[Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Matched: tegoed
RandB schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:46:
[...]

Mag ik vragen wat je SINR waarde is van je 4G en 5G verbinding?
Ja, dat mag. Weet het alleen nu niet. Moet ik 'm even uit de doos halen. Houd je van mij tegoed! ;)
BiG-GuY schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 14:48:
@Gr4mpyC3t Met de niet branded Zyxel routers kan je als het goed is zelf de banden kiezen en ook Bridge/Passthrough gebruiken:

https://support.zyxel.eu/...1HGASSZ6WZTGD4KZAK31K5B1N

Voor 4G zijn er ook opties, dan wil je wel alleen minimaal CAT12 of CAT18 hebben.

uitvoering: ZyXEL Nebula 5G NR Outdoor Router 5G/4G+ CAT19
uitvoering: ZyXEL LTE7480-M804 4G+ CAT12
Dank voor je uitgebreide reactie! Die Zyxel Nebula had ik ook al gevonden. Bijna 500 euro voor zo'n ding is ontzettend veel geld. Niet zozeer het bedrag, maar wel de waarde die je er dan voor terugkrijgt. Gaat het mij verder brengen op de lange termijn. :?

Have you tried turning it off and on again?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Gr4mpyC3t schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Ja, dat mag. Weet het alleen nu niet. Moet ik 'm even uit de doos halen. Houd je van mij tegoed! ;)

[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Die Zyxel Nebula had ik ook al gevonden. Bijna 500 euro voor zo'n ding is ontzettend veel geld. Niet zozeer het bedrag, maar wel de waarde die je er dan voor terugkrijgt. Gaat het mij verder brengen op de lange termijn. :?
Was nog bezig met kijken wat Zyxel nog meer had. Ze hebben ook nog een 4G+ CAT18 model, waarmee je op 4G het maximale kan halen, afhankelijk van welke banden actief zijn.

Hoe ver zit je van de mast af en welke 4G banden zijn actief erop? En wat haal je qua snelheid als je het modem buiten hebt? De antenne in de outdoor modellen is gerichter en sterker, dus zeker op een afstand zal je er meer snelheid en stabiliteit uit kunnen halen. Die is qua techniek vergelijkbaar met de router die Odido standaard levert met K&K.

Een 5G modem chip is al snel €250-€350 voor puur de module. Dus vind de €200 die Odido vraagt voor hun aangepaste versie best netjes qua prijs. Ben benieuwd of ze later ook met een branded FWA-710 gaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 28-10-2024 15:33 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:29
W1ck1e schreef op maandag 25 november 2024 @ 11:59:
[...]

Zojuist heb ik opgezegd. Via de chat. Duurde ook een tijdje (3 wachtenden)
De eerder genoemde link lijkt nu wel te werken (maar goed, toen zat ik al in de chat)
Ik krijg morgen een mail met de bevestiging. Ik heb plaatjes gemaakt van de chat tbv de vastlegging. Wordt vervolgd.
In mijn odido omgeving staat dat mijn abonnement per 25 dec wordt beeindigd. Dus precies over een maand. Dat doet mij denken dat wanneer je opzegt meteen na de annuleringsperiode van 2 weken je 1 maand en 2 weken abonnement moet betalen. En dus niet altijd minimaal 2 maanden Klik&Klaar afneemt. Ik heb nog geen mail ontvangen.

toevoeging:

De mail is binnen;
Kenmerk: 12345678
Het Klik&Klaar
abonnement is opgezegd
Hallo W1ck1e,

Het Odido Klik&Klaar Internet abonnement met klantnummer 1.23456789 is opgezegd met opzegdatum 25-12-2024. Hieronder lees je meer over je laatste factuur en wat je kan doen met de oude apparatuur.

Informatie over het terugsturen van de apparatuur
Terugsturen is gemakkelijk en gratis.

1. Je kan alle apparatuur inclusief kabels en accessoires in een doos stoppen, dit mag elke doos zijn.
2. Stuur de doos met apparatuur gratis terug. Deze ontvangen we graag binnen 30 dagen na het verwerken van je bestelling of verzoek. Versturen kan bij elk PostNL-punt: vind PostNL-punt.
3. Gebruik onderstaand antwoordnummer om het pakket gratis te verzenden.
4. Bewaar na het versturen het verzendbewijs nog even, totdat je de bevestiging hebt dat het pakket is aangekomen.

Odido Internet + TV
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol-Rijk

De laatste factuur
De maand waarin het abonnement stopt, ontvang je een rekening met de abonnementskosten voor de gehele maand. Maar geen zorgen, de maand daarna ontvang je van ons nog een eindafrekening waarin we alles verrekenen.

Heb je nog geld van ons tegoed en zijn er geen openstaande bedragen? Dan storten we het overgebleven bedrag op je rekening. Zijn er nog openstaande bedragen? Dan incasseren we het bedrag automatisch van je rekening.

Vragen? Vragen!
Op odido.nl/service vind je de meeste antwoorden. Niet gevonden? Neem dan contact met ons op via 0800-0092 of vraag het Izzi, onze chatbot. Goed om te weten: je kan niet antwoorden op deze mail.

En heb je de Odido App al? Daarin kan je veel zelf regelen, wel zo makkelijk! Meteen maar even downloaden dus.

Tot gauw,
Indy van Odido

[ Voor 51% gewijzigd door W1ck1e op 26-11-2024 13:20 ]

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:06
franssie schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:47:
[...]

Waarschijnlijk wel, want wat ik lees dat je je nooit druk gemaakt hebt over dubbel-nat of wat dan ook en dat het gewerkt heeft, dan zal het bij Odido K&K ook moeten werken. Die beschrijving is meer als je dingen in huis remote wil kunnen benaderen, maar zoals ik je post lees zou je daar eerder ook last van gehad moeten hebben.

Dus gewoon gaan, loop je echt ergens op vast tijdens je testperiode, laat het ons weten. En werkt het zoals je had gehoopt, dan ook!
....
Ik kon inderdaad zonder problemen mijn router inpluggen en alles werkt zoals ik gewend ben. Met dat verschil dat ik van ziggo afkom met 125 Mb/s en 25 Mb/s en nu gemiddeld 570 Mb/s en 65 Mb/s heb. Het lijkt redelijk stabiel, 9 op de tien keer is de download en upload hetzelfde.

Omdat ik helemaal van ziggo/vodafoon ben overgestapt naar Odido heb ik wel een prepaid kaartje van Simyo (lang houdbaar en email notificatie voor het tegoed vervalt) omdat als er een storing is bij Odido ik nergens op terug kan vallen, al is het maar op de hoogte blijven van de storing. Voorheen deed altijd een van de twee het wel en vaak werd je bij vodafoon ook nog gecompenseerd voor de storing bij ziggo met extra data tegoed.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb voor dat euvel een esim gekocht met prepaid tegoed dat niet verloopt. Via Roamless. Hoewel ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat die roamen via KPN.

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ronwiel schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:15:
Ik heb voor dat euvel een esim gekocht met prepaid tegoed dat niet verloopt. Via Roamless. Hoewel ik niet met 100% zekerheid kan zeggen dat die roamen via KPN.
Yep, KPN en Vodafone

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ronwiel schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:15:
Ik heb inmiddels hetzelfde gedaan als backup.
Heb een prepaid Simyo (KPN netwerk) esim aangeschaft voor mijn mobiel, puur als backup voor WhatsApp/Signal, zodat ik in ieder geval nog contact heb voor het geval ik helemaal geen netwerkverbinding heb.
Om de Esim niet te laten verlopen moet je 1x per 6 maanden activiteit vertonen.

• ikbenjoeri
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:27
NicoHF schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 11:15:
[...]

Ik heb inmiddels hetzelfde gedaan als backup.
Heb een prepaid Simyo (KPN netwerk) esim aangeschaft voor mijn mobiel, puur als backup voor WhatsApp/Signal, zodat ik in ieder geval nog contact heb voor het geval ik helemaal geen netwerkverbinding heb.
Om de Esim niet te laten verlopen moet je 1x per 6 maanden activiteit vertonen.
Niet om teveel af te dwalen van het onderwerp, maar misschien is het een idee om eens te kijken naar https://roamless.com. Daar kun je tegoed op je account zetten en betaal je alleen wanneer je data verbruikt (pay-as-you-go/flex). Je kan dan verbinden op het KPN en Vodafone netwerk. (ook mogelijk om het in andere landen te gebruiken)

• Fietspomp86
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-04 14:26
Sinds gisterenavond rond tienen geen Klik&Klaar meer hier in Oostvoorne.

Heb een Zyxel router die in passthroigh staat, krijg op m'n Unifi wel gewoon een IP adres maar geen internet.
Als ik via de wifi van m'n Unifi verbind, zoals normaal, krijg in dat ik moet inloggen notificatie op Android telefoon.
Als ik daarop klik wil hij me naar HTTPS://www.odido.nl/my/tegoed sturen wat niet lukt...

Alles al keertje uit en aan gezet, krijg telkens wel een IP maar geen internet.
Heb ook al andere richtingen geprobeerd voor andere antennes maar zonder succes.
Valt me op dat de Zyxel geen N banden meer pakt, waar die dat voorheen wel deed.

Iemand hier een idee over?

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 23:49
Fietspomp86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:27:

Heb een Zyxel router die in passthroigh staat, krijg op m'n Unifi wel gewoon een IP adres maar geen internet.
Als ik via de wifi van m'n Unifi verbind, zoals normaal, krijg in dat ik moet inloggen notificatie op Android telefoon.
Als ik daarop klik wil hij me naar HTTPS://www.odido.nl/my/tegoed sturen wat niet lukt...

Heb ook al andere richtingen geprobeerd voor andere antennes maar zonder succes.
Valt me op dat de Zyxel geen N banden meer pakt, waar die dat voorheen wel deed.

Lukt het ook om een ping te sturen naar de DNS servers van Odido 84.241.227.81 en 84.241.227.82.

Als de pingetjes niet werken zegt het niet zoveel, als het wel lukt weet je in ieder geval dat de verbinding naar de mast wel werkt, en dat daar in ieder geval het probleem niet zit.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:39
Fietspomp86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 08:27:

Volgens mij heeft Odido energiebesparing sinds dit weekend aangezet, precies vanaf zaterdagochtend om 06:00 uur is N78 weg, N28 is er nog wel. Morgen (maandag) eens kijken of N78 weer in de lucht komt.

Standaard Odido Zyxel doet geen N28 dus als N78 weg is dan heb je helemaal geen N1 banden... :-(

RIPE Atlas probe: 1005104

Pagina: 1

Let op:
Voordat je een vraag stelt in dit topic graag eerst in de Topic FAQ in de openingspost kijken of je vraag daar al is beantwoord.

Berichten over de recente hack mogen in: Odido waarschuwt voor datalek (cyberaanval/hack)