Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robben19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04 09:30
De audio van mijn tv blijft maar haperen om de 10 a 15 seconden de video blijft gewoon doordraaien zonder problemen. Dit gebeurt in alle apps die geïnstalleerd staan op de streamer. Het is wel opvallend dat het niet altijd zo is soms doet hij het een tijdje niet (een paar uurtjes).
Ik heb thuis de volgende opstelling:

Philips tv 50PUS7303
Google tv Streamer
Pioneer versterker VSX-529-K

Alle apparaten zijn aangesloten op HDMI van de TV via CEC.

De dingen die ik al geprobeerd heb:

Alle HDMI kabels vervangen voor nieuwe goede kabels
Verschillende apparaten geprobeerd (Playstation 5, Chromcast google TV, Laptop) overal het zelfde probleem.
Via wifi en bekabeld het zelfde probleem.
Netwerk getest maar kan daar geen problemen ontdekken.

Nu verwacht ik dat de HDMI of het moederbord van de tv de schuldige is maar weet het niet zeker. Heeft hier iemand ervaring mee voordat ik een nieuwe tv aan ga schaffen?

Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je de Chromecast aan een losse monitor hangt, heb je dan geen problemen?

En wat als je die gc aan je receiver hangt en dan naar de TV, ipv andersom?

Welke bron (nas, netwerkdiensten) gebruik je om te streamen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wat @The Eagle zegt..je moet gaan Troubleshooten en bijhouden wat wel werkt.

ik haalde in elk geval als eerste de Pioneer* helemaal uit het hele feestje......Chromecast direct op de TV.

Voorlopig met testen ook alles zoveel mogelijk op kabel en niet Wifi, grotere kans op het uitsluiten van dipjes/storing in je verbindingen.

*Laatste vermelding in de Pricewatch was 2017 voor die machine, het type is uit 2014ish, kan zomaar de dader zijn...hoeft natuurlijk niet maar verdachte #1 IMHO.

[ Voor 21% gewijzigd door Fraggert op 25-10-2024 08:49 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robben19
Fraggert schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:45:
wat @The Eagle zegt..je moet gaan Troubleshooten en bijhouden wat wel werkt.

ik haalde in elk geval als eerste de Pioneer* helemaal uit het hele feestje......Chromecast direct op de TV.

Voorlopig met testen ook alles zoveel mogelijk op kabel en niet Wifi, grotere kans op het uitsluiten van dipjes/storing in je verbindingen.

*Laatste vermelding in de Pricewatch was 2017 voor die machine, het type is uit 2014ish, kan zomaar de dader zijn...hoeft natuurlijk niet maar verdachte #1 IMHO.
Wat je aangeeft heb ik allemaal al gedaan de pioneer ertussenuit ook al. Ook wat @The Eagle zegt heb ik al gedaan op andere schermen werkt het wel gewoon goed.

Ik gebruik de gebruikelijke diensten via de streamer (Netflix, Disney, YouTube, nlziet, videoland, prime en hbo)

Overigens heb ik altijd alles bekabeld aangesloten om precies de reden die je aangeeft.

Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

robben19 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:06:
[...]

Wat je aangeeft heb ik allemaal al gedaan de pioneer ertussenuit ook al. Ook wat @The Eagle zegt heb ik al gedaan op andere schermen werkt het wel gewoon goed.

Ik gebruik de gebruikelijke diensten via de streamer (Netflix, Disney, YouTube, nlziet, videoland, prime en hbo)

Overigens heb ik altijd alles bekabeld aangesloten om precies de reden die je aangeeft.
OK, want uit je OP werd het mij niet helemaal duidelijk of je al 100% de oorzaak helder had (zoals het saneren van die Pio uit je hele keten).

Gezien je testen blijkt het dus dat de TV de gemeenschappelijke deler is in het hele verhaal idd.

Dan ben ik helaas spreekwoordelijk uitgespeeld, sorrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robben19
Fraggert schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:30:
[...]

OK, want uit je OP werd het mij niet helemaal duidelijk of je al 100% de oorzaak helder had (zoals het saneren van die Pio uit je hele keten).

Gezien je testen blijkt het dus dat de TV de gemeenschappelijke deler is in het hele verhaal idd.

Dan ben ik helaas spreekwoordelijk uitgespeeld, sorrie.
Ja dat was ik er vergeten bij te zetten sorry. Dan was het waarschijnlijk iets duidelijker geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Laatst online: 13:47
Ik heb nagenoeg dezelfde televisie aangesloten via toslink op een Sonos die hetzelfde gedrag geregeld vertoont. Bij mij helpt het om de audio output te switchen naar 'Meerkanaals (bypass)' en weer terug. Ontzettend irritant, schijnt een Philips kwaaltje te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robben19
Chorro schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:41:
Ik heb nagenoeg dezelfde televisie aangesloten via toslink op een Sonos die hetzelfde gedrag geregeld vertoont. Bij mij helpt het om de audio output te switchen naar 'Meerkanaals (bypass)' en weer terug. Ontzettend irritant, schijnt een Philips kwaaltje te zijn
Als dat het probleem is dan komt er een nieuwe tv. Dan ben ik er snel klaar mee. Vanavond als ik thuis ben nog een paar zaken proberen (fabrieksreset) die had ik nog niet gedaan. Als dat niet helpt komt er een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zat eerlijk gezegd richting beeldbewerking of audiobewerking door de tv te denken . Zet dat allemaal eens uit, kijken of het helpt.

En welke dns instellingen heb je?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

robben19 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:44:
[...]

Als dat het probleem is dan komt er een nieuwe tv. Dan ben ik er snel klaar mee. Vanavond als ik thuis ben nog een paar zaken proberen (fabrieksreset) die had ik nog niet gedaan. Als dat niet helpt komt er een nieuwe.
het kan confirmation bias zijn maar ik zie best wat Philip TV's wat audio issues geven

Philips 65OLED809/12 lip-sync / audio-video sync issues

maar zo zijn er meer te vinden, check ook reddit even op jouw typenummer als last resort misschien even.

sidenote...ik weet dat andere merken ook zo hun issues geven natuurlijk, maar philips kwam in mijn beleving de laatste tijd wat vaker naar voren dan eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbrink
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:03
Ik heb ook een Philips TV. Regelmatig heb ik last van een schel geluid. De app (Netfilx,Disney, Plex) geforceerd stoppen en de cache wissen verhelpt het probleem, tijdelijk. Vreemde is, dit is begonnen nadat ik een abonnement op Prime video heb genomen en dus die app ben gaan gebruiken. Prime video hapert ook nadat een nieuwe aflevering van een serie is gestart.
Pagina: 1