Sonos ARC en play1 dolby atmos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jraesen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17-05 20:26
Mijn vraag
Waarom vallen mijn Sonos one speakers uit bij het opstarten van mijn TV.

Relevante software en hardware die ik gebruik
SAMSUNG TV (QE55S95DAT), Sonos ARC, twee Sonos speakers S1 en een sub mini. Uiteraard de Sonos app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sinds ik de ARC heb ( een week terug ingeruild voor de play bar) vallen mijn speakers uit zodra deTV aan gaat. Gewoon muziek afspelen is geen probleem. De ARC is met een HDMI (die bij de ARC) in de doos zat aangesloten op de one Connect box van de TV. De installateur meldt dat de speakers niet te koppelen zijn met de ARC, dat op zich al vreemd is want ze zijn in één groep geplaatst met de ARC en de sub mini. Volgens hem kunnen de speakers geen Dolby Atmos weergeven en is een overstap naar de Sonos Ray speakers de enige oplossing. Volgens mij moet dat toch gewoon kunnen. Wie kan mij s.v.p. advies geven, ook over mogelijke alternatieve aansluitingen op mijn TV. Overigens staan op mijn TV de juiste instellingen zoals anynet. Als ik met de afstandsbediening het volume verander komt er keurig een HDMI Arc pop-up tevoorschijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 14:41
jraesen schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:08:
Mijn vraag
Waarom vallen mijn Sonos one speakers uit bij het opstarten van mijn TV.

Relevante software en hardware die ik gebruik
SAMSUNG TV (QE55S95DAT), Sonos ARC, twee Sonos speakers S1 en een sub mini. Uiteraard de Sonos app.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Sinds ik de ARC heb ( een week terug ingeruild voor de play bar) vallen mijn speakers uit zodra deTV aan gaat. Gewoon muziek afspelen is geen probleem. De ARC is met een HDMI (die bij de ARC) in de doos zat aangesloten op de one Connect box van de TV. De installateur meldt dat de speakers niet te koppelen zijn met de ARC, dat op zich al vreemd is want ze zijn in één groep geplaatst met de ARC en de sub mini. Volgens hem kunnen de speakers geen Dolby Atmos weergeven en is een overstap naar de Sonos Ray speakers de enige oplossing. Volgens mij moet dat toch gewoon kunnen. Wie kan mij s.v.p. advies geven, ook over mogelijke alternatieve aansluitingen op mijn TV. Overigens staan op mijn TV de juiste instellingen zoals anynet. Als ik met de afstandsbediening het volume verander komt er keurig een HDMI Arc pop-up tevoorschijn.
Heb je de HDMI kabel wel in de (e) arc aansluiting van de connectbox aangesloten? Ik heb ook een Samsung , de QE55Q90, en met de Sonos ARC Ultra aangesloten op de HDMI 3 (e) arc poort van de Connectbox werkt alles prima ook Dolby Athmos. Ik heb daarnaast een SUB gen 2 en Ikea Symfonisk als surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb je ene Sonos ARC of een Sonos ARC Ultra?

De Play 1 speakers worden bij de ARC Ultra niet ondersteund.
Een bijpassend paar van de volgende speakers werkt als surroundspeakers: Era 300, Era 100, Sonos One (inclusief SL), Sonos Five en SYMFONISK (Gen 2) speakers. Je kunt ook Amp gebruiken om muur- of plafondspeakers of andere passieve speakers als surroundspeakers te versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jraesen
Betekent dat dan dat ik geen dolby atmos mag verwachten op mijn twee play1 SL speakers in combinatie met de ARC? Als dat zo is betekent dat dan ik de Sonos ERA moet aanschaffen om wel dolby atmos te kunnen luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-09 14:41
Volgens mij produceert de ARC het Athmos geluid, en voor de surround worden de ERA's gebruikt of de One's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jraesen
Dank,
Inmiddels wordt mij verteld dat slechts de ERA 300 in combinatie met de ARC Atmos weergeeft en niet de ERA 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

jraesen schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:06:
Dank,
Inmiddels wordt mij verteld dat slechts de ERA 300 in combinatie met de ARC Atmos weergeeft en niet de ERA 100.
Bij de reguliere Arc is dat niet zo. Ik had eerst One's en nu Era 100's met de reguliere Arc. Let wel, een Play 1 en een One zijn niet hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 06-11-2024 12:16 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDoc0097
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Wij hadden de Arc via de earc aangesloten op de connectbox van de QE55S95 Samsung. Daarbij viel regelmatig het TV geluid weg of schakelde uit zichzelf naar de TV speaker en weer terug naar EARC HDMI.
Een oplossing hiervoor was om bij geluidsinstellingen op de TV en dan expertinstellingen de HDMI earc modus op uit te zetten.

Dan speelde de Arc prima af.

Nu is de Arc vervangen door de Arc Ultra (met play 1 speakers als surround) en kan ik de Samsung TV QE55S95 weer op Earc modus Auto zetten en speelt alles prima af zonder haperingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0LnankthabprRizi3rLwq6RSYJk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x20FTGbpypcEmElGn2f07WgB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door TheDoc0097 op 20-11-2024 22:16 . Reden: text bijgevoegd ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:53

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@jraesen Wat die speakers wel/niet weergeven kan je ook hier bespreken: Sonos ervaringen- en discussietopic

Sowieso heb je pas échte Dolby Atmos als je de speakers op alle juiste locaties hebt staan. Met upfiring speakers blijft het doe-alsof-atmos.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1