Dell Optiplex 5000ssf bios wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurriepuch
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-02 16:21
Goedemiddag,

Ik heb momenteel 2 Dell optiplex 5000ssf systemen liggen. Deze zijn afkomstig uit een faillissement. Het opschonen van de pc's was geen probleem, maar nu zit ik met het volgende: op de bios zit nog een wachtwoord. Dit weet ik natuurlijk niet en valt ook niet te achterhalen. Ook Dell support wil dit niet resetten aangezien ik de originele aankoopfactuur niet heb. De batterij verwijderen werkt ook niet. Is mijn enige optie nu echt om het moederbord te vervangen? Of heeft iemand nog een oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Voordat de overijverige admins het topic op slot gooien, misschien kan je hier wat mee?
Zolang je tenminste nog kan booten zonder password.

Dell optiplex 7090 terug naar fabrieks instellingen
The_Doman schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:40:
Lastig inderdaad, die Optiplex 7090 heeft blijkbaar geen bios reset jumper zoals wel andere in die serie:
YT: Dell optiplex 7070 bios pass reset

Maar in de situaties dat je alleen van HDD/SSD kan booten ben je nog niet kansloos natuurlijk:

Een SSD met al geïnstalleerde Windows in de PC plaatsen, normaal werkt dat gewoon en wordt de andere hardware gedetecteerd en geïnstalleerd.
Beter nog Windows normaal installeren op een ander systeem en op het moment dat deze voor het eerst gaat herstarten het systeem uitzetten en de SSD/HDD in de PC plaatsen.

Of gebruik het programma WinNTSetup om Windows op een HDD/SSD te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je hebt eigenlijk 3 opties:

- Bios wachtwoord zo laten en er gebruik van maken
- Bios masterkey zien te krijgen. Maar voor de nieuwere types zijn die flink prijzig en dit moet per systeem
- Nieuwe bioschip laten solderen en flashen. Ook prijzig en ook nog eens risicovol.

Persoonlijk zou ik voor optie 1 kiezen. Ik kom bij mijn eigen PC / laptop eigenlijk nooit in de bios.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 11-10-2024 15:11 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Vanuit Windows zelf kan je ook nog altijd booten vanaf USB via probleemoplossing/geavanceerde opstart opties: gebruik een apparaat.
Of sneller via SHIFT+Herstart.
Windows BOOT USB use a device