Scam of waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.559 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moma
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn vraag
...ik wordt benaderd door Etrade omdat ik me enkele jaren geleden zou hebben aangemeld, zij willen me 680 euro betalen die ik verdiend zou hebben. Geen idee wat ETrade is en of dit nep is. Ik heb mijn bankgegevens genoemd. Maar zij willen dat ik een wallet maak bij Crypto.com waar zij het geld dan op willen storten. Heel vreemd lijkt me, maar ik weet er niet voldoende vanaf om te zien of dit een scam is of dat het betrouwbaar is. Graag ontvang ik een goede tip. Dank!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gratis geld bestaat niet... Niet op ingaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
als jij nooit iets met crypto gedaan hebt, dan is het een scam.
Anders ook, maar leuk het spelletje mee spelen

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Uiteindelijk krijg je de vraag om de fee ('gas') voor overboeken te betalen...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 01:46
Moma schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:31:
Geen idee wat ETrade is en of dit nep is.
Moma schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:31:
Ik heb mijn bankgegevens genoemd.
Dit kan ik niet met elkaar rijmen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door The Redman op 06-09-2024 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:52
Oplichters. Klaar.

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
...ik wordt benaderd door Etrade omdat ik me enkele jaren geleden zou hebben aangemeld
Geen idee wat ETrade is en of dit nep is.
Je wordt benaderd door iets waarvan je niet weet wat het is. Hoe duidelijk wil je het hebben?
zij willen me 680 euro betalen die ik verdiend zou hebben.
Hoe zou je dat precies verdiend moeten hebben, als je zelfs nog nooit van ETrade had gehoord, laat staan er daadwerkelijk een keer voor aangemeld zou hebben?

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Scam. Zo duidelijk dat je er geen topic voor hoeft te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

"If it sounds too good to be true, it probably is..."

@Hahn Thanks voor de correctie :)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2024 21:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:31
Gratis geld bestaat niet, waarschijnlijk moet je eerst een gas fee betalen voordat ze het overmaken. En dat is dan 50 euro ofzo. Vervolgens hoor je niks meer van ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
CH4OS schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:16:
"If it's too good to be true, it probably is..."
If it sounds too good to be true... ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06 01:46
Aanvullend op wat al allemaal genoemd is, bestaat ook nog de mogelijkheid dat de hele crypto industrie een gore vieze geitenbende ponzi scam is, maar daar zijn de experts in het slowchattopic nog niet over uit.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12
Speciaal geregistreerd op Tweakers hiervoor. Uiteraard een scam maar lijkt ook een beetje op spam zo.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wodkabuikje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:32:
Speciaal geregistreerd op Tweakers hiervoor. Uiteraard een scam maar lijkt ook een beetje op spam zo.
Want door dit topic hopen ze dat mensen massaal naar ETrade rennen om ook gescamd te worden? :+

Mensen registreren vrijwel dagelijks hier om dit soort vragen te stellen, wat niet zo gek is, als je binnen een uur of twee al 100% zeker antwoord op je vraag hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
E*Trade is gewoon een solide Amerikaanse broker, maar ze accepteren überhaupt geen Nederlandse klanten. Denk dat je moet wachten tot een bericht van de Rabobank dat ze gratis geld voor je hebben, dan is het vast wel waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:12
Hahn schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:35:
[...]

Want door dit topic hopen ze dat mensen massaal naar ETrade rennen om ook gescamd te worden? :+

Mensen registreren vrijwel dagelijks hier om dit soort vragen te stellen, wat niet zo gek is, als je binnen een uur of twee al 100% zeker antwoord op je vraag hebt :P
Spammen is onder de aandacht brengen. En dat werkt, iedereen gaat even Googlen.

Van bijna iedereen die registreert en daarna niet meer reageert zijn duizenden topics. Ik ben hier al 20 jaar ofzo. Kan het mis hebben uiteraard, we gaan het zien 😉

Edit voor de volledigheid: scam.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wodkabuikje schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:12:
[...]

Spammen is onder de aandacht brengen. En dat werkt, iedereen gaat even Googlen.
Spammen lijkt me vrijwel altijd als doel te hebben om mensen toch te overtuigen iets te kopen/bestellen/doen. Een topic openen met de vraag of iets een scam is, wat het overduidelijk blijkt te zijn, lijkt me een kleine kans te hebben dat het spam is.
Van bijna iedereen die registreert en daarna niet meer reageert zijn duizenden topics. Ik ben hier al 20 jaar ofzo. Kan het mis hebben uiteraard, we gaan het zien 😉
99% zeker dat Moma ook niet meer terugkomt, want die heeft nu 10 keer op rij gehoord dat het inderdaad een scam is, en heeft dus antwoord op de gestelde vraag. Dat bewijst echter niet dat dit spam zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De naam noemen kan in dit geval handig zijn om mensen die in de toekomst op onderzoek uitgaan te behoeden voor deze scam.

@Moma Dit is overduidelijk een scam, geen geld overmaken, geen contact meer hebben en een volgende keer ook geen bankgegevens doorgeven als het te goed klinkt om waar te zijn.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hielko schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:40:
E*Trade is gewoon een solide Amerikaanse broker, maar ze accepteren überhaupt geen Nederlandse klanten.
Shit, loopt mijn werkgever mij dan gewoon op te lichten? Ik zit al aardig wat jaren bij E*Trade. En ben best wel Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Teleluvr schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:11:
[...]

Shit, loopt mijn werkgever mij dan gewoon op te lichten? Ik zit al aardig wat jaren bij E*Trade. En ben best wel Nederlands.
Maar los van aandelen van je werkgever denk ik niet dat je er andere dingen kan kopen.

Maar ja, ETrade is gewoon een reguliere Amerikaanse broker. De mail die TS heeft gekregen komt uiteraard niet bij ETrade vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topic gaat dicht, de TS weet vermoedelijk voldoende en dit topic zal uiteindelijk alleen maar ontsporen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.