Ik ben van plan mijn 150m2 jaren '30 woning te voorzien van een warmtepomp. De woning is redelijk geïsoleerd. FE hoeft niet gelijk, ik wil best wachten tot CV-ketel het begeeft. Ik wil graag de slaapkamer (radiatoren) kunnen koelen (Quat Chill?); de begane grond (vloerverwarming) is minder van belang. Ben niet echt fan van cloudafhankelijkheid.
Wie kan me helpen met advies?
Historisch gasverbruik: 1500 m³/jaar, dus ik denk 8 kW nodig, zeker met eventuele uitbreiding naar FE.
- 1e + 2e: totaal 8 radiatoren, waarvan 2 er meestal uit staan (logeerkamer) en nog 2 niet vaak aan, alleen als het echt koud is.
- plek voor boiler/buffervat (160x60x60)
- 200 liter nodig
- DWTW aanwezig: nee
stil, domotica-integratie, zuinig, verkrijgbaarheid, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk
Plaatsing het liefst op een plat dak. De CV-ketel staat op de 2e, dus het kan op het platte dak van 1e verdieping. Aan gevel is ook optie, maar plat dak is meer uit zicht.
Heb momenteel Tado thermostaat met zoneklep voor de vloerverwarming en thermostaatknoppen voor de radiators, als het even kan wil ik dit blijven gebruiken. Draadloze ontvanger bij CV-ketel boven.
Wie kan me helpen met advies?
Historisch gasverbruik: 1500 m³/jaar, dus ik denk 8 kW nodig, zeker met eventuele uitbreiding naar FE.
Afgiftesysteem:
- BG: 65 m² vloerverwarming (dun systeem, 2cm), slangen 10 cm HoH, 7 groepen, 7 daarvan staan altijd open- 1e + 2e: totaal 8 radiatoren, waarvan 2 er meestal uit staan (logeerkamer) en nog 2 niet vaak aan, alleen als het echt koud is.
SWW:
Hybride is prima, maar FE mag ook.- plek voor boiler/buffervat (160x60x60)
- 200 liter nodig
- DWTW aanwezig: nee
Warmtepompvoorkeur:
L/Wstil, domotica-integratie, zuinig, verkrijgbaarheid, DIY/tweakersvriendelijk, milieuvriendelijk
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedPlaatsing het liefst op een plat dak. De CV-ketel staat op de 2e, dus het kan op het platte dak van 1e verdieping. Aan gevel is ook optie, maar plat dak is meer uit zicht.
Heb momenteel Tado thermostaat met zoneklep voor de vloerverwarming en thermostaatknoppen voor de radiators, als het even kan wil ik dit blijven gebruiken. Draadloze ontvanger bij CV-ketel boven.