay ook maar maximaal 12 panelen mogen. Of ik mis wat informatie, dat kan ook natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 07:56
Volgens jou meting is het 1,6 hoog dus zou een paneel in portrait niet passen 4 naast elkaar.

Een paar panelen op de schuur kan je best makkelijk zelf doen. Die doe je dan op een eigen omvormer.
APS voor 2 panelen bijvoorbeeld.

Op de woning dan op de ene kant 2x3 landscape en 1x2 landscape tussen de schoorsteen.
Op de andere kant 1x3 kan daar onder de dakkapel ook nog 1x3? Zou beter zijn ivm de spanning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDZgY1YQ5r_Fn9e4jfOOLIpzDWU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ooBD3jWEkmTvee3xLH7HN5zD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door lothar op 27-10-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisverst
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02-10 19:40
Om je vragen te beantwoorden, een traditioneel systeem zie ik hier niet 1,2,3 werken. Vandaar zijn micro omvormers (enphase) of solaredge (hybride) een goeie optie. Persoonlijk neig ikzelf naar de ssolaredge oplossing. Je zou nog apsystems kunnen overwegen.

Let met Enphase vooral op de VA oftewel de maximale uitgangs wattage van de enphase micro, de iq8+ kan maar maximaal 300 watt geven en topt dus flink af bij 400+wp panelen op mooie dagen. Daarbij valt offerte 3 dus af.

Toevallig foto van de meterkast?

En is de dakkapel wel sterk genoeg? Hou rekening mee met zeker rekening met +-80kg per paneel druk op je dakkapel.

Mocht je panelen op je schuur willen zou ik ze zelf leggen. Via installateur al echt snel duur. 2 paneeltjes met een apsystems ds3 is vrij gemakkelijk gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Chrisverst op 27-10-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Chrisverst schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 14:07:
Om je vragen te beantwoorden, een traditioneel systeem zie ik hier niet 1,2,3 werken. Vandaar zijn micro omvormers (enphase) of solaredge (hybride) een goeie optie. Persoonlijk neig ikzelf naar de ssolaredge oplossing. Je zou nog apsystems kunnen overwegen.

Let met Enphase vooral op de VA oftewel de maximale uitgangs wattage van de enphase micro, de iq8+ kan maar maximaal 300 watt geven en topt dus flink af bij 400+wp panelen op mooie dagen. Daarbij valt offerte 3 dus af.

Toevallig foto van de meterkast?

En is de dakkapel wel sterk genoeg? Hou rekening mee met zeker rekening met +-80kg per paneel druk op je dakkapel.

Mocht je panelen op je schuur willen zou ik ze zelf leggen. Via installateur al echt snel duur. 2 paneeltjes met een apsystems ds3 is vrij gemakkelijk gedaan.
De schuur laat ik zitten, dat is inderdaad prijzig of al het voorwerk moet zelf worden gedaan. Dat doe ik zelf wel een keer inderdaad.

Ik heb nu het idee beide dakhelften plus dakkapellen van in totaal 15 panelen te voorzien met IQ8AC’s achter twee IQ relays. Dan ga ik volgens de Enphase sheet uit het topic met deze azimut en helling niet over de aftopgrens heen.

Solaredge klinkt goed, maar het is voor mij echt zwarte magie om de setup qua strings goed te krijgen met deze vier verschillende helling/azimut-combinaties. En ik lees er hier best wat ellende over als het niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieskee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 13:18
Wij werken allebei veel met Solar Edge en Enphase. Enphase is super maar heeft de genoemde beperkingen.

Solar Edge zou ik niet zo bang voor zijn. Zeker niet icm S500B die gooien het voltage nog wat hoger wat de omvormer fijn vindt.

Enphase vind ik minder met een accu door de prijs en beperking keuze accu als totaal software plaatje. Solar Edge biedt hier wel meer keuze in en is efficiënter doordat deze minder AC-DC verlies heeft.

Maar allebei mooie systemen en werken in deze setup.

Wellicht past een Denim 440W FB hier wel mooi. Zijn nu in de aanbieding bij onze leverancier en deze panelen zijn nog iets kleiner + gedekt door de leverancier. Garantie is bij veel Chinese fabrikanten helaas vaak een onmogelijk opgave om te claimen, dus kijk daar ook niet teveel naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Thieskee schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:17:
Wij werken allebei veel met Solar Edge en Enphase. Enphase is super maar heeft de genoemde beperkingen.

Solar Edge zou ik niet zo bang voor zijn. Zeker niet icm S500B die gooien het voltage nog wat hoger wat de omvormer fijn vindt.

Enphase vind ik minder met een accu door de prijs en beperking keuze accu als totaal software plaatje. Solar Edge biedt hier wel meer keuze in en is efficiënter doordat deze minder AC-DC verlies heeft.

Maar allebei mooie systemen en werken in deze setup.
Dus de offerte twee die hier boven staat klinkt je logisch in de oren? Ik vind het heel erg lastig om de schaduwwerking en de verschillende dakvlakken te beoordelen met SolarEdge. En zoals ik al zei, ik zie het hier meer dan eens fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisverst
Voor een 1 fase systeem met Solaredge en dit aantal panelen zou ik mij niet zorgen maken komt goed! Ellende is vooral met 3 fase systemen met weinig panelen.

Ik heb je een suggestie gestuurd via bericht. Voor een betrouwbare installateur. Die kan jou alles ter plaatse uitleggen.

Had je toevallig nog een foto van de meterkast? Even checken of alles daar goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
In geval van solaredge zou ik het hier nog eens voorleggen
teacher in "Het grote SolarEdge topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:29:
In geval van solaredge zou ik het hier nog eens voorleggen
teacher in "Het grote SolarEdge topic"
Ga ik doen, had de topic start vorige week al eens gelezen. Ik sloeg meteen aan op:
Vaak gemaakte fout: String lang genoeg, maar kleine groepjes panelen (4 hier, 2 daar, 2 om de hoek en 1 op de dakkapel) verdeeld over verschillende dakvlakken/oriëntaties: Don't go there, ook al zeg de verkoper dat "dit makkelijk kan". Optimizer blocking zal je toekomst zijn. :)
Ook op:
Dikke eenfase omvormer (se5000h) met een lekker lange 2,5mm2 kabel van de zolder of de overkapping naar de meterkast. Dan ga je je afvragen waarom je omvormer uitvalt als de zon lekker schijnt. (Netcongestie alarm!)
Daar kom ik met 15 panelen wel aan, die se5000h verwacht ik.

Daar struikel ik naar mijn idee over in mijn opstelling. Ik zal morgen de vraag daar eens posten met de SolarEdge offerte die ik heb.

[ Voor 22% gewijzigd door FirePuma142 op 27-10-2024 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
FirePuma142 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:47:
[...]

Ga ik doen, had de topic start vorige week al eens gelezen. Ik sloeg meteen aan op:

[...]

Ook op:

[...]

Daar kom ik met 15 panelen wel aan, die se5000h verwacht ik.

Daar struikel ik naar mijn idee over in mijn opstelling. Ik zal morgen de vraag daar eens posten met de SolarEdge offerte die ik heb.
Je zou nog voor de zekerheid de ietsje duurdere s500b optimizer kunnen nemen om ellende te voorkomen.

Alternatieve zijn toch naar Micros kijken (enphase of apsystems) of zoals auitdenhaag aangaf een goeie string omvormer die meerdere mppts heeft (verschillende orientaties dus) daarin is SMA erg goed, je zult je legplan hier dan wel op moeten aanpassen en je dakkapel moeten opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieskee
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-09 13:18
FirePuma142 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:24:
[...]

Dus de offerte twee die hier boven staat klinkt je logisch in de oren? Ik vind het heel erg lastig om de schaduwwerking en de verschillende dakvlakken te beoordelen met SolarEdge. En zoals ik al zei, ik zie het hier meer dan eens fout gaan.
Ik zou het mijn klanten zeker kunnen adviseren. Wat Chris zegt klopt wat betreft het 3 fase systeem maar dat is niet aan de orde met een 1 fase.

Wel even een tip voor jouw onderhandeling op de offerte. Laat een dikkere AC kabel trekken, 1 of zelfs 2 STP/UTP kabels van meterkast tot omvormer. Mocht je overgaan op een accu dan is dit al voorbereid.

Installateur kan eventueel een analyse maken via hun Solar Edge account en die geeft een geschat advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Sjonnie hier wil wel gewoon een SE designer rapport zien…

Die 4 op noord staan er behoorlijk alleen voor en dat is ook voor s500b’s dus niet zomaar genoeg.

De offerte is s440s…

Rapport op laten maken of op safe spelen met Enphase.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
Ronald schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 21:42:
Sjonnie hier wil wel gewoon een SE designer rapport zien…

Die 4 op noord staan er behoorlijk alleen voor en dat is ook voor s500b’s dus niet zomaar genoeg.

De offerte is s440s…

Rapport op laten maken of op safe spelen met Enphase.
In principe 6 op noord incl de 2 op dakkapel. Zelfs met 4 panelen en s500b verwacht je nogsteeds problemen op een 1 fase omvormer? De panelen op zuid zullen toch altijd wel iets mee helpen?

Desondanks benieuwd naar het SE rapport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
@Chrisverst 53 graden helling verschil…13 ZO vs 40 NW.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
@Ronald , @Chrisverst hier het rapport:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_ADGP6MF1mllUknM2EJK_EvqPU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hWbEJfqQpOtVEO55mI4UYMmU.jpg?f=fotoalbum_large

Minder rood is beter zegt de leek :)

[ Voor 136% gewijzigd door FirePuma142 op 28-10-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 07:56
Let op al je gegevens staan hier op…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Is minder rood wel eerlijk?

Je eigen tekening heb je enorm veel meer effect van schaduw: de vraag is nu… welke tekening sluit het beste aan bij de werkelijkheid…

Mijn vermoeden is jouw eigen tekening waarvan je de resultaten in het SE topic hebt staan (p.s. houdt het hier centraal, minder verwarring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
lothar schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:44:
Let op al je gegevens staan hier op…
Wat suf, te kort geknipt. Heb hem aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Ronald schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:03:
Is minder rood wel eerlijk?

Je eigen tekening heb je enorm veel meer effect van schaduw: de vraag is nu… welke tekening sluit het beste aan bij de werkelijkheid…

Mijn vermoeden is jouw eigen tekening waarvan je de resultaten in het SE topic hebt staan (p.s. houdt het hier centraal, minder verwarring).
Ik zou zeggen, die van de leverancier. Die heeft de haaks staande achterburen ook meegerekend. Enige wat er niet op staat zijn twee korte afvoerpijpjes, die verklaren dat verschil niet denk ik.

Aan de andere kant, ik heb nu van dezelfde partij een offerte voor Enphase 14 panelen op 3-fase voor €0,95 per w/p. Die vind ik wel bijzonder aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Nu online
Ook de tekening van de leverancier zie ik meer opbrengst factor verlies/yield factor dan gewenst… het is echt een post die in de praktijk zo ontzettend slecht kan uitpakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
FirePuma142 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:12:
[...]

Ik zou zeggen, die van de leverancier. Die heeft de haaks staande achterburen ook meegerekend. Enige wat er niet op staat zijn twee korte afvoerpijpjes, die verklaren dat verschil niet denk ik.

Aan de andere kant, ik heb nu van dezelfde partij een offerte voor Enphase 14 panelen op 3-fase voor €0,95 per w/p. Die vind ik wel bijzonder aantrekkelijk.
Dat is niet duur voor Enphase, hebben ze de iq8+ aangeboden of de hoger VA iq8AC? Dit scheelt in prijs enorm namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Chrisverst schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 19:20:
[...]

Dat is niet duur voor Enphase, hebben ze de iq8+ aangeboden of de hoger VA iq8AC? Dit scheelt in prijs enorm namelijk!
De AC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uot1HdWyFJgN8akETJaPEJviR4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JctWrNPvV5xLfErCqxE1jRsl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
Prijs is erg scherp inderdaad! Wel gek dat ze een 3 fase systeem aanbieden op een 1 fase meterkast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Chrisverst schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:27:
[...]

Prijs is erg scherp inderdaad! Wel gek dat ze een 3 fase systeem aanbieden op een 1 fase meterkast..
Ik heb gisteren de omzetting naar drie fase aangevraagd, ook voor onze nieuwe inductiekookplaat. Dus dat is in overleg gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Je weet dat er al een 4-polige 3-fase hoofdschakelaar hoort te hangen voordat ze komen?
Anders zijn ze ook zo weer weg.

[ Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 29-10-2024 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
AUijtdehaag schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:37:
Je weet dat er al een 4-polige 3-fase hoofdschakelaar hoort te hangen voordat ze komen?
Anders zijn ze ook zo weer weg.
Ja! Paar jaar terug met de verbouwing al laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisverst
Mocht je nog kosten willen besparen je zou een APsystems QT2 systeem kunnen overwegen. zijn Micro omvormers welke iets scherper geprijst zijn dan Enphase en niet aftoppen zoals Enphase dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Deze is het geworden. Ik zal het verdere verloop hier ook nog plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Topicstarter
Mochten er geïnteresseerden zijn voor een zonnepaneleninstallateur die is aangesloten bij het SGZE garantiefonds en scherpe offertes levert zoals die ik hier heb gekozen, dan kun je me een DM sturen voor contactgegevens.

Pagina: 1