Beste Pricewatch goden,
Er is een tijdje geleden een topic geopend over het toevoegen van de "OpenWRT/DD-WRT/Tomato -compatible" filter in de pricewatch. Hier is helaas niet meer op doorgepakt, waardoor ik dit graag opnieuw op zou willen pakken.
@Glaanie haalt correct aan dat:
Een filter als "Custom firmware" of misschien zelfs specifiek de 3 verschillende smaken van custom firmware.
Daar zou ik echter graag 2 (of 3) dingen op aan willen vullen:
@Glaanie haalt hierin correct aan dat, SoC's niet altijd hetzelfde zijn binnen verschillende - of zelfs dezelfde - revisies. En dat dit ook niet altijd af te lezen valt:
Aanvulling 1:
Een disclaimer waarin bovenstaande duidelijk gemaakt wordt:
"Let op: OpenWRT is een community effort. Het is mogelijk dat een hardware revisie zonder vermelding wijzigt, waardoor de desbetreffende Custom Firmware mogelijk niet compatible is met het apparaat dat verkocht wordt. Controleer daarom altijd eerst de ToH (Table of Hardware) bij OpenWRT, alvorens het aankopen van dit product met de intentie om hier custom firmware op te zetten, om na te gaan of hier informatie over bekend is. Tweakers houdt zich niet aansprakelijk."
Aanvulling 2:
Referentie naar het gerelateerde ToH (Table of Hardware) item op het OpenWRT forum, waarin prima beschreven wordt wat de procedure en/of valkuilen zijn. Zie voorbeeld: https://openwrt.org/toh/zyxel/gs1900-8hp_v1
Aanvulling 3 (optioneel):
SoC benoemen is niet noodzakelijk, maar wel een interessante optie. Dit blijft echter ook een community effort. Dit kan echter met eenzelfde disclaimer als bij aanvulling 1.
*amen*
Er is een tijdje geleden een topic geopend over het toevoegen van de "OpenWRT/DD-WRT/Tomato -compatible" filter in de pricewatch. Hier is helaas niet meer op doorgepakt, waardoor ik dit graag opnieuw op zou willen pakken.
@Glaanie haalt correct aan dat:
Ik zou dus graag zien:Kunnen we dan volstaan met een simpele specificatie met 3 keuzes, dus:
Mogelijkheid custom firmware
• OpenWrt
• DD-Drt
• Tomato
Een filter als "Custom firmware" of misschien zelfs specifiek de 3 verschillende smaken van custom firmware.
Daar zou ik echter graag 2 (of 3) dingen op aan willen vullen:
@Glaanie haalt hierin correct aan dat, SoC's niet altijd hetzelfde zijn binnen verschillende - of zelfs dezelfde - revisies. En dat dit ook niet altijd af te lezen valt:
Omdat dit "ons als tweakers" er niet van weerhoudt om het toch te proberen, waardoor er alsnog een hele community achter zit, zou ik dit toch graag zien in de pricewatch.Glaanie schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 13:58:
@cibrhusk Ik heb zojuist CPU/Soc en aanverwante specs beschikbaar gemaakt in de kolomopties.
Het blijft een probleem dat deze gewoon 90% van de tijd niet wordt opgegeven of dat het bij een volgende revisie toch weer anders is. En wat helaas in het laatste geval ook vaak gebeurt, is dat de revisie onderhuids is en nergens wordt vermeld, wordt ook gewoon verkocht onder dezelfde codes. Pasgeleden nog zoiets met een Asus router gehad, waarvan we door onze eigen review wisten dat er minimaal 2 versies van bestonden. Bij navraag bleken ze bewust als 1 en hetzelfde product te worden behandeld in de retail.
Aanvulling 1:
Een disclaimer waarin bovenstaande duidelijk gemaakt wordt:
"Let op: OpenWRT is een community effort. Het is mogelijk dat een hardware revisie zonder vermelding wijzigt, waardoor de desbetreffende Custom Firmware mogelijk niet compatible is met het apparaat dat verkocht wordt. Controleer daarom altijd eerst de ToH (Table of Hardware) bij OpenWRT, alvorens het aankopen van dit product met de intentie om hier custom firmware op te zetten, om na te gaan of hier informatie over bekend is. Tweakers houdt zich niet aansprakelijk."
Aanvulling 2:
Referentie naar het gerelateerde ToH (Table of Hardware) item op het OpenWRT forum, waarin prima beschreven wordt wat de procedure en/of valkuilen zijn. Zie voorbeeld: https://openwrt.org/toh/zyxel/gs1900-8hp_v1
Aanvulling 3 (optioneel):
SoC benoemen is niet noodzakelijk, maar wel een interessante optie. Dit blijft echter ook een community effort. Dit kan echter met eenzelfde disclaimer als bij aanvulling 1.
*amen*
1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI