Boodschappen bestellen AH: producten niet meer bestelbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Hi,

Wij laten al geruime tijd boodschappen bezorgen door de AH. Volgens mij om en nabij de 3 jaar nu.
De laatste tijd valt het me op dat er producten expres niet meer te bestellen zijn en producten zijn vaak uitverkocht.
Dat iets uitverkocht is kan ik inkomen (ook al gebeurt dit nu wel erg vaak), maar dat er expres producten niet meer getoond worden om te bestellen kan ik echt niet bij.
Als voorbeeld; een krat Brouwers Pils. Lekker goedkoop en prima binnen te houden.
Maar die is nu al maanden niet meer te krijgen als je bestelt. Dus kunnen we alsnog naar de winkel om de producten te halen die we willen.

Kunnen ze dit zomaar doen?! Stel je trekt het door in het extreme en ze bieden nog maar een 100tal producten aan, kan dat dan ook zomaar?

Benieuwd naar jullie mening! (AH zelf is niet te bereiken hierover; je komt niet verder dan de chat en die mensen hebben hier natuurlijk niets over te zeggen)

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
ja, het is hun dienst. Je hoeft er niet te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
PROnline schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:02:
ja, het is hun dienst. Je hoeft er niet te bestellen.
Nou, niet helemaal mee eens, want je sluit wel een abonnement af voor een jaar in ons geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:59

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

plofkip schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:04:
[...]

Nou, niet helemaal mee eens, want je sluit wel een abonnement af voor een jaar in ons geval.
Ik herken deels wat je zegt, wij bestellen ook al geruime tijd bij de AH en geregeld zijn producten niet leverbaar. Het voelt toch alsof je een beetje van een brakke dienst gebruik maakt.

Of het zomaar mag... Waarschijnlijk hebben ze hun kleine lettertjes zo opgesteld dat het mag. Heel prettig is anders.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De algemene voorwaarden van de bezorgbundel hebben het niet over de beschikbaarheid van producten.
https://www.ah.nl/algemene-voorwaarden#bezorgbundel

Je koopt enkel de faciliteit om zonder verdere kosten de mogelijkheid te hebben om boodschappen te bestellen binnen de geboden voorwaarden.

Dat is een dienst en staat los van de boodschappen zelf.
En bij die dienst kan je kiezen voor maandelijks of jaarlijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

TeeDee

CQB 241

Het is hun dienst. Bij het afsluiten van je abo staat er volgens mij nergens dat je alles kan bestellen wat er ook in de fysieke winkel aanwezig is.

offtopic:
Brouwers pils lekker goedkoop en dan alsnog bij AH bestellen?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:04
AH heeft liever dat je Hertog Jan besteld, die 3 a 4 keer zo duur is. Dat loont nog de moeite om te bezorgen.

Bonus producten zijn vaak uitverkocht als je niet direct op maandagmorgen in de winkel gaat halen. Je zou denken dat er extra voorraad is bij een aanbieding.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is dit ook met non-alcoholische producten? Bij alcoholische producten moeten ze voldoen aan lerftijdcontroles?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Wat zegt Albert Heijn er zelf over, waarom dit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

TeeDee

CQB 241

henri86 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:26:
Wat zegt Albert Heijn er zelf over, waarom dit is?
Heb je de TS gelezen?

Dit is natuurlijk wel een 1ste wereldprobleem. Ik bedoel, "ik kan niet alles online bestellen, want daarom, zus, en zo".. neemt niet weg dat t een aparte gang van zaken is. Picnic misschien een optie?

[ Voor 35% gewijzigd door TeeDee op 21-10-2024 23:38 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:36
Het kan ook zijn dat ze iets voorzichtiger zijn met producten die mogelijk toch niet leverbaar gaan zijn. Bekenden van mij hebben best regelmatig gehad dat ze specifiek een bepaald bezorgmoment (duurder of minder praktisch) habben gekozen, volgens mij i.v.m. restricties op alcohol. Vervolgens bleek bij het bezorgen dat net dát specifieke product niet geleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
TeeDee schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Heb je de TS gelezen?

Dit is natuurlijk wel een 1ste wereldprobleem. Ik bedoel, "ik kan niet alles online bestellen, want daarom, zus, en zo"..
neemt niet weg dat t een aparte gang van zaken is. Picnic misschien een optie?
Is ook zo hoor, maar ben gewoon benieuwd.
Picnic hebben we hier helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
TeeDee schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Heb je de TS gelezen?

Dit is natuurlijk wel een 1ste wereldprobleem. Ik bedoel, "ik kan niet alles online bestellen, want daarom, zus, en zo".. neemt niet weg dat t een aparte gang van zaken is. Picnic misschien een optie?
Ja, ik zie niets staan over wat AH als reden geeft dat bepaalde producten niet meer te bestellen zijn maar enkel in de winkel beschikbaar?

Voordat je antwoord geeft op de vraag 'mag dit' is het wel handig om te weten wat de reden is.

Maar maar even naar een extreem te gaan: als het zo zou zijn dat AH de TS geen krat Brouwers meer laat bestellen omdat AI uit z'n bestelgeschiedenis concludeert dat TS mogelijk een alcoholprobleem heeft, is iets heel anders dan wanneer AH hiervoor kiest vanwege de marge op het product wat het niet rendabel maakt voor bezorgen.

[ Voor 30% gewijzigd door henri86 op 22-10-2024 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

plofkip schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:46:
[...]

Is ook zo hoor, maar ben gewoon benieuwd.
Picnic heeft ook geen ramsj-bier. Het goedkoopste is Klok (made by Grolsch) voor ongeveer 80 cent per halve liter. Wel dikke prima overigens :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44
Er staat bij een krat Brouwers bier expliciet dat het alleen in de winkel verkrijgbaar is. Ik denk dat er kosten- of marketing overwegingen achter zitten.

En ja dat mag.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalentum op 22-10-2024 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:05

St@m

@ Your Service

gambieter schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:19:
Is dit ook met non-alcoholische producten? Bij alcoholische producten moeten ze voldoen aan lerftijdcontroles?
Ja, je kan bijvoorbeeld ook niet het goedkoopste eigen merk water bestellen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
Waarschijnlijk zit er te weinig marge op om het effectief in een bus te laden en bij iemand te bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lijkt mij ook prima gevalletje voor Radar?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Falcon schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:18:
Lijkt mij ook prima gevalletje voor Radar?
Een uitzending van 30 seconden waar het antwoord eigenlijk al bekend is zal niet heen interessant zijn voor hun?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:49
JukeboxBill schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:18:
AH heeft liever dat je Hertog Jan besteld, die 3 a 4 keer zo duur is. Dat loont nog de moeite om te bezorgen.

Bonus producten zijn vaak uitverkocht als je niet direct op maandagmorgen in de winkel gaat halen. Je zou denken dat er extra voorraad is bij een aanbieding.
dan loop je naar de service balie en meld dat er geen product meer aanwezig is, die schrijven dan een bonnetje waarmee de bonus actie een week word verlengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Kalentum schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:05:
Er staat bij een krat Brouwers bier expliciet dat het alleen in de winkel verkrijgbaar is. Ik denk dat er kosten- of marketing overwegingen achter zitten.

En ja dat mag.
Dat is pas sinds kort dat het erbij staat. En als je bezig bent met een bestelling, kun je het hele artikel niet eens vinden. Dat is best gek toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• plofkip
henri86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 06:44:
[...]
Maar maar even naar een extreem te gaan: als het zo zou zijn dat AH de TS geen krat Brouwers meer laat bestellen omdat AI uit z'n bestelgeschiedenis concludeert dat TS mogelijk een alcoholprobleem heeft, is iets heel anders dan wanneer AH hiervoor kiest vanwege de marge op het product wat het niet rendabel maakt voor bezorgen.
Echter jullie zien ook dat bij het artikel staat dat het alleen nog in de winkel te koop, toch? Toch? :+

Dit is wat de klantenservice aangeeft:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2pIpgYCw_dfY3xBj4-rybYz0AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnyYqBFsGmrhvwCtO69PJkRU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door plofkip op 22-10-2024 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
stylezzz schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 07:14:
Waarschijnlijk zit er te weinig marge op om het effectief in een bus te laden en bij iemand te bezorgen.
Maar je bestelt natuurlijk niet alleen dat. Het is onderdeel van een bestelling met gemiddeld zo'n 60 artikelen per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Laatst online: 12-09 14:08
Ze bezorgen niet vanuit een winkel, maar hebben een aparte aanvoerlijnen. Ook in een winkel kunnen producten uitverkocht zijn.

Ik zie ook wel eens producten die zondag niet beschikbaar zijn (voor bezorging op vrijdag) maar dan later in de week wel weer kunnen worden meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
madbwr schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:16:
[...]

dan loop je naar de service balie en meld dat er geen product meer aanwezig is, die schrijven dan een bonnetje waarmee de bonus actie een week word verlengt.
Dat deden ze voorheen ja maar bij de ah waar ik kom doen ze dit niet meer. Was vooral interessant voor de duurdere koffie/wasmiddelen e.d.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbo90
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:32
gielie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:04:
[...]

Dat deden ze voorheen ja maar bij de ah waar ik kom doen ze dit niet meer. Was vooral interessant voor de duurdere koffie/wasmiddelen e.d.
Franchise AH toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
plofkip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Maar je bestelt natuurlijk niet alleen dat. Het is onderdeel van een bestelling met gemiddeld zo'n 60 artikelen per week.
Yep. En nu nog 59 waarschijnlijk.... meer winst voor appie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zelfde hebben wij bij Jumbo bestellingen.

Wat ons nog meer stoort is dat als je een aanbieding besteld van 2e voor de helft dat het met regelmaat voorkomt dat ze er maar 1 kunnen leveren.
Wat dus betekend dat je niet de korting krijgt waar je op had gehoopt.

Of pas op de dag zelf de melding krijgen dat iets niet meer te leveren is en/of je hiervoor een (duurdere) vervanger voor krijg.

Kan je aan de deur weer zorgen dat ze de producten weer mee terug nemen die je niet wil en kijken of ze het van de bon afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
sjakie66 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:00:
Ze bezorgen niet vanuit een winkel, maar hebben een aparte aanvoerlijnen. Ook in een winkel kunnen producten uitverkocht zijn.

Ik zie ook wel eens producten die zondag niet beschikbaar zijn (voor bezorging op vrijdag) maar dan later in de week wel weer kunnen worden meegenomen.
Uitverkocht is iets anders dan met opzet niet meer aanbieden via bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Crxtreem schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:14:
Zelfde hebben wij bij Jumbo bestellingen.

Wat ons nog meer stoort is dat als je een aanbieding besteld van 2e voor de helft dat het met regelmaat voorkomt dat ze er maar 1 kunnen leveren.
Wat dus betekend dat je niet de korting krijgt waar je op had gehoopt.
Dat is vreemd, bij de AH krijg je dan wel gewoon de korting maar dan op 1 artikel toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Laatst online: 12-09 13:49
[...]

afgelopen week nog gebruikt hier in het hoge noorden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Ik maak zelden mee dat een AH XL al op een maandag door de voorraad heen is met een goede aanbieding. Mijn ervaring is dat het vrij constant wordt aangevuld.

[ Voor 21% gewijzigd door mister_S op 22-10-2024 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Volgens mij bots je hier op de limieten van aan huis leveringen. Goedkoop bier en water zijn typisch twee producten waar de marge flinterdun is maar waar het gewicht, volume en de kost van het aan huis leveren juist erg groot is. Het lijkt me een bewuste keuze om deze producten dan niet online aan te bieden.

Het enige wat je er volgens mij aan kan doen is klagen en als dat geen effect heeft stemmen met je portefeuille.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
Admiral Freebee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:00:
Volgens mij bots je hier op de limieten van aan huis leveringen. Goedkoop bier en water zijn typisch twee producten waar de marge flinterdun is maar het gewicht, volume en de kost van het aan huis leveren juist erg groot. Het lijkt me een bewuste keuze om deze producten dan niet online aan te bieden.

Het enige wat je er volgens mij aan kan doen is klagen en als dat geen effect heeft stemmen met je portefeuille.
Ja dit klopt helemaal, wij kochten vroeger veel mineraal water en vooral in de bonus. na een paar maanden maximaal 1-4 bestellen of helemaal niet. Die vrachtauto's moeten zo gevuld zijn dat ze in 1 keer zoveel mogelijk klanten kunnen helpen. Als iedereen 1-2 of meer kratjes bier erin gooit en vervolgens een paar boodschapjes ja dat loont niet. En dat abonnement is meer een stok achter de deur om je eraan te herinneren hey je betaald hiervoor koop bij ons.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
[...]

Maak ik regelmatig gebruik van en dan verlengen ze het op je bonuskaart. Je kunt dan dat product de week erna ook nog kopen voor de bonus-prijs maar wel alleen in dat filiaal. Werkt perfect :) Bij Jumbo, die altijd claimen de klantvriendelijkste te zijn, is dit onbespreekbaar. Qua klantenservice blijft AH toch de nummer 1 voor mij.

Via werk bestellen we ook bij AH en het gebeurt laatste tijd steeds vaker dat artikelen niet op voorraad zijn, erg vervelend :(

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 22-10-2024 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:10
sjakie66 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:00:

@sjakie66 en @Admiral Freebee slaan hier de spijker op de kop. AH heeft giga magazijnen specifiek voor de online bezorging. Daar zal een algoritme op los worden gelaten welke producten daar voorradig zijn en in welke mate. En bij grote producten zoals het genoemde 6packs water en bier, daar zit te weinig marge op en neemt teveel ruimte in beslag. Op de plek waar 1 kratje bier of 6pack kan staan, kan een hele (koel) krat vol met producten staan anders. En dat levert natuurlijk véél meer op.

Offtopic, maar wat een taalarmoede in die chat van @plofkip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
plofkip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:55:
[...]

Dat is pas sinds kort dat het erbij staat. En als je bezig bent met een bestelling, kun je het hele artikel niet eens vinden. Dat is best gek toch?
De overwegingen van AH zijn geheim. Er zal best wel bewust over zijn nagedacht.

Wie weet was de omzet in Brouwers Bier kratjes domweg te laag: als een fysieke winkel te weinig verkoopt van een bepaalt product dan verdwijnt het ook uit het assortiment.

AFAIK is Brouwers bier wel online verkrijgbaar maar dan niet als krat maar alleen in blik

[ Voor 8% gewijzigd door Kalentum op 22-10-2024 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomorn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 16:53
Stoor mij hier de laatste tijd ook steeds meer aan, en merk dat steeds meer (voordeel) producten zijn verdwenen. Bijvoorbeeld de 10-packs goedkope eieren, literfles olijfollie, etc.

Iemand ervaring met een andere boodschappen bezorgdienst wat niet van dit soort ongein uitvoert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
plofkip schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:46:
[...]
Dan ga ik je alvast uit de droom helpen. Picnic doet exact hetzelfde, maar dan met een ander sausje.
Al langer duwen ze de goedkope B-producten van bijvoorbeeld gwoon uit het assortiment. Om ze te rebranden als "Picnic huismerk", maar ze een stuk dichter bij de prijs van A-merken terug te plaatsen.

Dus i.p.v. goedkope producten niet op voorraad te hebben, deze gewoon uit het assortiment te halen en vervangen met een duurder alternatief.
En ik als consument. Tsja, kan alleen maar stemmen met m'n portemonnee/klandizie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:14
zomorn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:47:
Stoor mij hier de laatste tijd ook steeds meer aan, en merk dat steeds meer (voordeel) producten zijn verdwenen. Bijvoorbeeld de 10-packs goedkope eieren, literfles olijfollie, etc.

Iemand ervaring met een andere boodschappen bezorgdienst wat niet van dit soort ongein uitvoert?
Het is bij de Jumbo niet veel beter. Al heb je daar volgens mij wel een volledig aanbod (ik mis zelf niks), maar het gestunt met productoorlogen en dingen die niet op voorraad zijn begin ik hier wel vervelend te vinden. Het eerste jaar ging het prima, maar de laatste maanden ontbreken er standaard 2 tot 4 producten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Irriteer mij hier ook al een tijd aan. Vroeger kon je veel meer goedkopere items krijgen zoals zaanse hoeve kwark, magere melk, wc papier etc. Tegenwoordig lijkt het een bewust patroon dat juist deze dingen vrijwel altijd uitverkocht zijn, niet meer in het assortiment etc. Het begint gewoon op te vallen. En je dus altijd moet kiezen voor een 2x zo duur alternatief. En ja tuurlijk kan je naar de winkel. Maar juist deze service was zo fijn dat het niet hoefde. Maar nu kan je net zo goed dus alles in de winkel halen bijna…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:05
LocK_Out schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Dan ga ik je alvast uit de droom helpen. Picnic doet exact hetzelfde, maar dan met een ander sausje.
Al langer duwen ze de goedkope B-producten van bijvoorbeeld gwoon uit het assortiment. Om ze te rebranden als "Picnic huismerk", maar ze een stuk dichter bij de prijs van A-merken terug te plaatsen.

Dus i.p.v. goedkope producten niet op voorraad te hebben, deze gewoon uit het assortiment te halen en vervangen met een duurder alternatief.
En ik als consument. Tsja, kan alleen maar stemmen met m'n portemonnee/klandizie.
Voor A merken moet je sowieso niet bij Picnic zijn.
Toen ze nog prijsgarantie hadden waren ze met hun gratis bezorging uitstekend. Tegenwoordig halen ze de gratis bezorging gewoon terug door qua prijs gewoon duurder te zijn dan bijvoorbeeld Jumbo.
En inderdaad, ze gooien steeds meer gwoon producten eruit, maar ook A merken en vervangen dat door hun eigen Picnic huismerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:07
Is dit anders als je een AH Pick Up point kiest i.p.v. bezorging aan huisadres of blijft het assortiment hetzelfde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Ah [AH] , zeer herkenbaar en zeker bij de bonus producten

Deze week b.v de Felix kattenvoer aanbiedingen. Bij online bestellen krijg je bij het overzicht te zien "Tijdelijk niet leverbaar". Ik kijk dan of dat voor de hele week geldt - dat niet leverbaar- en dat is dus het geval.

De enige optie is dan naar een AH locatie te gaan en ze dan op te halen [als ze er dan aanwezig zijn, dat is ook nog maar de vraag] Zijn ze er niet dan kan je aan de servicebalie een ticket halen met daarop het gewenste aantal en hoeveelheid. Dit ticket blijft een week geldig zodat je dan later de artikelen kan verzamelen en afrekenen tegen de bonusprijs. Weet niet of dit ook gaat bij online bestellingen. Ben die optie zelf niet tegengekomen

Op zich vind ik het misleiding als zij groots deze kortingen aanbieden terwijl het niet leverbaar is en dan zeker bij het online bestellen. Je kan mij niet wijs maken dat in het grote magazijn in Zaandam de artikelen er niet zijn. En zeker als je voor een artikel bonusreclame gaat maken dan moet je gewoon zorgen dat die artikelen ook gewoon tijdig aanwezig zijn.

Kan mij voorstellen dat de consument zich belazurd en bedonderd voelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

RCBL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:45:

Deze week b.v de Felix kattenvoer aanbiedingen. Bij online bestellen krijg je bij het overzicht te zien "Tijdelijk niet leverbaar". Ik kijk dan of dat voor de hele week geldt - dat niet leverbaar- en dat is dus het geval.

De enige optie is dan naar een AH locatie te gaan en ze dan op te halen [als ze er dan aanwezig zijn, dat is ook nog maar de vraag] Zijn ze er niet dan kan je aan de servicebalie een ticket halen met daarop het gewenste aantal en hoeveelheid. Dit ticket blijft een week geldig zodat je dan later de artikelen kan verzamelen en afrekenen tegen de bonusprijs. Weet niet of dit ook gaat bij online bestellingen. Ben die optie zelf niet tegengekomen

Op zich vind ik het misleiding als zij groots deze kortingen aanbieden terwijl het niet leverbaar is en dan zeker bij het online bestellen. Je kan mij niet wijs maken dat in het grote magazijn in Zaandam de artikelen er niet zijn. En zeker als je voor een artikel bonusreclame gaat maken dan moet je gewoon zorgen dat die artikelen ook gewoon tijdig aanwezig zijn.

Je Albert spullen komen niet uit Zaandam tenzij je net zoals ik in de buurt woont. Albert werkt met regionale Albert hubs.

Vaak zijn aanbiedingen buiten het weekend wel beschikbaar. De piek in hun leveringen zit rond het weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:57
RCBL schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:45:

AH Online bestellingen worden niet geleverd vanuit het centrale DC. Maar vanuit regionale hubs. Elke middelgrote stad heeft een locatie, meestal op industrieterrein van waaruit alle berzoring voor die regio gedaan wordt. Dit is in die zin ook gewoon een winkel die weer bevoorraad wordt vanuit centraal DC. Dus het kan wel degelijk zijn dat niet elke bezorglocatie hetzelfde assortiment voert / kan voeren i.v.m. beperkte ruimte in het bezorgmagazijn.

Er zal een overweging in zitten, bezorgservice is een dienst waar misschien de marge onder druk staat en op deze manier willen ze die dienst winstgevender (of minder verlieslatend) maken. That's life, sluit de dienst niet meer aan bij je behoefte dan switch je naar een andere dienst of we gaan gewoon weer zelf boodschappen doen :P Bijvoorkeur bij een supermarkt die niet aan bezorgen doet (Vomar/Dirk) want die zijn toch het goedkoopste. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 21:58
plofkip schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 08:59:
[...]

Maar die plek in de wagen kan dan niet gevuld worden met een boodschappen krat waar de waarde als snel richting de €50+ gaat ipv de €8 euro van dat kratje bier waar 0 marge opzit

Puur een geld kwestie vanuit AH dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
Marge op een krat bier is dermate laag dat bijv. Picnic helemaal gestopt is met het leveren van kratten bier.
Hooguit 6-packs zijn dan nog maar te koop

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:46
Ah wat herkenbaar dit. Ik heb vorige week een klacht hierover ingediend. Het normale Zaans volkorenbrood, krentenbollen en volkorenbolletjes zijn niet meer te bestellen via de app. Alles is "extra lang lekker" geworden. Enorm frustrerend dat zoiets normaals als brood alleen nog te verkrijgen is met extra conserveringsmiddelen. Het was zelfs zo, dat bij "eerder gekocht" Zaans volkorenbrood, bolletjes en krentenbollen automatisch was aangepast naar de "extra lang lekker" varianten.

We weten dat (ultra) bewerkt voedsel slecht is voor mensen, en toch is zoiets fundamenteels en simpels als brood ook onnodig aangevuld met conserveringsmiddelen. Treurig en frustrerend. Ik zit er over te denken om er mee naar Radar of een kamerlid te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Barrycade schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:53:
[...]

Je Albert spullen komen niet uit Zaandam tenzij je net zoals ik in de buurt woont. Albert werkt met regionale Albert hubs.

Vaak zijn aanbiedingen buiten het weekend wel beschikbaar. De piek in hun leveringen zit rond het weekend.
Los van het feit dat ik ook daar in de buurt woon is het punt dat men het in Zaandam/Hubs gewoon niet op voorraad heeft. En wat betreft de piek. Dat Felix voorbeeld zag ik al in de bonus vorige week vrijdag voor deze week. Ik heb als besteldag alle bezorgdagen deze week genomen en op alle dagen dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aPAK8YlQXw6VHOjKbY5cm7Sh_5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OwhBhEN4sAW5ODs6XmUWtRSU.jpg?f=fotoalbum_large

Mensen blij maken met een dode mus constateer ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:16
Wij kochten altijd 2 liter melk zaanse hoeve.
Lekker goedkoop, handige fles, nooit meer leverbaar.
Toen 1,5 liter melk ah huismerk, nog steeds niet duur maar redden we net niet mee in 1 week. Dus kopen we nu vaak 2, nu ook niet meer leverbaar.

Dus wij hebben nu weer literpakken ietsjes duurder weer.
Maar bij ons valt het ook op met bepaalde non alcoholische producten.

Ah bezorgbundel afgesloten voor een jaar. Maar ja is ook weer niet zo'n ramp wij zijn nog steeds blij met de appie aan huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 20:14
Herkenbaar. Ook hier laten we al jarenlang de boodschappen thuis bezorgen. De laatste tijd merk ik inderdaad dat producten (langere) tijd niet leverbaar zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld weken lang geen verse ananas kunnen bestellen. Ook merk ik steeds vaker dat je een mailtje krijgt dat een bepaald product niet bij de bestelling zit. Erg irritant want dan moet je alsnog naar de winkel.

Ik heb ooit een rondleiding bij een distributiecentrum van AH gehad en daar gaven ze aan dat ze de bezorgservice, die gewoon hun eigen aparte magazijnen hebben, als een normale winkel beschouwen en ze ook op dezelfde wijze bevoorraden. Wellicht dat er in die keten op dit moment iets niet helemaal goed gaat.

In het verlengde daarvan valt het mij op dat ik bij de fysieke AH-winkel ook steeds meer lege schappen zie. Zowel bij het vers als bij verpakte producten. Steeds vaker grijp ik ook daar mis en moet ik recepten maar aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Ik zou niet weten waarom ze dat niet mogen doen. Ik stoor me er niet aan, het zal voor de winkelier duurder zijn of minder marge hebben. Dat is hetzelfde als dat ze in de winkel andere aanbiedingen mogen hebben dan online (om bijvoorbeeld klanten JUIST naar de winkels te lokken / krijgen). Ook een kwestie van vraag en aanbod. Als ze merken dat artikel X nooit besteld wordt en alleen maar ruimte kost waarom zou je het product dan aanbieden. Leg het in de winkels en zorg dat het daar weg gaat.

Als de AH alleen nog maar verse voedselpakketten online wil aanbieden mogen ze dat doen, het is hun aanbod en hun winkel. Als ze dat doen snijden ze zichzelf flink in de vingers...

Ze mogen je zelfs als klant weigeren en niet meer leveren op je adres als ze bepalen dat jij vervelend bent bijvoorbeeld. Ze staan dan volledig in hun recht.

Ik vind dit een typisch gevalletje spijkers op laag water zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 22-10-2024 13:32 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Laatst online: 16:58
Admiral Freebee schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:00:
Volgens mij bots je hier op de limieten van aan huis leveringen. Goedkoop bier en water zijn typisch twee producten waar de marge flinterdun is maar waar het gewicht, volume en de kost van het aan huis leveren juist erg groot is. Het lijkt me een bewuste keuze om deze producten dan niet online aan te bieden.

Dit is het inderdaad. Zo zijn bijvoorbeeld de huismerk frisdranken ook gelimiteerd tot 6 stuks per bestelling. Al tijden. Hier zit ook niet veel marge op, maar het is wel een relatief zwaar product met navenante handling kosten.

Over coca cola doen ze dan weer niet moeilijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Flippie Flink schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:15:
Ah wat herkenbaar dit. Ik heb vorige week een klacht hierover ingediend. Het normale Zaans volkorenbrood, krentenbollen en volkorenbolletjes zijn niet meer te bestellen via de app. Alles is "extra lang lekker" geworden. Enorm frustrerend dat zoiets normaals als brood alleen nog te verkrijgen is met extra conserveringsmiddelen. Het was zelfs zo, dat bij "eerder gekocht" Zaans volkorenbrood, bolletjes en krentenbollen automatisch was aangepast naar de "extra lang lekker" varianten.

We weten dat (ultra) bewerkt voedsel slecht is voor mensen, en toch is zoiets fundamenteels en simpels als brood ook onnodig aangevuld met conserveringsmiddelen. Treurig en frustrerend. Ik zit er over te denken om er mee naar Radar of een kamerlid te gaan.
Nou lees het morgen nog eens terug zou ik zeggen. Beetje overtrokken niet?

Hun puur broden of hoe ze mogen heten kan je wel bij ze bestellen.

Als je echt zo recht in de "ultra bewerkt is evil" hoek zit, vraag ik me af hoe je bestelling bij een Albert er dan uit ziet.

Want wat ik er van kan zien zit in de gewone volkoren hetzelfde als in de lang lekker. En dat is gewoon dus ook bewerkt. Zoals zo'n beetje alles wat bij Albert Heijn in de winkel ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:35
Barrycade schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:47:
[...]

Nou lees het morgen nog eens terug zou ik zeggen. Beetje overtrokken niet?

Hun puur broden of hoe ze mogen heten kan je wel bij ze bestellen.

Als je echt zo recht in de "ultra bewerkt is evil" hoek zit, vraag ik me af hoe je bestelling bij een Albert er dan uit ziet.

Want wat ik er van kan zien zit in de gewone volkoren hetzelfde als in de lang lekker. En dat is gewoon dus ook bewerkt. Zoals zo'n beetje alles wat bij Albert Heijn in de winkel ligt.
Ik zou zeggen als je er zo in staat waarom je uberhaupt online gaat bestellen en niet zelf gaat winkelen bij een supermarkt. Want die rijdende busjes van de appie zijn ook niet bepaald 'gezond' :+

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Flippie Flink schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:15:

Het beste wat je kan doen is uit protest bij een andere supermarkt gaan winkelen.

Maar meeste mensen houden meer van klagen dan veranderen, dus dat is wat hopeloos meestal.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:20
Ik heb onlangs mijn abonnement om deze reden opgezegd. Het is te onbetrouwbaar geworden. Het ging jaren terug nog wel goed maar het assortiment is te beperkt geworden tov een winkel. Heb niet de illusie dat het elders beter is maar ik vind het niet prettig meer werken iig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:32
https://www.nrc.nl/nieuws...ld-aan-bezorging-a4855674

Boodschappen bezorgen is voor alle aanbieders nog niet winstgevend dus lijkt het me logisch dat ze naar manieren zoeken om de kosten voor het bezorgen terug te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

* Thijsmans is het ook wel een beetje zat.

Steeds dingen niet leverbaar, (bonus-)producten die echt van schrale kwaliteit zijn (trio mini-paprika), producten die tijdens de bezorging beschadigen (bakken kwark, of favoriet: zak sla tegen het vrieselement > instant groene pap). Nee, voor kwaliteit en beschikbaarheid kun je beter niet naar de AH gaan. Ze zijn makkelijk met het terugstorten van geld, maar dat gaat er wel aan voorbij dat ik 13 euro per maand betaal om niet naar de winkel te hoeven gaan.

</rant>

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Sebastiaannn schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 16:07:
https://www.nrc.nl/nieuws...ld-aan-bezorging-a4855674

Boodschappen bezorgen is voor alle aanbieders nog niet winstgevend dus lijkt het me logisch dat ze naar manieren zoeken om de kosten voor het bezorgen terug te halen.
Mooi stukje inderdaad. Wat ik al verwachtte... met goedkope kratjes bier, wc papier etc. is het busje te snel vol en valt er niks meer te verdienen. Sterker nog... er moet al jaren geld achteraan. Blijkbaar zijn ze nu op deze manier bezig om het verlies te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 19:42
Joostje123 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:22:
Wij kochten altijd 2 liter melk zaanse hoeve.
Lekker goedkoop, handige fles, nooit meer leverbaar.
Toen 1,5 liter melk ah huismerk, nog steeds niet duur maar redden we net niet mee in 1 week. Dus kopen we nu vaak 2, nu ook niet meer leverbaar.

Dus wij hebben nu weer literpakken ietsjes duurder weer.
Maar bij ons valt het ook op met bepaalde non alcoholische producten.

Ah bezorgbundel afgesloten voor een jaar. Maar ja is ook weer niet zo'n ramp wij zijn nog steeds blij met de appie aan huis.
misschien niet helemaal ontopic, maar campina heeft gewoon een amazon winkel met prima prijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Ryen schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:33:
[...]

Dit is het inderdaad. Zo zijn bijvoorbeeld de huismerk frisdranken ook gelimiteerd tot 6 stuks per bestelling. Al tijden. Hier zit ook niet veel marge op, maar het is wel een relatief zwaar product met navenante handling kosten.

Over coca cola doen ze dan weer niet moeilijk :)
Zal dan niet omwille van de marge zijn, want ik weet zo goed als zeker dat AH meer verdient (in %) aan een fles huismerk dan een fles Coca Cola. De marges daarop behoren tot de laagste categorie van de artikelen in de supermakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 01:43
Ik denk dat specifiek budget-bier teveel gedoe oplevert in alle stappen van het proces. Je personeel sjouwt zich een ongeluk met mogelijk hogere uitval tot gevolg. Glaswerk is fragiel dus een ongelukje betekent dat je je product kwijt bent én dat je je klant mag gaan compenseren. Dan blijft er geen marge meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:04
O88088 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:24:
Ik denk dat specifiek budget-bier teveel gedoe oplevert in alle stappen van het proces. Je personeel sjouwt zich een ongeluk met mogelijk hogere uitval tot gevolg. Glaswerk is fragiel dus een ongelukje betekent dat je je product kwijt bent én dat je je klant mag gaan compenseren. Dan blijft er geen marge meer over.
Tja, vraag dan een reëel bedrag - de werkelijke kosten - voor het bezorgen, dan hoef je je niet in allerhande bochten te wringen als AH. Gratis bezorgen bestaat niet en juist bezorgkosten en de service ("tot in de keuken") is iets wat uitstekend uit te leggen is aan klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Galactic schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:10:
[...]

Zal dan niet omwille van de marge zijn, want ik weet zo goed als zeker dat AH meer verdient (in %) aan een fles huismerk dan een fles Coca Cola. De marges daarop behoren tot de laagste categorie van de artikelen in de supermakt.
Het is wel een marketing kans. Stukje funding beschikbaar maken en coca cola is dan ineens verkrijgbaar voor de bezorgservice. Als de marge niet aan de voorkant is, dan maar aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryen
  • Laatst online: 16:58
[...]

Het zou best kunnen dat je gelijk hebt voor het margepercentage per product. Maar per getransporteerde kilo is de marge van de merkartikelen vermoedelijk wel groter. Coca Cola is bijna 3x zo duur, dus per fles zal de marge vermoedelijk ook wel iets hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Wij winkelen wekelijks bij de AH, maar ook in de winkel vallen de lege schappen op. Vooral de huismerk alternatieven voor melk worden slecht aangevuld. Hagelslag 600g is ook altijd op, ze hebben alleen de kleine pakjes nog.

Tegenwoordig doen we een slag van 10-15 minuten door de AH, zoveel mogelijk selectief bonus, huismerk of 35% korting zooi inslaan en dan voor de rest van de boodschappen naar de Poiesz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
_JGC_ schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:41:
Wij winkelen wekelijks bij de AH, maar ook in de winkel vallen de lege schappen op. Vooral de huismerk alternatieven voor melk worden slecht aangevuld. Hagelslag 600g is ook altijd op, ze hebben alleen de kleine pakjes nog.

Tegenwoordig doen we een slag van 10-15 minuten door de AH, zoveel mogelijk selectief bonus, huismerk of 35% korting zooi inslaan en dan voor de rest van de boodschappen naar de Poiesz.
Dat ligt niet aan AH maar aan het filiaal. M'n moeder zei ook regelmatig zoveel lege schappen (met name vlees) aan te treffen, terwijl ik in mijn woonplaats bij geen van de AH's hier dat ervaar.
Sinds er bij m'n ouders een tweede Albert Heijn is gekomen na de overname van Jan Linders, is dat lege schappenprobleem een heel stuk minder geworden. Blijkbaar is de concurrentie van een ander AH filiaal drukkender dan de concurrentie van de Jumbo of Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
henri86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:21:
[...]

Dat ligt niet aan AH maar aan het filiaal. M'n moeder zei ook regelmatig zoveel lege schappen (met name vlees) aan te treffen, terwijl ik in mijn woonplaats bij geen van de AH's hier dat ervaar.
Sinds er bij m'n ouders een tweede Albert Heijn is gekomen na de overname van Jan Linders, is dat lege schappenprobleem een heel stuk minder geworden. Blijkbaar is de concurrentie van een ander AH filiaal drukkender dan de concurrentie van de Jumbo of Lidl.
Als ik de vakkenvullers vraag is het wel besteld maar niet geleverd.
Maargoed, nou gooien die vakkenvullers er sowieso met de pet naar, hoe vaak ik wel niet een half schap leegtrek en op de plank erboven weer terugzet bij de rest omdat ze het verkeerde artikel vullen en ik dan die paar pakken moet hebben die erachter staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

orf

[...]

Een fles 1,5L Coca Cola is bij AH 7,5% duurder dan bij Dirk en Dirk verkoopt het niet zonder marge. Volgens mij is 7,5% marge al niet heel slecht voor een supermarkt.

In de aanbieding/bonus scheelt het zelfs 16,7% tussen Dirk en AH.

Dit is geen poging om een discussie te starten over prijsverschillen tussen Dirk en AH. Het gaat puur om de marge die bij Coca Cola wel of niet bij de laagste categorie behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
orf schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:36:
[...]

Een fles 1,5L Coca Cola is bij AH 7,5% duurder dan bij Dirk en Dirk verkoopt het niet zonder marge. Volgens mij is 7,5% marge al niet heel slecht voor een supermarkt.

In de aanbieding/bonus scheelt het zelfs 16,7% tussen Dirk en AH.

Dit is geen poging om een discussie te starten over prijsverschillen tussen Dirk en AH. Het gaat puur om de marge die bij Coca Cola wel of niet bij de laagste categorie behoort.
"Een supermarktmanager deed een berekening voor mij: hij verdient meer aan drie flessen cola dan het vliegveld doet aan één passagier!"
(De winst van Rotterdam Airport bedraagt slechts een miljoen euro per jaar. Op ruim 2,2 miljoen reizigers is dat amper 45 cent per persoon.)
https://www.ad.nl/rotterd...an-een-passagier~a2b80d69
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 21:14
Dat er veel niet leverbaar is komt door hetzelfde trucje wat de Jumbo doet. Als men er niet uitkomt met de prijs neemt men het product niet meer af om de leverancier onder druk te zetten. En het rommelt nogal op dit moment bij de leveranciers .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Skywalker27 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 06:55:
Dat er veel niet leverbaar is komt door hetzelfde trucje wat de Jumbo doet. Als men er niet uitkomt met de prijs neemt men het product niet meer af om de leverancier onder druk te zetten. En het rommelt nogal op dit moment bij de leveranciers .
Ik dacht ook dat ze dat bedoelen, maar ze bedoelen hier dingen die ze dan wel in de winkel kunnen halen. Zware/grote dingen met weinig marge als huismerk Cola en bier.

Persoonlijk ga ik het liever halen, we gaan een keer per week en dan kan ik zelf kijken of de brocoli wel goed is en of er geen dingen zijn met korting (vanwege de datum).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

henri86 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

"Een supermarktmanager deed een berekening voor mij: hij verdient meer aan drie flessen cola dan het vliegveld doet aan één passagier!"
(De winst van Rotterdam Airport bedraagt slechts een miljoen euro per jaar. Op ruim 2,2 miljoen reizigers is dat amper 45 cent per persoon.)
https://www.ad.nl/rotterd...an-een-passagier~a2b80d69
:+
Ja, daarom worden treinkaartjes zo duur. Omdat steeds minder mensen de trein nemen, ik snap de logica, maar in een normaal bedrijf zou het nergens op slaan en als je als land openbaar vervoer wilt stimuleren slaat het ook nergens op.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Skywalker27 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 06:55:
Ook voor de huismerk producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
_JGC_ schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 07:32:
[...]

Ook voor de huismerk producten?
Huismerk word ook door iemand geproduceerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Wordt er überhaupt winst gemaakt met bezorgen? Picnic heeft er 500 miljoen verlies doorheen gedraaid las ik op rtl z.
En al die flits bezorgers zijn ook verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

emeralda schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:05:
Wordt er überhaupt winst gemaakt met bezorgen? Picnic heeft er 500 miljoen verlies doorheen gedraaid las ik op rtl z.
Ik denk niet dat het winstgevend is om voor 2 euro per keer of 9 euro per maand vastgoed te betalen, orders te picken, uit te rijden en te bezorgen iig :P

(dat zijn de prijzen die ik zo snel terug kan vinden.)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Flitsbezorgers waren vooral een hype. Voor een zakje pinda's en een fles cola kun je natuurlijk niemand laten rondfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

stylezzz schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:22:
[...]

Flitsbezorgers waren vooral een hype. Voor een zakje pinda's en een fles cola kun je natuurlijk niemand laten rondfietsen.
Op zich wel, maar dan wel voor 12,50 bezorgkosten. Maar ja bij die flitsers was het in eerste instantie (bijna) gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:38

PB-powell

Mr. Laziness

Niet helemaal waar qua cijfers van Picnic, in Nederland maken ze winst maar overall nog zo'n 220 miljoen verlies op een omzet van 1,2 miljard.
https://www.deondernemer....3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Overigens is het bij Picnic af en toe dat er producten niet (meer) leverbaar zijn, maar vergelijkbaar met dat je ook wel eens in de supermarkt mis grijpt omdat er (nog) niet geleverd is. Maar het distributie systeem van Picnic kan je denk ik niet goed vergelijken met die van een traditionele supermarkt omdat Picnic alleen maar aan bezorging doet. Je ziet bij hun bijvoorbeeld al dat ze geen kratten bier hebben maar 12-packs in karton. En het algehele assortiment is gewoon stukken kleiner. Qua prijs zijn ze niet per se goedkoper of duurder dan Jumbo/AH, maar het gaat ons ook om het gemak van er niet op uit hoeven te gaan.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:12

Quintus

Eg wel! Dus....

Mijn ervaring (met Jumbo) is, dat sinds Corona 'weg' is, en de flitsbezorgers steeds meer vertrokken de bezorgbusiness van de grootgrutters minder prio krijgt en met name de goedkope zware bulk producten.
Veel is niet (meer) leverbaar of "alleen in de winkel". Men wil geen glaswerk meer retour nemen. Ook lijkt het er sterk op dat men de actieproducten slecht of niet meer wil bezorgen, bijvoorbeeld maar één krijgen (geen korting) of een "vervangend" product lees niet populaire smaak of alleen duurdere productversies aanbieden ipv huismerk. De meest vreemde was wel die keer dat er gewoon helemaal geen brood geleverd werd. (week van te voren besteld) dit zijn voor ons redenen om vrijwel niet meer online boodschappen te bestellen. Het voordeel van niet meer naar de supermarkt hoeven en alles thuis kunnen laten bezorgen is er niet meer.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Nu online
Dat producten als 'niet beschikbaar' staan, heb ik overigens vele malen liever dan één van de twee voornaamste redenen dat ik slechts zeer sporadisch een online bestelling plaats: dat je het product wel kan bestellen maar vervolgens niet leverbaar is en ontbreekt bij de levering
Pas als de bedrijven een systeem hebben dat de voorraad i.c.m. houdbaarheidsdatum en het aantal bestelde producten bijhoudt (en dus producten voor jou reserveert), zou ik overwegen meer gebruik hiervan te gaan maken.

Ik heb namelijk nog nooit een complete bestelling geleverd gekregen.
Zelfs een keer dat een bestelling van >€50 bij levering uit slechts 2 producten (<€2,00) bestond, waarvan één het cadeau product betrof dat je bij je bestelling kreeg die week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
PB-powell schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:45:
[...]

Niet helemaal waar qua cijfers van Picnic, in Nederland maken ze winst maar overall nog zo'n 220 miljoen verlies op een omzet van 1,2 miljard.
https://www.deondernemer....3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Overigens is het bij Picnic af en toe dat er producten niet (meer) leverbaar zijn, maar vergelijkbaar met dat je ook wel eens in de supermarkt mis grijpt omdat er (nog) niet geleverd is. Maar het distributie systeem van Picnic kan je denk ik niet goed vergelijken met die van een traditionele supermarkt omdat Picnic alleen maar aan bezorging doet. Je ziet bij hun bijvoorbeeld al dat ze geen kratten bier hebben maar 12-packs in karton. En het algehele assortiment is gewoon stukken kleiner. Qua prijs zijn ze niet per se goedkoper of duurder dan Jumbo/AH, maar het gaat ons ook om het gemak van er niet op uit hoeven te gaan.
Ja het kan gewoon dat over 20 jaar iedereen zijn boodschappen thuis laat bezorgen, ik denk dat Picnic die gok neemt en daarom zoveel investeert. We zullen het zien :?
Pagina: 1