Luchtvaartmaatschappij keert compensatie niet uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:59
In navolging op mijn andere topic (Aansluiting easyJet gemist, wat zijn onze rechten?) hebben wij op de heenweg van Amsterdam naar Manchester ook problemen gehad. Niet met easyJet, maar met een andere luchtvaartmaatschappij, die ik hier nu even niet bij naam noem.

Situatieschets:
Wij hebben drie weken geleden met drie personen een vlucht geboekt via Go2gate van Amsterdam, via Dublin, naar Manchester. De vlucht van Amsterdam naar Dublin verliep probleemloos. Eenmaal in Dublin liepen we naar de check-in-balie van de luchtvaartmaatschappij voor onze boarding passes naar Manchester. Op dat moment komt er een mevrouw naar ons toelopen die meldde dat de vlucht overboekt was.

Ze bood ons aan om via Birmingham te vliegen, waar de luchtvaartmaatschappij vervolgens een taxi zou regelen die ons naar Manchester bracht. En we kregen alle drie een cheque met een compensatie van € 125,- per persoon. Dit hebben we dan maar geaccepteerd.

Eenmaal in Birmingham, rond halverwege de avond inmiddels, was er helemaal niks voor ons geregeld, de balie van de betreffende luchtvaartmaatschappij was al gesloten en er was verder niemand meer te bekennen die ons zou kunnen helpen. Je kunt je voorstellen dat we alle drie vrij gefrustreerd waren over de gang van zaken...

Dus naar buiten gelopen en zelf maar een taxi aangehouden. Ondertussen belde een van ons met de noodlijn van de luchtvaartmaatschappij over het 'hoe nu verder', maar omdat we toch wel richting Manchester moesten, zijn we ondertussen maar in een taxi gestapt. Kosten: 217 pond, ofwel 266,19 euro op het moment van omrekenen. Betaald met credit card.

Na bijna een uur in de wacht gestaan te hebben kregen we eindelijk iemand aan de lijn en die vertelde ons dat we het bonnetje van de taxi moesten indienen via zo'n formulier dat ze via de mail had toegestuurd naar onze hoofdboeker. Ondertussen kwamen we er ook achter dat Nederlandse banken sinds een paar jaar geen buitenlandse cheques meer innen, dus ook dat hebben we aangegeven aan de telefoon. Een bank transfer via IBAN hebben we voorgesteld. Geen probleem zei ze, ook die zouden we via dat formulier in kunnen dienen. We hebben alle drie afzonderlijk het formulier ingevuld met onze cheque en daarnaast nog een formulier met de taxibon (iets met één document per formulier...).

Inmiddels zijn we drie weken verder, hebben we tot op heden geen cent gezien, is de Facebook 'chat' met hen zeer moeizaam, traag antwoorden, weer opnieuw linkjes naar (andere) formulieren gezien, want blijkbaar staan er meerdere verschillende formulieren op hun website die min of meer op hetzelfde neerkomen... het bonnetje van de taxi en/of de cheque ontbrak informatie aan.... kortom, het bekende kastje/muur verhaal.

We zijn het intussen goed zat en ik vraag me af of ik een beroep kan doen op de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen. Bij elkaar is het toch 125+125+125+266,19 = 641,19 euro die we nog tegoed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 16:59
Is dit niet werk voor je rechtsbijstandverzekering (Dan hoef je nl niet het griffierecht voor te schieten)? Die kan je een brief laten schrijven dat in het geval men niet over de brug komt een gang naar de rechter noodzakelijk is. Deze kan ook bepalen of de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen een handige zet is Soms is wat druk van een advocaat genoeg om een compensatie te krijgen. In dit geval is het een klein bedrag, en is de gang naar de rechter een stuk duurder.

[ Voor 6% gewijzigd door Neutrino op 15-10-2024 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Neutrino schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:06:
Is dit niet werk voor je rechtsbijstandverzekering (Dan hoef je nl niet het griffierecht voor te schieten)? Die kan je een brief laten schrijven dat in het geval men niet over de brug komt een gang naar de rechter noodzakelijk is. Deze kan ook bepalen of de Europese Procedure voor Geringe Vorderingen een handige zet is Soms is wat druk van een advocaat genoeg om een compensatie te krijgen. In dit geval is het een klein bedrag, en is de gang naar de rechter een stuk duurder.
Rechtsbijstandverzekering is dan wellicht inderdaad een optie. Maar dat zal dan denk ik alleen voor mezelf gelden en niet voor de andere twee? Ik ben ook niet de hoofdboeker van de reis. Maar ik heb dus wel de taxikosten met credit card voorgeschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:57
Wie hoofdboeker is en wie niet maakt niet uit. Jij als passagier hebt individueel alle rechten vloeiende uit de EU regels.

De taxikosten waren hetzelfde geweest als je in je eentje een taxi had gepakt, dus dat maakt niet uit (zolang de andere passagiers de taxi kosten niet zelf ook claimen).

Hoeveel later zijn jullie op de bestemming aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
mfkne schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:17:
Wie hoofdboeker is en wie niet maakt niet uit. Jij als passagier hebt individueel alle rechten vloeiende uit de EU regels.

De taxikosten waren hetzelfde geweest als je in je eentje een taxi had gepakt, dus dat maakt niet uit (zolang de andere passagiers de taxi kosten niet zelf ook claimen).

Hoeveel later zijn jullie op de bestemming aangekomen?
Uiteindelijk ongeveer drie uur later denk ik, de taxi heeft ons voor de deur van het appartement afgezet, anders had je in Manchester nog ongeveer 20 minuten de trein moeten nemen en dan 5 minuten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit past beter in Mobiliteit, ik verplaats het topic dan ook die kant op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1