Dell optiplex 7090 terug naar fabrieks instellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE ROCK CS
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 10:07
Hallo, ik hoop dat iemand het antwoord weet op mijn vraag.

Ik heb een Dell optiplex 7090 micro voor administratie werk, nou wil ik Windows opnieuw installeren want deze werkt niet meer, alleen staat de boot volgorde niet goed en de bios is met een wachtwoord beveiligd en deze heb ik helaas niet meer.
Ik had gehoopt dat ik door middel van een jumper de pc een harde reset kon geven maar er zitten helaas geen jumpers op het moederbord.

Volgens internet kan je de aan/uit knop 30 seconde ingedrukt houden maar dat helpt helaas niet.
Ik heb ook het geheugen batterijtje er een minuut uit gehaald, helpt helaas ook niet.
Ik kan verders nergens iets vinden op internet over het resetten van deze pc, het enige wat ik zie is een heel klein drukknopje op het moederbord waar je alleen bij kan als de kap eraf is, maar geen idee wat dit knopje doet.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft? Of het antwoord kan vinden?

Alvast bedankt,

Groetjes Jan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

BIOS wachtwoord of niet, je kunt toch gewoon het Boot medium kiezen als je op F12 drukt tijdens het opstarten? Dan selecteer je de USB-stick waar je de Windows installer op hebt gezet en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE ROCK CS
Bedankt voor je reactie, ik ga dit straks even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Of gewoon vanuit Windows een herstel geven:

Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Herstel > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE ROCK CS
Ik kom Windows helaas niet meer in, alle recovery opties werken helaas niet, ik moet echt vanaf een USB Windows opnieuw installeren.
Helaas boot hij vanaf de harde schijf en om dat de bios is gelockt kan ik de boot volgorde niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46
AzzKickah schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:04:
BIOS wachtwoord of niet, je kunt toch gewoon het Boot medium kiezen als je op F12 drukt tijdens het opstarten? Dan selecteer je de USB-stick waar je de Windows installer op hebt gezet en klaar.
Je kunt boot opties uitschakelen in de BIOS.
Wij doen dit op werk ook, zodat iemand niet kan gaan lopen rommelen ;-)

Als alle boot opties zijn uitgeschakeld in de BIOS ben je kansloos zonder het wachtwoord.

[ Voor 19% gewijzigd door ZicoDon op 08-04-2024 14:34 ]

Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:09
Lastig inderdaad, die Optiplex 7090 heeft blijkbaar geen bios reset jumper zoals wel andere in die serie:
YT: Dell optiplex 7070 bios pass reset

Maar in de situaties dat je alleen van HDD/SSD kan booten ben je nog niet kansloos natuurlijk:

Een SSD met al geïnstalleerde Windows in de PC plaatsen, normaal werkt dat gewoon en wordt de andere hardware gedetecteerd en geïnstalleerd.
Beter nog Windows normaal installeren op een ander systeem en op het moment dat deze voor het eerst gaat herstarten het systeem uitzetten en de SSD/HDD in de PC plaatsen.

Of gebruik het programma WinNTSetup om Windows op een HDD/SSD te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE ROCK CS
The_doman Dat is geniaal! Als de suggesties van de andere mensen niet werken heb ik iedegeval dit alternatief nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuPaToLL
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-04 19:55
THE ROCK CS schreef op maandag 8 april 2024 @ 14:50:
The_doman Dat is geniaal! Als de suggesties van de andere mensen niet werken heb ik iedegeval dit alternatief nog.
bios wachtwoord zou je het serienummer(servicetag) van je optiplex kunnen proberen.
Pagina: 1