3-minuten stilte

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wordt morgen de 3 minuten stilte om 12.00u ook overgenomen door GoT net als 4 mei met code 40-45 ???

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

* Sequence hoopt dat dit wel gedaan wordt..

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik leg het voor, ik zie het iig wel zitten :)

Verwijderd

/me vond afgelopen mei ook indrukwekkend

Zat in de trein, stond stil op het station, en volledige stilte, taxichauffeurs stonden naast hun wagens, en toen iets na 8'en het wilhelmus door de stationspeakers: pretty imressive....

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Lijkt me wel gepast iig.

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Het lijkt _mij_ wel gepast, maar aan de andere kant eigenlijk ook niet nodig.

Ik doe gewoon 3 minuten niets as. vrijdag, of GoT nou meedoet of niet.

Imo zal er niemand echt last hebben als GoT 3 minuten een code ## geeft. Of toch niet ........ ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Op donderdag 13 september 2001 10:19 schreef Jaymz het volgende:
Het lijkt _mij_ wel gepast, maar aan de andere kant eigenlijk ook niet nodig.

Ik doe gewoon 3 minuten niets as. vrijdag, of GoT nou meedoet of niet.

Imo zal er niemand echt last hebben als GoT 3 minuten een code ## geeft. Of toch niet ........ ?
ik wel :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nee ik vind het een goed idee die 3 minuten, van mij mag het ook nog wel langer, dit mag NOOIT weer gebeuren :'(

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 10:52 schreef FerryHeibrink het volgende:
Nee ik vind het een goed idee die 3 minuten, van mij mag het ook nog wel langer, dit mag NOOIT weer gebeuren :'(
En er is tegenwoordig niemand meer die wakker ligt dat er naar schatting 1,5 tot 2,7 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden. Nu zijn er, puur een gok, 20.000 Amerikanen overleden op een dag. Stel dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan Malaria overlijden, dat delen we door 365 dagen. Dat zijn ruim 6.000 doden per dag. Hoor je nooit iemand over.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 11:45 schreef Tom het volgende:

[..]

En er is tegenwoordig niemand meer die wakker ligt dat er naar schatting 1,5 tot 2,7 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden. Nu zijn er, puur een gok, 20.000 Amerikanen overleden op een dag. Stel dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan Malaria overlijden, dat delen we door 365 dagen. Dat zijn ruim 6.000 doden per dag. Hoor je nooit iemand over.
het is hypocriet ja, maarja zo zit de mens nou eenmaal in elkaar,

hier zijn beelden van, iedereen ken het WTC gebouw en het Pentagon,

van die mensen die sterven aan malaria hoort men ook niks in de media, mensen vinden het niet 'boeiend' genoeg

Verwijderd

Vanavond om 20:00 dan een minuut stilte voor ale leprozen!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08

[..]

Ja, maar toch is er wel degelijk een verschil tussen een terroristische aanval, en ziektes..
Dit is gewoon allemaal wat masaler, heeft meer impact op iedereen..
En wat is het probleem met die drie minuten stilte?? Het gaat hier gewoon om een beetje respect!!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 11:58 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

het is hypocriet ja, maarja zo zit de mens nou eenmaal in elkaar,

hier zijn beelden van, iedereen ken het WTC gebouw en het Pentagon,

van die mensen die sterven aan malaria hoort men ook niks in de media, mensen vinden het niet 'boeiend' genoeg
Ik snap het ook wel, maar juist daarom vind ik niet dat wij mensen moeten opdringen met 3 minuten stilte, dan doen we hetzelfde als de media. Laat ieder voor zich bepalen wat ie doet, maar ga zoiets niet opdringen.

Mijn persoonlijke mening, los van die van de rest van de crew.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 21:38

JT

VETAK y0

Doe gewoon. Niemand heeft er last van. Alleen de aso's die geen 3 minuten stil kunnen houden, maar die verdienen het toch niet om te posten op zo'n moment.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

JT schreef
Doe gewoon. Niemand heeft er last van. Alleen de aso's die geen 3 minuten stil kunnen houden, maar die verdienen het toch niet om te posten op zo'n moment.
Fijn dat jij denkt zo'n oordeel te mogen uitspreken. Net als 4 mei: wil iedereen nu eventjes verplicht een minuut (en zeker niet langer!) stilstaan bij hen de gevallen zijn? Ik beslis goddomme zelf wel wanneer ik een moment stil wilt staan bij alle lijden in de wereld. Ik laat me dat niet opdringen door een stelletje kuddedieren als jullie. Op zo'n moment sta ik niet 1 luizige minuut stil, maar ben ik uren stil. Massagedrag is nergens goed voor.

3 minuten... alsof deze mensen belangrijker zijn dan diegenen die in WO II voor ons gevallen zijn. Walgelijk
:r :r :r :r :r

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 september 2001 12:15 schreef Fused het volgende:

[..]

Fijn dat jij denkt zo'n oordeel te mogen uitspreken. Net als 4 mei: wil iedereen nu eventjes verplicht een minuut (en zeker niet langer!) stilstaan bij hen de gevallen zijn? Ik beslis goddomme zelf wel wanneer ik een moment stil wilt staan bij alle lijden in de wereld. Ik laat me dat niet opdringen door een stelletje kuddedieren als jullie. Op zo'n moment sta ik niet 1 luizige minuut stil, maar ben ik uren stil. Massagedrag is nergens goed voor.
Bla bla bla...jij snapt het punt niet eens. Gaat hier om respect. Niet om massagedrag. En als iemand niet ff dat respect kan opbrengen, dan vind ik dattie hier niet eens mag posten in die 3 minuten. Gaatie maar ergens anders lawaai maken, maar WIJ hebben er wel respecxt voor. En als jij een uur erbij stil wil zijn, ga je gang, heb jij ook geen last van die 3 minuten.
3 minuten... alsof deze mensen belangrijker zijn dan diegenen die in WO II voor ons gevallen zijn. Walgelijk
Ow ja,.....nou heb ik die 3 minuten weer gedaan |:( Kijk is bij mijn naam, staat daar iets van Ad/mod/crew ofzo ? NEE, dus ik ga daar ook niet over.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 12:05 schreef Twynn het volgende:

[..]

Ja, maar toch is er wel degelijk een verschil tussen een terroristische aanval, en ziektes..
En wat is het probleem met die drie minuten stilte?? Het gaat hier gewoon om een beetje respect!!
Eigenlijk zeg je hier: 'omdat het indirect ook impact op mij heeft ga ik 3 minuten stilte houden voor de slachtoffers'. Maar je gaat geen 3 minuten stilte houden voor slachtoffers uit Afrika, WANT dat heeft geen impact op jouw leven? Beetje arrogante denkwijze.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, vooral als je kijkt naar de gevolgen die het kan hebben (oorlog). En ik vind het helemaal erg dat er onschuldige mensen vanwege de zieke gedachtes van enkele terroristen moeten overlijden, ook ik zal 3 minuten stil zijn, wees maar niet bang.

Mijn mening is alleen dat ik vind dat je het mensen niet moet opdringen, laat ieder voor zich zoiets bepalen.

• Tom
  • Niet online

Tom

[..]

Geloof dat wij het aardig eens zijn met elkaar...

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

JT schreef
Bla bla bla...jij snapt het punt niet eens. Gaat hier om respect. En als jij een uur erbij stil wil zijn, ga je gang, heb jij ook geen last van die 3 minuten.
Het afdwingen van minuten stilte is geen respect voor de doden/nabestaanden. Iets waar niet in vrijheid voor gekozen kan worden (en sociale intolerantie beperkt de vrijheid) heeft geen waarde.
Ow ja,.....nou heb ik die 3 minuten weer gedaan Kijk is bij mijn naam, staat daar iets van Ad/mod/crew ofzo ? NEE, dus ik ga daar ook niet over.
Jij maakt diegenen die niet stil zullen zijn uit voor aso's.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-12 15:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

in zekere zin is het een vreemd idee om 3 minuten stilte te genereren door een automatish knopje om te zetten;
leuke vorm van respect:

stilte is een persoonlijke vorm van respect betonen die je voor jezelf dient aan te houden, niet door een knopje om te zetten of een programmeercode in te typen.

stil zijn doe je door effe je mond dicht te houden.

ik zal morgen vanaf 12.00 uur 3 minuten niet posten, als iederen dat doet is dat een grotere prestatie dan 1 stukje code doorvoeren waardoor onze 'machine' eventjes stilvalt.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 12:27 schreef RM-rf het volgende:
in zekere zin is het een vreemd idee om 3 minuten stilte te genereren door een automatish knopje om te zetten;
leuke vorm van respect:

stilte is een persoonlijke vorm van respect betonen die je voor jezelf dient aan te houden, niet door een knopje om te zetten of een programmeercode in te typen.

ik zal morgen vanaf 12.00 uur 3 minuten niet posten, als iederen dat doet is dat een grotere prestatie dan 1 stukje code doorvoeren waardoor onze 'machine' eventjes stilvalt.
Goede uitleg, lukt jou elke keer weer :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* pven gaat geen 3 minuten stilhouden ...

edit:
Ter info: ik ga uiteraard ook geen extra geluid produceren.

Zoals anderen al zeggen: waarom nu plots drie minuten stilte terwijl er elders in de wereld veel meer doden vallen waar niet aan wordt gedacht middels een paar minuten stilte of iets dergelijks? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Op donderdag 13 september 2001 12:19 schreef Tom het volgende:

Eigenlijk zeg je hier: 'omdat het indirect ook impact op mij heeft ga ik 3 minuten stilte houden voor de slachtoffers'. Maar je gaat geen 3 minuten stilte houden voor slachtoffers uit Afrika, WANT dat heeft geen impact op jouw leven? Beetje arrogante denkwijze.
Nee.. Ik zeg alleen dat er een behoorlijk verschil is tussen deze actie, en ziektes.. En deze aanslag heeft inderdaad impact op (bijna) iedereen..
Ander verschil is dat de 3 minuten stilte niet is bedacht door zomaar iemand, maar dat dit aangedragen is door de regering, naar het complete nederlandse volk.. En dat gebeurt dus ook niet met de slachtoffers in Afrika..
En begrijp me niet verkeerd, ik vind niet dat doden door andere oorzaken zoals ziektes etc. niet erg is..
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurd is, vooral als je kijkt naar de gevolgen die het kan hebben (oorlog). En ik vind het helemaal erg dat er onschuldige mensen vanwege de zieke gedachtes van enkele terroristen moeten overlijden, ook ik zal 3 minuten stil zijn, wees maar niet bang.
Ik snap het ook wel, en ik geef toe, het zit allemaal verkeerd in elkaar, maar zo is de wereld nou eenmaal.. Het gaat er mij meer om dat je met die 3 minuten stilte niemand kwaad doet, en dat het gewoon een goed gebaar is..
Mijn mening is alleen dat ik vind dat je het mensen niet moet opdringen, laat ieder voor zich zoiets bepalen.
Tja.. Of je het nou mensen opdringt of niet.. Je draagt op die manier een symbolisch gebaar uit, uit naam van de hele organisatie.. Dat mensen het er dan niet mee eens zijn, is niet jullie probleem..
Of ze irl nou die 3 minuten stilte houden, moeten ze inderdaad zelf weten.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

In tegenstelling tot wat mijn postje misschien lijkt uit te drukken, zal ik wel degelijk stil zijn. Herrie schoppen op dat moment is zinloos. Als anderen dat moment nou willen, dan mogen ze het hebben van me.

Verwijderd

Ik vind het goed...
gewoon een leuk 'wij zijn ff weg' logootje ofzow...

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 12:27 schreef RM-rf het volgende:
leuke vorm van respect:

true

net als Tom al aangaf moet dit soort gevallen (hoe erg ook) ook altijd blijven relativeren

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 september 2001 12:23 schreef Fused het volgende:

[..]

Het afdwingen van minuten stilte is geen respect voor de doden/nabestaanden. Iets waar niet in vrijheid voor gekozen kan worden (en sociale intolerantie beperkt de vrijheid) heeft geen waarde.
Hij kan ook ergens anders lawaai maken...als ik ga schreeuwen op de dam met de herdenking, dan zeg ik ook niet 'Dat is de vrijheid, anders is het geen respect, maar afdwingen'...

Toen het hier 1 minuut stil was om de 2e WO, dan was dat ook verkeerd, want ook dat werd afgedwongen.

Ecodan warmtepomp

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

JT schreef:
Hij kan ook ergens anders lawaai maken...als ik ga schreeuwen op de dam met de herdenking, dan zeg ik ook niet 'Dat is de vrijheid, anders is het geen respect, maar afdwingen'...

Toen het hier 1 minuut stil was om de 2e WO, dan was dat ook verkeerd, want ook dat werd afgedwongen.
De 1 minuut stilte om WO II is ook niet mijn favoriete moment van het jaar. Ouders worden erop aangekeken als hun baby begint te huilen op zo'n moment: zo erg is de sociale intolerantie. Die minuut is niet mijn minuut, maar ik zal het niet voor de anderen verstieren op dat moment.

• Thunder
  • Niet online
Gaan we dan ook GoT 'uitdoen' als er in China weer een baby wordt vermoord onder het mom van geboortebeperking?
Gaan we dan ook GoT 'uitdoen' als er iemand sterft aan ondervoeding?
IMO slaat dit helemaal nergens op, morgen op school ook 3 mins stil zijn, en als je gaat praten wordt iedereen pissed enzo...
Maar goed wie ben ik

• PolarBear
  • Niet online
De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben de Europese bevolking opgeroepen om vrijdagmiddag om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen voor de slachtoffers van de aanslagen in de Verenigde Staten.

* PolarBear het is wel belangrijk genoeg om een forum te maken maar niet om 3 minuten stil te zijn |:(

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 13 september 2001 14:52 schreef PolarBear het volgende:
De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben de Europese bevolking opgeroepen om vrijdagmiddag om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen voor de slachtoffers van de aanslagen in de Verenigde Staten.
Springen we allemaal in het water als de heren ministers dat oproepen?
Ik vind respect hebben voor de slachtoffers en verdrietig zijn over wat er is gebeurt iets anders dan 3 minuten stil moeten zijn. Op een bepaalde manier zelfs een beetje hypocriet. Idd, gaan we dan voortaan iedere vrijdag een minuutje stil zijn om alles te herdenken wat er in die week voor verscrhikkelijks is gebeurt?

En persoonlijk ben ik wel iets meer als 3 minuutjes stil hierom geweest.

Het zou logischer zijn om als je dit wil herdenken als zijnde "dit mag nooit meer gebeuren" om dit voortaan op 11 september te doen, en niet nu een paar dagen na het gebeuren "omdat het zo erg is" terwijl ondertussen de spanning van wat Amerika voor akties terug gaat ondernemen voelbaar is. Imho het verkeerde moment. Zeker ook omdat ze de komende weken druk bezig zullen zijn met het puin ruimen en waarschijnlijk nog weken lang lijken tegen zullen komen. Dan vind ik nu al herdenken op een bepaalde manier niet eerlijk tegenover de nog niet gevonden slachtoffers.

Maar goed dat neemt niet weg dat als heel NL om 12 uur stil is ik dat ook zal zijn, en ook zeker niet op GoT zal posten om die tijd (hoewel mijn klok 10 min. achter loopt dus da's weer lastig timen ;)).

Exact expert nodig?

Verwijderd

[..]

bedankt, je hebt me een hoop typwerk bespaard

Verwijderd

Moet je dit eens lezen, van de @home News Server:
Geachte @Home abonnee,

Zoals u wellicht bekend is, is vrijdag 14 september uitgeroepen tot
Europese dag van rouw ter nagedachtenis aan alle slachtoffers van de
terroristische aanslagen in de Verenigde Staten. In het gehele land zal om
12 uur's middags drie minuten stilte in acht worden genomen om stil te staan
bij de gebeurtenissen van afgelopen dinsdag.

Dit houdt voor @Home in, dat om 12 uur alle telefoonlijnen voor drie
minuten in de wacht zullen worden gezet. Na deze drie minuten zullen onze
medewerkers u weer te woord staan.

We vragen hiervoor uw begrip.

• Dennis
  • Laatst online: 09:23
Kweet niet of het al is gezegd, maar trein & bus stoppen ook even.

Enne HlpDsK, tja ik vind het wel goed van ze :)

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 17:03 schreef dennisdotcom het volgende:

Enne HlpDsK, tja ik vind het wel goed van ze :)
Sja .. wat is 3 minuten op 3 uur :X

• Dennis
  • Laatst online: 09:23
Op donderdag 13 september 2001 17:05 schreef HlpDsK het volgende:
:D

• PolarBear
  • Niet online
oh ja en voor die mensen die maar 3 minuten te lang vinden in vergelijking tot 4 mei een aantal dingen:
1. 4 mei is elk jaar.
2. Op de minuut stilte volgt een herdenking.

Beide zijn nu niet zo...

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 13 september 2001 17:05 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

bLijkbaar erg veel voor sommige mensen, gezien de tegenstand.

Ecodan warmtepomp

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

3 minuten stilte lijkt me wel gepast.. heel nederland is op dat moment stil..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Zoals anderen al zeggen: waarom nu plots drie minuten stilte terwijl er elders in de wereld veel meer doden vallen waar niet aan wordt gedacht middels een paar minuten stilte of iets dergelijks?
Denk hier zelf nog maar eens heel hard over na...... |:( Dit is een MOORDAANSLAG op mensen die niets gedaan hebben! Dat er zoveel mensen in de wereld doodgaan is een ramp, dit is een EXTRA ramp en daar mag je best wel bij stilstaan. Deze mensen zijn geslachtofferd en da's heel wat anders :(

• witchdoc
  • Laatst online: 02-12 17:26
aleph: ik ben ook van mening dat iedereen die keuze voor zichzelf moet kunnen maken.
Ik ben dan ok tegen het idee om Got 3 minuten onbereikbaar te maken. Als iemand voor zichzelf uitmaakt niet te posten of stilte te houden dan is dat zijn keuze, niet die van iedereen.

• Crazy D

Crazy D

Op donderdag 13 september 2001 17:48 schreef JT het volgende:
bLijkbaar erg veel voor sommige mensen, gezien de tegenstand.
zucht... het gaat er niet om dat 3 minuten teveel tijd zou zijn... lezen... :Z

Exact expert nodig?

• saviour
  • Niet online
Ik vind het een goed initiatief.

Het gaat er imho niet om dat je users dan 3 minuten de mond snoert, maar dat je als crew-zijnde respect toont door het forum even offline te halen.

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 19:59 schreef saviour het volgende:
Ik vind het een goed initiatief.

Het gaat er imho niet om dat je users dan 3 minuten de mond snoert, maar dat je als crew-zijnde respect toont door het forum even offline te halen.
Mee eens, laat Femme beslissen en T.net en alles even 3 minuten van het internet af halen, of niet, maar dat is zijn beslissing.

Verwijderd

[..]

Dar is ook een triest geval, maar er wordt ook strijd geleverd tegen de muggen en mensen zijn ook in de weer om malaria te bestrijden...het is dus niet alsof er niets aan gedaan wordt.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
ik zou het iig terecht vinden als GoT het 3 minuutjes niet doet, respect is nodig!!

btw, is dit niet een move to [forum=34]

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Of GoT morgen 3 minuten offline gaat is puur een beslissing van de crew; discussiëren daarover heeft IMHO weinig zin.

* Mr. B. B. is iig VOOR. Voor een moordaanslag op duizenden onschuldige mensen mag je wel even respect tonen.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

[..]

Of over die 270 (als ik me niet vergis) mensen die per dag in Nederland overlijden. Maar goed, in veel gevallen is dan niet sprake van een terreuractie door derden.

Die 3 minuten stilte voor de slachtoffers van deze wandaad is wellicht gepast, maar imho een beetje overdreven, om je als Nederlander daar actief mee bezig te zijn. Ik heb geen NEDERLANDER zien rouwen om de meer dan 150.000 slachtoffers in Rwanda (burgers!). Maar als iemand zich geroepen voelt om nu de waterlanders te vrije ruimte te geven en stil te zijn om 12 uur: ga je gang. Ik pas me wel aan. :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

[..]

Ten eerste geloof ik niet dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden Ten tweede: er zijn wel degelijk veel mensen daar mee bezig, jij doet of er niemand naar omkijkt.... dit is niet waar en komt een beetje stemmingmakerig op me over. En ja ook die mensen tellen mee, net als aids-,kanker- en andere slachtoffers.... maar daar hebben we het hier niet over..

Wat hier gebeurt is staat ZO verschrikkelijk buiten proportie tot de gevallen waar jij het over hebt dat de extra aandacht geoorloofd is (IMHO).

Welke gebeurtenis grijpt _zo_ zwaar in het gevoel van veiligheid en een ieders gevoel van rechtsorde op een zo grote schaal ????.

Het gaat hier om de mensen en niet alleen de slachtoffers maar ons allen !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

ProXy- schreef
Ten eerste geloof ik niet dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden
Er overlijden er 8.8 miljoen per jaar van de honger. Dat is 24.000 per dag. Die informatie komt van 1 van de ThinkQuest sites en die zitten altijd goed in elkaar met betrouwbare informatie. Je kan het je niet voorstellen, maar dat maakt niet niet minder waar.

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 21:11
* Sassie zal morgen ook 3 minuten stil zijn op alle vlakken van communicatie

FF mezelf quoten:
Natuurlijk ben ik ook onder de indruk van wat er gebeurd is en lees ik alle kranten van A tot Z en staat de tv aan als ik thuis ben, maar wat er ook gebeurd is het leven gaat hier (nog) gewoon door. Dat mag dan wel in erg schril contrast staan met wat de mensen in Amerika meegemaakt hebben en meemaken, maar op dit moment kunnen wij hier nog vrij gaan en staan waar we willen, onderwijs genieten, eten en drinken wat we willen en internetten. Er zijn veel mensen op de wereld die dat niet kunnen en dat besef je ook niet iedere dag. Laten we daar dan van genieten zolang het (nog) kan... en gedenk morgen om 12 uur de onschuldige mensen die als gevolg van terrorisme gevallen zijn.
* Sassie zal mede in die 3 minuten denken aan de enorme vrijheid en mogelijkheden die we hier in Nederland hebben...

Besides, deze mensen zijn allemaal bewust gedood door iemand. Mensen die aan malaria (of honger of een andere ernstige ziekte) overlijden hebben heus geen spuitje gehad hoor, ook al is hun situatie zo onrechtvaardig tov de onze.
Dan kun je alleen maar beseffen hoe bevoorrecht je bent dat je in jouw situatie leeft.

• Arno
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

[topic=227692]

Om te kijken of het haalbaar is

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Fisico
  • Laatst online: 30-11 21:06

Fisico

by Fabian

Op donderdag 13 september 2001 12:07 schreef Tom het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel, maar juist daarom vind ik niet dat wij mensen moeten opdringen met 3 minuten stilte, dan doen we hetzelfde als de media. Laat ieder voor zich bepalen wat ie doet, maar ga zoiets niet opdringen.
inderdaad doe je dan hetzelfde als de media en daar worden mensen onder hand erg moe van.

iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkeheid nemen en ik er vanuit dat de meeste hier gewoon niets posten.

knopje omzetten is wel erg makkelijk en als dat de bedoeling is moeten nuon e.a. gewoon even de stroomplat leggen.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• ubermaestro
  • Laatst online: 01-11 03:18
Morgen op school, kweenie of ze dat gaan doen, maar ik denk haast van wel, we zullen dan ook wel weer aula-bijeenkomst hebben

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

[MYC]CBS stemde

"ik doe toch 3 minuten nix dus ik ben voor!"

Kijk, en hoeveel zeggen alleen 'voor' terwijl ze dit denken? Hetn animo is erg vertekend: mensen die niet expliciet tegen zijn zullen 'voor' zeggen.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

[paste uit andere draad]
Ik vind dat we moeten relativeren. Het is heel persoonlijk gebracht door de media, maar we houden ook geen stilte voor de mensen die sterven aan oorlogen elders, rampen, honger, ziektes, ongevallen, etc.

Maar ik ben ook niet tegen, dus als iedereen het graag wil: go ahead :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 21:11
Op donderdag 13 september 2001 23:17 schreef Traag het volgende:
[topic=227692]

Om te kijken of het haalbaar is
Zou je die thread niet in AOV kunnen zetten?
Dan bereik je waarschijnlijk veel meer mensen.

(just an idea :))
Op zich vind ik dat het iedereen zijn eigen keuze moet kunnen zijn. Daaron ben ik niet voor en ook niet tegen.
Van mij mag je dan wel prominent (overal zichtbaar) op GoT en T.net vragen om uit respect die 3 minuten te posten.

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 21:14

Steffie

Opaque

Als het aan mij ligt bepaalt iedereen dat voor zichzelf. Ik ga geen 3 minuten niets doen. Nu moet je dit niet zien als gebrek aan respect of iets dergelijks. Ik laat me nooit zo meeslepen bij zulke gebeurtenissen, waar mensen bij betrokken zijn waar ik geen band mee had.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind het een mooi moment om gezamenlijk ons respect te tonen. Hoewel ik op 12:00 morgen niet op het internet zal zitten vind ik dit toch een goede actie van ons allemaal.

• Arno
  • Laatst online: 10:12

Arno

PF5A

Op donderdag 13 september 2001 23:42 schreef Sassie het volgende:
Zou je die thread niet in AOV kunnen zetten?
Dan bereik je waarschijnlijk veel meer mensen.
Daar staat een tijdelijke sticky :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

lijkt mij gepast om 3 minuten op zwart te gaan! Ik hoop dat jullie het doen

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-12 21:29
Om 12:00 zal ik hoogwaarschijnlijk in de auto zitten, maar ik zet hem dus wel ff 3 minuten op de vluchtstrook.

Ik hoop dat er een hoop mensen meedoen aan dit eerbetoon, met dodenherdenking zie je iedereen gewoon doorrijden op de rijksweg (ik ook).
Maar ik denk dat er best wel gehoor aan gegeven zal worden aangezien dit de huidige generatie meer raakt dan een oorlog van bijna 60 jaar gelden...

• Fisico
  • Laatst online: 30-11 21:06

Fisico

by Fabian

Op donderdag 13 september 2001 23:49 schreef Steffie het volgende:
Als het aan mij ligt bepaalt iedereen dat voor zichzelf. Ik ga geen 3 minuten niets doen. Nu moet je dit niet zien als gebrek aan respect of iets dergelijks. Ik laat me nooit zo meeslepen bij zulke gebeurtenissen, waar mensen bij betrokken zijn waar ik geen band mee had.
steffie zullen we het dan toch nog ergens over eens zijn?

Alleen als ik andere tot last ben zal ik me aanpassen, dus als men liever heeft dat er hier niet gepost wordt op die tijd zal ik niet doen. Maar op zwart is ook weer het andere uiterste.

Ik heb morgen gewoon college op die tijd dus zie wel wat er gebeurd.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Steffie

Steffie

Opaque

Op vrijdag 14 september 2001 00:14 schreef Fisico het volgende:
steffie zullen we het dan toch nog ergens over eens zijn?

Ik heb morgen gewoon college op die tijd dus zie wel wat er gebeurd.
Ik denk het ;)

Ik heb ook gewoon college, kans bestaat dat die net iets voor twaalven afgelopen is, maar ik laat me ook daar niet verplichten om 3 minuten stil te zijn. Ik zal verder niemand tot last zijn die het wel doet, dan ga ik wel even ergens anders heen. Maar met een paar lui wil ik naderhand nog wel discussieren, er zijn een aantal waarvan ik nu al weet dat ze averechts tegenover mijn standpunt staan. :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Tom
  • Niet online

Tom

Op vrijdag 14 september 2001 00:14 schreef Narf het volgende:
Om 12:00 zal ik hoogwaarschijnlijk in de auto zitten, maar ik zet hem dus wel ff 3 minuten op de vluchtstrook.

Ik hoop dat er een hoop mensen meedoen aan dit eerbetoon, met dodenherdenking zie je iedereen gewoon doorrijden op de rijksweg (ik ook).
Maar ik denk dat er best wel gehoor aan gegeven zal worden aangezien dit de huidige generatie meer raakt dan een oorlog van bijna 60 jaar gelden...
[toevoeging:]
... met in totaal 54.800.000 doden.

Bah... ieder mag het voor zich bepalen natuurlijk, maar ik heb toch echt (veel) meer respect voor mensen uit de tweede wereldoorlog die gevochten hebben en alsnog overleden zijn.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 14 september 2001 00:38 schreef Tom het volgende:
[toevoeging:]
... met in totaal 54.800.000 doden.
Dan "moet" GoT dus voortaan ook maar op 4 mei op zwart voor een minuutje. Wel consequent blijven tenslotte.

Exact expert nodig?

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:32
/me is 101% voor de stilte

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Een reactie uit de stemming:
"Voor...
(wat zijn nou 3 minuten voor zoiets )"

Daar gaat het niet om. Als je denkt dat mensen tegenstemmen omdat ze denken geen drie minuten over te hebben ofzo, dan heb je het niet begrepen.

Een andere reactie:
"Voor, lijkt me vrij duidelijk. [...] De users die het hier niet mee eens zijn hebben 3 minuten vette pech. Die drie minuten overleven ze ook wel, in tegenstelling tot de mensen in de Twin Towers en het Pentagon.
Need i say more"
Zelfde reden als hierboven.

"
edit:
laat de mensen die tegen stemmen daar nog even over nadenken
"
En dat is een nogal lompe en trieste insinuatie. Je mening geven en dan vervolgens laatdunkend doen alsof de tegenstemmers er niet goed over hebben nagedacht. Sommige tegenstemmers zijn waarschijnlijk de enigen die echt nadenken. De rest volgt een kudde. Gadver, hoe vaker ik die zin lees hoe meer woede die oproept.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Freebee666 stemde:
[...]
"Dan is leven ook zinloos, want je gaat toch dood."

Wat is de zin van het leven dan volgens jou dan wel?

• Smurff
  • Niet online
Op donderdag 13 september 2001 23:49 schreef Steffie het volgende:
Vreemde reden beetje hypocriet vind ik..
Je kent ze niet dus doet je nix. Denk niet dat het daarom gaat of je ze nu wel of niet kent.
In die 3 minuten is het meer de bedoeling om eens naar jezelf en de maatschappij te kijken, even alles laten bezinken.
Het is meer een teken van samenhorigheid en klaar staan voor elkaar, medeleven tonen aan je medemens enzo maar is aan jou dus niet besteed want je kent ze toch niet..
Ik vraag me af wat jij zou doen als er familie van jou in een van die gebouwen had gezeten en je zou een reaktie zien van iemand die dan zou zeggen " ik ga geen 3 minuten niks doen " kan me niet indenken dat je er dan vrij luchtig op zou reageren.
Ik zie het trouwens niet als een gebrek aan respect maar je bent wel een beetje kortzichtig. Vind ik dan he

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Smurff schreef
Een mooi voorbeeld van verkeerd gebruik van het woord hypocriet. Hypocriet is het hinken op twee gedachten; je huichelachtig gedragen: niet consequent zijn. Je kan deze persoon daar niet van beschuldigen op basis van 1 postje met 1 mening.
In die 3 minuten is het meer de bedoeling om eens naar jezelf en de maatschappij te kijken, even alles laten bezinken.
Dat kan ik veel beter op m'n eigen momentje en dan neem ik daar graag wat langer dan 3 minuten voor. Je kan mensen niet dwingen op een bepaald moment ergens echt bij stil te staan.
medeleven tonen aan je medemens enzo maar is aan jou dus niet besteed want je kent ze toch niet..
En daarom kunnen mensen hier ook geen echt medeleven tonen. Ze denken dat ze dat moeten en daarom claimt iedereen dat ze meeleven. Check de waarschijnlijkheid eens dat mensen echt in staat zijn mee te leven? Nog afgezien van de vraag: wat is meeleven? Het is een mooie kreet, maar wat betekent het echt?
Ik vraag me af wat jij zou doen als er familie van jou in een van die gebouwen had gezeten en je zou een reaktie zien van iemand die dan zou zeggen " ik ga geen 3 minuten niks doen " kan me niet indenken dat je er dan vrij luchtig op zou reageren.
Zeker wel. Je kan niet ontkennen dat niemand er iets mee opschiet. Het is allemaal emotie. Als je daar doorheen kijkt blijft er helemaal niets over. Dat is jammer. Ik had liever dat mensen betrokken waren bij hun bejaarde eenzame buurvrouw ipv. dat ze deze betrokkenheid 'tonen'.

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Alsof er niet al JAREN wordt gedacht aan de mensen in Afrika. ALsof er niet al JAREN ontwikkelingshulp tevergeefs wordt gestuurd.

Maar na al die JAREN helpt het nog steeds geen zak, een druppel op een hete plaat. Wil je mij aub niet gan vertellen dat de Westerse Wereld geen rekening houdt met Afrika? Zo kunnen we voor elk ding wel een minuut stil gaan houden.

Het punt is hier dat er een terroristische aanval is gepleegd. De levens van 10 duizenden mensen zij in 1 klap 18 graden gedraaid en verwoest.

Op de korte termijn vind ik dit toch 10 keer aangrijpender dan die doden in Afrika waar al 50 jaar toch bijna niks in is veranderd. Het is nog altijd de schuld van de regeringen daar.

Oh jah het lijkt me een mooi en symbolisch gebaar als GoT even wordt uitgeschakeld.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:33
Ik vind de 3 minuten belangrijk, niet alleen als teken van medeleven en respect, maar ook als een teken van protest tegen dit soort walgelijke daden.
Waren het ook niet de Amerikanen die ons ruim 55 jaar geleden (mede) kwamen bevrijden. Stel je voor als zij eens hadden gezegd: we hebben geen band met die mensen in Europa, laat ze maar lekker stikken.
Op 4 mei houd ik een minuut stilte voor de gevallenen van WO2 en op 5 mei ga ik naar Wageningen (als dat doorgang vindt) om de veteranen toe te juichen als dank dat zij ons toen niet hebben laten stikken. Toen hadden wij steun nodig, nu zij. Wel op een andere manier.
Bovendien zijn er nu mensen uit heel de wereld om het leven gekomen. Ook uit Nederland.
Ieder moet het voor zich bepalen, maar ik vind argumenten als "er gaan 24.000 mensen dood aan honger per dag" ook niet opgaan. Wat doe jij dan daaraan als je zo begaan bent met deze mensen dat je het als een argument durft aan te dragen? Die slachtoffers zijn slachtoffers van oorlogen en van het egoisme van de westerse wereld (en ook ik ben helaas zo'n westerse egoist).

• Flaman
  • Laatst online: 03-12-2022
Een minuut stilte wordt ook gedaan voor mensen die doodgaan door een natuurramp. Alleen dat wordt meer plaatselijk gedaan en niet wereldwijd. EN weet je waarom?

OMDAT OP EEN SCHAAL VAN 1 OP 10 DE WTC AANSLAG EEN VETTE 10 SCOORT ALS HET KOMT OP IMPACT OP DE WERELD

die 3 minuten zeg jeez, het is gewoon als respectbetuiging voor de slachtoffers, stelletje zeike*rds

Verwijderd

Naar aanleiding van onze beslissing om Fok! drie minuten op 'zwart' te gooien hebben we ook even een polletje gezet. Misschien wel aardig om te zien wat de lezers er van vinden:

http://www.fokzine.net/poll.fok?id=202

Uitslag tot nu toe:
  • Goeie actie. We moeten allemaal ons medeleven betuigen aan de slachtoffers en hun families. 66.3% (195)
  • Wat een onzin. Daar schiet toch niemand iets mee op ? 20.4% (60)
  • Drie minuten maar ? 8.1% (24)
  • Boeit me niks. Ik zoek wel een andere site. 5.1% (15)
Het is dus interessant om te zien dat het overgrote deel zich niet stoort aan een dergelijke beslissing en die ook respecteert en begrijpt.

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 15:06
Ik kan me echt vrezelijk storen aan mensen die hun mening duidelijk willen maken door in hoofdletters te tikken en ook nog eens BOLD maken. Valt me gewoon op dat iedereen die met bold tekst 'zijn mening uit', alleen mensen zijn die 'voor' stemmen: [topic=227692]

Geeft me te denken.. Beetje jammer...

...

• Steffie

Steffie

Opaque

Op vrijdag 14 september 2001 07:55 schreef Smurff het volgende:

Je kent ze niet dus doet je nix. Denk niet dat het daarom gaat of je ze nu wel of niet kent.

Het is meer een teken van samenhorigheid en klaar staan voor elkaar, medeleven tonen aan je medemens enzo maar is aan jou dus niet besteed want je kent ze toch niet.

Ik zie het trouwens niet als een gebrek aan respect maar je bent wel een beetje kortzichtig. Vind ik dan he
Zoals eerder aangegeven kan je niet oordelen over mij als een hypocriet persoon. Ik probeer dat juist altijd zoveel mogelijk te voorkomen, dat er mensen dat van mij denken.
Ik ben juist consequent, mijn mening is nog altijd hetzelfde geweest bij dit soort herdenkingen. Stilletochten doe ik ook niet aan mee.

De media weet het altijd zo te brengen dat een ramp als deze erg is voor de mensheid. Maar ik vind een ramp als wat bijvoorbeeld in Tokyo een paar jaar geleden is gebeurd net zo erg. Maar daar werd niet langer dan een dag of 2 aandacht aan besteed door de media en ik denk dat een groot deel van de wereld dat allang weer vergeten is. Talk about hypocrisy.

En natuurlijk zou ik anders reageren als er bekenden omgekomen zouden zijn. Maar dat heeft meer met emoties te maken. Ik kan dan ook best begrijpen om dezelfde reden als ik heb, dat er mensen zijn die zich niet 3 minuten daarvoor stil willen houden.

Kortzichtig ben ik denk ik ook niet. Ik denk altijd veel na over de manier waarop ik mijn mening uit, meestal gepaard met argumenten. Kan best begrijpen dat jij het er niet mee eens bent, maar ik zeg toch ook niet dat jij een meeloper bent, omdat 80% ofzow zich wel 3 minuten stil wil houden.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Flaman_Creationz schreef
Zo kunnen we voor elk ding wel een minuut stil gaan houden.
En waarom doen we dat niet?
Het punt is hier dat er een terroristische aanval is gepleegd. De levens van 10 duizenden mensen zij in 1 klap 180 graden gedraaid en verwoest.
Het zou geen donder uit moeten maken of het een terroristische aanval, een aardbeving of een hongersnood is. Het aantal mensen ook niet: 5K, 10K of 30K. Dat dat uitmaakt vind ik zeer triest.
Het is nog altijd de schuld van de regeringen daar.
En de amerikaanse regering is hier geheel onschuldig aan?

Verwijderd

Even mijn 'tegen' verklaren in andere topic voor ik flames krijg :D

Zelf houd ik veel stilte de laatste dagen, 24 uur per dag denk ik aan alles op de wereld, de doden, de gevolgen...
Het houd me heel erg bezig en ik ben stil geworden, kan niet lachen, kan niet huilen...
Ik zal de 3 minuten ook stil zijn, maar waarom stem ik dan tegen :?
Opdat ik hoop dat mensen uit het diepst van hun hart en ziel vanuit hun zelf stil zullen zijn en zullen beseffen...
En een lering kunnen trekken uit de gebeurtenissen...

Doe ermee wat je zelf wilt, niemand dringt je wat op, maar ik hoop dat ooit een dag een ieder respect voor elkaar kan opbrengen...

*stil*

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Een mooi punt dat een collega van me maakte is dat een algemene 3 minuten stilte misschien wel een aantal feestvierende marrokanen en andere twijfelende lieden doet beseffen hoezeer het afgekeurd wordt.

Persoonlijk geloof ik niet dat je de mensen bereikt die je echt moet bereiken, maar als je een paar zieltjes van de foute zaak af kan keren is dat mooi.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-11 14:57
Dit is niet vergelijkbaar met de vele mensen die aan ziektes overleiden.
Het is wel een beetje vergelijkbaar met oorlog slachtoffers, maar ook dit is anders.

Er is gewoon iemand de besloten heeft ik ga ff een hele hoop mensen vermoorden zonder enige reden (er is geen reden namelijk). Dit is gewoon moetwillig door iemand gedaan!! Dat vind ik echt verschrikkelijk.

Een ziekte zoals malaria, aids enz. is niet moetwillig gedaan.

Voor mij part gooien ze heel internet een dag plat.

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

msturm10 schreef
Voor mij part gooien ze heel internet een dag plat.
Dat is lekker zinvol. Vergroot de economische schade ff nog meer...

Verwijderd

Op donderdag 13 september 2001 12:05 schreef Twynn het volgende:
Op donderdag 13 september 2001 22:22 schreef -ProXy- het volgende:
Ten eerste geloof ik niet dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden Ten tweede: er zijn wel degelijk veel mensen daar mee bezig, jij doet of er niemand naar omkijkt.... dit is niet waar en komt een beetje stemmingmakerig op me over. En ja ook die mensen tellen mee, net als aids-,kanker- en andere slachtoffers.... maar daar hebben we het hier niet over..

Wat hier gebeurt is staat ZO verschrikkelijk buiten proportie tot de gevallen waar jij het over hebt dat de extra aandacht geoorloofd is (IMHO).

Welke gebeurtenis grijpt _zo_ zwaar in het gevoel van veiligheid en een ieders gevoel van rechtsorde op een zo grote schaal ????.

Het gaat hier om de mensen en niet alleen de slachtoffers maar ons allen !
Mensen willen ook niet geloven dat in Congo alleen de afgelopen drie jaar gemiddeld meer dan 2000 mensen PER DAG dood zijn gegaan. En dat is niet massaal en indrukwekkend? Nee, dat is niet mediageniek. :(
En dat de het rijke westen niks met die landen te maken hebben? Niet goed opgelet bij geschiedenis zeker?
Op vrijdag 14 september 2001 08:42 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Alsof er niet al JAREN wordt gedacht aan de mensen in Afrika. ALsof er niet al JAREN ontwikkelingshulp tevergeefs wordt gestuurd.

Maar na al die JAREN helpt het nog steeds geen zak, een druppel op een hete plaat. Wil je mij aub niet gan vertellen dat de Westerse Wereld geen rekening houdt met Afrika? Zo kunnen we voor elk ding wel een minuut stil gaan houden.

Op de korte termijn vind ik dit toch 10 keer aangrijpender dan die doden in Afrika waar al 50 jaar toch bijna niks in is veranderd. Het is nog altijd de schuld van de regeringen daar.
Aan het hoofd van zulke regeringen staat een mannetje gesteund wordt door multinationals die daar grondstoffen goedkoop verkrijgen. Deze bedrijven zorgen ervoor dat het volk niet profiteert van hun land, hun delfstoffen. En het beetje geld dat dan weer teruggaat via "ontwikkelingshulp". Geld dat bedrijven verdient hebben door alles in te pikken.
Jahoor, er wordt JAREN "gedacht" aan de mensen in Afrika. :(

Natuurlijk vind ik het wel erg wat er in Amerika is gebeurt, maar ik vind het ook treurig dat mensen niet (willen) beseffen hoe hyporcriet deze wereld in elkaar zit.

Verwijderd

om nog maar te zwijgen van de vele amerikaanse,westerse in't algemeen, medische bedrijven die hun produkten niet naar Afrika en andere derde wereld landen willen sturen omdat ze daar geen winst kunnen maken op hun producten... :r

De miljoenen wapens die Amerika jaarlijks verscheept en waar evenveel onschuldige mensen mee gedood worden... :r

wat doet het er ook toe, jullie willen gewoon niet beseffen dat wij westerlingen simpelweg zelf terroristen zijn
Daarom ook dat ik meer sympathie voor de palestijnen dan voor de amerikanen/westrlingen heb, Palestijnen terroriseren namelijk uit gelooofsoverwegingen, wij simpelweg voor dat vieze goedje genaamd geld...

Verwijderd

wat doet het er ook toe, jullie willen gewoon niet beseffen dat wij westerlingen simpelweg zelf terroristen zijn
Daarom ook dat ik meer sympathie voor de palestijnen dan voor de amerikanen/westrlingen heb, Palestijnen terroriseren namelijk uit gelooofsoverwegingen, wij simpelweg voor dat vieze goedje genaamd geld...
Doen ze ook alleen maar omdat ze dan zogezegd het beter bij allah zullen hebben. Wij doen het voor de knikkers in dit leven... zij voor het leven na de dood een beetje goed te hebben. Dus wat dat idealisme betreft..... :r Als we ze nu nog konden overtuigen dat als ze collectief ########## zouden plegen zonder andere slachtoffers mee te maken, dat ze het dan ook goed hebben bij allah, zou een fijne ######### zijn.

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 15:18 schreef mod het volgende:

[..]

Doen ze ook alleen maar omdat ze dan zogezegd het beter bij allah zullen hebben. Wij doen het voor de knikkers in dit leven... zij voor het leven na de dood een beetje goed te hebben. Dus wat dat idealisme betreft..... :r Als we ze nu nog konden overtuigen dat als ze collectief ########## zouden plegen zonder andere slachtoffers mee te maken, dat ze het dan ook goed hebben bij allah, zou een fijne ######### zijn.
daar heb je gelijk in, maar de palestijnen bewijzen daarmee wel dat ze meer belang hechten aan waarden,normen en geloof dan aan geld, itt wij

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 15:20 schreef SM-DoubleD het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in, maar de palestijnen bewijzen daarmee wel dat ze meer belang hechten aan waarden,normen en geloof dan aan geld, itt wij
Waarden en normen... dat heb ik gezien ja. Als dat hun normen en waarden zijn, nee dan zijn parasieten nog beter.
Trouwens, sinds wanneer is het gebrek aan voldoende hersencellen een synoniem voor idealisme ???

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 15:26 schreef mod het volgende:

[..]

Waarden en normen... dat heb ik gezien ja. Als dat hun normen en waarden zijn, nee dan zijn parasieten nog beter.
Trouwens, sinds wanneer is het gebrek aan voldoende hersencellen een synoniem voor idealisme ???
*zucht*

Kijk, wij kunnen helemaal niet oordelen of hun normen en waarden echt zo slecht zijn, in onze (nuja, jullie) ogen wel, maar die mensen zijn ons niet, die zitten in een compleet ander gebied, compleet andere cultuur, andere denkwijze, andere alles anders.

Wij kunnen ons gewoon niet de arrogantie permitteren om onze o zo geprezen wetten, waarden en normen (pun intended) aan hun op te dringen. Maar amerika dacht daar duidelijk anders over en daar mogen ze nu de boter voor fretten

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 14 september 2001 11:26 schreef Fused het volgende:

[..]

Dat is lekker zinvol. Vergroot de economische schade ff nog meer...
Ja....die internet bedrijven draaien zo veel verlies dat ze het niet kunnen opvangen. En geld is ook zoveel belangrijker dan respect. Helemaal met je eens.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Over het crashen in gebouwen, over zulke normen en waarden (dwz gebrek er aan) daar kan ik voor mij best wel over oordelen. En ik denk ieder weldenkend mens (ook moslims en dan bedoel ik niet die gebrainwashde fundenmentalisten)ook.

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 15:48 schreef mod het volgende:
Over het crashen in gebouwen, over zulke normen en waarden (dwz gebrek er aan) daar kan ik voor mij best wel over oordelen. En ik denk ieder weldenkend mens (ook moslims en dan bedoel ik niet die gebrainwashde fundenmentalisten)ook.
en wat dacht je dan van de westerse 'normen' die hierboven door mij en nog enkele anderen opgenoemd zijn dan?
Die vind je wel kunnen?

Verwijderd

Nee, maar dat is imo geen excuus om dan maar ik weet niet hoeveel andere mensen om te brengen. Ik ga namelijk nu ook geen aanslagen plegen in het midden oosten als vergelding. Dit heeft niets te maken met 'westerse' normen maar met algemeen goed fatsoen, ongeacht het geloof. (Aanslagen gepleegd door westerse groeperingen, vind ik ook onnodig en niet getuigen van respect voor anderen).

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 13 september 2001 22:22 schreef -ProXy- het volgende:

[..]

Ten eerste geloof ik niet dat er 2,2 miljoen mensen per jaar aan malaria overlijden
Ik zeg niet dat het er 2,2 miljoen zijn, want het is niet te tellen, het is een schatting dat het er tussen de 1,5 en 2,7 miljoen zijn... ik heb daarom 2,2 miljoen in dat rekensommetje laten terugkomen als voorbeeld.

Zie http://members.tripod.lycos.nl/malaria/malaria.html
Hoeveel mensen krijgen per jaar Malaria en sterven er aan?
Jaarlijks worden 5,1 miljoen gevallen van malaria gemeld. Het werkelijke aantal gevallen is naar schatting vele malen hoger. Er overlijden naar schatting 1,5 tot 2,7 miljoen mensen per jaar aan malaria, het merendeel daarvan zijn Afrikaanse kinderen onder de vijf jaar.
Bronvermelding van die site staat onderaan, lijkt mij daarom wel betrouwbaar.
mens = mens

Jij vind erger dat een Amerikaan dood is door een terrorist en niet 'gewoon' een Afrikaan vanwege een ziekte?

Verwijderd

ik heb een ding wel gemerkt : jullie (de moraalriddertjes, 3/4 GoT dus...) noemen mij ziek, respectloos, en nog van dat fraais
Maar jullie zijn imo nog lager dan de vlieg die ik zonet tegen m'n scherm heb gekwakt.

"AANVAL OP DE MENSHEID!!!", "AANVAL OP DE VRIJHEID!!!"

zieligaards, je zou blij moeten zijn dat er eindelijk is iemand iets tegen amerika doet, want amerika werkt misschien wel mooi samen met europa enzo, maar dat is ook maar enkel om het geld hoor, amerika geeft heus geen shit om ons of wie dan ook dan enkel om zichzelf, het enige dat Amerika wil is wereldmacht, ten koste van alles.
Dat standpunt hebben ze de laatste 60 jaar meer dan duidelijk gemaakt...
Pagina: 1