Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lutru
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-08 23:10
Goedemiddag allen,

Sinds 1.5 jaar wonen wij in een woning waar beneden geen ramen open kunnen én waar de vorige bewoners de oude WTW unit hebben vervangen voor mechanische afzuiging. Het binnenklimaat is volgens mij niet ideaal.. Met een baby op komst is het tijd om dit goed aan te pakken :)

Nu twijfel ik of ik dit zelf ga doen of het uitbesteed. Bij uitbesteding ben ik ruim €1500 euro meer kwijt, welke ik liever besteed aan een betere WTW unit met extra sensoren.

Mij is de Zehnder Q350 aangeraden als de 'Mercedes van de WTW-units'. De kwaliteit van Mercedes van weleer, uiteraard ;) Als alternatief kijk ik ook naar de Duco Energy Comfort 325.

Ik moet volgens mij de volgende stappen uitvoeren:
  1. Af- en toevoerkanalen reinigen --> iemand tips? of kwestie van hulpstuk op bouwzuiger en zuigen maar?
  2. WTW unit hangen en aansluiten van extra afzuigventiel bij unit zelf (gevel en dakdoorvoer al aanwezig)
  3. Plaatsen en inregelen van 13 nieuwe ventielen (hier had ik al diy filmpjes over gezien)
  4. 1x Co2-sensor slaakamer plaatsen, 1x Co2-sensor woonkamer plaatsen --> Kan ik hier gewoon een stopcontact voor opofferen?
Zie ik stappen over het hoofd? En wat zijn jullie ervaringen met het zelf vervangen van een unit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Weet niet of je iets doet met home assistant maar als je een Brink Flair koppelt via modbus (standaard aanwezig), kan je ook van alles sturen
Eventueel met eigen externe sensoren (CO2, RV en Temp)

https://community.home-as...dbus-integration-5/423182
v&a aangeboden: M5stack Atom lite met modbus base (brink flair/itho wtw/etc)

En koop een anemo meter op Ali
3d printed funnel kan ik wel printen voor je.
Inregelen wtw met anemometer

Heb hem hier zelf geplaatst, stel niet zo veel voor.
Heb de enthalpy versie genomen dan kan die gewoon op de grond staan. (geen afvoer nodig)

[ Voor 35% gewijzigd door AUijtdehaag op 22-10-2024 18:04 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek