Scherm licht op van Philips The One tv in standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr1eV0us
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik heb in april een Philips 43PUS8808 gekocht.
De tv werkt op zich prima (gebruik hem voornamelijk voor gamen) maar één vreemd verschijnsel is wel irritant, in standby mode (dus nagenoeg uit) licht af en toe het scherm op voor een aantal seconden. Het lijkt wel de backlight die dan aan gaat. Dit is logischerwijs vooral merkbaar in de nacht, ik wordt er zelfs wakker van. Alles al geprobeerd (updates installeren, terug naar fabrieksinstellingen, settings wijzigen etc.) maar de enige oplossing is de stekker eruit. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zie dat veel mensen op internet problemen hebben met Philips tv`s die random aangaan in de nacht, soms getriggerd door netwerksignalen / koppelingen met smartphones.. ik zie nergens een oplossing staan.

Ik zou even bellen met Philips. Dit probleem moet eigenlijk wel bekend zijn bij ze :?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:46
Ik gebruik klik-aan-klik-uit om ALLE stroom uit te schakelen op mijn media apparatuur als ik weg ben of slaap.
Daar valt ook de televisie onder.
Hiermee wordt het onmogelijk dat de TV aan gaat.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr1eV0us
@GarBaGe bedankt voor de tip, mocht ik het niet kunnen oplossen dan kan ik dit nog overwegen 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr1eV0us
@The_Doman deze had ik ook gevonden, ga het verbruik in stand-by ook eens checken en wellicht heeft mijn tv dezelfde (uitschakel-)opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GarBaGe schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 12:31:
Ik gebruik klik-aan-klik-uit om ALLE stroom uit te schakelen op mijn media apparatuur als ik weg ben of slaap.
Daar valt ook de televisie onder.
Hiermee wordt het onmogelijk dat de TV aan gaat.
Dat zou ik met een OLED niet doen, tenzij je de programma's die inbranden tegengaan niet belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr1eV0us
@Michael Knight ik ga zeker ook even contact opnemen met Philips, bij de dealer waar ik deze tv gekocht kom ik niet verder, als ik het niet opgelost krijg dan kunnen zij mooi een andere tv voor me regelen 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:44
@Gr1eV0us Al wel de laatste firmware erop gezet? Dit lijkt me typisch een softwareprobleem.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr1eV0us
Hier even een update. Ten eerste bedankt voor alle suggesties en verwijzingen naar andere Posts.

@SkiFan meerdere FW-updates al uitgevoerd, geen verandering in de situatie.

@The_Doman ik heb uitvoerig het verbruik van de TV onderzocht, op zeker moment dacht ik het gevonden te hebben met de Google Home app (op mijn mobiel). Het ontkoppelen / verwijderen van de TV binnen Google Home was helaas toch niet oplossing.

Op dit moment volg ik de TV via mijn router en een Energy socket (van Homewizard) die ik ertussen heb geplaatst. Vanaf aanzetten - oftewel spanning op de TV zetten - licht na een minuut het scherm in Stand-By weer op, dit zorgt voor 18W verbruik een paar minuten lang. Vervolgens gaat het scherm uit en is het verbruik tussen de 0 & 1 W. Vanaf dit moment zie ik elk uur (hetzelfde tijdstip) een verhoging van 1W (meestal ook geen internetconnectie dan). Zo nu en dan (en compleet willekeurig maar wel op hetzelfde uurlijkse tijdstip) schiet het verbruik omhoog (tussen die 18 en 30 W) en licht het scherm op (ook internetconnectie dan).

Ik heb ook nog geprobeerd meerdere apps te stoppen en eventueel te verwijderen maar dit veranderd de situatie niet en is mijns inziens ook niet de oorzaak.

Via de handleiding stuitte ik gisteren op de optie Automatische zenderupdate, deze kan uitschakelt worden (staat nu aan) echter dit is (op dit moment) niet mogelijk, deze setting is grayed-out en kan ik dus niet selecteren. Nu gebruik ik geen (Ziggo-)box op deze TV want alles gaat via de Ziggo-app, dus via internet. Vandaag contact gezocht met Philips en het hele verhaal verteld en hij vond het ook vreemd dat de Aut. zenderupdate optie niet toegankelijk is, hij stelde voor om een box aan te sluiten en dan kijken of de optie toegankelijk wordt om uit te zetten, dit is wel wat omslachtig als je het mij vraagt.

Binnenkort volgt er weer een update.
Pagina: 1