Windows 11 24H2, NTLM-authenticatie is uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08
Mijn vraag
...
Windows 11 24H2, NTLM-authenticatie is uitgeschakeld, Mijn vroew heeft van alles al geprobeerd maar heeft geen toegang meer tot andere directories op systemen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard systeem met Windows 11 en Office pakket
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel al gelezen maar ik krijg er geen vinger achter hoe dit moet oplossen
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephen Falken
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
https://learn.microsoft.c...locking?tabs=group-policy

hier staan wat zaken in welke je kan proberen, specifiek via een GPO of PowerShell Command NTLM weer te unblocken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:12
Zie ook:

Microsoft: Windows 11 24H2 and Insecure Guest Logins settings
Microsoft: How to enable insecure guest logons in SMB2 and SMB3
ElevenForum: Win11 24H2 Installed, now no network sharing
OK with 24H2 Pro 26100.1742 I had this problem.
My Windows 10 Pro could access Windows 11 24H2 through my network, however Windows 11 24H2 could not access my Windows 10 Pro or any earlier versions of Windows 11 Pro Computers this only happened since I went to 24H2.
To fix this issue I did both of these changes in Local Group Policy Editor. And Now all is happy including me. I hope this helps.

Computer Configuration, Windows Settings, Security Settings, Local Policies, Security Options
Double click on Microsoft Network Client: Digitally sign communications (always)
Double click on Microsoft Network Client: Digitally sign communications (if server agrees)
Set both of these to "Disabled"
Click on OK.

Computer Configuration, Administrative Templates, Network, Lanman Workstation
Double click on "Enable Insecure Guest Logons"
Set this to "Enabled"
Click on OK.
Je kan voor de bovenstaande aanpassingen ook een register bestandje gebruiken:

Lanman_InsecureGuest_Enable.reg
code:
1
2
3
4
5
6
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters]
"EnableSecuritySignature"=dword:00000000
"RequireSecuritySignature"=dword:00000000
"AllowInsecureGuestAuth"=dword:00000001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom wil je NTML weer hebben? NTLM is oud, onveilig en als je dat per se wil, installeer dan lekker Windows XP ;)

Gebruik i.p.v. onveilige onzin aanzetten de nieuwere manier van werken. Koppel de directories door het UNC pad te gebruiken. Even opzoeken wat het pad is en die overtikken, klaar.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Hallo helpers,

Ik heb alle tips van jullie geprobeerd maar niets werkt. Onder netwerk is er ook niets zichtbaar. Netwerk detectie uitgeschakeld en systeem opnieuw gestart en toe weer ingeschakeld gaf geen resultaat.Het enigste verschil tussen systeem van mijn vrouw en mij is de taal, verderzijn de systemen gelijk. WinVer bij mij geeft 23H2 aan en bij haar 24H2 En als ik netwerk aanklik zie ik: DS1010, Herman-PC, Lucie-PC, NSA325-V2 en WSE2016 en bij haar dus niets. Wat kan ik nog doen voor dat ik een herinstalltie doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephen Falken
ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:26:
Hallo helpers,

I
En als ik netwerk aanklik zie ik: DS1010, Herman-PC, Lucie-PC, NSA325-V2 en WSE2016 en bij haar dus niets. Wat kan ik nog doen voor dat ik een herinstalltie doe.
logisch dat onze tips niet werken, wat jij omschrijft heeft niks met NTLM te maken :X

maw: je network browsing werkt niet goed, daar moet je het zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 16:37
ManS-H schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:48:
Mijn vraag
...
Windows 11 24H2, NTLM-authenticatie is uitgeschakeld, Mijn vroew heeft van alles al geprobeerd maar heeft geen toegang meer tot andere directories op systemen

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard systeem met Windows 11 en Office pakket
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel al gelezen maar ik krijg er geen vinger achter hoe dit moet oplossen
...
Je deelt hier alleen een statement, je geeft hier niet aan wat er precies niet meer werkt en welke foutmeldingen naar voren komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
WinVer bij mij geeft 23H2 aan en bij haar 24H2 En als ik netwerk aanklik zie ik: DS1010, Herman-PC, Lucie-PC, NSA325-V2 en WSE2016 en bij haar dus niets. Wat kan ik nog doen voor dat ik een herinstalltie doe.
Bij Windows 24h2 (Pro) krijg je standaard geen toegang tot gedeelde mappen/shares zonder wachtwoord.
Heb je deze aanpassingen ook geprobeerd?
The_Doman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:

code:
1
2
3
4
5
6

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Stephen Falken schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:30:
[...]

logisch dat onze tips niet werken, wat jij omschrijft heeft niks met NTLM te maken :X

maw: je network browsing werkt niet goed, daar moet je het zoeken
Mijn antwoord:
Internet werkt gewoon, maar ik heb op een klein systeemtje TrueNas geinstalleerd en dat werk gewoon bij haar. Het is zichtbaar in het netwerk en ze kan inloggen als root. Waarom is dan de rest niet zichtbaar? Zelfs haar eigen pc is niet te zien. Waar kan ik dan nog meer zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Beiden op het zelfde netwerk (dus niet NAT achter NAT)?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
DukeBox schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:43:
Beiden op het zelfde netwerk (dus niet NAT achter NAT)?
Nope, hetzelfde netwerk genaamd "HUISNET"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:40:
Internet werkt gewoon, maar ik heb op een klein systeemtje TrueNas geinstalleerd en dat werk gewoon bij haar. Het is zichtbaar in het netwerk en ze kan inloggen als root. Waarom is dan de rest niet zichtbaar? Zelfs haar eigen pc is niet te zien. Waar kan ik dan nog meer zoeken?
Share niet te zien
The_Doman schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:54:
Kan je wel bij de shares als je deze direct invoert/intypt of krijg je geen toegang?
Dat PC/shares wel/niet automatisch zichtbaar zijn in het netwerk herken ik wel bij Windows 10/11.
Mijn Windows 7 systeem hier laat altijd wel alles in het netwerk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephen Falken
ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:40:
[...]

Mijn antwoord:
en als je eens naar \\NAS\sharenaam connecteerd (op een machine die niet zichtbaar is) werkt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Stephen Falken schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

en als je eens naar \\NAS\sharenaam connecteerd (op een machine die niet zichtbaar is) werkt dat wel?
Heb ik gedaan, ''\\wse2016\films is bij haar niet zichtbaar en bij mij gewoon benaderbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:51:
Nope, hetzelfde netwerk genaamd "HUISNET"
De naam zegt niet veel, is alles bekabeld aangesloten en heb je maar 1 router in je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
DukeBox schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:28:
[...]

De naam zegt niet veel, is alles bekabeld aangesloten en heb je maar 1 router in je netwerk?
Om alle problemen uit te sluiten heb ik met een lange UTP kabel gebruikt om mijn vrouws pc rechtstreek aan te sluiten op het Ziggo modem. Hetzelfde resultaat, het ligt dus puur aan de pc van mijn vrouw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:31:
Om alle problemen uit te sluiten heb ik met een lange UTP kabel gebruikt om mijn vrouws pc rechtstreek aan te sluiten op het Ziggo modem. Hetzelfde resultaat, het ligt dus puur aan de pc van mijn vrouw,
En de andere dingen zitten dus ook direct op dat ziggo modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ManS-H of anders, kunnen de beide PC's elkaar wel pingen? (even IP adressen opzoeken in de router of in cmd ipconfig doen)

Die nieuwe nas ziet ze dus wel maar die heeft een login. Wat als je nu eens een wachtwoord zet (als test) op een share?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
DukeBox schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

En de andere dingen zitten dus ook direct op dat ziggo modem?
Er zitten meerdere dingen die verbonden zijn met 2 switchen, maar dat draait al jaren zo. Sinds een week of twee problemen met toegankelijkheid maar alleen met systeem van mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Heb je al geprobeerd de shares te benaderen op ip adres ipv hostname?

Dus: \\192.168.178.xxx\sharenaam

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:52:
@ManS-H of anders, kunnen de beide PC's elkaar wel pingen? (even IP adressen opzoeken in de router of in cmd ipconfig doen)

Die nieuwe nas ziet ze dus wel maar die heeft een login. Wat als je nu eens een wachtwoord zet (als test) op een share?
Pingen over en weer geeft geen problemen. Op haar systeem kan ik zelfs inlggen als root op die Truenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ManS-H

en deze vraag?
Wat als je nu eens een wachtwoord zet (als test) op een share?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Twazerty schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:33:
Heb je al geprobeerd de shares te benaderen op ip adres ipv hostname?

Dus: \\192.168.178.xxx\sharenaam
Geprobeerd, maar niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
Ik heb dit even snel op een systeem gezet, ken het verder niet.maar ze kan er wel op onloggen als root met pasword

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:11:
[...]

Ik heb dit even snel op een systeem gezet, ken het verder niet.maar ze kan er wel op onloggen als root met pasword
Nee, ik bedoelde een al eerder bestaande share, van de NAS bijvoorbeeld, of jouw computer - als test.
Om verder dingen uit te sluiten en echt te bepalen dat het aan de authenticatie laag in windows gaat (daar durf ik wel op de gokken vanwege de verschillende 23H en 24H versies van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:11:
Ik heb dit even snel op een systeem gezet, ken het verder niet.maar ze kan er wel op inloggen als root met password
En deze aanpassingen nu ook geprobeerd?
En wat voor melding/bericht krijg je te zien als het (nog) niet lukt?
The_Doman schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:43:

code:
1
2
3
4
5
6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

WinVer bij mij geeft 23H2 aan en bij haar 24H2
Is dit niet gewoon een van de bugs die geïntroduceerd zijn met 24H2? Als een downgrade naar 23H2 het fixt weet je genoeg :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:14:
[...]

Nee, ik bedoelde een al eerder bestaande share, van de NAS bijvoorbeeld, of jouw computer - als test.
Om verder dingen uit te sluiten en echt te bepalen dat het aan de authenticatie laag in windows gaat (daar durf ik wel op de gokken vanwege de verschillende 23H en 24H versies van Windows.
Ik kan op de nas een share beveiligen met een wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:08:
[...]

Ik kan op de nas een share beveiligen met een wachtwoord.
Probeer het eens, desnoods een nieuwe folder met een test.txt bestand. Op basis daarvan kunnen we dingen uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Probeer het eens, desnoods een nieuwe folder met een test.txt bestand. Op basis daarvan kunnen we dingen uitsluiten.
gedaan, nieuwe folder met wachtwoord en hierin txt bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:51:
[...]

gedaan, nieuwe folder met wachtwoord en hierin txt bestand
En is die benaderbaar vanaf de dove laptop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManS-H
franssie schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 20:57:
[...]

En is die benaderbaar vanaf de dove laptop?
Nee, niet tezien en benaderbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
ManS-H schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 21:08:
[...]

Nee, niet tezien en benaderbaar
Geen flauw idee of het met jouw config iets zal/zou helpen, maar vanaf het begin zit ik in het insiders programma voor 24H2. Op enig moment kon ik mijn netwerkshares ook niet benaderen.

Toen bij instellingen/netwerk-internet/geavanceerde instellingen===>netwerk opnieuw instellingen uitgevoerd. Na een herstart waren de netwerkshares weer zichtbaar. Moest alleen de wachtwoorden weer opnieuw invoeren. Had je zoiets al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManS-H
RCBL schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:56:
[...]

Geen flauw idee of het met jouw config iets zal/zou helpen, maar vanaf het begin zit ik in het insiders programma voor 24H2. Op enig moment kon ik mijn netwerkshares ook niet benaderen.

Toen bij instellingen/netwerk-internet/geavanceerde instellingen===>netwerk opnieuw instellingen uitgevoerd. Na een herstart waren de netwerkshares weer zichtbaar. Moest alleen de wachtwoorden weer opnieuw invoeren. Had je zoiets al gedaan?
Helaas, hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
  • Laatst online: 22-03 16:10
Hallo RCBL

Ik heb al meerdere keren Netwerk opnieuw instellen uitgevoerd, maar alles te vergeefs.
Die share is alleen maar te zien en te gebruiken op de andere PC's , als ik op de ASUS-PCnr1 naar het Openbaar Netwerk overschakel.
Maar aangezien het Openbaar Netwerk niet mijn voorkeur heeft, blijf ik zoeken, en hier en daar dit probleem voorleggen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Dommel1 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 02:37:
Hallo RCBL

Ik heb al meerdere keren Netwerk opnieuw instellen uitgevoerd, maar alles te vergeefs.
Die share is alleen maar te zien en te gebruiken op de andere PC's , als ik op de ASUS-PCnr1 naar het Openbaar Netwerk overschakel.
Maar aangezien het Openbaar Netwerk niet mijn voorkeur heeft, blijf ik zoeken, en hier en daar dit probleem voorleggen. :(
Ben echt geen expert in netwerken. Openbaar is in je thuisnetwerk volgens mij [?!] geen probleem. Wordt m.i. pas een punt als je op een openbaar netwerk zit in een café o.i.d

Misschien dat je met de instellingen bij geavanveerde instellingen voor delen nog wat ziet wat je zou kunnen proberen. De shares zijn bij mij in ieder geval zichtbaar bij zowel bij particulier en openbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVlRiqwcmhOD-jK2XbtWAeo95XI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q3PDg0weuf5YTTfz78n7xlm9.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht dat je ook eens naar dat Samba zou kunnen kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMVLb3czdXfztaIQSMVvsGU8V7M=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/PXO4uwDzOvQ0kDuYyn3rRkoT.jpg?f=user_large

Zoals al gezegd, ik ben echt geen expert, maar wellicht dat je daar iets mee kan..

Kwam dit nog tegen in een ander topic! Lijkt er wel op?!
krullenbol in "[Windows 11] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 16% gewijzigd door RCBL op 27-10-2024 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02:53

Twazerty

AVCHDCoder developer

Niet echt aan te raden om SMB v1 nog te activeren i.v.m. security issues.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:25

Blokker_1999

Full steam ahead

Hoewel SMB1 een interessante test kan zijn om na te gaan of de NAS niet toevallig alleen maar SMB1 gebruikt is het aan te raden om deze functionaliteit gewoon uit te zetten tenzij het absoluut niet anders kan, maar dan moet je NAS al heel oud zijn om niet minstens SMB2 te kunnen gebruiken, en liefst gewoon SMB3 uiteraard.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:55:
Hoewel SMB1 een interessante test kan zijn om na te gaan of de NAS niet toevallig alleen maar SMB1 gebruikt is het aan te raden om deze functionaliteit gewoon uit te zetten tenzij het absoluut niet anders kan, maar dan moet je NAS al heel oud zijn om niet minstens SMB2 te kunnen gebruiken, en liefst gewoon SMB3 uiteraard.
Dat was ook de achterliggende gedachte. Het uitsluiten van het e.e.a. Zet het aan, kijk wat het effect is en besluit dan of je het nodig hebt. NFS vind ik zelf zo'n gedoe. En ja, het is aangetoond jaren geleden al dat het Samba 1,2 wat beveiligingsrisico's heeft. Maar men verschilt zo links en rechts ook van mening daarover. Maar goed, het ging mij alleen even om uit te laten proberen. Als het met Samba1,2 wel werkt dan weet je wat je verder moet/kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
Hallo RCBK
Bedankt voor je meedenken. Ik heb een schone installatie van de off. Win11 24H2 NL Build 26100.2161 en meteen de daarop volgend ArmouryCrete (van ASUS) uitgevoerd, waarin alle drivers geinstalleerd worden,
en Samba aangezet.
Met als gevolg dat alles perfect werkte incl. de benodigde op alle PC's
Het enige probleem dat ik nu nog kan ontdekken is het ontbreken van de Systeem Product Naam op diverse pagina's van instellingen. zie rood omlijnd kader op de Afbeelding

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoSf-6lFYI0BvEfXdxA_egRJTPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7o0tY3pDgiO8vWB8F4ZaeGfe.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Dommel1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:40:
Het enige probleem dat ik nu nog kan ontdekken is het ontbreken van de Systeem Product Naam op diverse pagina's van instellingen.
Apart dat dat niet automatisch wordt ingevuld, maar je kan het zelf aanpassen:

ElevenForum: Change System Product Name in Windows 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Dommel1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:40:
Hallo RCBK
Bedankt voor je meedenken. Ik heb een schone installatie van de off. Win11 24H2 NL Build 26100.2161 en meteen de daarop volgend ArmouryCrete (van ASUS) uitgevoerd, waarin alle drivers geinstalleerd worden,
en Samba aangezet.
Met als gevolg dat alles perfect werkte incl. de benodigde op alle PC's
Het enige probleem dat ik nu nog kan ontdekken is het ontbreken van de Systeem Product Naam op diverse pagina's van instellingen. zie rood omlijnd kader op de Afbeelding

[Afbeelding]
Ik begrijp dus dat je nu wel alle shares ziet en kan bereiken. Dat is mooi dus.. ;)

Heb je nu ook getest dat indien je Samba 1 server/client uitschakelt het ook nog werkt? Zo niet kan je het uiteraard weer inschakelen. Samba Direct sowieso aan laten staan.

met System Product Name kan ik helaas niets...

[ Voor 19% gewijzigd door RCBL op 28-10-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
Hallo RCBK

Nee, ik ben dat geexperimenteer nu meer dan zat.
Ik heb nog wel een remedie gevonden om de Systeem Product Naam op de bladzijden van Windows Instellingen te krijgen
Als je zelf hiernaar geinteresseerd bent laat dat dan maar ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
The_Doman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 12:41:
[...]

Apart dat dat niet automatisch wordt ingevuld, maar je kan het zelf aanpassen:

ElevenForum: Change System Product Name in Windows 11
Bedankt, werkte meteen.
Alleen verwacht ik dat het Register bij een schone installatie overschreven wordt. Dan dus einde verhaal. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Dommel1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:15:
Bedankt, werkte meteen.
Alleen verwacht ik dat het Register bij een schone installatie overschreven wordt. Dan dus einde verhaal. :(
Nou, hoe vaak doe je dat dan? :P
En je kan natuurlijk de registersleutel even exporteren naar een reg bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
The_Doman schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Nou, hoe vaak doe je dat dan? :P
En je kan natuurlijk de registersleutel even exporteren naar een reg bestandje?
Hallo The_Domain
Lijkt me okay
Maar dat is nieuw voor me, hoe doe je dát precies? En waar sla je dat bestandje dan op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Dommel1 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:12:
Hallo RCBK

Nee, ik ben dat geexperimenteer nu meer dan zat.
Ik heb nog wel een remedie gevonden om de Systeem Product Naam op de bladzijden van Windows Instellingen te krijgen
Als je zelf hiernaar geinteresseerd bent laat dat dan maar ff weten.
Die naam die gegenereerd wordt is de naam van je desktop zoals die bij Microsoft in je account staat. Die naam kan je wijzigen via:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KvDj1SMNmlxkjabEo6clFQGH9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p1X0AUEBZy3HX8eAIMRZni5V.jpg?f=fotoalbum_large

Die naam "PETER-THUIS" is de naam die ik bij het installeren heb opgegeven. Bij jouw schone install heeft Windows de naam gegeven waaronder het apparaat al geregistreerd stond in je Microsoft account

Volgens mij gaat het je dus om de naam ASUS-PC1 die je wilt wijzigen. Dan kan dus heel makkelijk via Windows instellingen. Zie screenshot. Daar hoeft je echt niet voor in het register te prutsen.

Maar goed, volgens mij heb je het nu zo als je het hebben wilt...Problem solved.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
Hallo Peter

Ik ging niet om de Naam van de Computer, dat is vrij eenvoudig.
Nee, het ging om de System Product Naam. Die er onder vermeld behoord te worden.
Dat is andere koek Zie het rood omkaderde vlakje;
Het gaat dus om ASUS M870M-A WIFI D4 had er moeten staan, inmiddels heb ik dat voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoSf-6lFYI0BvEfXdxA_egRJTPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7o0tY3pDgiO8vWB8F4ZaeGfe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Dommel1 op 29-10-2024 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:29
Wat maakt het uit wat daar staat?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
Hallo sig69

Nee, nu maakt het me niets meer uit. Maar een paar dagen geleden had ik een serieus netwerk probleem.
Ik dacht dat mogelijk de Authaurisatie van mijn hfd PC, de ASUS-PCnr1 er ermee te maken zou hebben.
Deze ASUS-PCnr1 gaf geen share's door aan de ander PC's in mijn netwerk.
Bleek achteraf te ver gezocht te zijn.
Wat het nu precies was, is nog steeds een raadsel voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Niet online
Dommel1 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 21:14:
Hallo Peter

Ik ging niet om de Naam van de Computer, dat is vrij eenvoudig.
Nee, het ging om de System Product Naam. Die er onder vermeld behoord te worden.
Dat is andere koek Zie het rood omkaderde vlakje;
Het gaat dus om ASUS M870M-A WIFI D4 had er moeten staan, inmiddels heb ik dat voor elkaar.

[Afbeelding]
Ak OK, nu is het mij ook duidelijk.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel1
Wat ik wel ontdekt heb is dat
Ik kom steeds verder met het probleem betreffende de Shares, die al dan niet verschijnen van mijn ASUS-PCnr1 op de andere PC's.
1) Als ik 'smorgens alle 3x de PC's de eerste keer opstart, heb ik de Share van (ASUS-PCnr1) op alle ander PC's
2) Als ik in de loop van de dag, de ASUS-PCnr1 opnieuw opstart is de Share van (ASUS-PCnr1) verdwenen op alle andere PC's !!
3) Als ik Netwerk opnieuw instellen uitvoer (kost wel 5 minuten tijd), zijn de shares van ASUS-PCnr1 weer terug, meestal moet ik dan wel (na het opstarten) NetwerkDetectie weer handmatig aanzetten.
Pagina: 1