PC boot niet als DP is aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-06 08:34
Ik heb een probleem en kan er niet aan uit wat er aan de hand is.

Ik heb onlangs een nieuw systeem gebouwd en deze werkt als een droom. maar ik heb in giga probleem.

Dit is nu mijn setup:
  • AMD Ryzen 5 7600
  • ASRock B650M-HDV/M.2
  • NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER
Hierop wil ik graag 2 BenQ GW2470 monitoren op aansluiten. Deze monitoren hebben alleen maar HDMI en VGA aansluitingen maar geen probleem de videokaart heeft ook een HDMI aansluiting de rest is Displayport. Mijn vorige systeem had dit ook geen probleem dus dacht ik.... dacht ik. Als ik namelijk alleen de HDMI aansluit geen centje pijn. echter als ik (via een DisplayPort adapter kabel) de tweede monitor op DisplayPort aansluit boot het systeem niet. alles blijft zwart ook de monitor die via HDMI is aangesloten. Als ik de kabel er weer uit haal werkt hij weer..... Ik heb dit jaren zo gedaan in mijn oude setup en die werkte wel met dezelfde adapter. Wie o wie kan me uit de brand helpen!

ik had BTW dit op reddit gevonden maar aangezien het altijd gewerkt heeft lijkt me dit onwaarschijnlijk en ik wil eigenlijk niet eindigen met een stuk plakband in mijn dure videokaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hjDt5rk62AXNXa1DqpNbYn8viHI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4x0rR8efesYNnWIXaaJcwuUB.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:16
Kan het aan de adapterkabel liggen?

Haal eens je schermen los, en steek fp adapterkabel scherm in je mobo. Start je pc dan wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:54

Jorissie87

No diggity

Je hele systeem boot niet of geeft het alleen geen beeld? Wat gebeurt er dan als je PC al geboot is en je stopt de 2e monitor erin?
Logische dingen om te proberen:
- Monitoren omwisselen (dus de andere via de adapter)
- Andere DP poort gebruiken
- Andere adapter proberen
- Controleren of 2 monitors waarbij de 2e dedicated DP is, wel werken

Kun je ook meer info geven over welk model 4070 Super

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:20
Zoals alles wat hierboven al aangegeven is wilde ik ook al typen.

Wat die DP Pin 20 betreft zie topic
Maar dat ging om DP naar DP kabel, maar zeker een andere adapter/kabel proberen.

Computer start niet als DP verbonden is - behalve 1e keer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:20

HugoBoss1985

Xenotech

Uiteraard een andere kabel proberen.
Wellicht heeft je nieuwe videokaart een andere standaard (specificatie) displayport.
Dan helpt een nieuwere kabel met nieuwere specificatie dus misschien.

Kijk ook eens of er wellicht een firmware (vbios) update voor je grafische kaart beschikbaar is (welk merk kaart heb je?).

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 24-10-2024 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Andere kabel gebruiken, een goeie. Ik heb exact hetzelfde gehad, lag aan de budget kabel die ik gebruikte

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acey
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 30-06 08:34
Probleem gefixed heb er inderdaad een andere kabel in gestopt en alles werkt naar behoren. Bedankt voor het mee denken!
Pagina: 1