Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 02:00
Beste medetweakers,

Ik zit met mijn handen in het haar, het volgende is aan de hand:
Mijn vraag:

Ik had een PSN account al jaren sindsin ieder geval 2018.
Mijn eerste aankoop via dit account was 24-12-2018. ( ook te zien in mijn ING app)
Al mijn aankopen zijn gedaan via het rekeningnummer: NL02INGB.........
Het zijn er ongeveer 22 alleen in 2024.
Online ID Account (oud) Aramius1810, mailadres: arambalta...@.hotmail.com

Rond 13 oktober heb ik mijn PSN account willen aanpassen naar mijn nieuwe mailadres omdat ik mijn oude mailadres eigenlijk alleen nog voor PSN gebruik en dat mailadres het liefst wilt sluiten.

Mijne nieuwe ID Account is; Aramius026 (mailadres: aram.....@outlook.com

Ik heb een foto van het serienummer naar Playstation gestuurd, ook heb ik bankafschriften op mijn naam maar naar na 2x met de klantenservice te hebben gebeld, eerste keer complete bitch die niets kon/wilde en letterlijk ophing.
2e keer nette jongen die zijn best deed maar maar 2 handelingen mocht doen poer account per beller en dat het daar voor hem ophield. En ik daarna opnieuw moest bellen.

Hij heeft me wel een referentienummer gegeven die ik door kan geven als ik opnieuw bel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software nieuwste versie, hardware PS5 vanaf launch.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Serienummer PS5
Betaalgegevens van 2018 t/m oktober 2024.
Nieuwe en oude Online ID.
Nieuwe en oude mailadres.

Mijn huidige Playstation naam is Aram Balta met ID: Aramius026.

Als ik bij beide accounts wachtwoord vergeten doe dan krijg ik geen email.
Ook als ik wil checken of of ik geblocked ben krijg ik geen mail meer.

Iemand enig idee wat te doen? Ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

Ook vroegen ze zaken per mail als:
Details over een eventuele recente betaling via een creditcard.
Ik betaal nooit met creditcard, altijd met IDEAL.
• Serienummer van de eerste console die gebruikt werd om je account aan te maken of je erbij aan te melden voor de eerste keer.
Dat was een PS2, die heb al jaren niet meer.

Alvast bedankt.

Groet,

Aramius

PSN: Aramius1810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Promotie van eigen advertenties in wat voor vorm dan ook is hier niet toegestaan

[ Voor 63% gewijzigd door Linksquest op 22-10-2024 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
Ik had laatst met Plex problemen dat mails over vergeten wachtwoorden niet aankwamen. Van alles geprobeerd, bleek Plex in Outlook in mijn geblokkeerde mail adressen te staan. Eruit gehaald en toen werkte het weer.

Je zou voor de zekerheid dus eens kunnen kijken of mail adressen van Sony of Playstation in jouw lijst met geblokkeerde mail adressen staat.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NACrat
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:17
Zoals ik het nu lees:

Je hebt een PS account met ID Aramius1810 waaraan gekoppeld is arambalta...@.hotmail.com. Je wilt deze e-mail niet meer gebruiken en creëert een heel nieuw PS account met ID Aramius026 waaraan je dan je gewenste mail adres koppelt. En daarna stuur je het serienummer van je Playstation op naar Sony met het verzoek al je aankopen over te zetten?

Als dit juist is. Waarom zo omslachtig? Je kan gewoon het gekoppelde e-mail adres wijzigen in je account. En je kan ook je PSN ID wijzigen van Aramius1810 naar Aramius026 als je dat zou willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om je aankopen op één account, over te zetten naar een nieuw account. Ongeacht of beide accounts van jezelf zijn.

Je kan het beste gewoon je originele account blijven gebruiken, en dat email adres alleen voor PSN online houden.

Helaas is de online infrastructuur van Sony zodanig achterhaald dat zulke wijzigingen eigenlijk niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Raem schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:15:
Ik had laatst met Plex problemen dat mails over vergeten wachtwoorden niet aankwamen. Van alles geprobeerd, bleek Plex in Outlook in mijn geblokkeerde mail adressen te staan. Eruit gehaald en toen werkte het weer.

Je zou voor de zekerheid dus eens kunnen kijken of mail adressen van Sony of Playstation in jouw lijst met geblokkeerde mail adressen staat.
Raem schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:15:

Dank voor je reactie maar Sont of Playstation stonden niet in een geblokkeerde lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
NACrat schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 11:53:
Zoals ik het nu lees:

Je hebt een PS account met ID Aramius1810 waaraan gekoppeld is arambalta...@.hotmail.com. Je wilt deze e-mail niet meer gebruiken en creëert een heel nieuw PS account met ID Aramius026 waaraan je dan je gewenste mail adres koppelt. En daarna stuur je het serienummer van je Playstation op naar Sony met het verzoek al je aankopen over te zetten?

Als dit juist is. Waarom zo omslachtig? Je kan gewoon het gekoppelde e-mail adres wijzigen in je account. En je kan ook je PSN ID wijzigen van Aramius1810 naar Aramius026 als je dat zou willen.
Dit is niet helemaal hoe het gegaan is.
Ik had een PSN account Aramius1810 met een mailadres arambalta....@hotmail.com
Dat mailadres wilde ik niet meer en wilde ik opheffen omdat ik het al jaren voor niets anders gebruik dan PSN.

Ik wilde in mijn oude PSN Account het mailadres aanpassen naar arambalta@......com. Toen kreeg ik de foutmelding dat die al in bezet was bij een andere Sont dienst maar niemand kon me vertellen welke dan.

Ik had het liefst gewoon mijn account Aramius1810 gehouden met een nieuw mailadres maar dat lukte op geen enkel manier maar op de 13 of 14e heb ik iets gedaan waardoor het leek te werken maar dat was dus gewoon een heel nieuw account ik was op dat moment gefrustreerd en half dronken, altijd slimme combinatie om dit soort dingen te doen.

Maar nu doen beide accounts het niet ik krijg geen mail qua password reset of blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
ineens wel deze mail in mijn huidige mailadres: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJ0oa6KDSFm4KtsyatNsPipCExw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ERbVLzBnQb5hvptTs1jI6S72.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
James Pond schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 12:36:
Volgens mij is het sowieso niet mogelijk om je aankopen op één account, over te zetten naar een nieuw account. Ongeacht of beide accounts van jezelf zijn.

Je kan het beste gewoon je originele account blijven gebruiken, en dat email adres alleen voor PSN online houden.

Helaas is de online infrastructuur van Sony zodanig achterhaald dat zulke wijzigingen eigenlijk niet mogelijk zijn.
Helaas ik kom er niet meer in krijg geen wachtwoord email op mijn oude adres en de PSN helpdesk zegt niet zomaar bij het account te kunnen,

Ze vragen zaken als dit:

• Online ID (je spelersnaam die andere spelers ook kunnen zien) Duidelijk, Aramius1810
• Aanmeldings-ID (het e-mailadres waarmee je inlogt op je PSN account) arambalta123@hotmail.com

Daarnaast hebben we minstens één van het onderstaande in volledigheid nodig:
• Details over een eventuele recente betaling via een creditcard.Ik heb nog nooit met Credit card betaald bij PSN atijd Ideal.
• Serienummer van de eerste console die gebruikt werd om je account aan te maken of je erbij aan te melden voor de eerste keer. Dat was een PS2 die is al jaren op een vuilnisbelt nadat ie het niet meer deed.

• Details van een recente transactie (waaronder de titel, datum, ordernummer en de exacte prijs) in de PlayStation Store. De informatie hiervan is te vinden in de bevestigingsmail die je krijgt na aankoop.
Dit heb ik ze gemaild via mijn ING APP Ook heb ik met dit IBAN nummer alleen dit jaar al 22 aankopen gedaan bij ze online in de store of qua PSN plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Aramius schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:16:
[...]
• Details van een recente transactie (waaronder de titel, datum, ordernummer en de exacte prijs) in de PlayStation Store. De informatie hiervan is te vinden in de bevestigingsmail die je krijgt na aankoop.
Dit heb ik ze gemaild via mijn ING APP Ook heb ik met dit IBAN nummer alleen dit jaar al 22 aankopen gedaan bij ze online in de store of qua PSN plus
Het gaat ze overigens bij dit punt niet om een bankafschrift, maar om zulke emails:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQ-GL6LEYRlei5AHwHVw1gzcgHw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cmz6ofsiGeeM2stZKSCZxj4I.jpg?f=fotoalbum_large

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Bas170 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:
[...]

Het gaat ze overigens bij dit punt niet om een bankafschrift, maar om zulke emails:

[Afbeelding]
Bas170 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:28:
[...]

Het gaat ze overigens bij dit punt niet om een bankafschrift, maar om zulke e-mails:

[Afbeelding]
Dank voor je antwoord ik heb mijn eerste van zulke mails gekregen in 2020 en als laatst op 06-05-2023.
Terwijl ik sindsdien ook gewoon veel heb gekocht en nooit een probleem had met downloaden of installeren van nieuwe games of verlengen van PSN.
Hoe dat kan geen idee ik zie SOny/Playstation of wat ook in de richting niet in de block lijst staan en de mailbox is ook niet vol:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYQ-6VcJxKpblYNXBSIXzts_H98=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iIxp4vt2dHUHNnpIYbYZxPxJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZGJmdScP2sbyFYO2IiJK67lmzg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/46a6CfU5yYNqIZINcFx4lxGn.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkLYDIbpIoypyOdOGZBHX6-Xicg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m9KXN5er1Z1BX3xn82OvxQhG.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1r3zyPnQiklw4l6a88hrn1Um6ak=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hvrwUDMWolYYaY8N3PsPa5kT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Aramius op 22-10-2024 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Nog een keer proberen aan te melden bij mijn oude account arambalta123@hotmail.com, QR code gescand mailadres ingevoerd en wachtwoord vergeten geklikt maar krijg weer geen email.

Veder vandaag wel 2 mails binnengekregen van Mozilla maandag zeker 15 waarvan de helft spam......

[ Voor 22% gewijzigd door Aramius op 22-10-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Nog een keer proberen aan te melden bij mijn ''nieuwe'' account arambalta@outlook.com, Niet de QR code gescand maar los mailadres ingevoerd en wachtwoord vergeten geklikten kreeg een email.
Wachtwoord aangepast in de PSN app:

Goedgedaan zo te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYhFmVgcj-Rt5iHydO0R_f3s7Ug=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0zHfW1XT8u2p9pVC1xuUzzRu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_DQFnTQ0znFtNftVBjN1DWIODuQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LZ8zsT7FByXDZ5CqmcZtm9Wu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Aramius op 22-10-2024 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Ik heb nog even een testmail gestuurd van mijn huidige mail naar arambalta123@hotmail.com maar die komt gewoon aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Nog even met mijn oude account arambalta123@hotmail.com een nieuw wachtwoord aangevraagd maar krijg niets binnen ook niet in ongewenste mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Conclusie, mijn ''nieuwe'' account kan ik wel ww resetten maar daarna werkt het wachtwoord niet op zowel de PS5 als de PS App.

Mijn oude account kan ik wel wachtwoord vergeten klikken maar dan krijg ik geen email,

Ik kom met geen enkel van de 2 accounts online op mijn PS5 en ik heb geen idee meer wat te proberen,
Ik ga ze morgen natuurlijk weer bellen maar daar verwacht ik bijzonder weinig van helaas.

Dank voor het aanhoren van mijn jank verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:21
Bijzonder dat je wel een nieuw wachtwoord kunt instellen, maar vervolgens er niet mee kan inloggen. Zeker weten geen typo?
Of probeer anders eens met je oude email adres in te loggen in combinatie met je nieuw ingestelde wachtwoord.

Geen idee wat je verder allemaal gedaan hebt, want psnprofiles.com zegt bijvoorbeeld dat je oude account aangepast is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhxmPMZPMOisR6unVW6zSdYEis8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8a5Lhk2iXqSJvWU90mrTlDi6.jpg?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Raem schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:36:
Bijzonder dat je wel een nieuw wachtwoord kunt instellen, maar vervolgens er niet mee kan inloggen. Zeker weten geen typo?
Of probeer anders eens met je oude email adres in te loggen in combinatie met je nieuw ingestelde wachtwoord.

Geen idee wat je verder allemaal gedaan hebt, want psnprofiles.com zegt bijvoorbeeld dat je oude account aangepast is.

[Afbeelding]
Nee helaas nieuwe wachtwoord met oude account werkt ook niet, zelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramius
Raem schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 00:36:

Nee zeker geen typo heb het op papier geschreven en daarna op zijn sloomst getikt.

[Afbeelding]

[ Voor 31% gewijzigd door Aramius op 23-10-2024 00:51 ]

Pagina: 1