Exton global wil idiote winst uitbetalen in crypto

Pagina: 1
Acties:
  • 4.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:20
Ja een vraag en om te polsen.
Om het beknopt te houden, ik ben ooit in een raar verhaal gestonken voor snelle financiële groei.
Lang verhaal kort: ik werd per dag x keer gebeld.

Om daarvan af te komen heb ik 250 euro gestort bij Exton global. Dat hebben zij verhoogd naar 375. Nooit meer naar omgekeken wat ermee gebeurde. Alle telefoontjes afgehouden met de mededeling: doe ermee wat je wil, maar mij niet meer bellen.

Uiteindelijk: na een jaar is mijn portefeuille gestegen van 375 naar iets met 3 nullen erachter.
Om die balance te kunnen verzilveren moesten het crypto's worden. Nu staan de crypto’s als ETH in een wallet. Maar geparkeerd. Om de vele ETH’s te kunnen aanspreken moet ik 1 ETH kopen.
Dat kost me dus meer dan 2k.
Met als enige hoop dat die vele ETH’s dan echt voor mij zijn.
Stel dat dat lukt, dan heb ik nog geen idee wat ik kan.
Overzetten naar bitvavo, en dan moet ik verklaren hoe ik aan zoveel kom. En los van de storting van 250 euro heb ik niks nada noppes geïnvesteerd.

Hoe dan ook: dit voelt als een worst die me wordt voorgehouden. Als ik hap dan gok ik dat de crypto’s ineens verdwenen zijn. En dan heb ik plots wel betaald.

Als het te mooi klinkt om waar te zijn is het ook vaak zo, dat weet ik.
Maar het feit dat het me niet loslaat zegt ook iets over de psychologie van dit soort trucs.

Dat je investeert en geld kwijtraakt lees ik heel vaak.
Maar dat je niks investeert en een bak geld cadeau krijgt (of lijkt te krijgen) hoor ik bijna nooit.

Heeft iemand hier ooit zoiets aan de hand gehad of kent deze slinkse manier van geld afhandig maken?
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 17:26
Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het ook zo. Even googelen op exton global bevestigt dit alleen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:54
Niks investeren? Je hebt toch 250 ingelegd?
Daar wil ik ook wel iemand een paar keer per week voor bellen.......

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Wat is je telefoonnummer? Dan ga ik je 100 keer per dag bellen. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 22:36
Eén Google dinges laat o.a. dit zien.

Ik sluit me aan bij @n0pe ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:33
De AFM geeft aan dat er een waarschuwing geld voor Exton Global.
Zie https://www.afm.nl/nl-nl/...schuwingen/e/exton-global
De link die daarop staat klopt niet. Dat zou https://www.securities-ad...estor-alerts/extonglobal/ moeten zijn.

Een simpele google zoektocht zou genoeg info moeten geven

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dolfg schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:26:
Om de vele ETH’s te kunnen aanspreken moet ik 1 ETH kopen.
NIET DOEN!
Dit is gewoon (weer) oplichting.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@dolfg Wat verwacht je nou precies met dit bericht? Dit is toch overduidelijk een scam?

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:46
Jij denkt dat je inleg vertigvoudigd is. Maar feitelijk bestaan die ETHs en euro’s helemaal niet. Je kijkt gewoon naar een site of database met wat random getallen.

Maktub

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

MrMrq schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:57:
Jij denkt dat je inleg vertigvoudigd is. Maar feitelijk bestaan die ETHs en euro’s helemaal niet. Je kijkt gewoon naar een site of database met wat random getallen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjTMEP1jdwyzKMviDmY5p91FHKU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EXZ2ITlSv9CxxfdXgeM22Fla.webp?f=user_large

Maar je hebt wel gelijk....

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
_O- _O- _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:58
Makkelijk opgelost, geef ze een ETH uit je huidige wallet. Daar zit genoeg in lees ik.

[ Voor 20% gewijzigd door mister_S op 11-10-2024 23:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MrMrq
dolfg schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:26:.

Maar dat je niks investeert en een bak geld cadeau krijgt (of lijkt te krijgen) hoor ik bijna nooit.

Heeft iemand hier ooit zoiets aan de hand gehad of kent deze slinkse manier van geld afhandig maken?
Overigens heb je nog geen antwoord gehad op je vraag.
Ja, deze fraude is heel gebruikelijk. Ja, er zijn topics van gebruikers die precies die aan de hand hadden. Een maand geleden nog deze.

Je zegt dat je niks investeert, maar je bent al 250 euro kwijt en denkt er serieus over om nog eens 2200 euro in ETH over te maken. Zodra je die 2450 euro kwijt zou zijn ga je een bericht krijgen dat je nog iets met buitenlandse belastingen moet betalen, ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door MrMrq op 12-10-2024 07:52 ]

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Om de vele ETH’s te kunnen aanspreken moet ik 1 ETH kopen.
Dit is geen worst die je wordt voorgehouden, het is een enorme moker die je zo plat als een dubbeltje gaat slaan zodra je het gevraagde doet.

Alleen hou je er in dit geval zelfs geen dubbeltje aan over omdat geld sturen om geld te krijgen nooit echt is. Een reputabele partij houdt een percentage of vast bedrag van de winst in omdat ze je geld al hebben.

En dat zou je ook genoeg moeten vertellen over het bedrag dat ze je laten zien :)

In het kort: als ze geld nodig hebben om jou "service" te verlenen dan bestaat je geld niet (meer).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
MrMrq schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 23:22:
[...]

Overigens heb je nog geen antwoord gehad op je vraag.
Ja, deze fraude is heel gebruikelijk. Ja, er zijn topics van gebruikers die precies die aan de hand hadden. Een maand geleden nog deze.

Je zegt dat je niks investeert, maar je bent al 250 euro kwijt en denkt er serieus over om nog eens 2200 euro in ETH over te maken. Zodra je die 2450 euro kwijt bent ga je een bericht krijgen dat je nog iets met buitenlandse belastingen moet betalen, ofzo, en ook daar zal je intrappen.
Dank voor de reacties, het andere topic had ik gezien.
Ik overweeg overigens niet serieus om dat bedrag te betalen.
Ik was vooral benieuwd of dit vaker voorkomt.
Voor de helderheid: er staan nu 29+ ETH geparkeerd, wat neer zou komen op een idioot hoog bedrag.
Daarom mijn vraag of zoiets vaker plaatsvindt. Op deze schaal dus niet.

Topic kan dicht. Moderator snapt al niet waarom ik dit überhaupt heb geopend, dus s.v.p. op slot.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:31
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:00:
[...]

Voor de helderheid: er staan nu 29+ ETH geparkeerd, wat neer zou komen op een idioot hoog bedrag.

Topic kan dicht. Moderator snapt al niet waarom ik dit überhaupt heb geopend, dus s.v.p. op slot.
Voor de helderheid: er staat GEEN enkele ETH ergens voor jou geparkeerd.

Dit heeft niks met de moderator te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
[...]

Er staat dus helemaal geen 29 ETH ergens he, je kijkt gewoon naar een nep website…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
[...]

Fijn dat je niet serieus bent.

Ja, ook op deze schaal komt het voor en dat al sinds 1900. Hier gaat het bijv. om 30% van 30 miljoen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY_CHWzM8EDP4hj6I6BFhUknEtY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpxDUiycwccWnA8D11N9Hg83.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door MrMrq op 12-10-2024 07:40 ]

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:40
Wakker worden. Die €250 ben je kwijt en alles wat je er meer naar overmaakt ook.

Ik weet niet of het nog zin heeft om de politie in te schakelen, maar misschien kan een melding geen kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 17:23

Croga

The Unreasonable Man

Dit hoor je overal. En je hebt de illusie dat je iets cadeau gaat krijgen *MAAR DAN MOET JE EERST MEER BETALEN*. Ofwel: Je krijgt niets cadeau, je moet betalen. En als je dan betaalt hebt zul je moeten betalen. En daarna zul je eerst nog moeten betalen..... En daarna melden ze plots dat de belastingdienst je aangeslagen heeft en je dus eerst nog even moet betalen..... Daarna heeft de politie je te pakken en... je raad het al.

Kijk gerust de honderden Youtube videos van mensen die er ook ingestonken zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Beste mensen, ik stel een vraag. That’s it. Natuurlijk snap ik dat het allemaal raar is. Maar ik was benieuwd of mijn specifieke voorbeeld vaker voorkomt.

Ik word nu aangesproken alsof ik Knip, graag een ander woord kiezen aangezien het hierna wordt hergebruikt door anderen en dat niet zo vriendelijk overkomt nummer 1 ben en alsof ik alles al uitgegeven heb.
Dat is beiden niet het geval.

De 250 van vorig jaar oktober neem ik voor lief. Als er inderdaad 29 ETH bij TrustWallet staan (zoals het er nu staat) dan kan daar prima 1 vanaf lijkt me.
Dat was voor mijn contactpersoon waarschijnlijk iets teveel logica.

De contactpersoon die overigens, om vertrouwen te kweken, zelfs een foto van haar paspoort in de app gooide. Niet wetende dat zoiets totaal averechts werkt.
Welke idioot doet dat? Geeft voor mij alleen maar aan dat het echt stinkt, totaal over de top.
Arme Isabella Cruz, die heeft ook geen idee dat haar UK paspoort voor dit soort zaken misbruikt wordt.

Dit hele verhaal bevestigt in ieder geval mijn vermoeden dat er in de financiële wereld een flink aantal corrupte stakkers rondlopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 12-10-2024 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:42
Punt 1) je telefoonnummer is veel geld waard, want je bent een Knip, grappig bedoeld, maar doe maar niet. nummer 1. Alle scammers willen zo'n nummer. Ga er dus vanuit dat wanneer je niet betaalt je nummer verkocht wordt en het riedeltje met 10 telefoontjes per dag opnieuw begint, maar dan nog veel erger.

Punt 2) het is niet ALS . Het is gewoon "sowieso niet". Dit is dus weer een voorbeeld dat je een Knip nummer 1 bent. Alleen al het feit dat je het in overweging neemt.

Punt 3) heb je al aangifte gedaan bij politie?

Punt 4) neem een ander yelefoonnummer

[ Voor 10% gewijzigd door Taro op 12-10-2024 09:37 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

[...]

De moderator snapt wel waarom je het topic hebt geopend, maar niet waarom je serieus denkt dat er ETH voor je klaar staat. Iemand kan gewoon een mooie HTML website maken met een nep login en daar als tekst plaatsen: Saldo 29.2 ETH. Dat betekent niet dat er echt zoveel ETH voor je klaar staat, het betekent alleen dat iemand een nepsaldo toont dat nergens op is gebaseerd en probeert je interesse te wekken. Dat is blijkbaar gelukt en helaas zullen er nog velen volgen.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:38:
Beste mensen, ik stel een vraag. That’s it. Natuurlijk snap ik dat het allemaal raar is. Maar ik was benieuwd of mijn specifieke voorbeeld vaker voorkomt.

Ik word nu aangesproken alsof ik *** nummer 1 ben en alsof ik alles al uitgegeven heb.
Je wordt zo aangesproken omdat je bijbehorende acties wel hebt uitgevoerd en redelijk lijkt te zweven qua vervolgopties.

Dat maakt je niet een ***, maar wel iemand die voor zichzelf duidelijk lijkt te willen krijgen dat het allemaal niet zo erg is.

En dat is het ook niet. Het is alleen waar criminelen op rekenen. En dat triggert mensen hier weer om je op een bepaalde manier aan te spreken. There's your stukje psychologie :)

In het kort: de mensen die hier het sterkst vatbaar voor zijn, zijn mensen die zichzelf geen idioot vinden.

En nogmaals, dat ben je vast ook echt niet, want het is vooral een gebrek aan kennis. Je schrijft tenslotte dat het gaat (of volgens jou lijkt te gaan) om geld cadeau krijgen en dat klopt simpelweg niet. Als het goed is weet je na dit topic waarom dat niet klopt.

edit:
@Taro even geholpen door een bepaald woord te verwijderen nadat hij dit al voor andere reacties had gedaan :)

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 12-10-2024 16:05 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.

Ik word nu aangesproken alsof ik randdebiel nummer 1 ben en alsof ik alles al uitgegeven heb.

De 250 van vorig jaar oktober neem ik voor lief. Als er inderdaad 29 ETH bij TrustWallet staan (zoals het er nu staat) dan kan daar prima 1 vanaf lijkt me.

De contactpersoon die overigens, om vertrouwen te kweken, zelfs een foto van haar paspoort in de app gooide. Niet wetende dat zoiets totaal averechts werkt.
Welke idioot doet dat? Geeft voor mij alleen maar aan dat het echt stinkt, totaal over de top.
Arme Isabella Cruz, die heeft ook geen idee dat haar UK paspoort voor dit soort zaken misbruikt wordt.

Dit hele verhaal bevestigt in ieder geval mijn vermoeden dat er in de financiële wereld een flink aantal corrupte stakkers rondlopen.
Ik snap volledig wat je zegt. Je geeft echter ook aan dat je in het verleden in een raar zaakje bent gestonken. Je hebt toen 250 euro aan een scammer overgemaakt om van opdringerige telefoontjes af te komen.

Je bent daardoor de ideale kandidaat om te scammen. Na de laatste pogingen kun je in de toekomst opnieuw telefoontjes verwachten.

De vraag of dit soort scams veel voorkomt, is al naïef genoeg. Natuurlijk komt dit voor, mensen scammen elkaar al eeuwen op de gekste manieren. Je nu pas afvragen of dat zo is en niet goed weten hoe er mee om te gaan. Je mag hier de hand wel even in eigen boezem steken...

Een algemene tip: neem gewoon niet op bij onbekende nummers. Of wel als je wil en hang direct op als de beller niet in tien seconden kan aangeven een bekende te zijn of iemand met goede intenties. Zelfs dan nog trouwens, met nieuwe AI technieken kan men in principe een familielid of vriend volledig geloofwaardig nadoen. Uiteindelijk is het nog simpeler: niks met geld doen.

250 euro is voor jou en mij mogelijk prima te overzien. Ik gun het gewoon de klootzak van een scammer niet. En voor een ander is het wel veel geld. Geef het dan tenminste aan zo'n persoon als je het toch zo weg geeft.

Op je eigen erf, stuur iemand weg. Na een minuut overlast politie bellen. Geen vriendelijk woord terug. Het zijn nare mensen, behandel ze ook zo.

Misschien ben ik te nuchter en skeptisch en is dit alles voor sommige mensen oprecht moeilijk om te doorzien. Ik vind het onbegrijpelijk.

TS, je laat je gelukkig niet voor 2500 euro scammen zo te horen, maar wel voor de 250 euro en dat is waarom veel reacties je toch even benadrukken dat je hier simpelweg 'niet goed bezig bent' om het netjes te zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
Oh ja, nog iets:

De mensen in dit topic steken gratis en voor niks tijd en energie erin om jou te behoeden voor problemen. Het zijn stuk voor stuk goede mensen, ook al zijn ze kritisch.

Het is typisch dat je wel openstaat voor scammers en daarna je verzet tegen de mensen die je wel helpen.

Ik zou als ik jou was dit topic afsluiten door grote dankbaarheid en waardering voor alle mensen hier uit te spreken. Het zijn engeltjes in verhouding met de scammer die voor 250 euro aan drugs heeft versnoven op jouw kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:17

Kheos

FP ProMod
Ik word nu aangesproken alsof ik randdebiel nummer 1 ben en alsof ik alles al uitgegeven heb.

Je hebt wel al 250 uitgegeven. En met uitgegeven bedoel ik aan de scammer gegeven zonder iets voor terug te krijgen.

En hoezo als er 29 ETH staan... Die staan er niet. Vandaag niet, gisteren niet, nooit niet. Het is me nog niet duidelijk of je 100% snapt dat die 29 ETH niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik zweef niet, ik heb nooit overwogen om 2500 euro uit te geven.

Het rare zaakje was een Instagram post met verwijzing naar een artikel in het Algemeen Dagblad met makkelijke verdiensten van een BN-er.
Ik ging er met boter en suiker in. Heel dom, want ik ben best alert. Maar ik had echt niet door dat dit niet klopte.
Nou ja, na het achterlaten van e-mail en telefoonnummer ging het mis. Tig keer per dag gebeld. Om dat te reduceren die 250 gestort.
Het is nu bijna gestopt.
That’s it.

Verder denk ik dat het beter is om te stoppen.

Valt me op dat naast een paar inhoudelijke reacties er veel geoordeeld wordt.
Als ik een vraag stel komt dat uit verwondering en interesse.
Niet dat ik op het punt sta idiote aankopen te doen.
Maar goed, ik snap dat het allemaal raar overkomt.

Maar veel verder dan een Instagram post verkeer interpreteren die me 250 heeft gekost is het niet gegaan.

Dank voor de reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door dolfg op 12-10-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 10:21

Eraser127

Nijkerk

@dolfg Het is idd heel makkelijk om er een keer in te trappen. Zelf vorig jaar meegemaakt via marktplaats, tent verkocht, moest dan verstuurd worden via Brenger (legitieme bezorg service). Ook niet opgelet dat het niet de echte site was en 5 min na wat gegevens invullen een sms van de bank dat m'n rekening was geblokkeerd. Gelukkig zijn de systemen op de achtergrond wel slim en is er voorkomen dat ze m'n rekening hadden overgenomen.

Dan merk je pas hoe geraffineerd het gaat, ook al let je altijd op en denk je het makkelijk te herkennen (meestal).

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:26:
Maar wat is dan de vraag die je stelt?
Dit?
Ik ben benieuwd.
Ja, elke scam belooft gouden bergen als je gewoon een beetje geld inlegt. Nigeriaanse prinsen, geld print machines, de Spaanse gevangene, de verkoop van de Eiffeltoren en diverse bruggen... Al eeuwen en eeuwen hetzelfde principe.

[ Voor 3% gewijzigd door Kheos op 12-10-2024 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Eraser127 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:35:
Dan merk je pas hoe geraffineerd het gaat, ook al let je altijd op en denk je het makkelijk te herkennen (meestal).
Het punt dat in dit topic wordt gemaakt (o.a. door ondergetekende) is dat je óók bij herkenning in dit soort zaken zal trappen.

Case in point: ik weet heel goed dat ik nooit nooit nooit moet meegaan met een taxichauffeur op het vliegveld die aanbiedt om je ergens naartoe te brengen. Nooit. Het is letterlijk ALTIJD opgezet als scam om je uit te buiten. Vaak gelukkig alleen financieel, soms meer dan dat. En achteraf is het ook heel duidelijk: er staan 5 mensen om je heen die allemaal "behulpzaam" zijn. Ja, natuurlijk kost een ritje dan 12 ipv 3 euro. En yes, voor jezelf doe je dat af met "ach, het is maar 12 euro en ik had 26 uur gereisd dus ik was extreem vermoeid".

En het zit 'm in dat laatste: criminelen vallen je lastig op zwakke momenten. Je kan bij hoog en laag beweren dat "je" daar niet vatbaar voor zal zijn, maar tenzij je een robot bent is dat niet eens een realistische uitspraak. Iedere poging om het vallen voor zoiets voor jezelf goed te praten (of erger: er verder in mee te willen gaan) is het begin van een lange reis naar verder verlies van middelen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Kheos schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:57:
[...]

Maar wat is dan de vraag die je stelt?
Dit?

[...]

Ja, elke scam belooft gouden bergen als je gewoon een beetje geld inlegt. Nigeriaanse prinsen, geld print machines, de Spaanse gevangene, de verkoop van de Eiffeltoren en diverse bruggen... Al eeuwen en eeuwen hetzelfde principe.
Dat was dus idd de vraag. Omdat ik na uren zoeken op Google enzo deze variant niet tegenkwam.
En ik best alert ben -dacht ik-, verantwoordelijk werk doe en niet geheel van gisteren ben.
Maar zoals hierboven gesteld: er is altijd een zwak moment.

Mijn zwakke moment was een acute echtscheiding in zicht met mogelijk hoge kosten en een manier om dat te voorkomen. Dacht ik… 250 euro geleden. 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Stukfruit schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:09:
[...]

Het punt dat in dit topic wordt gemaakt (o.a. door ondergetekende) is dat je óók bij herkenning in dit soort zaken zal trappen.

Case in point: ik weet heel goed dat ik nooit nooit nooit moet meegaan met een taxichauffeur op het vliegveld die aanbiedt om je ergens naartoe te brengen. Nooit. Het is letterlijk ALTIJD opgezet als scam om je uit te buiten. Vaak gelukkig alleen financieel, soms meer dan dat. En achteraf is het ook heel duidelijk: er staan 5 mensen om je heen die allemaal "behulpzaam" zijn. Ja, natuurlijk kost een ritje dan 12 ipv 3 euro. En yes, voor jezelf doe je dat af met "ach, het is maar 12 euro en ik had 26 uur gereisd dus ik was extreem vermoeid".

En het zit 'm in dat laatste: criminelen vallen je lastig op zwakke momenten. Je kan bij hoog en laag beweren dat "je" daar niet vatbaar voor zal zijn, maar tenzij je een robot bent is dat niet eens een realistische uitspraak. Iedere poging om het vallen voor zoiets voor jezelf goed te praten (of erger: er verder in mee te willen gaan) is het begin van een lange reis naar verder verlies van middelen.
Ja, zo ging het precies. Dank voor je heldere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:56

Blokker_1999

Full steam ahead

Misschien nogmaals deze waarschuwing in het topic zetten voor mensen die dit vinden met een vergelijkbaar verhaal.

Wanneer iemand een mooi bedrag aan je beloofd maar dan vraagt om te betalen voordat dat bedrag kan vrijgegeven worden, dan klopt er iets niet. Dit is de partij die dat bedrag beheerd en aan dat bedrag aankan. Als er onkosten zijn, als er belastingen zijn, als er bijdragen voor iets anders nodig zijn, dan zijn zij ook de partie die dat dit kan inhouden van het bedrag dat ze je wensen te storten.

Je bank gaat ook je rekening niet bevriezen op het moment er belastingen betaald moeten worden op die rekening met de melding van eerst te betalen voordat de rekening gedeblokkeerd wordt, neen, die houden het geld gewoon in van die rekening.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos

Kheos

FP ProMod
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:48:
[...]
Dat was dus idd de vraag. Omdat ik na uren zoeken op Google enzo deze variant niet tegenkwam.
En dat snap ik dus niet. Wat is er volgens jou hier anders dan alle andere scans?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Mijn zwakke moment was een acute echtscheiding in zicht met mogelijk hoge kosten en een manier om dat te voorkomen. Dacht ik… 250 euro geleden. 😬
Dan heb je een belangrijke levensles (heel erg laat) geleerd: There is no such thing as a free lunch. Hopelijk snap je nu dat al die ‘get rich quick’ verhaaltjes allemaal oplichting zijn.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:33
Scam. Betalen om 'winst' uit te keren. Die 250 was je al kwijt. Nu ben je van plan ook nog eens 2000e over te maken. Die 375.000 is er niet. Punt

Lees dit even goed door en blijf ver weg van het internet.

[ Voor 29% gewijzigd door mcsluis op 12-10-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 10:26:
Ik zweef niet, ik heb nooit overwogen om 2500 euro uit te geven.

Het rare zaakje was een Instagram post met verwijzing naar een artikel in het Algemeen Dagblad met makkelijke verdiensten van een BN-er.
Ik ging er met boter en suiker in. Heel dom, want ik ben best alert. Maar ik had echt niet door dat dit niet klopte.
Nou ja, na het achterlaten van e-mail en telefoonnummer ging het mis. Tig keer per dag gebeld. Om dat te reduceren die 250 gestort.
Het is nu bijna gestopt.
That’s it.

Verder denk ik dat het beter is om te stoppen.

Valt me op dat naast een paar inhoudelijke reacties er veel geoordeeld wordt.
Niet dat ik op het punt sta idiote aankopen te doen.
Maar goed, ik snap dat het allemaal raar overkomt.

Maar veel verder dan een Instagram post verkeer interpreteren die me 250 heeft gekost is het niet gegaan.

Dank voor de reacties.
Even voor mijn begrip, je denkt nu dus wel dat door 250€ te betalen je minder gebeld wordt?
Je nummer zit nu toch gewoon in een circuit met ‘potentiële slachtoffers’ die verhandeld zal worden?
Waarom zouden ze stoppen als je daadwerkelijk geld overmaakt? Dat is juist een signaal dat er geld te halen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
mcsluis schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:15:
Scam. Betalen om 'winst' uit te keren. Die 250 was je al kwijt. Nu ben je van plan ook nog eens 2000e over te maken. Die 375.000 is er niet. Punt

Lees dit even goed door en blijf ver weg van het internet.
Eh, dat ben ik niet van plan en staat ook nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Smobbo schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 13:25:
[...]

Even voor mijn begrip, je denkt nu dus wel dat door 250€ te betalen je minder gebeld wordt?
Je nummer zit nu toch gewoon in een circuit met ‘potentiële slachtoffers’ die verhandeld zal worden?
Waarom zouden ze stoppen als je daadwerkelijk geld overmaakt? Dat is juist een signaal dat er geld te halen is.
Die betaling was in oktober 2023, en het bellen is gereduceerd tot 2x per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Kheos schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

En dat snap ik dus niet. Wat is er volgens jou hier anders dan alle andere scans?
Nou, dat ik niet heel veel geïnvesteerd heb (250). Dat het bedrag op mijn balance al sinds februari dit jaar 65.000 euro is en dat ik in de afgelopen 9 maanden niet 1 keer ben benaderd om er iets mee te doen of het te verzilveren.
Dat past in principe niet in snel scoren, of dat ik tig duizend euro heb gestort wat spontaan verdubbeld is.

Ik ben nu na 9 maanden benaderd om een overzicht te maken voor de balance op mijn rekening. Dat heb ik geweigerd omdat ik geen idee heb hoe dat geld daar komt. En ik niet ga tekenen voor iets dat ergens in de lucht hangt.
Daarna kwam de optie om het op TrustWallet te zetten, waar het nu staat.
Dood te bloeden denk ik, maar dat maakt niet uit.

Ik heb dus specifiek gezocht op dit soort zaken. Maar kom niet verder dan mensen die gepusht worden om meer te betalen, of dat de verhouding tussen storting en opbrengst dichter bij elkaar ligt.
Dus stort 1000 en krijg volgende week 2000 terug.

Deze variant en het tijdspad van langer dan een jaar voor er iets wordt ondernomen heb ik niet kunnen vinden.
Dus daarom mijn nieuwsgierigheid en het topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
En ik best alert ben -dacht ik-, verantwoordelijk werk doe en niet geheel van gisteren ben.
Maar zoals hierboven gesteld: er is altijd een zwak moment.

Gewoon hetzelfde concept als de Nigeriaanse prins.
Goed dat je er na de initiële 250eu iig al achter bent dat je bij de neus wordt genomen d:)b

Sommige mensen gaan voor veel meer het schip in…

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
dolfg schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 14:45:
Je geld staat nergens. Je bent opgelicht voor 250 euro en ze proberen nu nog meer geld aan je te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:27
[...]

Nou, dat ik niet heel veel geïnvesteerd heb (250). Dat het bedrag op mijn balance al sinds februari dit jaar 65.000 euro is en dat ik in de afgelopen 9 maanden niet 1 keer ben benaderd om er iets mee te doen of het te verzilveren.
Dat past in principe niet in snel scoren, of dat ik tig duizend euro heb gestort wat spontaan verdubbeld is.

Ik ben nu na 9 maanden benaderd om een overzicht te maken voor de balance op mijn rekening. Dat heb ik geweigerd omdat ik geen idee heb hoe dat geld daar komt. En ik niet ga tekenen voor iets dat ergens in de lucht hangt.

Ik heb dus specifiek gezocht op dit soort zaken. Maar kom niet verder dan mensen die gepusht worden om meer te betalen, of dat de verhouding tussen storting en opbrengst dichter bij elkaar ligt.

Deze variant en het tijdspad van langer dan een jaar voor er iets wordt ondernomen heb ik niet kunnen vinden.
Oplichters vinden altijd weer nieuwe manieren om vertrouwen te winnen om mensen over te halen.
Er zitten vaak ook hele bendes of ' bedrijven ' achter, lekker veilig in een ver land waar deze ' handel ' in zekere zin legaal is.
En op die manier kunnen ze dan ook opereren, door een scenario te creëren alsof jij écht een belegging doet, die natuurlijk niet van vandaag naar morgen enorm in waarde is gestegen, maar wel na een aantal maanden.
Dit is inderdaad een methode waar niet vaak voor wordt gewaarschuwd en klinkt plausibel, precies waar ze op inspelen.

Het is echter overduidelijk een scam, zoals anderen al aangaven.
Dit hele spel wat ze spelen is er puur om jouw vertrouwen te winnen en wie zegt dat ze jou al niet eens eerder wouden benaderen 'voor die grote winst'? Je staat gewoon in hun systeem dat je ooit bent overgegaan tot betaling, en daaromheen verzinnen ze een mooi verhaal, in de hoop dat je dat nog eens doet.
Sommige mensen zouden ook niet meer dan een bedrag als €250 te besteden hebben voor zoiets op een bepaald moment, maar later mogelijk wel weer en trappen er dan mogelijk ook weer in als er een mooi verhaal omheen zit.
Zo moet je een beetje denken, als je wilt weten hoe het min of meer in elkaar zit en hoe ze te werk gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Laatst online: 08:17
[...]
Dat het bedrag op mijn balance al sinds februari dit jaar 65.000 euro is

Dat heb ik geweigerd omdat ik geen idee heb hoe dat geld daar komt.
Dit blijft mij fascineren in dit topic. Je hebt door dat je belazerd bent maar op de een of andere manier lijk je nog te denken dat er daadwerkelijk geld op jouw account staat. Het is al meerdere malen aangegeven dat er geen geld is. Waarom denk je dat dit geld daadwerkelijk op jouw account staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:49
[...]

Je hebt niks geïnvesteerd, er is geen investering. Je bent al opgelicht voor 250 euro, en nu proberen ze gewoon nog meer geld binnen te hengelen. De beste slachtoffers voor een scam zijn mensen die al ergens ingetrapt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

jan390 schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:29:
[...]

Dit blijft mij fascineren in dit topic. Je hebt door dat je belazerd bent maar op de een of andere manier lijk je nog te denken dat er daadwerkelijk geld op jouw account staat. Het is al meerdere malen aangegeven dat er geen geld is. Waarom denk je dat dit geld daadwerkelijk op jouw account staat?
Inderdaad, het lijkt nog steeds niet te zijn geland dat zijn 250 Euro waarschijnlijk al aan een avondje uitgaan is besteed, er wat mensen van zijn getrakteerd en dat er 0 Euro op de balans en in Trustwallet staat.

Zou wel mooi zijn als je door 250 Euro even 65k pakt, hij vraagt zich blijkbaar ook niet af waar dat geld dan vandaan komt, want ETH is niet even x260 gegaan in diezelfde periode.

@dolfg Je zegt dat je niet meer gaat storten, maar je lijkt nog steeds te denken dat er wel geld op de balans staat? Kan je dit toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

NOOIT DOEN!

Met deze constructie is mijn schoonvader tienduizenden euros kwijtgeraakt. Allemaal 'klieine kosten' die nodig waren om de grote honeypot los te krijgen. Uiteindelijk is het een grote scam ondanks mooie 'officiele' documenten etc etc.

Laat het los; inleg ben je helaas kwijt. Blokkeer ze. serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
@dolfg

Ben je er zelf nu voor 100% van overtuigd dat die 65K niet bestaat? En zijn je reacties nu slechts onderdeel van verder discussieren over hoe vaak deze vorm van oplichting voorkomt?

Of is er ergens in je achterhoofd nog een idee dat je misschien tóch echt een goudader geraakt hebt met die eerste investering, en dat die balance van 65K echt bestaat (en mogelijk nog eens wordt uitgekeerd, na aanbetalingen van premies en kosten)?

PS: dat je 9 maanden die benaderd bent zegt niet zoveel. Misschien is het juist onderdeel van een plan om je vertrouwen te geven en het makkelijker te maken om daarna meer te scoren als oplichters. Iemand die vertrouwt op 65K en 2,5K betaalt na 9 maanden is lucratiever dan iemand die 1K betaalt na 2 maanden en daarna afhaakt omdat ie erachter is dat ie is opgelicht. ;) .. En dat je mjnder vindt over oplichting met grotere bedragen en langere looptijden is ook omdat mensen daar (nog) minder graag over praten. Er is geen limiet aan bedragen, looptijden en methodes voor oplichters. Er zijn er ook die een jaar investeren in het leren kennen van hoe een bepaalde CEO commjniceert met zijn medewerkers om vervolgens een klap te maken van een paar miljoen via een ingenieuze scam.

[ Voor 46% gewijzigd door Valorian op 12-10-2024 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Tip: Wil je daadwerkelijk kans maken om van 2000 euro 65000 te maken?
Ga dan naar het casino en zet 2000 op een enkel getal bij roulette. Heb je 1/37 kans dat je wegloopt met zelfs 72000 euro. En ja, je hebt ook 36/37 kans dat je met niks wegloopt, maar dat is nog altijd vele malen beter dan de 1/10000000 dat dit geen scam is.

En dit is natuurlijk geen geplande long game van meer dan een jaar om jou 2500 euro afhandig te maken. Je bent een tijd geleden gevallen voor een script dat ze 250 euro heeft opgeleverd. Geen schande, dat overkomt zoveel mensen. Daarna is het doodgebloed, je hebt de schade dus netjes beperkt. Nu komt je naam om de zoveel tijd in hun systeem naar boven om nog eens een vervolg script te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Taro schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 15:44:
[...]

Inderdaad, het lijkt nog steeds niet te zijn geland dat zijn 250 Euro waarschijnlijk al aan een avondje uitgaan is besteed, er wat mensen van zijn getrakteerd en dat er 0 Euro op de balans en in Trustwallet staat.

Zou wel mooi zijn als je door 250 Euro even 65k pakt, hij vraagt zich blijkbaar ook niet af waar dat geld dan vandaan komt, want ETH is niet even x260 gegaan in diezelfde periode.

@dolfg Je zegt dat je niet meer gaat storten, maar je lijkt nog steeds te denken dat er wel geld op de balans staat? Kan je dit toelichten?
Oh mensen, alsjeblieft.
Ik probeer niet alles in one liners te zetten.

Als ik zeg dat het op die wallet zichtbaar is betekent het dat ik dat op het scherm zie staan.
Vrij letterlijk dus.
Ik geloof in het geheel niet dat er daadwerkelijk geld is.
Dat heb ik ook zo benoemd.

Mijn vraag was of dit soort specifieke scams vaker gebeuren.
Dat heb ik niet gezien.

Verder koppelt iedereen uitspraak 1 aan 2 waardoor het beeld ontstaat alsof ik als goedgelovige dombo me non stop laat belazeren.

De vraag was dus: komt dit op deze manier vaker voor.
De vraag was niet: moet ik er wat mee doen?
Daar heb ik na overleg met mijn accountant natuurlijk al een besluit over genomen.

[ Voor 28% gewijzigd door dolfg op 12-10-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

En hoe is 2k aan ETH kopen om geen 65k cadeau te krijgen geen investering die je kwijt raakt?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
Ik zeg DOEN!

Ontopic: de bedragen die je zag is Photoshopped (waarschijnlijk met versie PS Cs6).

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 11:15
(jarig!)
@dolfg Crypto scams waarbij het geld vast zou staan en je moet betalen om het zogenaamd beschikbaar te maken om uit te betalen bestaan al vele jaren, weinigs nieuws dus.

Meestal gebruiken ze dan als reden dat eerst de belasting betaald moet worden oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
evilution schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:20:
[...]

En hoe is 2k aan ETH kopen om geen 65k cadeau te krijgen geen investering die je kwijt raakt?
Eh omdat ik dat, zoals ik al meerdere malen heb gezegd, niet doe.
Maar blijkbaar komt dat niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:17
Naast wat iedereen al heeft gezegd zit er toch totaal geen logica in, dat voor de 65k in ETH jij nog een ETH zou moeten kopen. Want dat kunnen ze dan lekker inhouden van die 65k en de rest rustig overmaken. Alleen al het feit dat ze dus niet kunnen inhouden van iets wat zo genaamd onder hun controle valt, maar dat jij daarvoor geld moet overmaken zou bij iedereen de alarmbellen af moeten laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
Pompi schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 17:41:
Naast wat iedereen al heeft gezegd zit er toch totaal geen logica in, dat voor de 65k in ETH jij nog een ETH zou moeten kopen. Want dat kunnen ze dan lekker inhouden van die 65k en de rest rustig overmaken.
Ook dat is hier al heel veel gezegd.

Ik denk dat dit topic wel dicht kan, want:

- er is geen issue meer (TS heeft geen plannen de betaalde 250 terug te willen halen en ook geen plannen om meer te betalen)

- er is geen “vraag” meer (zowel alle reageerders als TS zelf weten dat het een scam is en dat dit soort scams vaak voorkomt, in allerlei varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Laten we het topic inderdaad maar sluiten. Het wordt verder alleen een herhaling van zetten en de TS heeft hopelijk voldoende duidelijkheid.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.