Hulp gezocht voor leuke hifi geluidsset

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:20
Mijn vraag

Weet iemand misschien een leuke speaker (boekenplank) die max 15,5 cm breed is.
maar wel heerlijk klinkt?

Ik zou even mijn verleden vertellen, had voorheen een Dali suite 2.8 se 5.1 set biamp aangesloten op een onkyo tx-nr616. toen helaas wegens verhuizing mede door de waf de overstap gemaakt naar een sonos arc met sub etc. maar ik erger me nog elke dag aan de slechte geluidskwaliteit.

Ik kwam de Dali Fazon lcr tegen zouden dat leuke speakertjes zijn voor naast de tv?

tevens ben ik nog opzoek naar een leuke minimaal 5.1 receiver met hdmi 2.1 (playstation 5)
zit te denken aan een marantz cinema 70s of de denon avr x2800h of iemand nog leuke andere ideen?

Verplaatst en gesloten. Zie laatste reactie in dit topic

[ Voor 116% gewijzigd door Jorgen op 13-10-2024 23:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:39
Wat zou het budget ongeveer moeten zijn? En is tweedehands ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:45
En vanwaar de 15,5 eis? Moeten ze ergens tussen staan?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:32

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

https://www.ikea.com/nl/n...et-van-2-gen-2-s59504169/

Integreert ook nog eens in je Sonos netwerk! _/-\o_

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:06
Volgens mij zoekt hij hifi en juist geen sonos. Bij kleine speakers denk ik altijd meteen aan Kef LS50 maar zelfs die zijn niet zo klein. Denk niet dat er iets goed te koop is met dat formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:39
Als het echt smal moet zijn eventueel tweedehands Beovox CX100 luidsprekers met eventueel een kleine subwoofer. Je moet er wel op letten dat zo'n set goed gereviseerd is, met name de woofer randen. Een subwoofer erbij kan zo wie zo wel een goed idee zijn met erg kleine luidsprekers.

https://www.marktplaats.n...bang-olufsen-beovox-cx100

[ Voor 12% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-10-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Roderiktweaker schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:47:
Wat zou het budget ongeveer moeten zijn? En is tweedehands ook een optie?
Inclusief receiver voor nu 1500 maar met alleen frontspeakers en wellicht sub voor nu is het ook prima dan komt de center en rears later
NoepZor schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:00:
En vanwaar de 15,5 eis? Moeten ze ergens tussen staan?
ja, beperkte ruimte tussen vitrinekast en tv (helaas)
Ik wil juist van Sonos af... :P deze had ik wel als rears wel leuke speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Roderiktweaker schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 21:34:
Als het echt smal moet zijn eventueel tweedehands Beovox CX100 luidsprekers met eventueel een kleine subwoofer. Je moet er wel op letten dat zo'n set goed gereviseerd is, met name de woofer randen. Een subwoofer erbij kan zo wie zo wel een goed idee zijn met erg kleine luidsprekers.

https://www.marktplaats.n...bang-olufsen-beovox-cx100
opzich leuke keus ik zelf heb nu de polk es10 op het oog, of toch nog steeds de Dali fazon sat https://www.dali-speakers...fazon-sat/#specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1500 inclusief receiver zeg je. Das niet bijster veel voor hifi, maar niet ondoenlijk.
Dali Fazon kun je doen, maar met alleen twee data ga je absoluut iets missen, daar moet je een sub naast zetten. Iets wat je met dermate kleine speakers eigenlijk sowieso moet doen, ongeacht het merk. Klein gaat in principe niet laag ;)

Je zou https://teufelaudio.nl/co...surround-51-set-107001740 kunnen bekijken, maar als je Dali al gewend was weet ik niet of je daar vrolijk van wordt, zit een klasse lager.

Mocht je ipv 15,5 ook 17 cm kwijt kunnen, lijk eens naar de Servolabs Little/One. MFB, spul gaat serieus laag en geen versterker nodig :)
https://servolabs.nl/?p=nl.little-one
Heel gaaf spul, er is ook een tweaker die ze heeft: Motional Feedback in een State Of The Art ontwerp

Als ik genoeg prio had om ze op mijn bureau te zetten kwamen ze er :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Beolab 8000 (de potloden) zat ik ook nog aan te denken, maar ook die zijn 17cm breed want voet. En dan heb je ook nog een sub nodig (naast dat je ze het liefste met bass upgrade wilt hebben en ze dan vrij snel prijzig worden).

Je weet zeker dat je je WAF niet op een andere manier kunt bevredigen? :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-09 19:24
Een set Oberon 1 met een sub. Of Opticon1 en je budget wat oprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zo werkt het niet op Tweakers. De template die je krijgt bij het zoeken van aankoopadvies is er niet voor niks. Bovendien hoort aankoopadvies rondom audio en video in Beeld en geluid koopadvies
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Tweakers is ook geen boodschappenlijstje. We verwachten dat je mbv de template en de pricewatch zelf al voorwerk hebt gedaan. Zie ook Jorgen in "Keuze tussen receivers" Met alle reacties die je al gehad hebt, kun je je eigen zoektocht beginnen. Heb je daarna nog gerichte vragen, bijv over de voor- en nadelen van enkele modellen receivers, over over de verschillen in klank tussen de speakers die je beluisterd hebt, dan kan je ze in een aankoopadviestopic stellen.

Ik sluit nu dit topic. Je kunt mij een DM sturen ter heropening, waarna je alle benodigde vragen en informatie invult, of zelf een nieuw topic openen in het aankoopadviessubforum, maar nu met alle essentiële informatie. Dit doen we overigens niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jij kwalitatief goede antwoorden krijgt en andere users ook iets van dit topic kunnen leren.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.